Gå til innhold

Hvor mye lørdagsgodis spiser dere 8-9 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser de godis kun lørdager, eller får de av og til andre ukedager også?

Anonymous poster hash: 5ae25...fd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag/lørdag alt ettersom. Mengde som tilsvarer en kjærlighet,en pastilleske og 4-5 biter smågodt.

Anonymous poster hash: bc4af...b3c

Skrevet

Gutter på 8 og 9 år: Litt popcorn (4 never?) og 10-20 smågodt-biter kanskje.

Brus får de kun på lørdager, ikke alltid da heller om vi har glemt å kjøpe inn. Ellers kjøper vi is e.l om vi er på lekeland, bowling e.l.

Ser andre barn får mye mer enn mine, uten at jeg ser et problem i det. Alt med måte😊

Anonymous poster hash: b018d...3d1

Gjest Antarctica
Skrevet

Kun lørdag. Omtrent den mengden som anonym b3c skisserer. Hos meg, da. Hjemme hos faren vet jeg ikke.

Skrevet

Smågodt fra Rema for ca. 20 kroner er fast lørdagsgodt.

Får ikke noe godteri andre dager, hvis ikke hun er i bursdag eller noe. Men noen unntak er det: Vi kjøper som oftest en bolle hvis vi er i byen, og på lange bilturer er det fast tradisjon å dele en Melkerull :-) På skitur vanker det alltid Kvikklunsj. Om sommeren blir det mye is.

Anonymous poster hash: 5aa2e...988

Skrevet

Shiiiiit..... deres får lite godteri! Man får jo ikke akkurat mye for 20 kr om dagen, og 4-5 biter smågodt??? 

Her kjøper vi gjerne en pose potetgull, en stor sjokolade, evt en pose smågodt eller en pose seigmenn eller noe sånt også deler vi alle sammen. 

Anonymous poster hash: 0a326...09e
Skrevet

Shiiiiit..... deres får lite godteri! Man får jo ikke akkurat mye for 20 kr om dagen, og 4-5 biter smågodt??? 

Her kjøper vi gjerne en pose potetgull, en stor sjokolade, evt en pose smågodt eller en pose seigmenn eller noe sånt også deler vi alle sammen. 

Men det er da ikke så mye dere har heller om det er flere som deler?

Skrevet

Shiiiiit..... deres får lite godteri! Man får jo ikke akkurat mye for 20 kr om dagen, og 4-5 biter smågodt???  Her kjøper vi gjerne en pose potetgull, en stor sjokolade, evt en pose smågodt eller en pose seigmenn eller noe sånt også deler vi alle sammen.  Anonymous poster hash: 0a326...09e

D står jo ikke bare 4-5 biter! D står 4-5 biter, en kjærlighet og en pastilleske sånn jeg leser det!

Anonymous poster hash: ec656...170

Skrevet

Stor pose med smågodt, 2 mikro popcorn og deles på 5.

Anonymous poster hash: 765f3...475
Skrevet

8 åringen har ikke noe særlig til overs for godteri og spiser lite. Men han liker godt chips og gullfisker ol.

10 åringen spiser så og si det han får. Både chips og godteri om han blir tilbudt.

Skrevet

ca 10 smågodtbiter og litt popcorn. Prøver å holde det til lørdagene, men hender innimellom at det blir litt i ukedagene dersom det er noe spesielt som skjer. 

Skrevet

Nå har jeg telt over dagens Rema-pose, med helt vanlig innhold for datteren min: 8 sjokolader, 10 litt større (jordbærhjerter osv.) og fire små gelebjørner, pluss en rød lakrisstang. Det hele kostet 12,50 kroner! Men må jo ha vært på tilbud (?)

Posen veier 186 gram.

Dette spiser altså 9-åringen alene. Så jeg vet ikke, blir det mer på hver hvis en hel familie deler én sjokolade altså?

Anonymous poster hash: 5aa2e...988

Skrevet

Kun lørdager og synes de som nevner her får lite. Barna mine er med og kjøper smågodt og de plukker hver sin pose. Kanskje 30-40 kr hver.

Anonymous poster hash: e6b80...b44

Skrevet

Her får både 5 og 8 åring pose med smågodt hver. Sikkert 20-25 biter hver oppi hver pose. Jeg er ikke kjip på lørdagsgodteriet fordi jeg er "kjip" på søtsaker resten av uka

Skrevet

10-smågodt biter og brus til middagen.

Anonymous poster hash: 75828...e0a

Skrevet

Vi kjøper sjelden eller aldri godteri . Eldste drikker gjerne farris i stedet for brus. Pleide kjøpe lørdagsgodis men ble aldri spist

Skrevet

De får 30 kr til godt og så får de brus og potetgull utenom. ( 8 og 10,5 år)

Anonymous poster hash: 65f49...fbd
Skrevet

1 melkerull, 1 pastilleske og en neve potetgull. 

Skrevet

Potetgull/popcorn. 4-5 sjokoladebiter og litt smågodt. Det er mer tilgjengelig, men ca det de spiser. Gjerne melkesjokoladeplaten det knives om, men kjøper kun 1. Vi er 4 i huset, men ofte overnattingsgjester.

Anonymous poster hash: 6c981...a97

Skrevet

Kun lørdager. Litt potetgull og 5-6 biter smågodt. Eller popcorn og en kjærlighet på pinne. Er vi ute griller vi gjerne marshmallows og popper popcorn på bål. De har aldri synes det har vært for lite snop. Men de får også spise syltetøy som pålegg til frokost på lørdager som også de ser på som snop.

Anonymous poster hash: 16952...4a8

Skrevet

I dag har de kjøpt påskeegg på deling (sånn freia med melkekrem, jeg skal ha et), kinderegg, og to skal dele en smil og en valgte vepsebol. De får litt chips også. De får ikke snop i ukene bortsett fra spesielle anledninger.

Anonymous poster hash: baad4...3bd

Skrevet

Kun lørdager og synes de som nevner her får lite. Barna mine er med og kjøper smågodt og de plukker hver sin pose. Kanskje 30-40 kr hver.

Det var veldig mye syns jeg. Klarer de å spise alt det?  Mine på 8 og 10 for smgodt for ca. 10-15 kroner, og en skål potetgull. Evt et Kinderegg, en kjærlighet og potetgull. Noen ganger deler de en sjokolade. De bestemmer stort sett selv hva de vil ha, jeg bestemmer mengden

Anonymous poster hash: 79370...38f

Skrevet

I en slik tråd er det vel ingen som runder oppover....

Skrevet

I en slik tråd er det vel ingen som runder oppover....

Tror ikke jeg heller. Nå har jeg vært mamma i 22 år og hatt mange av barnas venner ut og inn av huset. Aldri har jeg opplevd så beskjedne mengder som her. Lurer på om det er de samme som lar barna spise oftere enn lørdager for 5-10 biter er ingenting.

Skrevet

Bare snop på lørdager her i huset, utenom hvis de er i selskaper da. To eldste i huset kjøper for 30 kr hver. 2 minste deler en melkerull eller hvert sitt kinderegg, hver sin pastilleske og en kjærlighet f.eks. Alle er fornøyde med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...