Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 Snart er det klart for hyttesesong, men det er et skår i gleden. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og den ligger tett på en annen hytte. Familien i denne hytten er der stort sett hver eneste helg. Hyggelig folk, men det har radio stående på ute på terrassen nesten hele dagen. Jeg syns det er veldig plagsomt å høre på andres radio/musikk. Er jeg urimelig om jeg ber om at radio ikke blir spilt ute? Og hvordan kan jeg si fra på en slik måte at vi bevarer det gode naboforholdet. Anonymous poster hash: 2b9fc...d03
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #2 Skrevet 5. mars 2016 Snart er det klart for hyttesesong, men det er et skår i gleden. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og den ligger tett på en annen hytte. Familien i denne hytten er der stort sett hver eneste helg. Hyggelig folk, men det har radio stående på ute på terrassen nesten hele dagen. Jeg syns det er veldig plagsomt å høre på andres radio/musikk. Er jeg urimelig om jeg ber om at radio ikke blir spilt ute? Og hvordan kan jeg si fra på en slik måte at vi bevarer det gode naboforholdet. Anonymous poster hash: 2b9fc...d03 Kan du ikke bare spille høyere så du ikke hører de? Jeg synes det er urimelig. Anonymous poster hash: eeadd...ebd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 Snart er det klart for hyttesesong, men det er et skår i gleden. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og den ligger tett på en annen hytte. Familien i denne hytten er der stort sett hver eneste helg. Hyggelig folk, men det har radio stående på ute på terrassen nesten hele dagen. Jeg syns det er veldig plagsomt å høre på andres radio/musikk. Er jeg urimelig om jeg ber om at radio ikke blir spilt ute? Og hvordan kan jeg si fra på en slik måte at vi bevarer det gode naboforholdet. Anonymous poster hash: 2b9fc...d03 Kan du ikke bare spille høyere så du ikke hører de? Jeg synes det er urimelig. Anonymous poster hash: eeadd...ebd Jeg reiser på hytta for å finne roen. Det gjør jeg ikke av en masete radio som står på hele dagen. Er det virkelig rart? Hi Anonymous poster hash: 2b9fc...d03
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 Snart er det klart for hyttesesong, men det er et skår i gleden. Vi kjøpte hytte for 2 år siden og den ligger tett på en annen hytte. Familien i denne hytten er der stort sett hver eneste helg. Hyggelig folk, men det har radio stående på ute på terrassen nesten hele dagen. Jeg syns det er veldig plagsomt å høre på andres radio/musikk. Er jeg urimelig om jeg ber om at radio ikke blir spilt ute? Og hvordan kan jeg si fra på en slik måte at vi bevarer det gode naboforholdet. Anonymous poster hash: 2b9fc...d03 Kan du ikke bare spille høyere så du ikke hører de?Jeg synes det er urimelig. Anonymous poster hash: eeadd...ebd Jeg reiser på hytta for å finne roen. Det gjør jeg ikke av en masete radio som står på hele dagen. Er det virkelig rart? Hi Anonymous poster hash: 2b9fc...d03 Ikke rart at du drar for å finne roen. Jeg hadde antagelig vært like irritert som deg, men synes likevel det er urimelig. Du burde kanskje ikke kjøpt en hytte med nabo så nærme at du hører radioen? Anonymous poster hash: eeadd...ebd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 Hvis du må ha total stillhet skulle du kjøpt hytte uten nabo. Jeg synes det er for drøyt å be om at de aldri spiller musikk ute. Men du kan jo be dem dempe lyden litt, eller holde det til bare noen tider på dagen, f.eks mellom lunsj og middag. Hvis de bare har radioen på uten at noen er ute og hører på blir det noe annet. Anonymous poster hash: a0816...f9c
klg,2 boys now:) Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 Tenker at det må du nesten regne med det siden du har naboen så nærme
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Det blir som med enebolig og rekkehus tenker jeg, vil du ha fred kjøp deg en enebolig med god avstand til neste nabo. Kjøper du rekkehus får du fasken meg tåle lyder. Anonymous poster hash: 56d76...02a
sug lut Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 Det er en forferdelig uting. Ingen andre trenger å høre naboens vulgære Radio Norge-oppheng. Du kan selvsagt si fra, men jeg tror ikke du kan regne med at det gode forholdet vedvarer, Radio Norge-segmentet tar neppe inn på den kanalen. Jeg hadde nok vurdert ny hytte.
Himmel og hav Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Jeg synes faktisk det er frekt av naboen å forvente at alle de andre vil høre på det samme som dem når de er ute. Jeg ville spurt litt pent om det er mulig at de kan ha radioen av når de er ute eller kanskje høre på med øreplugger. At man må regne med å høre lyder fra naboen, som prating, gressklippere, unger som leker osv, kommer i en annen kategori enn å ha på radio eller musikk ute. De første er nødvendige lyder. Det andre er bakgrunnsstøy. Alternativt så kan du jo skaffe et større annlegg, sette på din egen musikk høyere enn deres radio og vente på at de kommer til deg og spør om du kan dempe. Da har du jo en gylden mulighet for å skape enighet om at musikk og radio er innelyd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #10 Skrevet 6. mars 2016 Om man er avhengig av fullstendig ro på hytta, kjøper man hytte uten naboer.... Anonymous poster hash: 3292e...6aa
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #11 Skrevet 6. mars 2016 Selvfølgelig skal naboen slutte med dette! Annet enn helt unntaksvis i forbindelse med fest, eller over veldig kort tid, foreksempel en nyhetssending, dkal du ukke behøve å høre deres radio. Helt uholdbart og jævlig uhøflig. Og ja, jeg bor i leilighet i byen og har gjort det hele mitt liv, dette har jeg aldri opplevd, og ville selvsagt ikke funnet meg i det. Kjøp et billig headsett til naboen og heng det opp på døra, det er liksom ikke vanskeligere enn det. Anonymous poster hash: b0083...abf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #12 Skrevet 6. mars 2016 Tusen takk for alle synspunkt. Jeg er selv den typen som er redd for å være til sjenanse og sender nabovarsel om j skal ha fest en gang i året. Syns det er underlig at man ikke selv forstår at man plager andre. Så jeg kommer nok til å ta det opp. Å be dem om å holde seg til visse tidspunkt var en god idè. Da kan vi planlegge turer ut fra det. Hi Anonymous poster hash: 2b9fc...d03
overlord Skrevet 6. mars 2016 #13 Skrevet 6. mars 2016 Det er de som ikke evner å ta hensyn til andre som burde kjøpe hytter og hus langt fra andre. Det er ikke noe problem å bo tett så lenge man ikke plager andre.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #14 Skrevet 6. mars 2016 Du er ekstremt sær, kjøp hytte langt fra folk. Hvis naboen ba meg om å slå av reiseradioen i ferien så hadde jeg bare sett rart på deg. Anonymous poster hash: 2a7aa...f8d
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #15 Skrevet 6. mars 2016 Vår hytte ligger relativt tett med andre. Kun ved festlige anledninger eller om vi er nesten alene der ute st vi spiller musikk utendørs. Helt lov å si ifra. Anonymous poster hash: f8d49...3ca
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #16 Skrevet 6. mars 2016 Det kommer helt an på hvor høyt de spiller og hvor nærme hyttene er. Om hyttene stå nærme og de spiller så det smeller i veggene er det helt klart lov å si fra. Står hyttene nærme, men de spiller på lavt nivå synes jeg det er sært om du klager. Da burde det funnet en hytte lengre fra naboene. Om hyttene står med litt avstand skal de spille rimelig høyt for at du skal kunne si noe synes jeg (altså - det må være sjenerende høyt - ikke bare vanlig lyttevolum). Er det å ha det helt stille viktig må du kjøpe hytte langt fra naboer og andre kilder til bråk. Men spilles det urimelig høyt kan du selvsagt si noe. Anonymous poster hash: 5b3d7...ba9
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #17 Skrevet 6. mars 2016 Du er ekstremt sær, kjøp hytte langt fra folk. Hvis naboen ba meg om å slå av reiseradioen i ferien så hadde jeg bare sett rart på deg. Anonymous poster hash: 2a7aa...f8d Du kunne prøvd det med meg! Du ville fått valget om du foretrakk headsettet på øra eller trykket sammen med radioen langt opp i rompa. Anonymous poster hash: b0083...abf
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #18 Skrevet 6. mars 2016 Du er ekstremt sær, kjøp hytte langt fra folk. Hvis naboen ba meg om å slå av reiseradioen i ferien så hadde jeg bare sett rart på deg. Anonymous poster hash: 2a7aa...f8d Du kunne prøvd det med meg!Du ville fått valget om du foretrakk headsettet på øra eller trykket sammen med radioen langt opp i rompa. Anonymous poster hash: b0083...abf Skikkelig tøff du.... Anonymous poster hash: 9f690...595
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 Du burde definitivt unngått å kjøpe hytte i et "boligfelt"... Anonymous poster hash: 05276...96a
Englenemine Skrevet 6. mars 2016 #20 Skrevet 6. mars 2016 Hadde gjort som ei nevnte. Kjørt på med et heftig anlegg og venta på reaksjonen fra dem. Så kunne vi kommet til enighet om musikk inne 😉
Himmel og hav Skrevet 6. mars 2016 #21 Skrevet 6. mars 2016 Dere som mener at det er helt greit å ha på radio/ musikk ute selv om dere bor så nærme at naboene også må høre på det du velger: Hva er det som gjør at dere mener at dere har rett til å bestemme at de må høre på radio fordi dere vil høre på radio? Er dere like fleksible andre veien, sånn at om naboen sitter på verandaen og spiller trekkspill hele påska, for det synes HAN hører med i solveggen, så smiler og nikker dere og tenker at " lyd fra naboen hører med"?
aanonym Skrevet 6. mars 2016 #22 Skrevet 6. mars 2016 (endret) Jeg synes radio er veldig koselig ig avslappende og ville nok ikke ha likt at jeg ble bedt om å slå av lyden på min egen hytte. Endret 6. mars 2016 av aanonym
Englenemine Skrevet 6. mars 2016 #23 Skrevet 6. mars 2016 DU synes det er avslappende? Så da mener du naboene mener det samme? Sier som himmel og hav , da er dere vel like ok med å høre naboene selv også? Bring it on radiofolk. Setter på Ozzy Osbourne hele påska ... " alle " vil vel høre han ?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #24 Skrevet 6. mars 2016 Dere som mener at det er helt greit å ha på radio/ musikk ute selv om dere bor så nærme at naboene også må høre på det du velger: Hva er det som gjør at dere mener at dere har rett til å bestemme at de må høre på radio fordi dere vil høre på radio? Er dere like fleksible andre veien, sånn at om naboen sitter på verandaen og spiller trekkspill hele påska, for det synes HAN hører med i solveggen, så smiler og nikker dere og tenker at " lyd fra naboen hører med"? Skal man mene at det er greit må man mene det begge veier, ikke bare med lyder man selv liker. Jeg mener at vanlig lyttevolum ute på terrassen er greit. Tåler man ikke det bør man kjøpe hytte/hus lengre vekke. Anonymous poster hash: 5b3d7...ba9
Odine! Skrevet 6. mars 2016 #25 Skrevet 6. mars 2016 Om man er avhengig av fullstendig ro på hytta, kjøper man hytte uten naboer.... Anonymous poster hash: 3292e...6aa Det er ikke sikkert hun er avhengig av fullstendig ro, men synes radiolyder hele dagen er slitsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå