soleia Skrevet 5. mars 2016 #26 Skrevet 5. mars 2016 Du kan spare inntil 12000 i året ved bruk av medlemsfordeler. LO kortet Frisørenes Fagforening er til for medlemmene. Vi gir råd og kan hjelpe til med små og store problemer. Til oss kan alle ringe. Du får hjelp! Vi har et støtteapparat som kan forfølge konfliktsaker. Frisørenes Fagforening taler medlemmenes sak når arbeidsgiver bryter lover og avtaler. Du kan kreve tariffavtale og få hjelp. Fagbladet 12 ganger i åretog bladet Frisøren fire ganger i året. Du få løpende informasjon når tariffavtalen justeres eller andre viktige arbeidsvilkår endres. Du får informasjon om hva som skjer i bransjen med hensyn til skole, utdanning og arbeidsmiljø. Du får tilbud om kurs og konferanser. Du kan søke stipend til etter- og videreutdanning. Du får meget gunstig forsikringsavtale. Du får mulighet til å påvirke din egen bransje. Du får hjelp i forkant av lokale forhandlinger. Du får rabatter på hotell og ferie Er begge i en husstand organisert i Fagforbundet slipper du egenandel. Stønad til etterlatte når du dør. Anonymous poster hash: e0413...7e6 Dette provoserer meg med alle de som er fagorganisert. De snakker om at andre er gratispassasjerer om de ikke er med, men årsaken til at de selv er med, er å få få få få (ting billigere eller gratis..)Snakk om dobbeltmoral Anonymous poster hash: 07a18...4a7 Kva er problemet? Det kostar fleire tusen i året i min fagorganisasjon, og om ein kan få med seg nokon rabattar på vegen, så nyttar ein seg sjølvsagt av dette. Vinn-vinn. Det er same opplegget med avisa eg abonnerar på og. Min fagorganisasjon forhandlar lønn, gjer avtaler om arbeidstid og overtidsbetaling mm. Dei som ikkje er medlem får same fordelane, utan å betale noko som helst, men vil ikkje få hjelp av tillitsvalde dersom det feks skulle komme til ein konflikt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #27 Skrevet 5. mars 2016 Du får også fratrekk på skatten. Mange foreninger har hytter som medlemmer kan leie billig. Min forening har en hytte 300 kr for en helg. Jeg videreutdanner meg, fått stipend via foreningen. Skulle jeg dø, får familien min 10000 kr i støtte til begravelse. Min seksjon har kurs for min seksjon. Anonymous poster hash: e0413...7e6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #28 Skrevet 5. mars 2016 Du kan spare inntil 12000 i året ved bruk av medlemsfordeler. LO kortet Frisørenes Fagforening er til for medlemmene. Vi gir råd og kan hjelpe til med små og store problemer. Til oss kan alle ringe. Du får hjelp! Vi har et støtteapparat som kan forfølge konfliktsaker. Frisørenes Fagforening taler medlemmenes sak når arbeidsgiver bryter lover og avtaler. Du kan kreve tariffavtale og få hjelp. Fagbladet 12 ganger i åretog bladet Frisøren fire ganger i året. Du få løpende informasjon når tariffavtalen justeres eller andre viktige arbeidsvilkår endres. Du får informasjon om hva som skjer i bransjen med hensyn til skole, utdanning og arbeidsmiljø. Du får tilbud om kurs og konferanser. Du kan søke stipend til etter- og videreutdanning. Du får meget gunstig forsikringsavtale. Du får mulighet til å påvirke din egen bransje. Du får hjelp i forkant av lokale forhandlinger. Du får rabatter på hotell og ferie Er begge i en husstand organisert i Fagforbundet slipper du egenandel. Stønad til etterlatte når du dør.Anonymous poster hash: e0413...7e6 Dette provoserer meg med alle de som er fagorganisert. De snakker om at andre er gratispassasjerer om de ikke er med, men årsaken til at de selv er med, er å få få få få (ting billigere eller gratis..)Snakk om dobbeltmoralAnonymous poster hash: 07a18...4a7 Kva er problemet? Det kostar fleire tusen i året i min fagorganisasjon, og om ein kan få med seg nokon rabattar på vegen, så nyttar ein seg sjølvsagt av dette. Vinn-vinn. Det er same opplegget med avisa eg abonnerar på og. Min fagorganisasjon forhandlar lønn, gjer avtaler om arbeidstid og overtidsbetaling mm. Dei som ikkje er medlem får same fordelane, utan å betale noko som helst, men vil ikkje få hjelp av tillitsvalde dersom det feks skulle komme til ein konflikt. Har du hatt behov for hjelp fra fagforeningen noengang? Jeg har svart lenger opp. Satt som tillitsvalgt men meldte meg ut da flere av mine kolleger fikk problemer av forskjellig art,og det var flaut lite hjelp å få. De som engasjerte egen advokat kom i mål. Så neitakk,jeg betaler ikke flere 1000 i året for å få et blad i posten hver mnd. Billige forsikringer har vi forhandlet frem på egenhånd. Anonymous poster hash: 7fc4e...025
aanonym Skrevet 5. mars 2016 #29 Skrevet 5. mars 2016 Du kan spare inntil 12000 i året ved bruk av medlemsfordeler. LO kortet Frisørenes Fagforening er til for medlemmene. Vi gir råd og kan hjelpe til med små og store problemer. Til oss kan alle ringe. Du får hjelp! Vi har et støtteapparat som kan forfølge konfliktsaker. Frisørenes Fagforening taler medlemmenes sak når arbeidsgiver bryter lover og avtaler. Du kan kreve tariffavtale og få hjelp. Fagbladet 12 ganger i åretog bladet Frisøren fire ganger i året. Du få løpende informasjon når tariffavtalen justeres eller andre viktige arbeidsvilkår endres. Du får informasjon om hva som skjer i bransjen med hensyn til skole, utdanning og arbeidsmiljø. Du får tilbud om kurs og konferanser. Du kan søke stipend til etter- og videreutdanning. Du får meget gunstig forsikringsavtale. Du får mulighet til å påvirke din egen bransje. Du får hjelp i forkant av lokale forhandlinger. Du får rabatter på hotell og ferie Er begge i en husstand organisert i Fagforbundet slipper du egenandel. Stønad til etterlatte når du dør. Anonymous poster hash: e0413...7e6 Dette provoserer meg med alle de som er fagorganisert. De snakker om at andre er gratispassasjerer om de ikke er med, men årsaken til at de selv er med, er å få få få få (ting billigere eller gratis..) Snakk om dobbeltmoral Anonymous poster hash: 07a18...4a7 En forening med mange medlemmer kan forhandle fram gode avtaler på vegne av sine medlemmer. Behøver ikke koste noe for foreningen. Kurs osv er jo investering i egne tillitsvalgte. Jeg er selvsagt fagorganisert, og tillitsvalgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå