Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #26 Skrevet 4. mars 2016 Gosj som du krisemaksimerer! Er du voksen? Høres ut som en unge som har stjålet penger fra morra de! Skjerp deg!! Anonymous poster hash: 7db69...e38
Luksusdyret Skrevet 4. mars 2016 #27 Skrevet 4. mars 2016 Hva pokker gjør jeg om jeg blir alene? Har ikke krav på overgangstødnad da jeg mottok det i 3 år med mitt barn fra før, før jeg traff han. Må jeg avslutte studiet? Uff... Anonymous poster hash: eaf0c...292 Siden du har fått nytt barn med samboeren din så får du jo OS for dette barnet nå, supplerende til ditt studielån/stipend. Da er det nye tre år, og aktivitetskrav etter 1 år - noe du klarer med glans hvis du er fulltidsstudent.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #28 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #29 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Noe skurrer her , men nå har han hjulpet deg ut av kreditt gjelden Anonymous poster hash: 3fb4c...69c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #30 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Noe skurrer her , men nå har han hjulpet deg ut av kreditt gjelden Anonymous poster hash: 3fb4c...69c Hva skurrer? Anonymous poster hash: eaf0c...292
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #31 Skrevet 4. mars 2016 Det er i grunnen en veldig liten sum, og jeg tror ikke det er uvanlig å ha slike summer på krita uten at partner nødvendigvis vet om det. Det er en bagatell. Forventningen til hverandre om å være åpen og ikke holde ting skjult er jo en annen. Han er lite forståelsesfull og må nærmest lete etter feil hos deg hvis han gjør noe så drastisk som å gå fra deg eller i det hele tatt slutter å snakke med deg på dagesvis pga dette! Anonymous poster hash: 358ac...496
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #32 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Noe skurrer her , men nå har han hjulpet deg ut av kreditt gjelden Anonymous poster hash: 3fb4c...69c Hva skurrer? Anonymous poster hash: eaf0c...292 Kommunikasjonen Anonymous poster hash: 3fb4c...69c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #33 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Skjønner godt at han er skuffet over at du har holdt det skjult. Samtidig så har han betalt gjelden for deg. Det hadde han jo aldri gjort om hadde bestemt seg for å flytte fra deg. Anonymous poster hash: 87a2e...815
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #34 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Skjønner godt at han er skuffet over at du har holdt det skjult. Samtidig så har han betalt gjelden for deg. Det hadde han jo aldri gjort om hadde bestemt seg for å flytte fra deg. Anonymous poster hash: 87a2e...815 Neei.. forøvrig ikke. Jeg gruer meg litt til å komme hjem allikevel. Litt vondt han spurte hva mer jeg holdte skjult for han! Det er ikke sånn at jeg lyver om hvasomhelst..! Anonymous poster hash: eaf0c...292
*Miss Marple* Skrevet 4. mars 2016 #35 Skrevet 4. mars 2016 Det er da en himmelvid forskjell på å være sint og å vurdere å flytte fra deg. Hvorfor tror du at han kommer til å reagere så sterkt? Pleier han å true med å gå fra deg når dere er uenige?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #36 Skrevet 4. mars 2016 Det er da en himmelvid forskjell på å være sint og å vurdere å flytte fra deg. Hvorfor tror du at han kommer til å reagere så sterkt? Pleier han å true med å gå fra deg når dere er uenige? Nei.. Men jeg har en stygg uvane at jeg alltid tenker det verste. Det er forferdelig vanskelig å ha det slik. Anonymous poster hash: eaf0c...292
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #37 Skrevet 4. mars 2016 Skulle tro det var snakk om en million slik du krisemaksimerer dette. Hjelpes. Anonymous poster hash: 163eb...6b8
Gjest Antarctica Skrevet 4. mars 2016 #38 Skrevet 4. mars 2016 Han sendte meg melding at han har betalt regningen som kom i postkassen.. Og han er sint og skuffet fordi jeg har løyet for han tydeligvis. Anonymous poster hash: eaf0c...292 Skjønner godt at han er skuffet over at du har holdt det skjult. Samtidig så har han betalt gjelden for deg. Det hadde han jo aldri gjort om hadde bestemt seg for å flytte fra deg. Anonymous poster hash: 87a2e...815 Neei.. forøvrig ikke. Jeg gruer meg litt til å komme hjem allikevel. Litt vondt han spurte hva mer jeg holdte skjult for han! Det er ikke sånn at jeg lyver om hvasomhelst..! Anonymous poster hash: eaf0c...292 Tillit er viktig. Men den dagen min samboer begynner å blande seg i hvordan jeg forvalter summer jeg selv eier, da blir jeg sur. Selvsagt kommer det an på hvordan økonomien ser ut generelt, men summer opp til 50-60.0000 spør jeg ikke om "lov" til å bruke. Det går ikke ut over ham.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #39 Skrevet 4. mars 2016 Jeg hadde nok blitt skuffa og litt sur for at du ikke hadde fortalt dette. Men om det er en grunn til å ikke være sammen er forholdet vel ikke mye å spare på i utgangspunktet? Må si jeg hadde tatt det mye bedre om jeg merket at du synes det var fælt å ta det opp og i tillegg lovet at det er det eneste du ikke har fortalt om. For det kan jo gå litt på tillitt også Anonymous poster hash: 90fce...215
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #40 Skrevet 4. mars 2016 Ikke gi ham vann på mølla. Han høres nesten kontrollerende ut, så redd som du er for ham. Rett deg opp i ryggen og se ham rett inn i øynene. Ikke kryp for ham. Si at du er lei deg for at du har holdt det skjult for ham, og forklar hvorfor du gjorde det. Si at du var i god gang med å gjøre opp gjelda, og at det tross alt ikke gikk utover deres felles økonomi. Så får han suck it up og gå videre. Ærlig talt, det er et tullebeløp, og hvis han gjør deg utrygg og tvinger deg i kne pga dette så er han en idiot. Ikke kryp for ham, du hat ikke drept eller skadet noen. ALLE har hemmeligheter, også mannen din. Bare uflaks for deg at han avslørte din hemmelighet først. Anonymous poster hash: 66f31...489
Fullrulle86 Skrevet 4. mars 2016 #41 Skrevet 4. mars 2016 Han kommer kanskje til å være sint og skuffa, men han går ikke. La tvilen komme han til gode. Vis at du er lei deg og be om unskyldning!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #42 Skrevet 4. mars 2016 Hvordan behandler han deg egentlig ellers siden du er så redd han og reaksjonene hans? Du krisemaksimerer noe veldig, 20.000 er ikke en månedslønn engang for de fleste og virkelig ikke noe man forlater partneren sin for... Truer han med å gå hver gang dere er uenig om noe eller han blir sint på deg? En slik skjev maktbalanse i et forhold er virkelig ikke bra altså. Skal du trippe rundt på tå og behage han hele tiden du da, redd for å irritere han for da går han kanskje fra deg? Anonymous poster hash: 70773...7de
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #43 Skrevet 4. mars 2016 Merkelig hvor forskjellig man tolker et innlegg.. Jeg tolker det ikke som at mannen er verken kontrollerende eller ufin, men heller hi som sliter med selvtilliten med denne litt stakkars-meg-holdningen. Krisemaksimering av en annen dimensjon. Jeg ble faktisk usikker på om jeg hadde lest feil, at jeg hadde oversett en 0 og at det skulle stå 200000 slik hi uttaler seg. Beklager, ikke meningen å høres frekk ut, altså! Vet jeg høres litt slem ut nå. Hi; hvis man går fordi man finner ut at partneren har 20000kr (tjuetusen!) i forbruksgjeld fra FØR man ble sammen, da vil jeg tro det er noe mer/annet som ligger bak valget om å gå. Så klart han blir sur, 20000kr svir i lommeboka, men han har faktisk ryddet opp for deg! Jeg forstår også at han lurer på om det er noe mer du har skjult, et ganske normalt oppfølgingsspørsmål egentlig, det er ingen grunn til å bli nærtagen av den grunn.. Det eneste du kan gjøre er å beklage at du ikke har sagt noe, men at du syns det er flaut og hadde håpet å rydde opp selv. Lykke til! Dette ordner seg nok, skal du se Anonymous poster hash: 5df03...129
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2016 #44 Skrevet 4. mars 2016 Jeg trodde jeg hadde oversett iallefall 2 nuller! Anonymous poster hash: 888e7...386
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #45 Skrevet 5. mars 2016 Hei. Foreløpig ser det ut til at det gikk bra. Grunnen til at jeg bør bekymra var at han sa: "takk for at du har vist meg at du ikke er til å stolt på.." Tilliten ble brutt. Beløpet er kabskje ikke stort, men det er faktisk mest sårt for han at jeg løy for han i to år.. Det har vært så vanskelig å si fra, og for hver dag ble det bare mer vanskelig. Vi har problemer å prate sammen. Ofte blir han bare snurt etter min erfaring. Håper vi kan legge dette bak oss... Anonymous poster hash: eaf0c...292
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #46 Skrevet 5. mars 2016 Hei. Foreløpig ser det ut til at det gikk bra. Grunnen til at jeg bør bekymra var at han sa: "takk for at du har vist meg at du ikke er til å stolt på.." Tilliten ble brutt. Beløpet er kabskje ikke stort, men det er faktisk mest sårt for han at jeg løy for han i to år.. Det har vært så vanskelig å si fra, og for hver dag ble det bare mer vanskelig. Vi har problemer å prate sammen. Ofte blir han bare snurt etter min erfaring. Håper vi kan legge dette bak oss... Anonymous poster hash: eaf0c...292 Hadde mannen min gjort det samme så hadde jeg blitt sur fordi 20.000 er mye her og nå. Kunne sikkert hisset meg og sagt en spydig kommentar. Så hadde jeg roet meg ned og sett at det ordnet seg helt fint. Det ordner seg nok, og så må man i etterkant være åpen om økonomiske forhold. Anonymous poster hash: 00f12...5ab
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #47 Skrevet 5. mars 2016 Hei. Foreløpig ser det ut til at det gikk bra. Grunnen til at jeg bør bekymra var at han sa: "takk for at du har vist meg at du ikke er til å stolt på.." Tilliten ble brutt. Beløpet er kabskje ikke stort, men det er faktisk mest sårt for han at jeg løy for han i to år.. Det har vært så vanskelig å si fra, og for hver dag ble det bare mer vanskelig. Vi har problemer å prate sammen. Ofte blir han bare snurt etter min erfaring. Håper vi kan legge dette bak oss... Anonymous poster hash: eaf0c...292 Hadde mannen min gjort det samme så hadde jeg blitt sur fordi 20.000 er mye her og nå. Kunne sikkert hisset meg og sagt en spydig kommentar. Så hadde jeg roet meg ned og sett at det ordnet seg helt fint. Det ordner seg nok, og så må man i etterkant være åpen om økonomiske forhold. Anonymous poster hash: 00f12...5ab ..og han hadde hisset i øyeblikket tilsvarende om jeg hadde rygget inn i noe og ødelagt bilen hans for tilsvarende. Sur først og roet seg etterpå. Anonymous poster hash: 00f12...5ab
Elsker livet Skrevet 5. mars 2016 #48 Skrevet 5. mars 2016 Takk han for at han hjalp det ut av bekymringene, og lov at du ikke holder slike ting skjult fremover, og bli ferdig med saken.
FML Skrevet 5. mars 2016 #49 Skrevet 5. mars 2016 For 20.000???? 😂👍🏼 ja da er han ikke mye å samle på, du kan jo betale det ned med evt feriepenger eller 2000 kr mnd i 1.5 år og aldri gjøre det igjen Hadde tallet vært opp mot 500 000-1.000.000 hadde jeg jo hatt forståelse. Men 20.000 som er en gjennomsnittlig månedslønn er jo ingenting, hvis du er hard betaler du 5000 i mnd frem til juni/juli og slipper å tenke mer på det
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2016 #50 Skrevet 5. mars 2016 For 20.000???? ja da er han ikke mye å samle på, du kan jo betale det ned med evt feriepenger eller 2000 kr mnd i 1.5 år og aldri gjøre det igjen Hadde tallet vært opp mot 500 000-1.000.000 hadde jeg jo hatt forståelse. Men 20.000 som er en gjennomsnittlig månedslønn er jo ingenting, hvis du er hard betaler du 5000 i mnd frem til juni/juli og slipper å tenke mer på det Beklager men regnefantomet gnagde på meg her 2000 kr mnd i 1.5 år er 36000 så vi kan si at 10 mnd hadde holdt Anonymous poster hash: d349d...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå