Gå til innhold

Hadde du gjort det slutt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært dum. Har skjult noe gjeld fra min samboer gjennom 2,5 år og IDAG kom sannheten frem. Den måtte komme en dag. Gjelda er ikke særlig høy, rundt 20 000 kr.. Men jeg er redd han blir å gå fra meg nå. Dette er restgjeld fra jeg var alenemor. Forbredrer meg på å bli alenemor på nytt, vi har ftt et felles barn 

Anonymous poster hash: eaf0c...292
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke så mye akuratt.

Anonymous poster hash: 163eb...6b8

Skrevet

Jeg gjorde det ikke slutt da jeg oppdaget at min samboer hadde ca 300 000 i forbruksgjeld fra før vi traff hverandre. Men hadde det kommet frem i ettertid at han fortsatte å holde noe skjult etter dette, eller han tok opp ny gjeld uten å si noe til meg, så vet jeg ikke om jeg hadde kunnet leve med det. Det hadde nok blitt for utrygt for meg.

Anonymous poster hash: c575b...b10
Skrevet

Hadde aldri i verden gjort det slutt over noe slikt. Hadde nok villet tatt db prat om hvorfor min mann tenkte han måtte skjule det for meg da.

Anonymous poster hash: 622ef...ad7

Skrevet

Jeg har bare vært redd for at han skal bli sint.. Han er økonom. Vi har jo allerede nok faste regninger, så jeg tenkte i mitt sinn at han ble sinna hvis jeg fortalte han dette. Greia er at jeg hadde gjeld på forbrukslån OG kreditt. Når jeg nedbetalte restgjeld fant jeg i etterkant ut etter å ha betalt inn ca 35 000 kr, at jeg enda skyldte 20 000 kr. At han skulle hjelpe meg var nedverdigerende og flaut. Dette er jo min gjeld. Betalte inn 8000 kr alene i fjor. Jeg skammer meg så jævlig. Burde vært helt ærlig med han, men jeg har ikke klart....Visste sannheten ville komme for en dag og den kom IDAG. så jeg forstår godt om han ikke vil bo med meg fordi han ikke stoler på meg mere. 

Skrevet

Jeg gjorde det ikke slutt da jeg oppdaget at min samboer hadde ca 300 000 i forbruksgjeld fra før vi traff hverandre. Men hadde det kommet frem i ettertid at han fortsatte å holde noe skjult etter dette, eller han tok opp ny gjeld uten å si noe til meg, så vet jeg ikke om jeg hadde kunnet leve med det. Det hadde nok blitt for utrygt for meg.

Må legge til at dette var før vi fikk barn. Hadde vi hatt felles barn så hadde jeg nok gitt han enda en sjanse (nå trengte han ikke det da). Men da ville jeg hatt hjelp utenfra, f.eks. FVK, for å få ham til å forstå alvoret og at man ikke gjør sånt...

Skrevet

Jeg har kredittkortgjeld på 16 000 som mannen ikke vet om.. Han hadde klikka om han visste det, men tenker at det er så lite at han har ikke noe med det heller..

Anonymous poster hash: f5682...a8a
Skrevet

Nei, det er et helt ubetydelig beløp. Det høres også ut som at du har en "god" grunn for gjelden.

Skrevet

Nei, det er et helt ubetydelig beløp. Det høres også ut som at du har en "god" grunn for gjelden.

Ikke redd for beløpet igrunnen, men det at jeg har vist han at jeh ikke er å stole på....har jo løyet til han!

Skrevet

Herlighet, han må jo forstå at du holdt det skjult for han fordi det var flaut, og fordi du vill rydde opp på egen hånd i eget rot! Du har jo vært kjempeflink og betalt ned masse, og det er ikke akkurat sånn at du ikke har hatt kontroll. Du har heller ikke brukt pengene på tull og tøys! Jeg tenker ikke at dette er et stort tillitsbrudd, vi har alle ting vi skjuler for partnerne våre, og du har jo tatt ansvar for dette. Jeg tenker at det ville vært noe helt annet om du hadde lukka øynene og gjelden bare hadde vokst. Hvis han går fra deg på grunn av dette, er han ikke mye å smale på (tenker jeg).

Skrevet

Det gjekk bra denne gange men det går sikker bra neste gang og. 

Anonymous poster hash: 29773...dd2
Skrevet

Jeg har bare vært redd for at han skal bli sint.. Han er økonom. Vi har jo allerede nok faste regninger, så jeg tenkte i mitt sinn at han ble sinna hvis jeg fortalte han dette. Greia er at jeg hadde gjeld på forbrukslån OG kreditt. Når jeg nedbetalte restgjeld fant jeg i etterkant ut etter å ha betalt inn ca 35 000 kr, at jeg enda skyldte 20 000 kr. At han skulle hjelpe meg var nedverdigerende og flaut. Dette er jo min gjeld. Betalte inn 8000 kr alene i fjor. Jeg skammer meg så jævlig. Burde vært helt ærlig med han, men jeg har ikke klart....Visste sannheten ville komme for en dag og den kom IDAG. så jeg forstår godt om han ikke vil bo med meg fordi han ikke stoler på meg mere.

Har han antydet at han vil gå da? Eller er det noe du frukter? Alle kan jo gjøre feil, og slik jeg forstår det ønsket du bare å ordne opp selv. Har du forklart han situasjonen?

Skrevet

Har han antydet at han vil gå da? Eller er det noe du frukter? Alle kan jo gjøre feil, og slik jeg forstår det ønsket du bare å ordne opp selv. Har du forklart han situasjonen?

Nei ikke enda.. Er bortreist og kommer hjem idag. Er så redd dette vil ryke.. Hvordan greie seg alene med to barn? :-( altfor dyrt å bo alene i den byen vi er i, redd jeg må flytte hjem til min hjemplass. Har begynt på et samlingsbasert studie i tillegg til jobb også.

Skrevet

Nei ikke enda.. Er bortreist og kommer hjem idag. Er så redd dette vil ryke.. Hvordan greie seg alene med to barn? :-( altfor dyrt å bo alene i den byen vi er i, redd jeg må flytte hjem til min hjemplass. Har begynt på et samlingsbasert studie i tillegg til jobb også.

Sett deg ned og snakk med han. Fortell at du syns det var flaut og ville betale det selv. At det ikke var meningen å lyve.

Det er gammel og ikke spesielt høy gjeld. Jeg kan ikke forstå den mannen som går i fra mammaen til barnet sitt pga noe slikt. Nå kjenner ikke jeg mannen din, men vil tro dette går bra.

Skrevet

Jeg hadde aldri gått fra mannen min grunnet noe sånt.

Og hadde en mann som var spilleavhengig, og spilte bort pengene våres. Det var først da han løy om penger som var spilt bort 4. gangen at jeg gikk. Og da var gjelden på totalt 300 000.

Anonymous poster hash: d2cd5...b40
Skrevet

Nei, det der er ikke grunn til brudd, med mindre man er gift med ekstrem gjerrigknark eller har et elendig forhold i utgangspunktet. 

Anonymous poster hash: 9fe98...58f
Skrevet

Så lenge gjelden ikke går utover felles regninger til strøm, hus, mat og andre nødvendigheter så forstår jeg ikke problemet. 20 000 er noe som kan nedbetales raskt og smertefritt. Alle har vel studielån, huslån, billån eller annen type lån de betaler på, mange kvinner bruker masse penger på sminke, kremer, frisør, hudpleier og annet tull, mange bruker penger på røyk, øl og snus. Hvis han går fra deg på grunn av så lite gjeld så er han ikke mye verdt. Har selv vært gift med en ekstrem gjerrigknark, verre turn off finner man ikke.

Skrevet

Hvis han går fra deg pga dette og den summen, så er han ikke en oppegående og moden mann. Dette legger du bare fram på en ærlig måte, og så finner dere ut av det. 20 000,- er ikke en uoverkommelig sum å få nedbetalt.

Dette tror jeg kommer til å gå bra :-)

Skrevet

Ja jeg vet ikke... Nå vil han vel ikke prate til meg på en lang stund. Jeg skammer meg. Har tatt gale valg....

Skrevet

Ja jeg vet ikke... Nå vil han vel ikke prate til meg på en lang stund. Jeg skammer meg. Har tatt gale valg....

Og han er helt feilfri og aldri har tatt feil valg? Røyker han? Han har noen gang såret noen? Gjort unyttig impulskjøp? Drukket seg full? Vært utro? Nekter å tro at noen mennesker kan være feilfrie. Og som noen her sier, hvis han går på grunn av dette er han ikke en god mann. Da har du det bedre uten ham.

Skrevet

Nei.. Ikke vært utro såvidt jeg vet. Får oppdatere her i kveld da! Redd og nervøs. Har ved flere anledninger bare ventet på dwtte og til og med sett på leiligheter til meg og barna. Grusomt å ha den usikkerheten hengende over seg. Klump i magen

Skrevet

Nå var jeg forberedt på noe skikkelig ille, men dette er jo ikke så gale, i hvert fall ingen grunn til å gjøre det slutt.

Anonymous poster hash: ab645...2d7
Skrevet

Hva pokker gjør jeg om jeg blir alene? Har ikke krav på overgangstødnad da jeg mottok det i 3 år med mitt barn fra før, før jeg traff han. Må jeg avslutte studiet? Uff...

Skrevet

Må si jeg nærmest hadde vurdert å gå fra han jeg , du er redd for at han ikke skal snakke med deg på flere dager. Redd han blir skikkelig sinna osv . Dette er ikke ett sunt forhold

Anonymous poster hash: 3fb4c...69c

Skrevet

Det høres ut som det ligger noe mer bak dette. Er han ikke snill med deg? Jeg får inntrykk av at dere har et veldig ubalansert forhold, han fremstår som sjefen som skal definere sannheten, og du lever på nåde, redd for at han skal kaste deg ut. Dere har felles barn, ikke sant? Du må stå opp for deg selv, du har ikke gjort noe som er spesielt galt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...