Gå til innhold

Lettere psykisk utv.hemmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du virkelig føler at noe skurrer ville jeg presset på for henvisning til habiliteringstjenesten, og ikke latt utredningen bli forsinket (kanskje lenge) av PPTs testing. La PPT gjøre testene, men sørg for at det blir sendt henvisning samtidig. Det er verdt å lytte til foreldrenes magefølelse.

Jeg har selv opplevd at mitt barns henvisning til hab ble veldig forsinket av en lang og kronglete utredning/prosess i en annen del av helsetjenesten (altså ikke PPT, og det var en helt annen problemstilling), og i dag angrer jeg på at jeg ikke krevde henvisning langt tidligere.

Anonymous poster hash: 241dd...51a

Mye som skurrer ja, og ting går tregt. Selv om vi presser på.

Spesifikke språkforsinkelser er det de har kommet med så langt, men jeg føler det er mer enn det.

Det må finnes en forklaring på alle "problemene". Det er så mange ting som tilsammen utgjør ganske store utfordringer i hverdagen. Det går utover selvfølelsen osv

Anonymous poster hash: a52d1...227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter har nettopp vært utredet for det, hun fikk ikke den diagnosen men fikk F83 Blandet utviklingsforstyrrelse i spesifikke ferdigheter.

Jenta mi henger etter i alt.

Anonymous poster hash: 1c08a...2d4

Hei, denne diagnosen fikk sønnen vår og. Her er hovedsaklig språket en utfordring. Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 1d6c5...79b

Min datter er 7.

Skrevet

Min datter har nettopp vært utredet for det, hun fikk ikke den diagnosen men fikk F83 Blandet utviklingsforstyrrelse i spesifikke ferdigheter.

Hvor gammel er hun?

Min datter er 7

Skrevet

Hei, denne diagnosen fikk sønnen vår og. Her er hovedsaklig språket en utfordring. Hvor gammel er hun?

Min datter er 7.

Vår blir syv nå til sommeren. Går i første klasse, med de utfordringene det fører med seg. Har hatt god utvikling det siste året, da. Heldigvis.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Min datter er 7

Vil du spesifisere litt mer hva hun sliter med? Noen eksempler?

Skrevet

Jenta mi henger etter i alt.Anonymous poster hash: 1c08a...2d4

Hvor gammel er hun?Anonymous poster hash: a52d1...227
Min datter er 7Anonymous poster hash: 1c08a...2d4

Vil du spesifisere litt mer hva hun sliter med? Noen eksempler?Anonymous poster hash: a52d1...227

Frøken min.. Tregt i språk, treg motorisk, lærevansker, Må ha konkrete beskjeder, barnslig for alderen.

Skrevet

Jenta mi henger etter i alt.Anonymous poster hash: 1c08a...2d4

Hvor gammel er hun?Anonymous poster hash: a52d1...227
Min datter er 7Anonymous poster hash: 1c08a...2d4
Vil du spesifisere litt mer hva hun sliter med? Noen eksempler?Anonymous poster hash: a52d1...227

Frøken min.. Tregt i språk, treg motorisk, lærevansker, Må ha konkrete beskjeder, barnslig for alderen.

Høres likt ut som her. Bare at hun i tillegg fortsatt har tisseuhell (bæsjeuhell innimellom) og har mat rundt hele munnen etter måltider. (Bryr seg tilsynelatende lite om hvordan hun ser ut. De fleste 8-9 åringer tørker seg vel mens de spiser, siden det er litt flaut å ha mat overalt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...