Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #26 Skrevet 2. mars 2016 Blir sur når eg kjem på fotballcup der dei bare selger frukt og smootie. Kjører til butikken og handler eg da. Voksent 😦 Anonymous poster hash: a4478...454
Gjest Skrevet 2. mars 2016 #27 Skrevet 2. mars 2016 Vi òg selger sunne alternativer som wrap, frukt, grove rundstykker o.l på stevner. Men da gjerne på de aproberte stevnene hvor ungdommen er mer fokusert på mat. Verre er det for de uaproberte utøverne ( 6-12 år) hvor foreldrene og ungene har konkuranse om å dytte i seg mest mulig sjokoladekake og pølser før stevnet er over. Skremmende.... og slikt har det vært i alle år hvor jeg og ungene har vært aktive innen idretten deres.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #28 Skrevet 2. mars 2016 Det er vanskelig nok å få foreldre til å røre sammen en Toro-kake eller Toro-røre, så har ikke tro på sunnere, dyrere og mer avanserte dugnader. Foreldre bruker mest penger på usunne ting, så idrettslagene vil tape på å bare selge frukt og grovt. Da handler de heller andre steder. Anonymous poster hash: 2954c...74a Men det er vel enda enklere å smøre rundstykker og kutte opp frukt? Det burde virkelig være mer fokus på frukt og sunne matvarer på sportsarrangementer! Anonymous poster hash: e51b4...4b5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #29 Skrevet 2. mars 2016 Hvorfor ALLTID ha sunn mat? Har nordmenn gått fra å ha godteri på lørdager til å kjøre lavkarbo hele uka? La ungene kose seg med kake på lørdagen! Ingen dør av å spise en pølse. Makan til hysteri. Selvfølgelig vil ikke barna ha hyllebærsaft og grove lavkarborundstykker med avokado på når det er lørdag.Anonymous poster hash: 946b9...d21 Hvem snakket om lørdag??? Har du vørt på idrettsarrangement før? Unger flyr i kiosken flere ganger og kjøper kaker, pølser, sjokolade, slush etc. Hvorfor? Er kos for deg usunne ting??Anonymous poster hash: a4478...454 Kosemat for MEG er usunne ting. I helga, vel og merke. Faktisk! Jeg koser meg ikke med gulrøtter og blomkål med dipp, eller en skyr med nøtter på en lørdag. Nei, da må jeg ha sjokolade/smågodt eller noe snacks. Jeg sier ikke MENGDER, men da først koser jeg meg. Jeg er nok sånn pga vi alltid hadde det sånn i barndommen. Var mye familiearrangementer, var ofte hos besteforeldre borti gata, feiret bursdager sammen osv, og kos = kake/snacks ol. I hverdagen (eks etter trening) gleder jeg meg til kvekdsen min som er gresk yoghurt med nøtter og en frukt. Det er kos da. Men i helga trenger jeg å "synde" litt. Er ikke de fleste sånn?? Senker ikke alle skuldrene på fredag og vil KOSE seg med noe godt til kvelden? Jeg synes det er kjedelig og trist med hekger uten snop. Ja, kroppen føler seg mye bedre, jeg trener og spiser sunt ellers, er normalvektig med en aktiv hverdag, men jeg synes de som nekter seg søtsaker i helga er kjedelige folk. Anonymous poster hash: 3bc8d...d46
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #30 Skrevet 2. mars 2016 ... Og til temaet: jo, jeg synes det bør være sunne alternativer! Der er jeg helt enig! Synes unger flakser rundt med sjokoladekaker og baconsnacks mellom hver kamp, skjønner ikke at de får lov! Er jo ikke noe godt å spille kamp med alt det i magen?! Datteren min som spiller håndball (er 10 år), får ikke lov å handle masse snop på kamper. En vaffel og en kjærlighet el, men ikke masse kaker og potetgull. Evnt når vi går, er det greit. Er oppvokst med håndball selv, og det var alltid stas med kiosk. Mange gode minner fra den deilige lukta. Men kjøpte aldri kake mellom kampene? Her er det foreldre som må skjerpe seg, kiosken må jo kunne selge til alle aldersgrupper, ikke kun barna. Så skjønner at de selger ulike ting (sunt/usunt). Anonymous poster hash: 3bc8d...d46
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #31 Skrevet 2. mars 2016 Vi òg selger sunne alternativer som wrap, frukt, grove rundstykker o.l på stevner. Men da gjerne på de aproberte stevnene hvor ungdommen er mer fokusert på mat. Verre er det for de uaproberte utøverne ( 6-12 år) hvor foreldrene og ungene har konkuranse om å dytte i seg mest mulig sjokoladekake og pølser før stevnet er over. Skremmende.... og slikt har det vært i alle år hvor jeg og ungene har vært aktive innen idretten deres. "aproberte stevnene og uaproberte utøverne" Hva er det, har aldri hørt de ordene før? Anonymous poster hash: 90f16...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå