Gå til innhold

Dere som har kronisk sykdom, hva er det dere har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, det uttrykket blir brukt i så mange sammenhenger men aldri at noen faktisk sier hva det er de lider av..?

Anonymous poster hash: 4d2ef...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MS og epilepsi

Anonymous poster hash: 9676c...f26

Skrevet

Ulcerøs kolitt, har også adhd som er en diagnose, ikke en sykdom i den forstand.

Anonymous poster hash: 0f206...e82

Skrevet

Fibromyalgi, angst og depresjon.

Anonymous poster hash: 04b9b...3e2

Skrevet

ME

Anonymous poster hash: 9b61a...d34

Skrevet

Jeg har ikke noe diagnose, eller dvs jeg har slitasjegikt, men har kroniske ledd/muskel smerter. Bruker daglig smertestillende, og er i 100% jobb, men det er slitsomt når "alle" ser at jeg sliter og ikke ha et navn å sette på det. 

Anonymous poster hash: 4593d...379
Skrevet

Fibromyalgi, og ME hvor jeg også er hardt rammet av migrene og irritabel tarm.

Skrevet

Trigeminusnevralgi har jeg.

Anonymous poster hash: 315d1...00d

Skrevet

Har kroniske smerter etter to separate operasjoner, fikk nerveskade begge ganger. :(

Anonymous poster hash: f5d93...8de

Skrevet

Har hjertesvikt, lekkasje i hjerteklaff og en hjertefeil. Er hjerteoperert. Skal få pacemaker snart.

Anonymous poster hash: c3f14...fef

Skrevet

Ulserøs kolitt

Anonymous poster hash: 1ace1...9ec

Skrevet

Trigeminusnevralgi har jeg.

Anonymous poster hash: 315d1...00d

Au!

Anonymous poster hash: 8dd71...4f7

Skrevet

Jeg har slitasjegikt, fibromyalgi og sjøgrens, utredes nå for bechterews. Gir mye smerter og ubehag, men lever greit med disse diagnosene egentlig.

Har også migrene, med 2-4 anfall i måneden.

Sliter også med allergi og atopisk eksem. Akkurat nå på vinteren er jeg ekstra plaget, har eksem flere steder, men det verste er at jeg nå også har eksem i ansiktet. Stygt og skjemmende med eksem i ansiktet...

Og siden koppen min alltid er smertepreget, sliten og har lite å gå på ble jeg slått fullstendig i bakken av en lungebetennelse for noen år siden. Kroppen kollapset helt og jeg har aldri kommet meg på bena igjen. Har derfor også fått diagnosen ME.

En skikkelig "mandagskropp", skikkelig B-vare. Hadde jeg vært hest ville de avlivet meg for lenge siden...

Anonymous poster hash: adada...9fe
Skrevet

Jeg har Cerebral Parese.

Skrevet

Dere som er kronisk syke..... lurer på en ting.... 

Hva har det gjort med selvfølelsen deres? Selv er jeg kronisk syk. Musklevondt og ME symptomer og kronisk hodepine. På toppen av det hele vokser depresjonen dag for dag. 

Jeg føler meg som søppel. Er så lei meg :( Føler meg verdiløs. Føler mannen min ville hatt det bedre uten meg. Orker ikke sex. Våkner opp utslitt, legger meg utslitt, får ikke sove for jeg er så sliten klage klage klage! 

Jeg er ufør 70%. Planen er å "lade" mens barn og mann er på skole/jobb... men jeg lader ikke. Føler meg slaktet... og ser ikke lys i tunellen. 

Hvordan kan man ha god selvfølelse selv om man ikke lever opp til "samfunnets standard"? Jeg gjør hva som helst for å komme over denne sorgen over å ikke fungere 100% :( 

Anonymous poster hash: db9ea...4fe
Skrevet

Hypothyreose

Anonymous poster hash: 776e8...bc9

Skrevet

Leddgikt.

Anonymous poster hash: 41a30...858

Skrevet

Crohns

Anonymous poster hash: 93b4d...b46

Skrevet

Jeg har lavt stoffskifte og fibromyalgi.

Selv bruker jeg aldri ordet "kronisk sykdom" vedrørende meg selv. Det sier ingenting om hva jeg sliter med.

Anonymous poster hash: be8ae...597

Skrevet

Ulcerøs Kolitt 🚽💩

Anonymous poster hash: 7bb9b...fff

Skrevet

Hypothyreose og IBS

Skrevet

Jeg har veldig kraftig allergi mot det meste, og kraftig atopisk eksem. Lett astma.

Er for tiden langtidssykemeldt for dette, da jeg blir syk av alt og alle om dagen. Har en kraftig allergisk reaksjon i dag, og jeg vet virkelig ikke hva det er, og sånn er det de fleste dager. Helsevesenet vet heller ikke helt hva de skal gjøre med meg, de har ikke noe tilbud de kan hjelpe meg med.

Anonymous poster hash: 647a3...ebe
Skrevet

Chrons.

Anonymous poster hash: a9e76...ca4

Skrevet

Diabetes, lavt stoffskifte, migrene og kan vel nesten kalle hudkreften min kronisk. Kommer stadig igjen den dritten.

Skrevet

Interstittiell cystitt, bipolar og utredes nå for å finne ut hvilken auto-immun sykdom jeg har 👌 Lever ett godt liv da, skal omskoleres nå og firhåpentligvis tilbake i 100% jobb :)

Anonymous poster hash: e9d07...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...