Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Er normalvektig men alt er bare fett og vann.. Eneste treningsformen jeg syns er gøy er løping. Tenkte å kjøpe en tredemølle og starte løpingen for fullt. Men tar det fettet? Og strammer der opp kroppen også ellers MÅ jeg ta litt styrketrening i tillegg? Anonymous poster hash: 31d6b...d46
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Løping tar mye, løping + styrketrening tar mer. Uansett bør du starte forsiktig. Får du en skade etter to måneder blir du ikke kvitt noe. Løping på tredemølle er veldig kjedelig med mindre du løper korte intervaller. Lange rolige utrer er mye bedre å gjøre ute. Anonymous poster hash: 04f4a...775
ny vestfold Skrevet 29. februar 2016 #3 Skrevet 29. februar 2016 Løping alene gjør ikke det, du må også endre kostvanene dine. Og det spørs også hva slags fett du vil bli kvitt, er det det overflødige farlige bukfetre, må du ha i deg fett fra feks hmelk daglig, og grønnsaker til alle måltidene. Bruke sunt fett som rapsolje, kokos olje og smør. Kutt ut herdet fett.spis mindre brød og øk mengden grønnsaker og litt pålegg og godt m fett.les på denne siden:beritnorstrand.no
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Skrevet 29. februar 2016 Løping alene gjør ikke det, du må også endre kostvanene dine. Og det spørs også hva slags fett du vil bli kvitt, er det det overflødige farlige bukfetre, må du ha i deg fett fra feks hmelk daglig, og grønnsaker til alle måltidene. Bruke sunt fett som rapsolje, kokos olje og smør. Kutt ut herdet fett.spis mindre brød og øk mengden grønnsaker og litt pålegg og godt m fett.les på denne siden:beritnorstrand.noKostrådene dine er sikkert ok, men du kan godt bli kvitt bukfett bare med løping. Kommer du opp på et nivå på for eksempel 60 km i uka trenger du sansynlig vis ikke gjøre noe spessielt med kostholdet for å bli slank og stram. Anonymous poster hash: 04f4a...775
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Skrevet 29. februar 2016 Løping er den absolutt beste måten å forbrenne fett på. Løp langt på lav intensitet. Jeg løper 5-6 ganger pr uke, og jeg har markerte muskler, er veldig slank og ser godt trent ut. Jeg liker ikke styrke, men det ser ut som jeg trener styrke likevel, pga manglende underhudsfett. Anonymous poster hash: fee12...640
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Skrevet 29. februar 2016 Hvor langt løper du ca per gang, du som løper 5-6 ganger per uke?😊 Anonymous poster hash: eb372...d30
Merdee Skrevet 29. februar 2016 #7 Skrevet 29. februar 2016 Sving skikkelig med armene og hoftene når du løper, og ta litt mage og styrke på gulvet i tillegg, så er du der
Oktoberrose Skrevet 29. februar 2016 #8 Skrevet 29. februar 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken.
Merdee Skrevet 29. februar 2016 #9 Skrevet 29. februar 2016 (endret) Hvor langt løper du ca per gang, du som løper 5-6 ganger per uke? Anonymous poster hash: eb372...d30 Da jeg løp fem ganger i uken noen år, så løp jeg som oftest mellom 3 og 8 km i terreng. Det ga god nok effekt. Endret 29. februar 2016 av Virginia!
Oktoberrose Skrevet 29. februar 2016 #10 Skrevet 29. februar 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i uken
Merdee Skrevet 29. februar 2016 #11 Skrevet 29. februar 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i uken Jeg gjetter på utendørsløping i litt terreng, og at hun svinger overkroppen lett fra side til side når hun løper, da trener hun samtidig sidemagemusklene.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #12 Skrevet 29. februar 2016 Hvorfor i all verden trener dere ikke styrke, dere som løper for å redusere fett? Øker su muskelmassen i kroppen, vil musklene forbrenne mer fett gjennom hele dagen usnsett hva du gjør. Den eneste måten jeg holder meg tynn på, er å trene styrke slik st jeg har relativt høy muskelmasse. Så lenge jeg har det, kan jeg spise mye mer fritt i kostholdet (holder meg unna sukker uansett, men kan soise større mengder sunn mat). God sirkel. Er jeg utrent, legger jeg fortere på meg fett. Ond sirkel. Lett regel. Muskler øker fettforbrenning. Tren styrke! Anonymous poster hash: 97ad8...be3
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Skrevet 29. februar 2016 Hvorfor i all verden trener dere ikke styrke, dere som løper for å redusere fett? Øker su muskelmassen i kroppen, vil musklene forbrenne mer fett gjennom hele dagen usnsett hva du gjør. Den eneste måten jeg holder meg tynn på, er å trene styrke slik st jeg har relativt høy muskelmasse. Så lenge jeg har det, kan jeg spise mye mer fritt i kostholdet (holder meg unna sukker uansett, men kan soise større mengder sunn mat). God sirkel. Er jeg utrent, legger jeg fortere på meg fett. Ond sirkel. Lett regel. Muskler øker fettforbrenning. Tren styrke!Anonymous poster hash: 97ad8...be3 Jeg liker å løpe. Det er noe jeg gjør med glede. Å trene styrke synes jeg er kjedelig. Jeg tvinger meg til å gjøre det innimellom, men jeg velger å fokusere på løpingen som er lystbetont og derfor enkel å få gjort. Anonymous poster hash: 04f4a...775
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Skrevet 29. februar 2016 Løping er den absolutt beste måten å forbrenne fett på. Løp langt på lav intensitet. Jeg løper 5-6 ganger pr uke, og jeg har markerte muskler, er veldig slank og ser godt trent ut. Jeg liker ikke styrke, men det ser ut som jeg trener styrke likevel, pga manglende underhudsfett. Anonymous poster hash: fee12...640 Hva vil lav intensitet si? Kan ikke løpe utendørs nå på grunn av snø. Så må løpe på mølle. Hvilke fart skal jeg ligge på for og ha lav intensitet ?? Anonymous poster hash: 9d8e1...ee3
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #15 Skrevet 29. februar 2016 Lav intensitet vil vel si 8-9km i timen hvis du starter fra scratch:) kan holde det tempoet i en time Anonymous poster hash: 818a8...eb3
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #16 Skrevet 29. februar 2016 Løping er den absolutt beste måten å forbrenne fett på. Løp langt på lav intensitet. Jeg løper 5-6 ganger pr uke, og jeg har markerte muskler, er veldig slank og ser godt trent ut. Jeg liker ikke styrke, men det ser ut som jeg trener styrke likevel, pga manglende underhudsfett. Anonymous poster hash: fee12...640 Hva vil lav intensitet si? Kan ikke løpe utendørs nå på grunn av snø. Så må løpe på mølle. Hvilke fart skal jeg ligge på for og ha lav intensitet ??Anonymous poster hash: 9d8e1...ee3 Hold et tempo som ikke er høyere enn at du kan snakke ganske greit hele tiden. Da bør du kunne holde ut ganske lenge. Anonymous poster hash: 04f4a...775
Oktoberrose Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 Hvorfor i all verden trener dere ikke styrke, dere som løper for å redusere fett? Øker su muskelmassen i kroppen, vil musklene forbrenne mer fett gjennom hele dagen usnsett hva du gjør. Den eneste måten jeg holder meg tynn på, er å trene styrke slik st jeg har relativt høy muskelmasse. Så lenge jeg har det, kan jeg spise mye mer fritt i kostholdet (holder meg unna sukker uansett, men kan soise større mengder sunn mat). God sirkel. Er jeg utrent, legger jeg fortere på meg fett. Ond sirkel. Lett regel. Muskler øker fettforbrenning. Tren styrke! Anonymous poster hash: 97ad8...be3 Jeg er enig med deg i at styrke er bra, men for min del er det faktisk ikke tid nok. Prøver å legge inn en liten styrkerunde et par-tre ganger i uken etter løpetur på mølla (mye inne nå pga isete veier). Det har hjulpet på løpingen også, så en god mix er best spør du meg. Men tenker man kun vektnedgang, så er det ingenting som funker så fort som utholdenhetstrening. Før jeg begynte å løpe så trente jeg kun styrke 4 ganger i uken i 5-6 mnd. Det har nok gjort at jeg har kommet meg unna alle km og opptrening til maraton uten skadeavbrudd. Men tynnere ble jeg ikke, og heller ikke så veldig mye smalere. (målebånd).
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 Løping er den absolutt beste måten å forbrenne fett på. Løp langt på lav intensitet. Jeg løper 5-6 ganger pr uke, og jeg har markerte muskler, er veldig slank og ser godt trent ut. Jeg liker ikke styrke, men det ser ut som jeg trener styrke likevel, pga manglende underhudsfett. Anonymous poster hash: fee12...640 Jeg løper minst 10, stort sett 13 km på min faste løype, den på 13 er det endel motbakke i. Når jeg løper kortere løper jeg raskere. Pleier å legge inn noen lengere turer, 15-17 km også. Min faste løype på 13 km bruker jeg ca 1time og 10 min på.. Når det er vår og sommer varierer jeg med å gå i bratte fjellstier i nærområdet! Da får jeg skikkelig høy puls og det fungerer litt som intervall. Hater ren intervalltrening!😅 Anonymous poster hash: fee12...640
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #19 Skrevet 1. mars 2016 Løping er den absolutt beste måten å forbrenne fett på. Løp langt på lav intensitet. Jeg løper 5-6 ganger pr uke, og jeg har markerte muskler, er veldig slank og ser godt trent ut. Jeg liker ikke styrke, men det ser ut som jeg trener styrke likevel, pga manglende underhudsfett. Anonymous poster hash: fee12...640 Jeg løper minst 10, stort sett 13 km på min faste løype, den på 13 er det endel motbakke i. Når jeg løper kortere løper jeg raskere. Pleier å legge inn noen lengere turer, 15-17 km også. Min faste løype på 13 km bruker jeg ca 1time og 10 min på.. Når det er vår og sommer varierer jeg med å gå i bratte fjellstier i nærområdet! Da får jeg skikkelig høy puls og det fungerer litt som intervall. Hater ren intervalltrening!😅 Anonymous poster hash: fee12...640 Når jeg løper ekstra langt har jeg kun fokus på at pusten skal være rolig og uanstrengt. Jeg ser ikke på tider, kun antall km. Jeg er ekstremt lite opptatt av pulssoner, makspuls og alt som kan gjøre løping avansert. Løping er for meg velbehag, avkobling, fritid, min beste hobby! Jeg begynte med å løpe fra lyktestolpe til lyktestolpe for noen år siden, nå løper jeg to maraton pr år😊 Anonymous poster hash: fee12...640
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #20 Skrevet 1. mars 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i uken Jeg gjetter på utendørsløping i litt terreng, og at hun svinger overkroppen lett fra side til side når hun løper, da trener hun samtidig sidemagemusklene. Hvordan klarer man å svinge overkroppen fra side til side mens man løper? Anonymous poster hash: d5f12...bb2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2016 #21 Skrevet 1. mars 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i uken Jeg gjetter på utendørsløping i litt terreng, og at hun svinger overkroppen lett fra side til side når hun løper, da trener hun samtidig sidemagemusklene. Hvordan klarer man å svinge overkroppen fra side til side mens man løper? Anonymous poster hash: d5f12...bb2 Ha ha ha, nei jeg har aldri sett noen løpe sånn heller! Jeg son løper 5-6 ganger pr uke har hvertfall ikke behov for å svinge på annet enn beina når jeg løper😆 Magemusklene strammer jeg ubevisst, har markerte muskler. Når fettprosenten blir lavere blir alle musklene fremtredende! Jeg har sterk, muskuløs overkropp også takket være løping! Gikk ned 17 kg når jeg begynte å løpe. Anonymous poster hash: fee12...640
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #22 Skrevet 2. mars 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i uken Jeg gjetter på utendørsløping i litt terreng, og at hun svinger overkroppen lett fra side til side når hun løper, da trener hun samtidig sidemagemusklene. Hvordan klarer man å svinge overkroppen fra side til side mens man løper? Anonymous poster hash: d5f12...bb2 Ha ha ha, nei jeg har aldri sett noen løpe sånn heller! Jeg son løper 5-6 ganger pr uke har hvertfall ikke behov for å svinge på annet enn beina når jeg løper Magemusklene strammer jeg ubevisst, har markerte muskler. Når fettprosenten blir lavere blir alle musklene fremtredende! Jeg har sterk, muskuløs overkropp også takket være løping! Gikk ned 17 kg når jeg begynte å løpe. Anonymous poster hash: fee12...640 Imponerende Hvor lang tid bukte du på å gå ned 17 kilo, og hvor lang tid brukte du på å klare å løpe 5-6 ganger i uka Anonymous poster hash: d5f12...bb2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 Det lurer jeg også på Jeg har kommet opp i ca 50 km i uken, og kan bekrefte at kiloene har forsvunnet samtidig med at antall km har økt. Likevel så skulle jeg gjerne vært litt strammere i fisken. ja altså jeg lurer på hva slags løpeturer hun har hun over som løper 5-6 ganger i ukenJeg gjetter på utendørsløping i litt terreng, og at hun svinger overkroppen lett fra side til side når hun løper, da trener hun samtidig sidemagemusklene.Hvordan klarer man å svinge overkroppen fra side til side mens man løper? Anonymous poster hash: d5f12...bb2 Ha ha ha, nei jeg har aldri sett noen løpe sånn heller!Jeg son løper 5-6 ganger pr uke har hvertfall ikke behov for å svinge på annet enn beina når jeg løper Magemusklene strammer jeg ubevisst, har markerte muskler. Når fettprosenten blir lavere blir alle musklene fremtredende! Jeg har sterk, muskuløs overkropp også takket være løping! Gikk ned 17 kg når jeg begynte å løpe. Anonymous poster hash: fee12...640 Imponerende Hvor lang tid bukte du på å gå ned 17 kilo, og hvor lang tid brukte du på å klare å løpe 5-6 ganger i uka Anonymous poster hash: d5f12...bb2 Hmm, jeg brukte nok 6-8 mnd på de kiloene, jeg kuttet sukker samtidig. Har holdt vekten med helt vanlig kosthold i ettertid pga løping. Brukte nok et et lite år på å løpe lengere enn ei mil, om jeg husker rett.. Anonymous poster hash: fee12...640
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #24 Skrevet 2. mars 2016 Bare pass godt på knærne når du begynner med løping. Spesielt på tredemølle. Er en fordel å ha en liten helning på tredemølla, fremfor å ha den helt flat. Prøv å få inn litt teknikk også, slik at du reduserer risikoen for skade og slitasje. (Det gjelder i grunn uansett treningsform.) Anonymous poster hash: 436bd...e9e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #25 Skrevet 2. mars 2016 Bare pass godt på knærne når du begynner med løping. Spesielt på tredemølle. Er en fordel å ha en liten helning på tredemølla, fremfor å ha den helt flat. Prøv å få inn litt teknikk også, slik at du reduserer risikoen for skade og slitasje. (Det gjelder i grunn uansett treningsform.) Anonymous poster hash: 436bd...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå