Gå til innhold

Drar alle på sommerferie med andre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere stort sett å dra på sommerferie med vennefamilier eller drar dere alene ? Syns så mange drar sammen.

Anonymous poster hash: 9ccb3...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei heldigvis ikke!

Vi har 4 barn og drar alene, å måtte ta hensyn til enda en familie sine ønsker og behov er ikke avslappende ferie ;)

Anonymous poster hash: 2fa82...964
Skrevet

Vi har alltid reist alene. Hadde sikkert vært kos å reist med noen andre også!

Anonymous poster hash: df41d...511

Skrevet

Vi pleier alltid å dra sammen med noen, ja. Det er først og fremst av hensyn til barna. De har det bedre og er mer fornøyde når de har noen å være sammen med.

Skrevet

Synes det er kjekkere å dra sammen med noen ja. Så kan man bytte litt på å gå ut og spise uten barn o.l. Men det har ikke vært så ofte det passer sånn for oss. Er bare aktuelt med et par vennepar, drar ikke med hvem som helst.

Skrevet

Reiser alene, ungene er gærne og jeg takler dem ikke, så unner ingen ferie med oss.

Anonymous poster hash: c0c44...d40

Skrevet

Reiser alltid med noen. Vennefamilier eller familie. Kjekt å være flere. Men har alltid seperate boenheter. Men tror vi har vært på noen ferier alene også, altså:-)

Skrevet

Vi har alltid reist sammen med mannen eller min familie, mest mannen sin hvor det er to søstre som begge har barn på samme alder som våre. Det er kjempekoselig stort sett, spesielt på kveldene (mange  prate med, blir mye latter :) ), men kan også være litt stressende fordi alt skal koordineres med så mange først. I år reiser vi for første gang alene i 2 uker, er veldig spent! Vi har fire (store) barn.

Anonymous poster hash: 41fb6...eef
Skrevet

Begge deler. Vi ferierer alltid noe av sommerferien med venner, men ikke hele. Oftest på feriesteder noen av oss har tilgang til; ulike hytter i Norge, en leilighet i Spania etc.

Anonymous poster hash: 9f67a...fc4
Skrevet

De gangene vi har reist til utlandet har vi reist alene, men på familiehotell så barna har funnet noen å leke med. På hytta reiser vi gjerne med familie eller venner.

Anonymous poster hash: dd946...aad

Skrevet

Begge deler:)

Liker begge løsninger:)

Anonymous poster hash: bfa53...743

Skrevet

Nesten bestandig bare oss i nærmeste familie. Jeg tror det er viktig for ungene å ha nok tid uten andre venner i nærheten. Det gjør dem raskt mer sammensveiset.

Anonymous poster hash: cf47d...635

Skrevet

Reiser alene eller med nærmeste familie som mine søsken og foreldre. Jeg er ikke sosial nok til å ville tilbringe dagevis med andre voksne og enda flere barn. Vi er allerede en stor familie, og det er nok å skulle prøve å ta hensyn til alle barna. 

Skrevet

Vi har alltid reist alene, både da det bare var oss og nå som barnefamilie ( har begge reist på gutte/jenteturer, da).

Da kan vi legge opp ferien til våre ønsker og trenger ikke ta hensyn til andres barneoppdragelse, aktivitetsønsker osv

Anonymous poster hash: 6214d...ac1

Skrevet

Har reist med venner i tre somre. Det er vi ferdig med, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 6ba7d...7f0

Skrevet

Vi reiser kun alene. Syns det er deilig å ha to uker i året hvor vi kan gjøre akkurat hva vil vil akkurat når vi vil, uten å tilpasse oss andres ønsker og behov. Og fint å bare være kjernefamilien over et lengre stykke tid, ellers i året har vi vel max et halvt døgn i strekk hvor vi er sammen alle fire alene. Skjønner de som vil være sosiale i ferien, men vi vil være antisosiale i ferien😄

Anonymous poster hash: d5fc6...e8e

Skrevet

Jeg drar alltid alene med sønnen min.

Skulle gjerne dratt sammen med andre som har barn,men de få vi kjenner drar alltid til utlandet mens vi drar på ferie i Norge.

Anonymous poster hash: ad4d9...53c

Skrevet

Vi deler ferien så blir det litt variasjon.

Jeg elsker å være sammen med min familie å vi storkoser oss masse! Vi får forespørsel av tre-fem familier årlig om å reise på ferieturer sammen og det er som regel veldig hyggelig også, bare man har lagt noen grunnregler først.

Anonymous poster hash: 93532...b72

Skrevet

Foreløpig drar vi alene. Men håper å dra med min bror og hans familie om 3-4 år til dyreparken i Kristiansand, våre barn er ganske tette og tenker det kan være en fin opplevelse for de:-)

Anonymous poster hash: 01741...fb8

Skrevet

Vi reiser alltid alene. Ferie er familietid og jeg merker det gjør oss godt å tilbringe tid med hverandre, både med ungene og på kvelden oss som par. 

I tillegg har vi ikke ønske å måtte ta hensyn til andre, vi gjør ting spontant som det passer oss.

Anonymous poster hash: c36c5...d70
Skrevet

Noen ganger med venner, noen ganger bare oss :).

Skrevet

Drar alltid bare oss, noen få ganger med mine søsken og mine foreldre. Men det er så stor aldersforskjell på fetterne og kusinene til mitt barn at det er vanskelig å få det til å fungere.

Anonymous poster hash: 33f11...4c0

Skrevet

Nei vi har i alle år reist alene. Har ikke hatt så mange venner med barn tidligere. Er først nå alle begynner å få barn og siden vi har en snart tenåring så er det vanskelig å finne en ferie som passer alle.

Anonymous poster hash: 09db9...43f

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, nei. I sommerferien skal jeg nyte familien.

Skrevet

Litt begge deler. Men på nye plasser er det litt deilig å være alene. Finne ut av ting selv, uten å måtte ta hensyn.

Kjente og kjære ferieplasser/parker, og hytta, er koselig med familie og venner 😊

Anonymous poster hash: 5f233...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...