Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Jeg var bare 20 år og hadde hatt et slags forhold til en gutt i over et år. Eller, jeg trodde det var et forhold. Jeg var kjempeforelsket, kanskje litt for forelsket. Han fikk meg til å føle meg spesiell, han fikk meg til å føle meg som en av de «kule». Og etter flere år som outsideren på skolen elsket jeg å være «kul». Jeg hadde et forhold til klassens bad-boy. Han som ingen turte å snakke til, før han snakket til deg. Han som jeg ikke turte å snakke til, før han snakket til meg. Han fikk meg til å tro at vi var i et forhold, at vi hadde en fremtid. Men likevel skulle vi ikke fortelle noen om oss to. Ikke hans kompiser, og ikke mine venninner. Jeg gikk med på det. Vi møttes i hemmelighet, de få gangene jeg ikke ble nedprioritert. Vi avtalte å møtes, men han lagde løgn på løgn om at han var syk eller at han hadde glemt at han hadde trening. Jeg satt hjemme og ventet, hadde avlyst alle planer, gledet meg til han skulle komme, men ble skuffet hver gang. Dum og forelsket som jeg var, lærte jeg aldri. Av alle gangene vi avtalte å møtes kom han kanskje ca. hver fjerde gang. Og da gikk vi som regel rett ned på soverommet, og han dro da vi var ferdig. At jeg ikke følte meg skitten? Jeg var helt blind der og da, jeg var så forelsket. Jeg husker godt en gang når han og en kompis av han sov hos meg, jeg var alene hjemme. De satt i stua og røyket hasj. Jeg ville ikke være med, sa jeg skulle gå å legge meg. Senere kom han ned, vi hadde sex. Jeg sovnet, og han gikk ut. Gikk heller å la seg på samme rom som kompisen sin. Denne natta ble jeg gravid. Han visste at jeg ikke gikk på prevensjon, men han ville ikke bruke kondom. Han syntes det var mye deiligere uten. Jeg protesterte ikke, jeg trodde aldri at jeg kom til å bli gravid likevel. Men det ble jeg. Jeg hadde veldig blandede følelser. Jeg ville ikke ha barn med han, jeg hadde planlagt å reise til utlandet for å studere. Søknaden var sendt og jeg hadde et snitt på over 5. Var nesten garantert plass. Men jeg trakk søknaden og bestemte meg for å bære fram barnet. Jeg hadde vennet meg til tanken på et barn. Jeg var jo forsåvidt flink med barn, jeg hadde jobb og egen leilighet. Jeg visste jeg ville klare det, situasjonen var ikke optimal, men nå var det slik det var. Jeg fortalte han det, og han var så sint. Mente jeg ødela livet hans, sa at hvis jeg ikke tok abort, så ville han ta selvmord og da skulle jeg bare vite at det var min feil. Han kjeftet, skrek og manipulerte. Jeg gråt, hikset, hadde det helt forferdelig. Jeg følte at det VAR min feil. Samme natten mistet jeg. Jeg hadde allerede sett «babyen min» på ultralyd noen dager tidligere - en helt fantastisk følelse. Nå blødde jeg, og jeg gråt og gråt. Selv om jeg ikke hadde hatt babyen i armene, følte jeg at jeg mistet noe av det som hadde blitt det viktigste i livet mitt, og jeg følte det var hans feil. Jeg sa jeg ikke ville treffe han mer. Han roet seg, sendte noen meldinger om at han savnet meg. Jeg ba han slutte med meldingene, det gjorde han. Men et år etter spontanaborten ringte han meg igjen. Han ville møtes. Dum som jeg var, gikk jeg med på det. Og som vi alltid gjorde, så hadde vi sex. Veldig lite prating og veldig lite kosing. Akkurat slik det pleide å være. Før han gikk inn i meg, sa jeg at vi burde bruke kondom. Det ville han ikke, og han spurte om jeg ikke kunne suge han istedet. Det ville jeg ikke. Han spurte han om jeg ikke begynte på p-piller etter forrige gang. Jeg vet ikke hva som gikk igjennom hodet mitt der og da. Men jeg svarte ja. Og jeg HADDE begynt på p-piller etter spontanaborten, det var ikke en løgn, men jeg nevnte ikke at jeg også hadde sluttet igjen. Hvorfor? Jeg aner ikke. Jeg var så sint på han, og lei meg for det som skjedde. Og jeg savnet «babyen min» Babyen jeg bare fikk bære inni meg i 14 uker. Og denne gangen, som forrige gang, ble jeg gravid. Superfruktbar kanskje? Ikke vet jeg, men jeg trodde ikke det skulle være mulig. Hadde absolutt ikke noe ønske om en ny graviditet med denne gutten, men likevel løy jeg om prevensjon. Igjen mente han at jeg måtte ta abort. Denne gangen var jeg litt mer usikker. Jeg visste at dette var «min feil», og at jeg burde ta abort. Men samtidig følte jeg ikke at jeg skyldte denne gutten noen tjenester. Jeg vurderte fram og tilbake, og kom fram til å bære fram barnet. Jeg hørte ikke noe fra ham resten av svangerskapet. I dag er barnet skolebarn. Jeg har hovedomsorgen og han treffer pappaen sin annenhver helg. Min mening om pappaen egner seg ikke å si høyt, men han er grei med sønnen vår og de har et relativt godt forhold. Jeg ser tilbake og på en måte angrer på personen jeg var (jeg angrer ikke på barnet dog). Jeg ser nå at jeg var veldig langt nede psykisk på dette tidspunktet, og det skal sies at jeg er en mye sterkere person idag. Jeg er nå mange år eldre, har tatt utdanning, fått fast jobb og enda større leilighet. Barnet vårt har det helt bra, stor familie som er glade i ham, på begge sider. Og jeg er en god mor, det har jeg vært siden han ble født. Han mangler ingenting i livet, han får så mye kjærlighet fra oss begge to. Jeg vet ikke hvor jeg ville med dette, men det har gnagd på meg i mange år og jeg har skammet meg. Det har vært noen forferdelige år psykisk for meg. Jeg har ikke turt å fortelle til noen. Jeg var et forferdelig menneske, jeg gjorde så mange dumme valg. Jeg slet sånn psykisk og jeg falt for feil fyr. Mye mulig jeg blir slaktet her inne nå, men jeg måtte få dette ut et sted, for å kunne gå videre og legge det bak meg. Takk til dere som orket å lese alt. Anonymous poster hash: 3b195...09b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Vi har alle våre svin på skogen og her er ditt. Dette er din hemmelighet og det kommer intet godt av at du forteller det til noen. Ja, du gjorde en feil og det må du leve med resten av livet. Hvis du klarer å legge det bak deg, får du det mye bedre. Tenk fremover. Anonymous poster hash: d86fd...db8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 Hadde det ikke skjedd ville du jo ikke hatt gutten din. Prøv å tenke sånn😊 Anonymous poster hash: 28bf7...1aa
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Slutt å klandre deg selv, hi! Du var sint og opprørt og dette var "din måte å straffe han på". Du ville ha igjen barnet du mistet og det har du fått😊 Ett barn du elsker høyere enn du noen gang vil klare å elske noen andre! Prevensjon er ikke bare ditt ansvar. Lev livet og kos dere! Klem Anonymous poster hash: 59d39...509
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 Vi har alle våre svin på skogen og her er ditt. Dette er din hemmelighet og det kommer intet godt av at du forteller det til noen. Ja, du gjorde en feil og det må du leve med resten av livet. Hvis du klarer å legge det bak deg, får du det mye bedre. Tenk fremover. Anonymous poster hash: d86fd...db8 Hadde det ikke skjedd ville du jo ikke hatt gutten din. Prøv å tenke sånn Anonymous poster hash: 28bf7...1aa Slutt å klandre deg selv, hi! Du var sint og opprørt og dette var "din måte å straffe han på". Du ville ha igjen barnet du mistet og det har du fått Ett barn du elsker høyere enn du noen gang vil klare å elske noen andre! Prevensjon er ikke bare ditt ansvar. Lev livet og kos dere! Klem Anonymous poster hash: 59d39...509 Tusen takk, så gode dere er Jeg skal prøve å se framover og jeg jobber hardt med å klare å legge dette bak meg. Kommer forhåpentligvis dit en dag! hi Anonymous poster hash: 3b195...09b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 Stor klem til deg💗 Anonymous poster hash: 3cb77...292
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Stor klem til deg💗 Anonymous poster hash: 3cb77...292 Takk Anonymous poster hash: 3b195...09b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Du gjorde noe galt, men han burde jammen brukt kondom om han absolutt ikke ville ha barn. Det er alt for lett for menn å skrive fra seg ansvaret fordi dama angivelig bruker p-piller. Jeg mener ikke at det var greit gjort av deg, men dere var ikke et par. Han burde ikke tatt så lett på det. Uansett, gjort er gjort. Dere har et barn sammen, og ut ifra hva du skriver går det meste bra. Prøv å legg dette bak deg og lær heller av det. Det høres ut som du har hatt det vondt, håper du og gutten din nyter tiden fremover sammen Anonymous poster hash: e220f...8ba
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Vil bare gi deg en stor god klem. Anonymous poster hash: 644ba...60b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 Det er ikke noe synd i deg. Blir så lett gravid, sutrer her... Mine tanker. Anonymous poster hash: 0d34a...292
Hjertefru Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Syns ikke det du gjorde var så ille. Jeg har nok verre svin på skogen. Som en sier over, hvis han absolutt ikke ville ha barn burde han tatt konsekvensen av det og brukt kondom. Skjønner godt at du ville ha tilbake babyen din. Jeg har mistet flere ganger så den følelsen kan jeg forstå meget godt. Høres ut som du har gjort en god jobb og skapt et godt liv for deg og sønnen din. Vær stolt av det! Ønsker dere alt godt.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Klem til deg 😚 Tilgi deg selv og gå videre. Glem det. Og aldri rot deg bort i sånne typer igjen Anonymous poster hash: 40692...adc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 Tror nok det er maaaaange flere som har løyet om p-pillebruk. Slutt å tenk på det, prevensjon er ikke bare damas ansvar!! Høres ut som dere begge er gode foreldre for gutten, og det er det viktigste her! Anonymous poster hash: b9a99...9e0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 Slutt nå i hvertfall med å klandre guttens far. Etter min mening var det du gjorde på linje med voldtekt. Anonymous poster hash: 63995...dfc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 Slutt nå i hvertfall med å klandre guttens far. Etter min mening var det du gjorde på linje med voldtekt. Anonymous poster hash: 63995...dfc Klarer bare ikke å la være å kommentere dette... Du er rett og slett psyk! INGEN normale mennesker klarer å trekke en slik vanvittig sammenligning! Klem til deg HI😊 Du må slutte å klandre deg selv. Du skulle ikke løyet, men det er like mye mannens ansvar. Anonymous poster hash: efc6f...c78
Fandens Oldemor Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 Slutt nå i hvertfall med å klandre guttens far. Etter min mening var det du gjorde på linje med voldtekt. Anonymous poster hash: 63995...dfc Har du drukket? Sier som db8, vi har alle vårt. Synes ikke du skal la denne skyen på himmelen få henge der lenger, nyt livet med barnet ditt fullt ut. Vi har tross alt bare ett liv, og det går altfor fort. Ikke bruk energi på det du ikke kan forandre.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 Klem til deg. Og alle, ihvertfall de fleste,har gjort ting når vi var yngre som vi ikke hadde gjort i dag. I ditt tilfelle så resulterte det i en fin sønn.😊 Selv om du angrer på det du gjorde så angrer du jo ikke på sønnen din. Anonymous poster hash: 1b1bd...e35
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #19 Skrevet 29. februar 2016 Slutt nå i hvertfall med å klandre guttens far. Etter min mening var det du gjorde på linje med voldtekt. Anonymous poster hash: 63995...dfc Som en person som har opplevd voldtekt kjenner jeg at jeg ble mektig provosert av denne kommentaren! Skam deg!! Hi: nei, det var ikke rett å lyve om p-pillebruk, men du er ikke alene om ansvaret når det kommer til prevensjon, om man er så livredd for å sette barn til verden får man bruke kondom. Godt å høre du er sterkere i dag og at du og gutten din har det godt! Ønsker deg videre lykke til og sender en klem Anonymous poster hash: 2e274...117
sug lut Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #21 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg. Sex kan føre til barn. Så om noen er redd for å få livet sitt "vraket" burde de kanskje avstå? Jeg skjønner at du liker å ha rollen som den "tøffe og kule" luten, men av og til er det lurt å holde kjeft! Av og til... Anonymous poster hash: df7bb...c68
sug lut Skrevet 29. februar 2016 #22 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg. Sex kan føre til barn. Så om noen er redd for å få livet sitt "vraket" burde de kanskje avstå? Jeg skjønner at du liker å ha rollen som den "tøffe og kule" luten, men av og til er det lurt å holde kjeft! Av og til... Anonymous poster hash: df7bb...c68 Det har ingenting med "tøff og kul" å gjøre og min "rolle" er helt uinteressant, jeg kan godt bli anonym eller bytte nick og si nøyaktig det samme, vil du da forholde deg til innholdet og ikke til brukeren? Og mener du virkelige at alle menn bør mistro alle kvinner alltid, så all sex til enhver tid bør gjennomføres med kondom om man ikke har tenkt seg barn, selv om kvinnen sier hun er beskyttet?
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #23 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg.Sex kan føre til barn. Så om noen er redd for å få livet sitt "vraket" burde de kanskje avstå?Jeg skjønner at du liker å ha rollen som den "tøffe og kule" luten, men av og til er det lurt å holde kjeft! Av og til... Anonymous poster hash: df7bb...c68 Det har ingenting med "tøff og kul" å gjøre og min "rolle" er helt uinteressant, jeg kan godt bli anonym eller bytte nick og si nøyaktig det samme, vil du da forholde deg til innholdet og ikke til brukeren? Og mener du virkelige at alle menn bør mistro alle kvinner alltid, så all sex til enhver tid bør gjennomføres med kondom om man ikke har tenkt seg barn, selv om kvinnen sier hun er beskyttet? Ja! Du vet, det finnes hiv, klamydia osv Anonymous poster hash: df7bb...c68
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2016 #24 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg. Hei! Det var ikke meningen å fremstille meg selv som offeret her, men jeg ser hva du mener. Grunnen til at jeg skrev så mye om situasjonen rundt var for å forklare litt hvorfor jeg tenkte som jeg gjorde på dette tidspunktet. Jeg vet godt, og alt for godt, at det jeg gjorde var galt og stygt, og at det ikke finnes noen unnskyldning for det. Men hva skal man gjøre? Det er lenge siden, og jeg må finne en måte å komme meg videre i livet. Ja, dette kommer jeg til å ta med meg i grava. Men jeg hviler meg ikke på offerrollen skal du vite. Som nevnt i innlegget, jeg skammer meg, men må komme meg videre jeg også. hi Anonymous poster hash: 3b195...09b
Hjertefru Skrevet 29. februar 2016 #25 Skrevet 29. februar 2016 Du skal antakelig hvile deg i den gode stakkarslige offerrollen til du går i grava - men sannheten er at du vraka livet til en du frivillig hadde sex med fordi du syntes det var greit å lyve om prevensjon. Skam deg. Han ble far uten å ville det. Han fikk ikke livet sitt "vraka". Skjønner overhodet ikke den tankegangen. Den blir for menneskefiendtlig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå