Gå til innhold

14 åringen "mangler respekt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble denne straffen fremlagt? Var det sånn: Du må gjøre "plikten" din. 5 min senere: Du har ikke gjort "plikten". Du får ikke dra på konkurransen.?

Hun må få et forvarsel på hva som skjer når hun gjør sånn eller slik. Og straffen må stå i forhold til forbrytelsen.

Nei vel, hun bryr seg ikke om at noe annet blir borte. Da må dere bruke en strategi som gjør at dere slipper å straffe. Eller gi konsekvens da. Og la vær å spørre. Si at hun skal/må gjøre det. Ordet KAN gir henne et valg.

Hvis noen her ikke gjør det jeg ber de om, blir jeg der til de gjør det. De vet at de må. Jeg trenger faktisk ikke, når jeg tenker meg om, gi noen konsekvenser for at de ikke gjør det. De har ikke et lass med plikter. Men de har de pliktene de har og vet at det skal gjennomføres. En er flink å hjelpe til hvis jeg trenger hjelp. En må pushes mer hvis jeg trenger hjelp til andre ting enn det som er "nedfelt".

Anonymous poster hash: e727e...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier at barnet ikke viser dere respekt. Likevel høres det ut som en flott jente som er ivrig med idrett. Uansett, viser dere henne respekt synes du?

Godt poeng, respekt går begge veier. 

Skrevet

Har dere forsøkt å sette dere ned på nytt og spørre henne hva som skal til for at dere skal få slippe disse kranglene stadig vekk? Si at dette ikke er noe kjekkere for dere enn det er for henne.

Si at dere er villige til å revurdere det at hun kan dra på konkurransen, men da må hun selv legge frem en troverdig plan for hvordan hun har tenkt å gjøre sitt fremover, og fortelle dere hvorfor dere nå skal stole på henne.

Hvis hun gjør det på en ordentlig måte, da kan hun få delta i konkurransen.

Diskuter i samme slengen hva hun selv mener er riktig konsekvens hvis hun ette dette ikke gjør det hun skal gjøre.

Å ta fra henne fysisk aktivitet som hun trives best med, det gjør at dere risikerer at det blir så mye negativitet knyttet til den idretten for henne at hun slutter. Og da risikerer dere at hun også slutter med den andre. Dere forstår nok ikke hva dere risikerer ved å velge å ta fra henne dette. Konsekvenser ja, men den konsekvensen dere velger er feil!

Snakk med henne på nytt - si dere kan revurdere om hun kommer opp med en plan hun har tenkt å gjennomføre fremover. Da gir dere henne en følelse av medbestemmelse, og hun må ta ansvar for det som skal gjøres, ikke bare bli fortalt hva hun skal gjøre.

Anonymous poster hash: b4349...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...