Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #26 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Men hvis du har 100 søkere, og skal vurdere dem opp mot hverandre, hva er da første sorteringskriterium? For meg er det erfaring, deretter karakterer. For å velge mellom de best kvalifiserte, vil personlig egnethet være relevant, men jeg ser ikke det i søknaden gitt. Og til slutt vil referansene spille inn på hvem jeg bestemmer meg for å gi et tilbud. Bare fordi jeg lurer, jeg var ferdig med studiene for 15 år siden og hatt jobbet etter det, ville du fortsatt sett på karakterene mine? Og mange har jo jobbet enda flere år enn meg også... Anonymous poster hash: 5ce5b...e2a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #27 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #28 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Eller, kanskje fordi du befinner deg i ditt rette element? Anonymous poster hash: e9edc...046
Løvetanner Skrevet 27. februar 2016 #29 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Men det er da en del av din personlighet?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #30 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Du er jo ikke sosial analfabet Anonymous poster hash: 7ba0e...fb5
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #31 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Du er jo ikke sosial analfabet Anonymous poster hash: 7ba0e...fb5 Jo, jeg er det. Har i løpet av mitt 35 år lange liv ikke klart å skaffe meg en eneste venn. Har vært sosial taper på skolen og på universitetet. Folk himler ofte med øyne av det jeg sier, jeg klarer ikke å lese mellom linjene, behersker ikke sosiale koder eller small talk. Så jo, jeg er sosial analfabet. Men på jobben holder jeg meg til fag, forhandling og konsentrerer meg om å gjøre det jeg får beskjed om på best mulig måte. Tar også ofte initiativ, er ikke redd for å ta vanskelige oppgaver eller argumentere for mitt faglige poeng. Men jeg deltar ikke i de sosiale aktivitetene på jobben, treffer ikke kollegaene privat, er ikke med på kaffepausen og er ganske stille i lunsjen. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #32 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Eller, kanskje fordi du befinner deg i ditt rette element? Anonymous poster hash: e9edc...046 Jeg elsker å holde på med faget mitt og jobben gir meg glede, utfordringer og følelsen av at jeg er til nytte. Men sosialt gir den meg ingenting. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca
skjotta Skrevet 27. februar 2016 #33 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Kanskje høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid er viktige personlige egenskaper som arbeidsgivere ser etter? Når en arbeidsgiver sier de ser på personlige egenskaper og personlighet tror jeg ikke det er den med flest venner på Facebook og flest festebilder på instagram de leter etter....
Gjest Antarctica Skrevet 27. februar 2016 #34 Skrevet 27. februar 2016 Jeg hadde tenkt å si at IQ-test ikke er så viktig, fordi de som ansetter sikkert klarer å se om folk er begavet eller ikke. Men jeg omformulerer: høy IQ er truende for enkelte mennesker. De vil prøve å skvise deg. Bare se på tråden her; det er jo tabu å si at man er litt glupere enn gjennomsnittet.
Luksusdyret Skrevet 27. februar 2016 #35 Skrevet 27. februar 2016 Jeg hadde tenkt å si at IQ-test ikke er så viktig, fordi de som ansetter sikkert klarer å se om folk er begavet eller ikke. Men jeg omformulerer: høy IQ er truende for enkelte mennesker. De vil prøve å skvise deg. Bare se på tråden her; det er jo tabu å si at man er litt glupere enn gjennomsnittet. Jeg hadde ikke sagt at det er tabu. Men høyt score på IQ-tester betyr ikke at du er flink innenfor ditt felt. Du kan gjøre det elendig på de geometriske delene av IQ-testen og strålende på språkdelen. Det vil ikke hjelpe deg å ha høyt score på en slik IQ-test hvis du skal utføre jobb som arkitekt eller ingeniør. På samme måte, hvis du gjør det dårlig på de språklige delene, men feilfritt på de geometriske delene, vil dette ikke hjelpe deg i din jobb som oversetter. Jeg beundrer smarte mennesker og synes at for eksempel hos menn er smart hjerne mer sexy enn perfekt kropp. Likevel liker jeg ikke viktigperer som "flasher" sin IQ og alltid må vise alle hvor mye de kan. De virkelig kloke mennesker trenger ikke å fremlegge et papir på hvor høy IQ de har.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #36 Skrevet 27. februar 2016 Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test. Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!! Anonymous poster hash: d778b...e9a Så rart at jeg som er sosial analfabet har fått alle jobber jeg ville ha, blitt forfremmet mens jeg var gravid, to ganger og uten å be om det... Kanskje det er fordi jeg er høyt kvalifisert, arbeidsom, tar initiativ og er rå på samarbeid? Sosial med sprudlende personlighet kan man være på privaten. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Eller, kanskje fordi du befinner deg i ditt rette element? Anonymous poster hash: e9edc...046 Jeg elsker å holde på med faget mitt og jobben gir meg glede, utfordringer og følelsen av at jeg er til nytte. Men sosialt gir den meg ingenting. Anonymous poster hash: 9bd0c...bca Du misforstår greia med personlighet, eller personlig egnethet som man normalt sier, fullstendig. Det har ingenting med det sosiale livet på jobb å gjøre. Det har med å egnet for jobben man skal gjøre (og her er det flere faktorer som spiller inn enn bare utdanning) og hvordan man vil passe inn på jobben ift ARBEIDET der. Anonymous poster hash: 2eb81...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå