Gå til innhold

Dere som ansetter.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legge ved IQ test resultater sammen med utskrifter, vitnemål, referanser etc?

Er det positivt eller negativt? Trenger vel ikke si jeg har høy iq.

Anonymous poster hash: a6aff...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er relevant for jobben. Hva søker du på?

Anonymous poster hash: 675d1...4bf

Skrevet

Jeg jobber i helse og omsorg. Her hadde det vært sært!

Anonymous poster hash: ef894...33f

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som en positiv ting.

Anonymous poster hash: 2eb81...542

Skrevet

Sært! Hadde ikke blitt vurdert..

Anonymous poster hash: 87a2d...214
Skrevet

Hadde aldri i livet ansatt deg nei.

Anonymous poster hash: 3567b...f74

Skrevet

Hehe, da hadde jeg fått en god latter og lagt deg i nei-bunken....

Anonymous poster hash: e3cac...6c9
Skrevet

Legge ved IQ test resultater sammen med utskrifter, vitnemål, referanser etc?

Er det positivt eller negativt? Trenger vel ikke si jeg har høy iq.

Anonymous poster hash: a6aff...235

Hva slags jobb søker du på da?

Min første tanke er at jeg ville fått meg en god latter

Anonymous poster hash: 7ba0e...fb5

Skrevet

Det tror jeg vi hadde humret over på lunsjrommet. Og jeg jobber som lege på DPS

Anonymous poster hash: ef821...8de

Skrevet

Negativt. Ansetter i statlig virksomhet.

Det er karakterene som er viktig, ikke IQ-en din.

Anonymous poster hash: 31668...671

Skrevet

Vitnemål og personlighet (sosial intelligens) er hva som teller. At du vurderer å legge med resultatene fra en IQ-test forteller ganske mye om din sosiale intelligens, og det er ikke positivt ;)

Anonymous poster hash: e3cac...6c9
Skrevet

EQ er mye viktigere en IQ. Å legge ved resultatene fra en IQ-test vitner om lav EQ, etter min mening. Du hadde havnet rett i nei-bunken min.

Anonymous poster hash: 273d8...404
Skrevet

Absolutt nei, med mindre de etterspør det i utlysningen sin.

Skrevet

Jeg ville ikke reagert positivt på det. Samtidig er det slett ikke sikkert du vil ha en sjef som meg. Hvis du har tid å vente på den rette jobben, så kanskje du skulle legge det ved. Det er nokså sært å lure på om det er relevant med IQ-skårer, og da bør du sikkert ha en arbeidsplass som tåler det sære og en leder som setter pris på det.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har gjort det, og jeg har lest tusenvis av søknader.

Om det er positivt eller negativt er jeg usikkee på, men hadde nok stusset litt hvis jeg hadde sett det som et vedlegg.

Skrevet

Hva hjelper det vel med høy IQ om du har så dårlig gangsyn at du vurderer å legge ved IQ-testresultater ved en jobbsøknad

Anonymous poster hash: c077d...1cb

Skrevet

Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test.

Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!!

Anonymous poster hash: d778b...e9a

Skrevet

Jobber med rekruttering. Hadde det vært en fform for personlighetstest så kanskje. Men ikke IQ test.

Ser det er flere her som mener karakterer er det viktigste... blir sprø av alle som er opptatt av det. Personlighet er det viktigste ved alle jobber!!

Men hvis du har 100 søkere, og skal vurdere dem opp mot hverandre, hva er da første sorteringskriterium? For meg er det erfaring, deretter karakterer. For å velge mellom de best kvalifiserte, vil personlig egnethet være relevant, men jeg ser ikke det i søknaden gitt. Og til slutt vil referansene spille inn på hvem jeg bestemmer meg for å gi et tilbud.  

Skrevet

Hadde du sendt med IQ test, hadde jeg tenkt at du hadde liten EQ, så hadde blitt skeptisk ;)

Anonymous poster hash: 47af6...c6b

Skrevet

Men hvis du har 100 søkere, og skal vurdere dem opp mot hverandre, hva er da første sorteringskriterium? For meg er det erfaring, deretter karakterer. For å velge mellom de best kvalifiserte, vil personlig egnethet være relevant, men jeg ser ikke det i søknaden gitt. Og til slutt vil referansene spille inn på hvem jeg bestemmer meg for å gi et tilbud.

Personlighet er viktig, men du kan jo ha en strålende personlighet og samtidig ha shitty ferdigheter. Hyggelig med en trivelig snekker, men er han dårlig fagmann vil jeg ikke ha ham til å bygge huset mitt. Samme med legen min - fint at hun er trivelig, men er hun svak faglig er ikke det bra.

Jeg blir oppgitt over HR-folk som mener faktisk kunnskap og kompetanse trumfes av glitrende personlighet.

Til hi, ikke legg ved IQ-resultater.

Anonymous poster hash: 2f543...38b

Skrevet

Personlighet er viktig, men du kan jo ha en strålende personlighet og samtidig ha shitty ferdigheter. Hyggelig med en trivelig snekker, men er han dårlig fagmann vil jeg ikke ha ham til å bygge huset mitt. Samme med legen min - fint at hun er trivelig, men er hun svak faglig er ikke det bra.

Jeg blir oppgitt over HR-folk som mener faktisk kunnskap og kompetanse trumfes av glitrende personlighet.

Hvorfor sier du dette til en som faktisk er enig med deg??

Anonymous poster hash: 2eb81...542

Skrevet

Hvordan får du erfaring og personlig egnethet til å bli "best personlighet"?😂

Anonymous poster hash: de4da...aea

Skrevet

Du trenger ikke være klok, ha god selvinnsikt, være løsnings- og beslutningsorientert, sosialt intelligent etc SELV om du har høy IQ... Skjønner du?

Jeg tenker at du dessverre dummer deg litt ut om du legger den ved, se heller på høy IQ som en styrke ift jobben - men ikke ift ansettelsesprosessen.

Anonymous poster hash: 2c7ff...a49

Skrevet

Da hadde det nok blitt en liten "snakkis" i ledergruppen! Jobber i organisasjon og får mye rare søknader.

Hi, du vil mest sannsynlig fremstå som veldig spesiell hvis du gjør det!

Anonymous poster hash: 6a108...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...