Gå til innhold

Jeg har fått arv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og denne mannen er du sammen med fordi.....?

Anonymous poster hash: e856b...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uansett særeie på all arv man arver både før og etter man gifter seg. Så går du fra han kan du få det ut igjen om du feks baker det inn i huslånet.

Dette er ikke helt riktig. Dersom HI setter det inn på konto, eller betaler det inn på for.eks huslånet, kan hun kreve det tilbake ved en skilsmisse. Dersom pengene brukes opp på ferier/oppussing/idiotiske tatoveringer, er de oppbrukt, og kan ikke kreves tilbake ved en skilsmisse.

HI, sett pengene på din konto som han ikke har tilgang på, eventuelt betal med på lånet, gjør slik at pengene tilfaller deg dersom det skulle skjære seg med mr fantastisk.Anonymous poster hash: deb72...d21

Det er derfor jeg anbefaler henne å bake det inn i huslånet.

Det står at hun har arvet et hus, som Hun eier alene....

Anonymous poster hash: 5caf3...e62

Skrevet

Og denne mannen er du sammen med fordi.....?Anonymous poster hash: e856b...c67

Er nok ikke sammen lengre nå nei.

Etter at han stakk av så bestemte jeg meg for å bli med noen veninner på by'n.

Gjett hvem jeg traff på utestedet? Jepp, den gjøken jeg er gift med.

Han kom dit sammen med en dame som jeg så han sto og klinte med. Veninnene mine og jeg stilte oss opp rett ved dem og til slutt la han merke til oss. Da bare gikk jeg med beskjed om at han ikke er velkommen hjem lengre og at han får ringe meg en av de nærmeste dagene for å avtale henting av tingene hans.

I natt sover et par veninner over her i tilfelle han likevel dukker opp. I morgen byttes låsen og koden endres på alarmen.

Nok er nok...

Og ja, han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Selv jeg som har masse tatoveringer syntes det er litt drøyt.

Anonymous poster hash: 8e53b...c72

Skrevet

Og denne mannen er du sammen med fordi.....?Anonymous poster hash: e856b...c67

Er nok ikke sammen lengre nå nei.

Etter at han stakk av så bestemte jeg meg for å bli med noen veninner på by'n.

Gjett hvem jeg traff på utestedet? Jepp, den gjøken jeg er gift med.

Han kom dit sammen med en dame som jeg så han sto og klinte med. Veninnene mine og jeg stilte oss opp rett ved dem og til slutt la han merke til oss. Da bare gikk jeg med beskjed om at han ikke er velkommen hjem lengre og at han får ringe meg en av de nærmeste dagene for å avtale henting av tingene hans.

I natt sover et par veninner over her i tilfelle han likevel dukker opp. I morgen byttes låsen og koden endres på alarmen.

Nok er nok...

Og ja, han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Selv jeg som har masse tatoveringer syntes det er litt drøyt.

Vet du, dette er ikke noe som helst tap for deg. Du kan være glad det skjedde, nå ble du i hvert fall kvitt han.

Lykke til med resten av livet uten denne tufsen. Du vil nok få det aldeles nydelig. 👍

Anonymous poster hash: e06a1...df5

Skrevet

Har dere omtrent lik økonomi i hverdagen?

Hvis du eier hele huset, du har sparepenger fra før og ok med penger til forbruk, mens han bruker det meste av sine penger på familiens utgifter forstår jeg godt at han blir sur om du ikke deler arven med ham.

Anonymous poster hash: ce79c...847

Skrevet

Gratulerer med å være kvitt den idioten!!! :blomst:

Du får det nok helt fantastisk uten han! :Nikke:

Skrevet

Hvis du eier hele huset, du har sparepenger fra før og ok med penger til forbruk, mens han bruker det meste av sine penger på familiens utgifter forstår jeg godt at han blir sur om du ikke deler arven med ham.Anonymous poster hash: ce79c...847

Det måtte jo komme noen som bekymrer seg for den stakkars mannen.

Fikk du ikke med deg at han bruker overskuddet av lønna si på seg selv ikke en gang en reise gave til ungene. Hvis Hi har sparekonto så skyldes det nok at Hun lever restriktiv. Når man ser på hva mannen skulle bruke penger på stiger et bilde av noen som bruker det man har og nok altid har gjort det.

Kjipt å møte mannen på den måten Hi, men nå slipper du ihvertfall all tvil om at det er rett å kaste han ut. Du får det nok mye bedre uten gan.

Anonymous poster hash: 7036d...35e

Skrevet

Hvis du eier hele huset, du har sparepenger fra før og ok med penger til forbruk, mens han bruker det meste av sine penger på familiens utgifter forstår jeg godt at han blir sur om du ikke deler arven med ham.Anonymous poster hash: ce79c...847

Fikk du ikke med deg at han bruker overskuddet av lønna si på seg selv ikke en gang en reise gave til ungene. Hvis Hi har sparekonto så skyldes det nok at Hun lever restriktiv. Når man ser på hva mannen skulle bruke penger på stiger et bilde av noen som bruker det man har og nok altid har gjort det.

Kjipt å møte mannen på den måten Hi, men nå slipper du ihvertfall all tvil om at det er rett å kaste han ut. Du får det nok mye bedre uten gan.Anonymous poster hash: 7036d...35e

Jeg fikk med meg at han bruker sine penger på seg selv, ja, men hi skrev ikke noe om hvor mye det var. Det høres ikke ut som om han har mye å rutte med hvis ting som klokke og guttetur er noe han bare kan unne seg om han får deler av arven.

Vi hører stadig om tilfeller der det er omvendt der mannen eier hus og har penger på bok. Damen bruker nesten hele sin lønn på "sin del" av fellesutgiftene og har aldri råd til noe ekstra til seg selv. Da er det han som er drittsekken.

Skrevet

Kjipt å møte mannen på den måten Hi, men nå slipper du ihvertfall all tvil om at det er rett å kaste han ut. Du får det nok mye bedre uten gan.Anonymous poster hash: 7036d...35e

Jeg fikk med meg at han bruker sine penger på seg selv, ja, men hi skrev ikke noe om hvor mye det var. Det høres ikke ut som om han har mye å rutte med hvis ting som klokke og guttetur er noe han bare kan unne seg om han får deler av arven.

Vi hører stadig om tilfeller der det er omvendt der mannen eier hus og har penger på bok. Damen bruker nesten hele sin lønn på "sin del" av fellesutgiftene og har aldri råd til noe ekstra til seg selv. Da er det han som er drittsekken.

Du har sikkert et poeng, vi hører jo kun hennes side av historien, men nå er det vel slik at de færreste kvinner planlegger hva de skal gjøre med mannens farsarv...

Anonymous poster hash: a71a1...3a1

Skrevet

Hei igjen.

Ser det er noen som lurer på hvordan økonomien går er. Vi har begge godt betalte jobber. Han tjener bitte litt mer enn meg faktisk. Snakk om at han har et par tusenlapper mer enn meg utbetalt.

Ja jeg eier huset, jeg betaler forsikringene på det og evt. reperasjoner og oppgraderinger.

Det vi deler på er strøm, alarm, Internett, TV-lisens og kabel-TV. Han mener også han betaler halvparten av husholdningsutgiftene når han gir meg 3000kr i mnd. til det.

Vi lever egentlig forskjellige liv. Jeg setter hver mnd av penger til uforutsette ting til hus, barn, min bil ol.

Jeg kjører en billig eldre bil mens han kjører en dyrere finere bil. Kjøper skjelden noe til meg selv uten at jeg absolutt trenger det. Barna har det de trenger

Han har flere dyre klokker, dyrt fiskeutstyr og gutteturene er dyre. Kjøper ofte dyre klær for set mener han at han må ha i jobben sin. Jada, han er selger. Men i den bransjen han er i så trenger han ikke å se så råflott ut i tøyet, ingen av kollegaene hans gjør det. Har jo møtt flere av dem.

De siste årene har jeg reagert mer og mer på forskjellene mellom oss, men det er ikke bare å hive han ut heller når vi har barn.

Hittil i dag føles det som det bare har vært kaos. Jeg har ikke hørt noe fra han, men eldste barnet på 13 år ringte meg tidligere i dag. Faren hadde ringt og sagt jeg var blitt gal og hadde kastet han ut. Ikke lett å forklare dette for 13 åringen. Fikk beskjed fra begge ungene om at de skal bo hos meg uansett hva. Tydelig at de har snakket sammen om dette.

Har byttet lås og endret alarmkode her. Sitter nå og tar en matbit før jeg setter meg i bilen og kjører til ungene som er hos moren min på vinterferie. Skulle egentlig hentet dem i morgen, så overnatter der.

Har bestemt meg for å være så ærlig som mulig uten å sverte faren for mye. Men det kommer til å bli vanskelig.

Håper bare alt går rolig for seg videre nå, men det tviler jeg sterkt på.

Gjest Antarctica
Skrevet

Gratulerer. Dette var jo åpenbart bare tungen på vektskålen, men han viste i alle fall sitt sanne (egoistiske) ansikt en gang for alle. Lykke til videre!

Skrevet

Helt riktig av deg, hvordan du har håndtert saken. Han oppfører seg kjempe egoistisk ovenfor deg og sin familie, mener alt er berettiget deg og er attpåtil utro. Utro offentlig i tillegg.

Ønsker deg lykke til. Dere vil få det mye bedre uten han. Klem

Anonymous poster hash: 3a1a0...a6f

Skrevet

Han gjør deg faktisk en tjeneste med ikke å ville komme hjem igjen. Herregud for en drittunge. Mitt råd er finn deg en MANN ! ikke la han få så mye som en krone ,den grådige ungen.

Anonymous poster hash: 05a51...6f7

Skrevet

TS - hvordan går det?

Anonymous poster hash: 191d8...671

Skrevet

Du har sikkert et poeng, vi hører jo kun hennes side av historien, men nå er det vel slik at de færreste kvinner planlegger hva de skal gjøre med mannens farsarv...

Akkurat det er det mange kvinner som gjør. Jeg har mange i min bekjentskapskrets som snakker om hva de skal gjøre "når VI arver". Min tant brukte for eksempel under to måneder på å bruke opp hele arven etter mannens mor på reiser og ting til seg selv.

I dette tilfellet høres det jo ut til at HI bør beholde det meste av pengene selv, men det er ikke uvanlig at ektefeller får glede av arv.

Skrevet

Akkurat det er det mange kvinner som gjør. Jeg har mange i min bekjentskapskrets som snakker om hva de skal gjøre "når VI arver". Min tant brukte for eksempel under to måneder på å bruke opp hele arven etter mannens mor på reiser og ting til seg selv.

I dette tilfellet høres det jo ut til at HI bør beholde det meste av pengene selv, men det er ikke uvanlig at ektefeller får glede av arv.

Men da ønsker vel ektefellen selv å dele den. Jeg har aldri hørt uttrykket "når VI arver"...

Anonymous poster hash: 1f125...ef7

Skrevet

HI, du er ei tøffa👍🏻😊👍🏻😊👍🏻😊👍🏻😊

Lykke til som singel. Jeg er sikker på at du finner deg en perfekt MANN etterhvert😊

Anonymous poster hash: cc529...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...