Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Skrevet 26. februar 2016 Jeg har arvet noen hundre tusen etter min far. Nå er det ikke måte på hva mannen skal kjøpe seg. Nytt dyrt treningstøy, dyr klokke, nytt fiskeutstyr (hobby), div. verktøy, guttetur med kompiser til utlandet osv. Virker som han har planer om å bruke opp hele arven min. Min plan var å kjøpe meg en personlig ting, sette litt penger på sparekontoen til ungene og "sylte ned" resten. Kjenner jeg blir enda mer forbannet på mannen enn det jeg er fra før. Han har da ikke noe med å bruke arven min. Heldigvis har ikke pengene kommet inn på konto ennå. Vurderer seriøst å opprette en konto mannen ikke vet om og ha pengene der. Han skulle egentlig ikke vite noe om dette, men så klarte broren min å forsnakke seg. Nå skal det sies at forholdet vårt ikke er så bra nå om dagen. Jeg synes mannen er en stor egoist. Når utgiftene, som vi deler 50/50, er betalt så bruker han så og si alt som er igjen av lønnen sin på seg selv. Aldri noe til barna eller meg. Selv ikke når han har vært ute og reist. Er jeg helt på vidda om jeg nekter han tilgang til min arv? Anonymous poster hash: 8e53b...c72
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #2 Skrevet 26. februar 2016 Eh..selvfølgelig skal han ikke bruke opp din arv! Er det ikke 100.000 du kan gi til barn i året..? Ville gjort det for å sikre at pengene ikke blir borte Anonymous poster hash: 76842...432
3 i april Skrevet 26. februar 2016 #3 Skrevet 26. februar 2016 Spør han om hvorfor du skal pengene med han når dere ikke har felles økonomi. Å så lenge han ikke er villig til å dele sine penger så deler ikke du dine heller. Å dine arvede penger er heller ikke penger han har krav på siden arv er særeie 😉
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #4 Skrevet 26. februar 2016 Ikke gi han noen ting. Anonymous poster hash: c84f3...7ce
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #5 Skrevet 26. februar 2016 Alltid særeie på arv! Den er din personlig og du deler bare med han om du ønsker det. Bare si ifra i klartekst med en gang så han slutter med disse teite fantasiene først som sist. I kveld sier du rett ut: Du, den arven etter pappa som kommer snart, jeg har bestemt meg for hvordan de skal brukes. Jeg skal kjøpe meg en bunad (eller hva det nå er du har lyst til å kjøpe til deg selv "til minne om pappa"), og resten skal spares. Jeg oppretter en konto for langtidssparing også skal pengene stå der som en buffer og trygghet. Ferdig snakka altså. Selvfølgelig skal ikke din arv brukes på guttetur, klokker eller andre duppedingser til mannen din. Det kan han bruke sin egen arv på når den dagen kommer. Anonymous poster hash: a13d9...716
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 Eh..selvfølgelig skal han ikke bruke opp din arv! Er det ikke 100.000 du kan gi til barn i året..? Ville gjort det for å sikre at pengene ikke blir borte Anonymous poster hash: 76842...432 Det er ikke så smart da både mor og far har tilgang og disposisjonsrett på mindreårige barn sine kontoer, og det igjen betyr at hvis mannen er som hi gir uttrykk for så er det en veldig reell sjanse for at han får fatt i en del av arven via barnas kontoer. Anonymous poster hash: 30bf5...b2d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #7 Skrevet 26. februar 2016 Jeg hadde helt klart åpnet en Egon sparekonto for disse pengene (om du ikke har fra før) Mannen din har ikke noe med disse pengene å gjøre! Guttetur? For en idiot! Anonymous poster hash: a179c...ed2
**venter** Skrevet 26. februar 2016 #8 Skrevet 26. februar 2016 Det er uansett særeie på all arv man arver både før og etter man gifter seg. Så går du fra han kan du få det ut igjen om du feks baker det inn i huslånet.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #9 Skrevet 26. februar 2016 Jeg hadde helt klart åpnet en Egon sparekonto for disse pengene (om du ikke har fra før) Mannen din har ikke noe med disse pengene å gjøre! Guttetur? For en idiot! Anonymous poster hash: a179c...ed2 Haha Egon faktisk??? *egen, selvfølgelig (men det forstod sikkert alle ) Anonymous poster hash: a179c...ed2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #10 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #11 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Herremin, det er det verste jeg har hørt. Håper du står sterkt på ditt og ikke kaster bort arven på den idioten! Bra at huset er ditt! Anonymous poster hash: 786db...414
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #12 Skrevet 26. februar 2016 For en idiot😳 Ikke gi han en eneste krone! Nå kan han få smake sin egen medisin! Anonymous poster hash: 7fcf2...d9c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #13 Skrevet 26. februar 2016 Selvsagt er det dine penger, og du bruker dem som du vil. Men egen konto er jo bare en midlertidig løsning, det du trenger er å bli kvitt en mann som ikke funker. Da kan det være greit å ha noen kroner i bakhånd uansett. Og arv vil uansett du ta med ut av ekteskapet utenom de verdiene som deles. Anonymous poster hash: a8be0...f58
Tyra79 Skrevet 26. februar 2016 #14 Skrevet 26. februar 2016 Åhuttemegtu!!! Et stort kors på ryggen, dekket av din farsarv??!! Jammen må jeg si at din mor var ei utrolig smart dame den gangen, at hun forlangte at huset kun skulle stå på deg... Lykke til, og god bedring til "mannen"!
Gjest Antarctica Skrevet 26. februar 2016 #15 Skrevet 26. februar 2016 Jeg har arvet noen hundre tusen etter min far. Nå er det ikke måte på hva mannen skal kjøpe seg. Nytt dyrt treningstøy, dyr klokke, nytt fiskeutstyr (hobby), div. verktøy, guttetur med kompiser til utlandet osv. Virker som han har planer om å bruke opp hele arven min. Min plan var å kjøpe meg en personlig ting, sette litt penger på sparekontoen til ungene og "sylte ned" resten. Kjenner jeg blir enda mer forbannet på mannen enn det jeg er fra før. Han har da ikke noe med å bruke arven min. Heldigvis har ikke pengene kommet inn på konto ennå. Vurderer seriøst å opprette en konto mannen ikke vet om og ha pengene der. Han skulle egentlig ikke vite noe om dette, men så klarte broren min å forsnakke seg. Nå skal det sies at forholdet vårt ikke er så bra nå om dagen. Jeg synes mannen er en stor egoist. Når utgiftene, som vi deler 50/50, er betalt så bruker han så og si alt som er igjen av lønnen sin på seg selv. Aldri noe til barna eller meg. Selv ikke når han har vært ute og reist. Er jeg helt på vidda om jeg nekter han tilgang til min arv? Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Oj, jeg hadde nok sagt i klare ord at han kunne glemme sånne innkjøp! Sett pengene på en egen konto han ikke har tilgang på. Det er din farsarv. En vakker dag får han sin egen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #16 Skrevet 26. februar 2016 Pengene må stå på en konto som bare er din, det er svært viktig. Aldri på en felleskonto. Og bare gjør denne mannen oppmerksom på at dette er dine penger, og at de skal stå å hvile på en konto til du har bestemt deg for hva du vil bruke dem til. Anonymous poster hash: fb8bd...cf6
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #17 Skrevet 26. februar 2016 Ikke nok med at han er egoistisk, men han har dårlig smak og. Hvem tatoverer et kors over hele ryggen Anonymous poster hash: 7d5f1...723
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #18 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Jøss, ikke engang 15-åringen min oppfører seg så dårlig som dette, selv ikke når noe er "urettferdig" eller går han imot. Denne egoistiske drittsekken kommer du aldri til å klare oppdra, kanskje like greit han gjør alvor av trusselen sin om å "aldri komme hjem igjen" Anonymous poster hash: a13d9...716
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. februar 2016 #19 Skrevet 26. februar 2016 Så fint at han ikke vil komme hjem! Én sånn stor, egoistisk drittunge har du ikke bruk for! Skift lås! Det gjør du enkelt selv, bare stikk og kjøp en ny låsesylinder, alle byggevarebutikker og f.eks. Clas Ohlsson har sånt.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #20 Skrevet 26. februar 2016 Det er uansett særeie på all arv man arver både før og etter man gifter seg. Så går du fra han kan du få det ut igjen om du feks baker det inn i huslånet. Dette er ikke helt riktig. Dersom HI setter det inn på konto, eller betaler det inn på for.eks huslånet, kan hun kreve det tilbake ved en skilsmisse. Dersom pengene brukes opp på ferier/oppussing/idiotiske tatoveringer, er de oppbrukt, og kan ikke kreves tilbake ved en skilsmisse. HI, sett pengene på din konto som han ikke har tilgang på, eventuelt betal med på lånet, gjør slik at pengene tilfaller deg dersom det skulle skjære seg med mr fantastisk. Anonymous poster hash: deb72...d21
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #21 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Hvordan fikk du til å åpne konto i barnas navn uten underskrift av far? I dag skal begge foreldrene ha råderett over barnas konto dessverre. Ville sjekket det opp med banken. Anonymous poster hash: 9da21...f3c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #22 Skrevet 26. februar 2016 Ikke nok med at han er egoistisk, men han har dårlig smak og. Hvem tatoverer et kors over hele ryggen Anonymous poster hash: 7d5f1...723 Jeg... Anonymous poster hash: aa621...0c0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #23 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Hvordan fikk du til å åpne konto i barnas navn uten underskrift av far? I dag skal begge foreldrene ha råderett over barnas konto dessverre. Ville sjekket det opp med banken.Anonymous poster hash: 9da21...f3c Hvis du leser så er kontoene til barna hennes. Det betyr nok at kontoene ikke offesielt står i barnas navn, men i hennes navn. I min vank har jeg en konto kalt regninger og en konto kalt mat. Hi har nok en konto kalt Barn 1 og barn2. Men det at hun tydligvis har slitt med å stole på mannen så lenge sier vel sitt hun burde gi han en fot bak og kose seg som enslig. Anonymous poster hash: 7036d...35e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #24 Skrevet 26. februar 2016 Takk for svar. Han har ikke tilgang til barnas konto da jeg har opprettet de på meg, de står i mitt navn. Turte ikke annet den gangen de skulle opprettes. Har hatt et bitte lite oppgjør her nå. Veldig glad for at ungene er hos besteforeldrene. Mannen kom hjem og erklærte at han skulle tatovere et digert kors på ryggen. Fra nakke til korsrygg.m Jeg ble irritert og spurte om han hadde råd til det nå som han skal på guttetur, ha nytt fiskeutstyr og alt mulig annet han har snakket om i det siste. Da fikk jeg til svar at arven etter faren min betalte da for disse tingene. Jeg sprakk...... Han har fått beskjed i klartekst om at dette er kun mine penger og at jeg bestemmer hva de skal brukes til og at det har han ingenting med. Han skreik til meg at jeg er urettferdig som ikke vil dele med han. Så trampa han ut og forsvant. Brølte noe om at han ikke kom hjem mer.... Ser ut til at jeg har et barn til gitt. Blir så innmari frustrert av denne oppførselen hans. Er ikke første ga gen han reagerer sånn når jeg ikke er enig med han i noe. Dette var nok spikeren i kista som det heter. Jammen bra huset her er mitt. Er barndomshjemmet til min mor og det krevde hun at jeg skulle ha særeie på når jeg overtok det. Jammen er jeg glad for det nå..... Det ble det jo selvsagt også rabalder av den gangen jeg overtok det. Anonymous poster hash: 8e53b...c72 Hvordan fikk du til å åpne konto i barnas navn uten underskrift av far? I dag skal begge foreldrene ha råderett over barnas konto dessverre. Ville sjekket det opp med banken. Anonymous poster hash: 9da21...f3c Står jo at kontoene er opprettet i hennes navn og står på henne... Anonymous poster hash: a13d9...716
**venter** Skrevet 26. februar 2016 #25 Skrevet 26. februar 2016 Det er uansett særeie på all arv man arver både før og etter man gifter seg. Så går du fra han kan du få det ut igjen om du feks baker det inn i huslånet. Dette er ikke helt riktig. Dersom HI setter det inn på konto, eller betaler det inn på for.eks huslånet, kan hun kreve det tilbake ved en skilsmisse. Dersom pengene brukes opp på ferier/oppussing/idiotiske tatoveringer, er de oppbrukt, og kan ikke kreves tilbake ved en skilsmisse. HI, sett pengene på din konto som han ikke har tilgang på, eventuelt betal med på lånet, gjør slik at pengene tilfaller deg dersom det skulle skjære seg med mr fantastisk.Anonymous poster hash: deb72...d21 Det er derfor jeg anbefaler henne å bake det inn i huslånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå