Gå til innhold

Cravings i svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du noen cravings da du var gravid?

Om du har vært gravid mer enn én gang, var det ulike ting du måtte ha i de ulike svangerskapene?

Jeg er gravid med nr to (19 uker) og har jammen fått dilla på appelsiner nå igjen. Det gikk med tre i går kveld og dagen før, og nå er jeg i gang med dagens andre.

Er vel bare å vente på at brunost-dilla kommer om en måned eller to...

Anonymous poster hash: 30ca3...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre enn meg som har hatt dilla på noe som gravid? :(

Skrevet

Jeg hadde på melk, drakk mange liter om dagen! Og Cola, likte ikke cola før eg ble gravid og isbiter. 

Skrevet

Jeg hadde ingen, og må si det var litt irriterende hvordan så mange maste om dette hele tiden (har ikke noe med å spørre her å gjøre:)). Hvis jeg bare sa at noe var godt, kom det med en gang "åå, det er det som er craving'en din!". Ehm, nei. Det er godt. Som det var før jeg ble gravid. Men noen opplever dette, og det kan sikkert være litt morsomt å høre hva andre har:) Bare styr unna hvis det er skadelige ting!

Anonymous poster hash: d1c53...d33

Skrevet

Nr 1 var jeg helt vill med gulrøtter, knasket i meg en hel bunt på no time. Med nr 2 kunne jeg ikke nok rød chilli, kunne spise chilli på nesten hva som helst!

Skrevet

Vært gravid 4 ganger, aldri hatt dilla på noe som helst.

Men hatt litt avsmak på forskjellig. F eks kaffe med nr 1, Poteter med nr 2. Te med nr 3, Men ikke noe med nr 4

Anonymous poster hash: 5e556...bf3
Skrevet

Bra det ikke bare er meg. Nå er appelsin nr tre fortært. ;)

Når det gjelder avsmak, så hadde jeg en periode i svangerskap nr én der jeg ikke tålte synet av rå kylling, og i hvertfall ikke lukten av det!

Skrevet

Hadde dilla på brunost med bringebærsyltetøy på knekkebrød. Samt dilla på baking, hadde aldri bakt en kake i mitt liv (siden barndommen). Også var det coco pops en periode, hadde aldri spist det før :P merkelig greier. Hadde også avsmak på en del. Kjøttdeig, egg og alt med mye lukt var helt forferdelig. Blir spennende neste gang :)

Anonymous poster hash: cb379...c3c
Skrevet

Med nr 2 winerpølser i brød, nr 3 appelsin og nr 4 tomatsuppe med makaroni.. 

Anonymous poster hash: 908f9...fd1
Skrevet

Loff med leverpostei😂

Anonymous poster hash: ecc5a...94c

Skrevet

Med nr 1: Melkesjokolade

Med nr 2: Appelsinjuice

Med nr 3: Gulrøtter

Ble visst sunnere og sunnere for hver gang, men la på meg like mye allikevel :P

Anonymous poster hash: 26959...668

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Kaffe! Drakk to kaffe om dagen og holdt meg unna alt annet med koffein. Gå tur, kaffe to go, mmm :)

Skrevet

Med nr 1 var det genrelt alt av frukt og grønnsaker, var skikkelig sunn den graviditeten, tålte ikke lukta av pølser og hamburger og generelt junkfood fra fls bensinstasjoner og mc donalds så kunne ikke en gang gå inn på slike steder før jeg brakk meg og tilslutt spydde.

Men med nr to var jeg skikkelig sugen på junkfood, spess mc donalds mat.

Er mest sannsynlig gravid med nr 3 så blir spennende og se denne gang. Nr 1 var jente og nr 2 var gutt. Nr 2 var jeg kvalmen hele tiden de 3 første månedene men var ikke kvalm i dt hele tatt med nr 1, uten om at jeg kastet opp av mcdonalds lukt/mat og bensinstasjon lukt/mat.

Anonymous poster hash: 4c87c...784

Skrevet

Kullsyre! Kjøper brus jeg ellers aldri ville drukket, Fanta lemon, Urge osv. Kan ta 1 1/2 liter Farris på styrten omtrent.

Ellers er det mer aversjoner. Kan ha kjempelyst på noe, spise det, og kjenne at det var siste gang i svangerskapet jeg spiste det.

Anonymous poster hash: 3f8ad...4af

Skrevet

Isbiter! Ble helt Homer Simpson av de...

Anonymous poster hash: 9765d...742

Skrevet

Isbiter her også 😋 gikk alltid innom mæccærn å fikk 0,5 liters beger fylt til randen med isbiter. Knaska og kosa meg 😊

Skrevet

Isbiter og saftis.

Den pæresaftisen til diplomis. Den smaker jo ikke noe godt, i svangerskapet drømte jeg om den.

Anonymous poster hash: 5fa13...916

Skrevet

Isbiter og saftis.

Den pæresaftisen til diplomis. Den smaker jo ikke noe godt, i svangerskapet drømte jeg om den.

Og Oscar Syltes pærebrus og bringebærbuskene. De smaker jo så syntetisk man kan få det.

Skrevet

Nr 1 sjokomelk og hockey pulver

Nå med nr 2 er det iskaldt vann jeg må ha. Nesten så jeg ikke får vannet kaldt nok, eller annen drikke og for den saks skyld.

Anonymous poster hash: c8192...f03

Skrevet

Nr 1 sjokomelk og hockey pulver

Nå med nr 2 er det iskaldt vann jeg må ha. Nesten så jeg ikke får vannet kaldt nok, eller annen drikke og for den saks skyld.

Anonymous poster hash: c8192...f03

Skrevet

NR 1: kebab

NR 2: appelsiner og krones-is sjokolade. 6 om dagen, gikk opp 30kg haha

NR 3: sjokoladefondant- flere om dagen. gikk opp 35 kg.

NR 4: appelsiner, sjokolademelk/kakao, te, bacon

Anonymous poster hash: ef802...25f
Skrevet

3 barn og dette er hva jeg har cravet:

Honniecorn, gullbrød, tomatsuppe, sodd,røde kjærligheter( tygde sikkert 10 om dagen), stekt laks med agurksalat,

Skrevet

Om du har vært gravid mer enn én gang, var det ulike ting du måtte ha i de ulike svangerskapene?

Jeg er gravid med nr to (19 uker) og har jammen fått dilla på appelsiner nå igjen. Det gikk med tre i går kveld og dagen før, og nå er jeg i gang med dagens andre.

Kefirmelk var det store. Jeg er laktoseintolerant, men under graviditeten forsvant det :D

Jeg koste meg med is, rømmekolle (!), sjokolademelk, bananmilkshake og litervis med kefirmelk :)

Skrevet

Sitter og spiser appelsin mens jeg leser innlegget ditt! Med to første spiste jeg alt av kjøtt. To gutter ble det. Nå,appelsiner,grønnsaker,appelsiner,appelsiner.

Anonymous poster hash: 446c1...8c7

Skrevet

Jeg var helt vill etter neper, problemet er jo bare at de bare finnes (og smaker godt) i sesong. Så når sesongen var var jeg rimelig desperat en liten stund :P
Fikk til slutt helt sinnsykt cravings på isbiter, og de siste 3,5 mnd av svangerskapet måtte jeg ha knuste isbiter. De MÅTTE være knuste. Jeg kjørte altså isbiter i blenderen mer eller mindre konstant, og det gikk så langt at når jeg skulle bort måtte jeg sjekke om folk hadde blender og isbiter. Det skjedde mer enn én gang at jeg tok med meg blender og en kjølebag med isbiter dit jeg skulle. Herregud, hva var det jeg tenkte med...

Anonymous poster hash: cad3b...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...