Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #26 Skrevet 26. februar 2016 hehe skjønner at det ikke bare er hos oss Og ja, hadde det bare vært sjokoladekaka hadde det vær null stress. Ofte handler han jo ting som kan brukes, men i så stor mengder at man ikke rekker å bruke det opp eller håndtere det. Hva med "Kjære, jeg kjøpte litt juice i dag, det var på tilbud" ja, fint det, men 36 liter er litt i overkant. "Kjære, jeg kjøpte kjøtt på tilbud, fint om du kan kværne det til karbonadedeig". Noen som er klar over hvor lang tid det tar å lage karbonadedeig av 10 kg kjøtt?? HI Anonymous poster hash: 3fc91...8da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #27 Skrevet 26. februar 2016 hehe skjønner at det ikke bare er hos oss Og ja, hadde det bare vært sjokoladekaka hadde det vær null stress. Ofte handler han jo ting som kan brukes, men i så stor mengder at man ikke rekker å bruke det opp eller håndtere det. Hva med "Kjære, jeg kjøpte litt juice i dag, det var på tilbud" ja, fint det, men 36 liter er litt i overkant. "Kjære, jeg kjøpte kjøtt på tilbud, fint om du kan kværne det til karbonadedeig". Noen som er klar over hvor lang tid det tar å lage karbonadedeig av 10 kg kjøtt?? HI Anonymous poster hash: 3fc91...8da Da hadde jeg sagt "Gjør det sjøl!" Anonymous poster hash: 0073c...706
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #28 Skrevet 26. februar 2016 Jeg har en litt annen variant av din mann, hi. Min ser nytte i nesten alt, spesielt deler av emballasje til feks leker og elektronikk. Så blir det liggende noen år før han tenker at han kanskje ikke har bruk for det allikevel, men kaster det ikke, bare sånn i tilfelle... han skriver også masse små huskelapper som blir liggende og skrote. Da er det snakk om små avrevne hjørner eller biter av papp som er skrevet med mini-skrift, nesten uleselig uten forstørrelsesglass. Og selv når det som måtte huskes har blitt utført, blir lappene liggende. Og kvitteringer må for all del ikke kastes, selv om vi ikke har bruk for de mer.. Anonymous poster hash: c42b6...2a0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #29 Skrevet 26. februar 2016 Min har litt tendenser til hoarding på elektronikk og duppedingser. Det jeg gjør er å være veldig nøye med mine og ungenes ting. Kaster, gir bort og resirkulerer over en lav sko! Det smitter over. Så tipset mitt er at du systematisk går igjennom skap og boder. Vær streng med hva du skal ta vare på! Men ikke bry deg om hans ting...det får han ta selv. Jeg tror de fleste har noe de tar vare på uten at det trengs. Jeg har det slik med sko og sminke.. måtte tvinge meg selv til å renske opp i det. Anonymous poster hash: cc790...a86
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #30 Skrevet 26. februar 2016 Ser egentlig ikke problemet. Hvir du absolutt ikke vil ha disse Toro sjokoladekakemixene, så får du gi de bort på slike "hjelp oss hjelpe" grupper hvor folk virkelig trenger det i forbindelse med bursdager o.l Og btw.... man får ikke cred i himmelen av å kun bake i fra bånn av Kjekt løse litt på skjortkragen en gang i blandt. Viss de var berre disse toropakkane mannen til hi hadde kjøpt trur eg ikkje ho hadde vore så frustrert. (Helsing ei med ein låve full av stasj som ho iallefall ikkje har fått tak i sjølv...) Anonymous poster hash: 70319...f9d Hahaha, jeg har også en mann med full låve. Men han får også trusler innimellom om at jeg bestiller søppelkonteiner om han ikke rydder 😉 Så minner jeg han på hvordan det ser ut i broren sin låve (samlemani), og at han har selv sagt at han ikke vil at det skal bli sånn hos oss. Anonymous poster hash: d0e5a...b36
Superdolly Skrevet 26. februar 2016 #31 Skrevet 26. februar 2016 Jeg lurer på hvorfor du i hovedinnlegget hevder at han er økonomisk flink. Greit nok at han handler på tilbud, men å hamstre så mye av ting at det må kastes er ikke spesielt økonomisk i min verden. Jeg ville gjort som en foreslår og laget et lite regnskap over hvor mye penger han bruker på ting som må kastes fordi det går ut på dato. Kanskje det ville blitt en vekker. Og aldri i verden om jeg hadde stått og kvernet karbonadedeig av 10 kg kjøtt, den jobben fikk han pent ta selv.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #32 Skrevet 26. februar 2016 HI du er ikke alene om ha en hamstrer til mann Min mann kom hjem med 10pk med kyllingkjøttdeig fordi de kostet 10kr. Vi har fryseskap så ble fort fullt og dette var like før jul. I tillegg hadde hadde han uka det kjøpt 5 iskaldt av isbilen fordi de var så billige. Så ble jammen ikke ble plass til så mye julemat. Menn tenker ikke rasjonelt alltid når ting er på tilbud. Vi spiser egentlig aldri kyllingkjøttdeig eller iskake men måtte plutselig det Kan også nevne i fleng om 5 skokjeer fra IKEA, oppvaskbørster fra Biltema osv, osv. Anonymous poster hash: 6b1ea...4e6 5 skoskjeer...? Bor du sammen med et tusenbein? Min bedre halvdel kom hjem med halvannet kg Kviteseid-smør i dag, fordi det var nedsatt 70%. Vet ikke helt hvor mange brødskiver han tror jeg spiser på en uke, (jeg er den som elsker Kviteseid-smør her i huset), men jeg må henge i for å få i meg alt sammen før det harskner... Oisann, det var mye smør Elsker Kviteseid smør selv men hadde slitt med så mye selv. Anonymous poster hash: 3d779...d2a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #33 Skrevet 26. februar 2016 En sløser uansett penger, for selv om en kjøper 10 brus til 59kr bruker en fremdeles mer penger enn den ene brusen en egentlig skulle ha. Anonymous poster hash: b3126...4c1
Sommerfuggel i magen Skrevet 26. februar 2016 #34 Skrevet 26. februar 2016 Her er det svigerfar som er sånn. Er drittlei å få prakka på oss ting vi ikke trenger, liker eller har plass til fordi det var så billig at han bare måtte kjøpe to! Herregud hvor mange lykter, fakkelholdere, lommelykter, bagasjevekter, juleutelys osv går det an å trenge liksom
magica fra tryll Skrevet 26. februar 2016 #35 Skrevet 26. februar 2016 Hm..inne på sånne kjøp og salg sider på facebook ser det jammen ut som det er mange damer som shopper utrolig mye unødvenig også...Klær og vesker med lappene på, ubrukte sko og hauger av pyntedill...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå