Gå til innhold

Moren min ødelegger barna mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg må "rydder" opp etter henne etterpå. Moren min har vært hos meg i ca 1 uke nå, og hun skjemmer de bort til de grader. De blir ufordragelige og bortskjemte unger + at de blir feite. Ser at han eldste har fått "puppe" og mage nå, og han har blitt sløv og lat. Hun respekterer ikke mine regler og rutiner. Er så dritt lei av å ha henne her at jeg gleder meg til hun reiser hjem igjen. Heldigvis bare noen dager til.

Anonymous poster hash: 76a1a...f2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vel ikke fått pupper på en uke??? Det er vel ikke mulig....

Anonymous poster hash: de375...f36
Skrevet

Han får jo ikke pupper og mage i løpet av en uke, da må du nok se på hvordan kostholdet deres er resten av året

Anonymous poster hash: a1aac...6d5
Skrevet

Jo, han har lett for å legge på seg. Han er litt lubben i fra før og jeg prøver og legger om kostholdet, men ikke lett når hun er tilstede. Hun kan gjerne spise sunt selv, men barna skal ha masse fett og sukker. Hun gjør rett og slett mine barn kresne i matveien. Er så sint på henne at jeg har lyst til å kaste henne ut, men kan ikke det heller siden hun har en lang vei hjem og det var jeg som inviterte henne hit. Skal aldri mer invitere henne hit. Ikke hvis hun skal være her i over 1 uke! Alt har blitt snudd opp ned bare på de få dagene hun er her! Når jeg ber gutten min om noe og han svarer nei, så kommer hun han i forsvar og sier " men stakkars gutt, han har vært på skolen i hele dag. La han få hvile litt" hallo han har vært hjemme i over 1t og har hvilt nok. Ikke er han en baby heller. Han er 12 år. Hvordan skal jeg f...n i hel.... Lærer gutten og blir selvstendig når hun holder på sånn? Ja, det var dagens utblåsning!!!

Skrevet

Han får jo ikke pupper og mage i løpet av en uke, da må du nok se på hvordan kostholdet deres er resten av året

Anonymous poster hash: a1aac...6d5

Kostholdet vårt er helt normal. Vi spiser masse grønnsaker og har fisk 2-3 ganger i uken, men problemet med moren min er at hun serverer gutten varm mat flere ganger om dagen. Dvs det han liker som taco, pizza, pølser etc. Hun har selvsagt noen grønnsaker i det også, men måten hun tilbereder mat på er grøssende. Masse fett.

Skrevet

PS. Hun lar han spiser foran TV også. Noe jeg ikke praktiserer ellers. Når vi er hjemme alene, så spiser vi ved spisebordet uten TV. Jeg lærer han og spiser normalt. Ikke at man skal blir over mett, men nei da, med hun tilstede så skal man ikke spise ved bordet. Man skal bare spiser foran TV. Sånn hadde vi det hjemme også da jeg var liten. Hvor er kosen? For moren min er kos mat, men det må da finnes noe annet enn det? Hun gjør ikke noe annet med de enn å lage mat!

Skrevet

Hvorfor klager du til oss? Vi får vel ikke gjort noe med at sønnen din blir fet?? Snakk med moren din!!

Anonymous poster hash: d4a2d...073

Skrevet

Høres ut som om det er på tide at hun reiser :)

Skrevet

Hvorfor klager du til oss? Vi får vel ikke gjort noe med at sønnen din blir fet?? Snakk med moren din!!

Fordi jeg ikke har noen andre og klager til + at det her er DIB. Jeg har snakket med henne, men hun blir så sur og fornærmet. Så jeg må bare holder ut i 2-3 dager til.

Skrevet

Fordi jeg ikke har noen andre og klager til + at det her er DIB. Jeg har snakket med henne, men hun blir så sur og fornærmet. Så jeg må bare holder ut i 2-3 dager til.

Da holder du ut i 2-3 dager til. Ferdig.

Skrevet

Man blir ikke feit på en uke.. er guttungen lubben/feit så er det ikke din mor som har gjort det for å si det slik..

Anonymous poster hash: a5a3f...a2b

Skrevet

Man blir ikke feit på en uke.. er guttungen lubben/feit så er det ikke din mor som har gjort det for å si det slik..

Jo, når hun serverer han masse usunt mat til døgnets tider og ikke begrenser han med matinntaket. Som jeg skrev over her, så legger han fort på seg. Spesielt når moren min er her blir det mindre aktiviteter enn før.

Skrevet

Jo, når hun serverer han masse usunt mat til døgnets tider og ikke begrenser han med matinntaket. Som jeg skrev over her, så legger han fort på seg. Spesielt når moren min er her blir det mindre aktiviteter enn før.

Til hvilke døgnets tider??

Skrevet

Joda, det er fullt mulig, det forskjell her når ungene har vært med faren sin en uke.

Skjønner godt frustrasjonen din!

Anonymous poster hash: 89a35...2a3

Skrevet

Dette er jo bare tull. Man blir verken tykk eller bortskjemt på en uke.

Ungene dine er store nok til å se forskjellen på kos fra mormor og hverdag uten mormor. Dere kommer fort inn i rutiner igjen, med så store barn burde det vært gjort på en time etter at mormor reiser hjem!

Kostholdet og aktivitetsnivået til gutten bør du se på. Det er nok mye du kan gjøre anderledes for han legger ikke på seg mye på en uke, selv med god mat fra mormor.

Anonymous poster hash: c96cf...4c6

Skrevet

Dette er jo bare tull. Man blir verken tykk eller bortskjemt på en uke.

Ungene dine er store nok til å se forskjellen på kos fra mormor og hverdag uten mormor. Dere kommer fort inn i rutiner igjen, med så store barn burde det vært gjort på en time etter at mormor reiser hjem!

Kostholdet og aktivitetsnivået til gutten bør du se på. Det er nok mye du kan gjøre anderledes for han legger ikke på seg mye på en uke, selv med god mat fra mormor.

Anonymous poster hash: c96cf...4c6

Nei, det er seriøs! Hun ser det ikke selv. Mitt kosthold er kanskje ikke perfekt, men jeg prøver å lage mat som er anbefalt for mat. Dessuten så står jeg ikke og lager varm mat 3-4 ganger om dagen. Noe moren min gjør.

Skrevet

Du høres jo koselig ut.....

Her er det du som har feilet ikke mormor

Anonymous poster hash: 6a20b...a64

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med moren din, HI. Etter at barna har lagt seg. Si at du forstår at hun ønsker å gjøre masse for barna siden hun bor så langt borte, men at du ikke lenger kan se på alt hun gjør. Det er uaktuelt at gutten skal slippe unna ting du ber ham om bare fordi bestemor sier han skal slippe. Der gjorde du en feil, du skulle ha sagt at i ditt hus er det du som bestemmer og at dette er noe han må gjøre, for det må han gjøre ellers også.

Om du ikke snakker med henne nå mens hun er der, så må du snakke med henne i etterkant, sette regler for neste besøk.

Spør henne om hun ønsker at gutten skal få et større problem og de helseproblemene det kan medføre. Om hun sier nei, da sier du at hun må respektere dine regler for kosthold. Det er stor forskjell på å kose seg en uke med bestemor og det å bli feitet opp en uke med bestemor. Man kan også kose seg på mange måter uten at det innebærer mat.

Men dette er egentlig bare et problem mellom deg og din mor, HI. Hun "ødelegger" barna dine fordi du er konfliktsky og ikke tør ta kampen med henne, du tør ikke sette grenser for hva som er greit i ditt hjem og for dine unger. Ditt hjem, dine regler. Dine barn, dine regler.

Anonymous poster hash: f747b...49f
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med moren din, HI. Etter at barna har lagt seg. Si at du forstår at hun ønsker å gjøre masse for barna siden hun bor så langt borte, men at du ikke lenger kan se på alt hun gjør. Det er uaktuelt at gutten skal slippe unna ting du ber ham om bare fordi bestemor sier han skal slippe. Der gjorde du en feil, du skulle ha sagt at i ditt hus er det du som bestemmer og at dette er noe han må gjøre, for det må han gjøre ellers også.

Om du ikke snakker med henne nå mens hun er der, så må du snakke med henne i etterkant, sette regler for neste besøk.

Spør henne om hun ønsker at gutten skal få et større problem og de helseproblemene det kan medføre. Om hun sier nei, da sier du at hun må respektere dine regler for kosthold. Det er stor forskjell på å kose seg en uke med bestemor og det å bli feitet opp en uke med bestemor. Man kan også kose seg på mange måter uten at det innebærer mat.

Men dette er egentlig bare et problem mellom deg og din mor, HI. Hun "ødelegger" barna dine fordi du er konfliktsky og ikke tør ta kampen med henne, du tør ikke sette grenser for hva som er greit i ditt hjem og for dine unger. Ditt hjem, dine regler. Dine barn, dine regler.

Anonymous poster hash: f747b...49f

Tror meg jeg har tatt det opp med henne, og hun vil ikke hører på meg. Tok opp ang dobesøket også. Da ble hun så fornærmet, så for å holde husfreden så holder jeg kjeft nå og klager her isteden. En ting er helt sikkert; hun skal ikke få komme hit lenger! Vi har heller ikke så god forhold. Har kontakt med henne bare pga barna.

Skrevet

Du høres jo koselig ut.....

Her er det du som har feilet ikke mormor

Anonymous poster hash: 6a20b...a64

Ja, jeg har gjort en stor feil ved å invitere henne hjem til meg! Og aldri mer skal jeg gjøre det!

Skrevet

Du motsier deg selv. Du sier han er lubben og dere PRØVER å legge om kostholdet. Mens moren din som er på besøk en uke får skylda. Nice!!

Skrevet

Man kan absolutt bli lubben og overvektig av fisk og sunn mat også. Hvis porsjonene er for store. Han var lubben før mora di kom på besøk. Bare latterlig å skylde på henne når det faktisk er DIN skyld

Anonymous poster hash: 3c03d...408

Skrevet

Du motsier deg selv. Du sier han er lubben og dere PRØVER å legge om kostholdet. Mens moren din som er på besøk en uke får skylda. Nice!!

Ok, det var feil og si at vi prøver og legger om kostholdet! Vi legger om kostholdet ved å bruke sunt fett. Vi har mer grønn i maten. Jeg lager ikke varm mat 3-4 ganger om dagen! Jeg lar ikke gutten min spiser så mye han vil. Noe han gjør hvis jeg ikke stopper han.

Skrevet

Man kan absolutt bli lubben og overvektig av fisk og sunn mat også. Hvis porsjonene er for store. Han var lubben før mora di kom på besøk. Bare latterlig å skylde på henne når det faktisk er DIN skyld

Anonymous poster hash: 3c03d...408

Ja, han var litt lubben før hun kom, men ikke så ille som nå. Jeg begrenser matinntaket hans, men det hjelper ikke så mye når hun er her! Ja, jeg vet at man kan blir feit av sunt mat også. Det er derfor jeg prøver og aktiviserer han ved og ber han gjør div ting så han ikke blir sittende og ser på TV. Når moren er her, og da jeg vokste opp med henne var TV på døgnet rundt.

Skrevet

Pust med magen.

Har dere gode, etablererte rutiner til vanlig så vil ikke en drøy uke gjøre noen langvarig skade. Det blir litt som ferien for oss voksne, da skeier vi ut og snur om på rutinene vi også. Men så kommer hverdagen og så er vi plutselig tilbake i gammel trakt.

Du skal se pupper, mager og oppsternasighet forsvinner like fort som det kom.

Anonymous poster hash: c18c9...6cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...