mamma_bergen Skrevet 20. februar 2016 #26 Skrevet 20. februar 2016 Paprika og sjampinjong. Så får dere bare kalle meg uhøflig og barnslig om dere vil😂 Jeg får det ikke ned
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #27 Skrevet 20. februar 2016 Nå liker jeg alt. Men peller bort løk, er allergisk mot det.Det har jeg vanskelig for å tro på. Ikke liker greit, men allergisk? Skal vedde på at du spiser mer løk enn du tror.. Det er jo typisk en skjult ingrediens i nesten alt av gryter, sauser, supper etc. Anonymous poster hash: 4b009...b79
TPK Skrevet 20. februar 2016 #28 Skrevet 20. februar 2016 Spiser alt hvis jeg får det servert, men jeg er ikke glad i stangselleri og vannkastanjer
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #29 Skrevet 20. februar 2016 Nå liker jeg alt. Men peller bort løk, er allergisk mot det.Det har jeg vanskelig for å tro på. Ikke liker greit, men allergisk? Skal vedde på at du spiser mer løk enn du tror.. Det er jo typisk en skjult ingrediens i nesten alt av gryter, sauser, supper etc. Anonymous poster hash: 4b009...b79 Det finnes ikke mulighet for å teste mot allergi for løk. Anonymous poster hash: ceb3b...75d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #30 Skrevet 20. februar 2016 Nå liker jeg alt. Men peller bort løk, er allergisk mot det.Det har jeg vanskelig for å tro på. Ikke liker greit, men allergisk? Skal vedde på at du spiser mer løk enn du tror.. Det er jo typisk en skjult ingrediens i nesten alt av gryter, sauser, supper etc. Anonymous poster hash: 4b009...b79 Så fordi det finnes løk i mange matvarer så kan man ikke være allergisk? Mange er allergiske mot melk, egg og hvetemel. Det finnes også i de fleste ferdigprodukter, og da må de jo bare unngå det. Merkeligste logikken jeg har vært borte i at man ikke kan være allergisk mot en matvare fordi den er mye brukt! Anonymous poster hash: b80a8...b17
Voilà Skrevet 20. februar 2016 #31 Skrevet 20. februar 2016 Spiser alt, utenom én ting. På noen kinarestauranter blir jeg kjempeglad når jeg ser at de har puttet store og gode biter av vannkastanjer i retten min. Meen, så er det heller de største skivene av tjukk ingefær! Særlig i utlandet finner jeg disse meningsløse bitene. Liker ingefær, men ikke 50 gram fordelt på én middagstallerken.
Monica Skrevet 20. februar 2016 #32 Skrevet 20. februar 2016 Nå liker jeg alt. Men peller bort løk, er allergisk mot det.Det har jeg vanskelig for å tro på. Ikke liker greit, men allergisk? Skal vedde på at du spiser mer løk enn du tror.. Det er jo typisk en skjult ingrediens i nesten alt av gryter, sauser, supper etc. Anonymous poster hash: 4b009...b79 Jeg er faktisk veldig glad i løk. Men er allergisk. Jeg har ekstrem allergi, og er allergisk mot ekstremt mye. Matallergi er vanskelig å teste mot, i hvert fall det meste. Er og allergisk mot mat man kan teste mot. Jeg lager all mat fra bunn av, fordi jeg har så mye allergi, vet at det er løk i omtrent alle ferdigprodukter. Men nå serverer heller ingen som kjenner meg løk, og går jeg ut, så ber jeg om å få uten. For er det løk i en gryte, så blir jeg dårlig selv om jeg peller ut løken. Og hva får deg til å påstå, at et menneske du ikke vet noen verdens ting om, ikke har en allergi?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #33 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef
sug lut Skrevet 20. februar 2016 #34 Skrevet 20. februar 2016 Forferdelig lavmåls å plukke ut biter av maten. Sånne mennesker trenger jeg heldigvis ikke å omgås.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #35 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef Nei, ingen problemer med lukkemuskelen. Det virker som om det sitter fast i munnhulen. Vet ikke hva ser skyldes, men slik er det i alle fall. Anonymous poster hash: b80a8...b17
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #36 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef Da kan jeg fortelle deg at det lukter Anonymous poster hash: e8b77...199
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #38 Skrevet 20. februar 2016 Jeg er ikke begeistret for hverken rosenkål eller oliven, så de lar jeg ligge igjen på fatet (om jeg får maten servert ferdig og ikke forsyner meg selv). Anonymous poster hash: ea24e...918
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #39 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef Da kan jeg fortelle deg at det lukter Anonymous poster hash: e8b77...199 Neida, det gjør ikke det. Anonymous poster hash: 95713...cef
megmegmeg Skrevet 20. februar 2016 #40 Skrevet 20. februar 2016 Sylteagurk , mais, erter og sopp av alle sorter.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #41 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef Da kan jeg fortelle deg at det lukter Anonymous poster hash: e8b77...199 Neida, det gjør ikke det. Anonymous poster hash: 95713...cef Jo, det gjør det. I alle fall hvis man ar spist knust hvitløk. Hakket hvitløk gir ikke så mye lukt, og ikke varmebehandlet. Folk som tror det ikke lukter tar rett og slett feil. Anonymous poster hash: b80a8...b17
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #42 Skrevet 20. februar 2016 Ingen, jeg er en voksen dame på 35. Anonymous poster hash: 95713...cef Det er jeg også. Men som jeg skrev over, jeg plukker bort rå løk. Ikke fordi det er vondt, men fordi det gir stram ånde resten av dagen, og gjerne dagen etter også. Er det "voksent" å spise ting som gir deg dårlig ånde, som du siden må stå og ose over stakkars elever? Jeg er verken begeistret for aubergine eller bitter squash, men det svelger jeg ned. Det samme gjelder annen mat jeg ikke er overbegeistret for. Elsker forresten hvitløk, men spiser ikke hvitløskssmør og annet som gir stram ånde på hverdager, av samme årsak som løk. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Jøss, kanskje du har dårlig lukkemuskel mellom spiserør og magesekk? Jeg tygger som regel tyggis etter måltider, og har ingen problemer med at det lukter mat av pusten min. Uhyre sjelden jeg kjenner det av kollegaer heller, og å ikke spise hvitløk er ikke et alternativ i livet mitt, jeg spiser hvitløk hver dag. Anonymous poster hash: 95713...cef Nei, ingen problemer med lukkemuskelen. Det virker som om det sitter fast i munnhulen. Vet ikke hva ser skyldes, men slik er det i alle fall. Anonymous poster hash: b80a8...b17 Og det kan umulig bare gjelde meg. Når mannen min spiser rå løk, kan jeg lukte det hele natten etter. Anonymous poster hash: b80a8...b17
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #44 Skrevet 20. februar 2016 Rosenkål! Anonymous poster hash: 4a0ea...90a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #45 Skrevet 20. februar 2016 Mais fra boks Anonymous poster hash: 800c0...4d1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #46 Skrevet 20. februar 2016 Altså, jeg plukker det ikke ut, men unngår å ta det om jeg kan. Det samme gjelder hermetisk champignon. Syns det er fullstendig smakløst og ekkelt i konsistensen. Anonymous poster hash: 800c0...4d1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #47 Skrevet 20. februar 2016 Litt av gleden ved å være voksen er at jeg endelig kan bestemme selv. Så jeg plukker f.eks. alltid av den vasne tomaten på snitter. Synes den ødelegger hele smaken, og det gidder jeg faktisk ikke å forholde meg til når jeg kan løse hele problemet med noe så enkelt som å ta den vekk. Er veldig glad jeg ikke omgås noen av de matnaziene som har svart her og i andre tråder tidligere - sånne som nekter folk å komme på besøk mer om det er noe i maten de legger til side. Folk som vil tvinge venner til å gulpe ned noe de ikke kan fordra bare fordi "det skal man, hilsen skikk og bruk-boken min fra 1800-tallet" kan jeg jaggu klare meg uten. Anonymous poster hash: b4e91...532
Gjest Antarctica Skrevet 20. februar 2016 #48 Skrevet 20. februar 2016 Litt av gleden ved å være voksen er at jeg endelig kan bestemme selv. Så jeg plukker f.eks. alltid av den vasne tomaten på snitter. Synes den ødelegger hele smaken, og det gidder jeg faktisk ikke å forholde meg til når jeg kan løse hele problemet med noe så enkelt som å ta den vekk. Er veldig glad jeg ikke omgås noen av de matnaziene som har svart her og i andre tråder tidligere - sånne som nekter folk å komme på besøk mer om det er noe i maten de legger til side. Folk som vil tvinge venner til å gulpe ned noe de ikke kan fordra bare fordi "det skal man, hilsen skikk og bruk-boken min fra 1800-tallet" kan jeg jaggu klare meg uten. Anonymous poster hash: b4e91...532 Men de finnes jo ikke. Det er jo bare en fri fortolkning av at noen sier "det er vanlig folkeskikk å spise det man får."
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #49 Skrevet 20. februar 2016 Spiser alt,men er ikke så begeistret for varmebehandlet paprika eller varm aubergine. Anonymous poster hash: 448c9...bb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå