Gå til innhold

Dere som har blitt seksuelt misbrukt. Hvordan taklet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble misbrukt av min far, moren min kom inn å så det, hun dro meg ut av rommet og vi snakket aldri om det (det stoppet der), jeg var 6år.

Jeg turte ikke snakke med noen, forstod jo hvor fryktelig galt dette var.

Da jeg ble voksen prøvde jeg å nevne det for moren min (som er den eneste som vet) og faren min er død. Hun sa "dette husker jeg ikke" så da var det klart for meg at hun ikke ville snakke. Så holder det for meg selv.

Det hun derimot snakker om, prøver å få ut av meg, er en gang jeg dro på hyttetur med med et annet nært familiemedlem, om han gjorde noe med meg? Jeg var der bare en dag, jeg husker bare de første 10min så er alt svart. Husker INGEN ting. Det jeg er redd for er om det faktisk skjedde noe, at jeg har "glemt" for dette er den eneste dagen i livet mitt som er borte. Jeg var 11år.

Er det noen som har opplevd det? Å fortrenge?

Uansett, nå vil jeg ikke huske, vite, finne ut, jeg er glad jeg ikke husker OM det skjedde noe.

Vondt å se hvor mange som har blitt misbrukt, og vondt å se hvor mange som ikke har hatt støtte.

Jeg, som en over her, snakker mye med barna mine om å bestemme over sin egen kropp, viktigheten av å stå opp for seg selv, og viktigst av alt, at de kan snakke med meg om alt! Anonymous poster hash: 399c9...a1c

Jeg har fortrengt barndommen. Husker svært lite bortsett fra noen av overgrepene. Bursdager,første skoledag,høytider,julegaver,da jeg fikk søsken,alt er borte. Selv når jeg ser på bilder av dette klarer jeg ikke få frem et eneste minne.

Vet dette er normalt så lar det ligge.

Anonymous poster hash: 4f03b...5e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare sende en stor klem til alle dere som har gått igjennom noe slikt.

Håper dere har det bedre nå, og at dere vet at det som skjedde ikke var deres feil.

Husk at dere er fantastiske, og fortjener å bli elsket og behandlet med respekt.

Varm klem ❤️

Anonymous poster hash: f44a7...aa7

Skrevet

Jeg vil bare sende en stor klem til alle dere som har gått igjennom noe slikt.

Håper dere har det bedre nå, og at dere vet at det som skjedde ikke var deres feil.

Husk at dere er fantastiske, og fortjener å bli elsket og behandlet med respekt.

Varm klem ❤️

Anonymous poster hash: f44a7...aa7

Når jeg leser voldtektstråden her på anonymforum tror jeg det er mange, mange flere av disse ubrukelige mødrene ute og går. De sitter og dømmer en kvinne som var full og antyder at hun selv la opp til det. Skremmende.

Anonymous poster hash: 98389...139

Skrevet

Jeg ble brutalt voldtatt i tenårene.

Fikk støtte, men har aldri snakket åpent om det. Jeg måtte ta meg sammen, ikke grave meg ned. Fortsette med skole og utdannelse. Se fremover. Ikke snakke og gnage på det som skjedde. Ikke la en person ødelegge mulighetene mine. Er enig i at man må komme seg videre men fra dagen etter?? Resulterte i at jeg gikk på en smell en del år etter, i forbindelse med fødsel. Da kom reaksjonen. Ptsd.

Anonymous poster hash: e0803...93e

Oi akkurat slik var det for meg også, derfor jeg går i behandling nå. men hos meg var det jeg selv som satte disse kravene på meg selv da....

Takler ikke stress og husker dårlig/sliter med konsentrasjonen ....

# 2 som svarte som svarer også her ....

Anonymous poster hash: 02655...97a

Skrevet

Min mor tok ringte meg hjem fra en venninne etter å ha snakket med en dame som hadde samme overnattingsgjest, og som hadde forgrepet seg på hennes datter. Ja, det hadde skjedd meg også. Hun spurte masse, jeg brøt sammen, og resten gikk gjennom dommeravhør. Han ble dømt. Ingen snakker om det etter det, jeg er sanns den eneste som tenker på det.

Anonymous poster hash: fd977...fd1

Skrevet

Jeg ble misbrukt av min far som liten. Etter mange år ble det oppdaget i starten av ungdomsskolen, da ble jeg plassert i fosterhjem.

Jeg har tilgitt både min far og mor, og har et nokså vanlig familieforhold. Min far har sonet straffen sin og gått i terapi. Jeg vet han angrer.

Det verste er egentlig at min mor aldri grep inn i det som foregikk. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor? Jeg vet hun viste om hva han gjorde fordi de kranglet om det en gang, men det benekter hun den dag i dag. Jeg syns nesten det er vanskeligere å tilgi hUn.

Anonymous poster hash: 324da...350

Skrevet

Jeg ble misbrukt av min far som liten. Etter mange år ble det oppdaget i starten av ungdomsskolen, da ble jeg plassert i fosterhjem.

Jeg har tilgitt både min far og mor, og har et nokså vanlig familieforhold. Min far har sonet straffen sin og gått i terapi. Jeg vet han angrer.

Det verste er egentlig at min mor aldri grep inn i det som foregikk. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor? Jeg vet hun viste om hva han gjorde fordi de kranglet om det en gang, men det benekter hun den dag i dag. Jeg syns nesten det er vanskeligere å tilgi hUn.

Anonymous poster hash: 324da...350

Det er derfor jeg reagerer på tråden om sovevoldtekten. Mødre som syns jenter har skylda selv...

Anonymous poster hash: 98389...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...