Gå til innhold

Ketose... Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 dager på lavkarbo, og fortsatt ikke i ketose... Kjøpt sånne urinstix,og jeg har ikke spor av å være i ketose en gang.

Hva jeg spiser:

Egg, isbergsalat, tomat,agurk,brokkoli,blomkål, rent kjøtt/kylling,vann og kaffe.

Utifra hva jeg har lest skal ingen av disse varene inneholde så mye karbohydrater at jeg skal kunne gå over de magiske 25g om dagen.

Hba gjør jeg feil?

Anonymous poster hash: b6963...f07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener i tillegg, hver dag.

30 min rask gange, 30 min rockering og ripped in 30(level 1 fortsatt).

Skrevet

Vanligvis tar det vel bare 2-3 dager før man er i ketose. Og de grønnsakene du nevner er jo veldig karbofattige. Men vet ikke om fettmengde har noe å si? For å få kroppen til å brenne fett så må den også ha fett....

Anonymous poster hash: f27d3...5c7
Skrevet

Da jeg gikk på easylife fikk jeg beskjed om at det kunne ta ni dager før kroppen gikk i ketose.

Anonymous poster hash: 5fb7c...2a4

Skrevet

for noen kan det ta dager før man er i ketose, men noen må også ha mindre enn 25g karbo for å komme i ketose også! 

dette er veldig varierende fra person til person :)

lykke til!

Anonymous poster hash: 9e507...8bc
Skrevet

Takk for svar 😄

Vel,jeg har nok fett å ta av jeg,så det burde ikke være noe problem 😂

Glemte å nevne bacon og ost. Det går det også mye av. Også steker jeg maten i smør(ikke bacon da).

9 dager ja... Da burde stixen kanskje vise spor i morgen da håper jeg.

Jeg er så sinnsykt kresen også, veldig glad i rotgrønnsaker, som jeg ikke kan spise, så det blir lite variabelt på grønnsaksfronten...

Har dere noen gode tips til meg?

Utenom baconsvor,hva annet godt kan jeg spise?

Og hvor lang tid må jeg regne med å være i dårlig form? Aldri vært så sliten i mitt liv 😰 Bare å gå opp trappa er slitsomt, og sånn har det vært i 3 dager nå.

Hi

Skrevet

Spiser du ikke noe fett?

Anonymous poster hash: d9d6a...924

Skrevet

Slår et slag for litt mer bacon og fett. Hvis jeg lever på egg, laks, bacon og grønnsaker f.eks., så havner jeg i ketose på dag to. 

...Nå oppdaterte jeg siden og ser du har skrevet at du spiser fett også. Da vet jeg ikke. Når det gjelder hva godt du kan spise, sjekk ut bloggen til hun Fotballfrue. Man kan si hva man vil om damen, men oppskriftene er stort sett gode. Troika, bounty, kaker, middager, smoothier, cookies ++. 

Formen blir bedre, men kan være dritt en ukes tid. 

Skrevet

Takk for svar 😄

Vel,jeg har nok fett å ta av jeg,så det burde ikke være noe problem 😂

Glemte å nevne bacon og ost. Det går det også mye av. Også steker jeg maten i smør(ikke bacon da).

9 dager ja... Da burde stixen kanskje vise spor i morgen da håper jeg.

Jeg er så sinnsykt kresen også, veldig glad i rotgrønnsaker, som jeg ikke kan spise, så det blir lite variabelt på grønnsaksfronten...

Har dere noen gode tips til meg?

Utenom baconsvor,hva annet godt kan jeg spise?

Og hvor lang tid må jeg regne med å være i dårlig form? Aldri vært så sliten i mitt liv 😰 Bare å gå opp trappa er slitsomt, og sånn har det vært i 3 dager nå.

Hi

Som snacks kan du bruke sprøstekte osteskiver som du lager på et bakepapir i ovnen!

Anonymous poster hash: 4ec55...28b

Skrevet

Jeg kan knapt spise grønnsaker hvis jeg skal være i ketose, og dette var så frustrerende at jeg kastet hele boksen med sånne sticks og stolte på magefølelsen. Jeg gikk ned veldig mange kilo på kort tid., til tross for at sticksen ikke gjorde veldig utslag. Min datter havner i ketose på dag to og kan spise mye mer karbo enn meg. Så det er veldig forskjellig dette med ketose og ikke noe man bør se seg blind på.

Skrevet

Vi er jo forskjellige. For at jeg skal komme i ketose må jeg droppe karbo (kanskje fem gram pr dag) til jeg er kommet i ketose. Så kan jeg øke litt i karbo etter noen dager, men ikke høyere enn ti til femten gram, jeg går lett ut av ketose igjen om jeg slurver med karbo.

Jeg spiser sunne fettkilder i moderate mengder (fisk, avokado, olivenolje+++), og ellers egg, kylling, og karbofattige grønnsaker. Spiser også fullfett meieriprodukter i små mengder:)

Anonymous poster hash: 2351f...c42

Skrevet

Takker igjen for svar.

Joda,jeg spiser fett. Bacon,smør,ost,fløtesauser til middag.

Hmmm... Altså, magen har krympet betraktelig, fra 4 valker til 1(for å prøve å beskrive) og puppene er halvert... Så noe har jo skjedd...

Energien er søkk vekk også. Jeg er ikke trøtt sånn at jeg sover mer,jeg bare orker ikke en dritt, og treninga er plutselig kjempetung!

Kanskje jeg er i ketose likevel, selvom det ikke slår ut på den stixen?

Du som foreslo sprøstekt ost i ovnen, hvor mamge grader og hvor lenge skal det stå? Og ca hvor tykke osteskiver bruker du? Det hørtes skikkelig godt ut 😄

Takk for tips 😄

Hi

Skrevet

Vi er jo forskjellige. For at jeg skal komme i ketose må jeg droppe karbo (kanskje fem gram pr dag) til jeg er kommet i ketose. Så kan jeg øke litt i karbo etter noen dager, men ikke høyere enn ti til femten gram, jeg går lett ut av ketose igjen om jeg slurver med karbo.

Jeg spiser sunne fettkilder i moderate mengder (fisk, avokado, olivenolje+++), og ellers egg, kylling, og karbofattige grønnsaker. Spiser også fullfett meieriprodukter i små mengder:)

Takk for svar 😄

Hva spiser du da når du har under 5g karbo om dagen?

Vi du komme med eksempel på frokost, lunsj,middag og kvelds/snacks? Veldig takknemlig om du vil det 😄

Eneste fisken jeg liker er torsk, og det er rett og slett ikke godt uten poteter,gulrot og saus,så det blir fryktelig lite fisk. Men jeg tar omega3 da(om det hjelper).

Avokado får jeg bare ikke i meg... Jeg syns både smak og konsistens er helt grusom :-(

Bønner,linser og slikt klarer jeg ikke heller...

Ja,som skrevet over,jeg er kresen,og det gjør ikke akkurat denne dietten noe lettere :-P

Hi

Skrevet

Hvordan vet man om man er i ketose egentlig?

Hi

Skrevet

8 dager på lavkarbo, og fortsatt ikke i ketose... Kjøpt sånne urinstix,og jeg har ikke spor av å være i ketose en gang.

Hva jeg spiser:

Egg, isbergsalat, tomat,agurk,brokkoli,blomkål, rent kjøtt/kylling,vann og kaffe.

Utifra hva jeg har lest skal ingen av disse varene inneholde så mye karbohydrater at jeg skal kunne gå over de magiske 25g om dagen.

Hba gjør jeg feil?

25 karbo er for mye. Hold deg under 15

Anonymous poster hash: d7e62...ac9

Skrevet

Hi

Du er i ketose, når den ikke er hudfarget. Altså ikke nederst på fargeskalaen på boksen, men mer rosa eller rødlig.

Skrevet

Hva jeg spiser:

Hba gjør jeg feil?

25 karbo er for mye. Hold deg under 15

Jeg forstår ikke åssen jeg skal få til det :-S

Skal jeg bare holde meg til salat, bacon og vann da eller?

Jeg vil så gjerne få det til... Begynte på en skikkelig drittmedisin for halvannet år siden som gjorde at jeg este ut 12 kg på 6mnd... Trappet ned og sluttet på den for 6mnd siden, og håpte at vekta skulle stabilisere seg igjen. Noe den ikke gjorde...

Jeg har forsøkt å trene og spise sunt,men det hjelper ikke. Magefettet sitter som støpt :-(

Jeg må bare få til dette, for det går på helsa løs(psykisk) med 12 kg mageflesk...

Virkelig takknemlig om noen vil komme med forslag til måltider for meg 💗🙏

Hi

Skrevet

Hi

Du er i ketose, når den ikke er hudfarget. Altså ikke nederst på fargeskalaen på boksen, men mer rosa eller rødlig.

Ja det skjønner jeg. Men jeg tenkte på utenom å ta den testen. Er det noen måte å vite det på da?

Skrevet

Takk for svar 😄

Vi du komme med eksempel på frokost, lunsj,middag og kvelds/snacks? Veldig takknemlig om du vil det 😄

Eneste fisken jeg liker er torsk, og det er rett og slett ikke godt uten poteter,gulrot og saus,så det blir fryktelig lite fisk. Men jeg tar omega3 da(om det hjelper).

Avokado får jeg bare ikke i meg... Jeg syns både smak og konsistens er helt grusom :-(

Ja,som skrevet over,jeg er kresen,og det gjør ikke akkurat denne dietten noe lettere :-P

Hi

Jeg vet at jeg er i ketose når jeg har utslag på stix.

Spiser mye forskjellig, men her er en "typisk dag med veldig lite karbo"...

Eksempel på frokost/lunsj (spiser ofte det samme, lager nok til to måltider):

- omelett med sopp, paprika og kylling, litt ost over om ønskelig.

- peppermakrell og grønn salat

Middag: Rent kjøtt el fisk, godt krydret, stekt i panne eller ovn. Kokt blomkål/brokkoli eller grønn salat.

Snacks/kvelds/mellommåltid:

- "sandwich" hvor brødet er et salatblad, og pålegget er f. eks ost og skinke.

- et kokt egg og et par biter kjøttpålegg.

Skrevet

Takk for svar 😄

Hi

Bruk mye ost i salaten, så får du i deg en del fett. Anbefaler deg å følge ingrids lavkarbo blogg.

Skrevet

Noen av oss er ikke skapt for lavkarbo. Jeg prøvde i nesten tre uker, jeg har aldri vært så elendig i hele mitt liv og det ble ikke bedre. Gikk ikke ned mer enn jeg gjør ved kalorikontroll heller. 

Anonymous poster hash: c4f31...6b7
Skrevet

Takker igjen for svar og tips 😄

Jeg ser at jeg har krympet,magen har forsvunnet ganske mye så det fungerer jo. Men ble så skuffet da jeg tok test og den ikke viste noe...

Takk for tips til måltider også 😄

Hi

Skrevet

Siden du er slapp og heller ikke har utslag på stixene er du jo klart ikke i ketose. Som regel merker man også ketosen ved at man får merkbart bedre energi og form når ketosen inntreffer.

Ellers: husk at alt kjøtt er ketosevennlig, ikke bare bacon :)

Anonymous poster hash: d5aaa...dcc

Skrevet

Siden du er slapp og heller ikke har utslag på stixene er du jo klart ikke i ketose. Som regel merker man også ketosen ved at man får merkbart bedre energi og form når ketosen inntreffer.

Ellers: husk at alt kjøtt er ketosevennlig, ikke bare bacon :)

Anonymous poster hash: d5aaa...dcc

Men noe skjer jo med kroppen min,siden magen har krympet så sinnsykt, og det er jeg glad for 😄

Jeg har tastet inn alt på en sånn kalkulator-ting, og jeg spiser for lite fett. Og 1 gram for mye karbohydrater, om jeg skal gå utifra 15g.

Og 18 g for mye proteiner...

Det var for i dag,og jeg har spist ca likt hver dag.

Jeg skal ha 66g mer fett i dag... Kan ikke akkurat ete rent smør heller 😂

Forslag?

Skrevet

Store mengder protein kan ødelegge for ketose.

Når tester du? Du skal teste på kvelden minst 2 timer etter dagens siste måltid.

Tomat har jo en del karbohydrater da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...