Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #26 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har aldri tatt influensavaksine, og har aldri i mitt 40 årige liv hatt svineinfluensa eller vanlig influensa Anonymous poster hash: 6c0f2...c98
Mamma_til_2 Skrevet 17. februar 2016 #27 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har ikke tatt vaksine mot influensa og har heller aldri hatt influensa selv om noen nær meg har hatt det.
soleia Skrevet 17. februar 2016 #28 Skrevet 17. februar 2016 Eg og mannen tok vaksina. Eg har ikkje vore sjuk, medan han har nyleg hatt noko som liknar influensa. Høg feber og dårleg i over ei veke.
Gemini77 Skrevet 17. februar 2016 #29 Skrevet 17. februar 2016 Jeg vaksinerte meg ikke i 2009 selv om jeg er i risikogruppen. 2 kroniske sykdommer og immunsupprimert pga behandlingen. Tar aldri influensavaksinen og har ikke hatt influensa på 19 år. Mannen ble innlagt pga influensa et par uker siden og satt ved siden av han hele tiden men ikke blitt syk. Man har nok litt dekning fortsatt etter vaksinen men igjen så er det slik at ikke alle blir syk uten vaksine heller. Men hvorfor tar du den ikke? Virker jo som et merkelig valg i og med din mann blir så syk, og du er i risikogruppen. Anonymous poster hash: cfba2...033 Fordi jeg har hatt influensa tidligere og havnet verken på sykehus eller var døden nær. Jeg er absolutt ingen vaksinemotstander men svineinfluensavaksinen var helt uaktuell med tanke på risiko for influensaen vs vaksinen. Sesonginfluensavaksinen er grei men har valgt å ikke ta den og heller få en real boost av immunforsvaret hvis jeg skulle bli syk.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #30 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har vaksinert meg hvert år fordi jeg jobber med pasienter på sykehus. Jeg tok også svineinfluensavaksinen i 2009 selv om jeg var gravid da. Jeg håpte at ungen var immun mot årets influensa siden den er så lik influensaen som herjet i 2009, men dengang ei. Han ble skikkelig syk i år og måtte være 2uker hjemme fra skole og 3dager innlagt på sykehus. Anonymous poster hash: 1da42...420
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #31 Skrevet 17. februar 2016 Jeg vaksinerte meg ikke i 2009 selv om jeg er i risikogruppen. 2 kroniske sykdommer og immunsupprimert pga behandlingen. Tar aldri influensavaksinen og har ikke hatt influensa på 19 år. Mannen ble innlagt pga influensa et par uker siden og satt ved siden av han hele tiden men ikke blitt syk. Man har nok litt dekning fortsatt etter vaksinen men igjen så er det slik at ikke alle blir syk uten vaksine heller. Men hvorfor tar du den ikke? Virker jo som et merkelig valg i og med din mann blir så syk, og du er i risikogruppen. Anonymous poster hash: cfba2...033 Fordi jeg har hatt influensa tidligere og havnet verken på sykehus eller var døden nær. Jeg er absolutt ingen vaksinemotstander men svineinfluensavaksinen var helt uaktuell med tanke på risiko for influensaen vs vaksinen. Sesonginfluensavaksinen er grei men har valgt å ikke ta den og heller få en real boost av immunforsvaret hvis jeg skulle bli syk. For å være ærlig, syns jeg du er egoistisk, med tanke på at du har en mann som tydeligvis ikke tåler influensaen så godt. Men til syvende sist er det du som bestemmer. Anonymous poster hash: cfba2...033
Gemini77 Skrevet 17. februar 2016 #32 Skrevet 17. februar 2016 (endret) Jeg vaksinerte meg ikke i 2009 selv om jeg er i risikogruppen. 2 kroniske sykdommer og immunsupprimert pga behandlingen. Tar aldri influensavaksinen og har ikke hatt influensa på 19 år. Mannen ble innlagt pga influensa et par uker siden og satt ved siden av han hele tiden men ikke blitt syk. Man har nok litt dekning fortsatt etter vaksinen men igjen så er det slik at ikke alle blir syk uten vaksine heller. Men hvorfor tar du den ikke? Virker jo som et merkelig valg i og med din mann blir så syk, og du er i risikogruppen. Anonymous poster hash: cfba2...033 Fordi jeg har hatt influensa tidligere og havnet verken på sykehus eller var døden nær. Jeg er absolutt ingen vaksinemotstander men svineinfluensavaksinen var helt uaktuell med tanke på risiko for influensaen vs vaksinen. Sesonginfluensavaksinen er grei men har valgt å ikke ta den og heller få en real boost av immunforsvaret hvis jeg skulle bli syk. For å være ærlig, syns jeg du er egoistisk, med tanke på at du har en mann som tydeligvis ikke tåler influensaen så godt. Men til syvende sist er det du som bestemmer. Anonymous poster hash: cfba2...033 Egoist fordi jeg har en mann som ikke tåler influensaen godt? Han er ikke i risikogruppen og har ikke hatt influensa på 20 år. Det er ingen grunn til at han ikke kunne tatt vaksinen selv. Hvorfor er jeg egoist ovenfor han? Argumentet faller jo på sin egen urimelighet. Vi visste ikke at han skulle bli så syk og han kunne tatt den vaksinen selv.I tillegg ble han jo heller ikke smittet av meg fordi jeg ikke har vært syk. Endret 17. februar 2016 av Gemini77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå