Gå til innhold

Dere som tok influensavaksine i 2009...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fått influensa i år? Vet jo at en må ta vaksine hvert år, men lurer på om det er tilfeldig at av de jeg kjenner som tok vaksine ved det store svineinfluensa utbruddet i 2009, har ikke blitt rammet til nå i år....Dette selv om andre i familien har hatt influensa seneste tiden.

Anonymous poster hash: a5a23...f15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok stemme. Leste at mange ville fortsatt ha noe beskyttelse igjen etter 2009 vaksinen, men ikke alle.

Anonymous poster hash: cfba2...033
Skrevet

Jeg tok vaksine mot svineinfluensa i 2009. Og jeg har ikke hatt influensa etter det. Mulig det er tilfeldig, det vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg tok vaksine mot svineinfluensa i 2009. Og jeg har ikke hatt influensa etter det. Mulig det er tilfeldig, det vet jeg ikke.

Som om jeg skulle sagt det selv. Samme med to av barna som tok (en kan ikke pga allergi).

Anonymous poster hash: f4be9...79a

Skrevet

🙋🏼 Jeg fikk influensa i 2011 selv om jeg ble vaksinert i 2009, så det stemmer ikke her jaffal😉 Det som er fakta er ar viss en får årets influensa så kan en være imun i opptil 5 år etteepå fordi en har så sterke antistoffer i kroppen!

Skrevet

Jeg og mannen tok den, og ingen av oss har hatt influensa siden. Men så hadde vi ikke hatt det på minst 5 år før det heller. De fleste får det jo sjelden, så det kan godt være tilfeldig.

Anonymous poster hash: c5630...e02
Skrevet

Jeg vet ikke om noen som har hatt influensa i år, hverken av de som tok vaksinen, eller de som ikke tok den.

Anonymous poster hash: 8ec8d...f02

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er ikke tilfeldig.

Den vaksinen, som også hadde stor dekningsgrad, gjør at seinere influensautbrudd ikke biter seg fast i befolkninga.

Har heller ikke hatt det siden 2009.

Skrevet

Ungene tok vaksinen i 2009, så da håper jeg de slipper unna. Yngste pleier alltid å bli syk med feber, tett nede og hoste i løpet av januar/februar, men har så langt i år holdt seg frisk (*bank i bordet*)

Jeg fikk selv svineinfluensa i 2009, har jeg mindre sjans for å få insfluensaen som herjer i år da tro?

Anonymous poster hash: 430fd...923
Skrevet

Jeg vaksinerte meg i 2009. Fikk infuensa både i 2011 og 2014.

Anonymous poster hash: c8aad...2ae

Skrevet

Jeg, min mann og eldste barnet vaksinerte oss i 2009 og har ikke hatt influensa etter det. Barnet har ofte vært forkjølet med feber da, men influensa har det ikke vært.

Anonymous poster hash: cc62c...743
Skrevet

Jeg vaksinerte meg ikke i 2009 selv om jeg er i risikogruppen. 2 kroniske sykdommer og immunsupprimert pga behandlingen. Tar aldri influensavaksinen og har ikke hatt influensa på 19 år.

Mannen ble innlagt pga influensa et par uker siden og satt ved siden av han hele tiden men ikke blitt syk. Man har nok litt dekning fortsatt etter vaksinen men igjen så er det slik at ikke alle blir syk uten vaksine heller.

Skrevet

Vaksinerte meg i 2009. Kun svineinfluensa. Barna også. Mannen tok begge i 2009. Året etter fikk jeg og barna sesonginfluensa.

Anonymous poster hash: 34d87...63e

Skrevet

Nei. Det er vel ikke tilfeldig at det stort sett er barn under 6 år som har fått influensa denne gangen.

Anonymous poster hash: c3d7b...e12

Skrevet

Jeg tok vaksinen i 2009 - og i fjor hadde jeg influensa på alvor. Kan ikke huske at jeg noen gang tidligere har vært så dårlig av en influensa. Så langt i år har jeg gått fri....

Anonymous poster hash: ab660...1be
Skrevet

Tok vaksinen i 2009, ikke hart influensa denne sesongen nei. Vært overraskende frisk i vinter, til tross for at jeg er gravid også...!

Anonymous poster hash: 210b7...ed3

Skrevet

Jeg vaksinerte meg ikke i 2009 selv om jeg er i risikogruppen. 2 kroniske sykdommer og immunsupprimert pga behandlingen. Tar aldri influensavaksinen og har ikke hatt influensa på 19 år.

Mannen ble innlagt pga influensa et par uker siden og satt ved siden av han hele tiden men ikke blitt syk. Man har nok litt dekning fortsatt etter vaksinen men igjen så er det slik at ikke alle blir syk uten vaksine heller.

Men hvorfor tar du den ikke? Virker jo som et merkelig valg i og med din mann blir så syk, og du er i risikogruppen. 

Anonymous poster hash: cfba2...033

Skrevet

Hvis man tar i betraktning at folk får influensa med mellomrom på 15-20 år er det jo ganske naturlig at mange ikke blir syke i år selv om vaksinen ikke lenger virker.

Skrevet

Hi her. Jo, men det kan virke som årets virus ligner veldig det som gikk i 2009. Derfor tenker jeg ikke på dere som har hatt influensa i fjor etc, kun på årets utgave.

Anonymous poster hash: a5a23...f15

Skrevet

Jeg tok vaksinen og har ikke hatt influensa siden. Er mange år siden jeg hadde influensa uansett. Kan ikke huske at jeg har hatt det.

Skrevet

Jeg har også økt risiko og iflg. offentlige råd så burde jeg ta vaksinen. Legen min mener jeg ikke trenger den, og jeg ønsker ikke å ta den heller fordi jeg har opplevd bivirkninger av andre vaksiner tidligere.

Jeg fikk svineinfluensaen i 2009, det var den enkleste jeg noensinne har hatt, var så kortvarig at jeg knapt kunne tro det var svineinfluensaen jeg virkelig hadde hatt (sjekket hos lege), varte halvannet døgn. Jeg har ikke hatt influensa siden og før 2009 så var det 10 år siden sist, da hadde jeg ikke hatt influensa på 18 år.

Anonymous poster hash: 75c54...534

Skrevet

Jeg tok den og ikke hatt influensa i ettertid 😊

Anonymous poster hash: 39451...a08

Skrevet

Nå er det jo de færreste som får influensa da i det hele tatt da. Og de som får det er gjerne de som er i risikogrupper.

Jeg vaksinerte med i 2009. Det gjorde også resten av familien. Eldstemann fikk svineknfluensa likevel. Antagelig ble han vaksinert for sent. Det er første og eneste gang han har hatt influensa.

Jeg hadde aldri hatt influensa før 2009 men fikk det i 2011. Ikke hatt det siden. Kraftig forkjølelse kan IKKE sammenliknes med influensa! Mann og resten av ungeskokken har aldri hatt influensa selv om ungene her selvfølgelig blir forkjølet hver vinter, og får infeksjoner som halsbetennelse og ørebetennelse en gang imellom som alle andre barn

Anonymous poster hash: d7f9c...28f

Skrevet

Jeg og datteren min tok den da. Ingen av oss har fått influensa. Mannen min tok ikke vaksinen, og han fikk influensa noen uker etter.

Etter det har ingen av oss fått noe slags influensa, men kan ikke huske jeg har vært plaget av influensa før vaksinen heller.

Anonymous poster hash: 1cae6...7ec
Skrevet

Ikke i år, nei. Hadde det i januar i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...