Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #26 Skrevet 17. februar 2016 Du gjorde en stor tabbe med å ta datteren din ut av barnehagen etter kun 2 måneder. Nå er de andre barna redd henne istedenfor å bli kjent med henne. Dere burde gått mer i dialog med de ansatte og finnet løsninger. Hva skjer om hun starter i ny barnehage og brøler og slår der? Hvorfor har ikke datteren deres lært å leke med andre barn når hun er 3,5 år? Har hun kun vært hjemme med deg? Dersom du prøver din plan må du regne med at gutten svarer at han ikke vil ha med din datter fordi hun slår, og så løper avgårde. Dersom dette er voksenstyrt uten foreldre tilstede bør du la din datter delta og la de voksne ta seg av eventuelle problemer. Du er vel ikke tilstede inne på aktiviteten dersom ingen andre foreldre er det? Overskriften din er feil. Det er ingen som mobber din datter. De andre barna konstaterer fakta ved oppførselen hennes, hun slår. Det er ikke mobbing å holde seg unna andre som ikke er snille. Ville du overtalt din datter å bli venn med en gutt som slår henne? Beklager men dette kan du ikke legge over på andre barn. Her har dere foreldre tabbet dere ut med å ikke la henne få lære lekekodene og samhandling med andre barn. Dette må dere ta tak i raskt. Jeg tror heller ikke det blir bedre i en ny barnehage. Anonymous poster hash: a3d18...1a1
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #27 Skrevet 17. februar 2016 Du gjorde en stor tabbe med å ta datteren din ut av barnehagen etter kun 2 måneder. Nå er de andre barna redd henne istedenfor å bli kjent med henne. Dere burde gått mer i dialog med de ansatte og finnet løsninger. Hva skjer om hun starter i ny barnehage og brøler og slår der? Hvorfor har ikke datteren deres lært å leke med andre barn når hun er 3,5 år? Har hun kun vært hjemme med deg? Dersom du prøver din plan må du regne med at gutten svarer at han ikke vil ha med din datter fordi hun slår, og så løper avgårde. Dersom dette er voksenstyrt uten foreldre tilstede bør du la din datter delta og la de voksne ta seg av eventuelle problemer. Du er vel ikke tilstede inne på aktiviteten dersom ingen andre foreldre er det? Overskriften din er feil. Det er ingen som mobber din datter. De andre barna konstaterer fakta ved oppførselen hennes, hun slår. Det er ikke mobbing å holde seg unna andre som ikke er snille. Ville du overtalt din datter å bli venn med en gutt som slår henne? Beklager men dette kan du ikke legge over på andre barn. Her har dere foreldre tabbet dere ut med å ikke la henne få lære lekekodene og samhandling med andre barn. Dette må dere ta tak i raskt. Jeg tror heller ikke det blir bedre i en ny barnehage. Anonymous poster hash: a3d18...1a1 Dette var jo et oppløftende svar:-/ Så løsningen til dere her inne er følgende: din datter slår, min sønn/datter vil ikke leke med henne, det er greit at man ikke vil leke med barn som slår og vi aksepterer derfor at det sitter en treåring i barnehagen og er alene, leker alene osv. Det har denne moren og faren fortjent siden de ikke putta henne i barnehage tidligere (BTW kommer ikke til å bli bedre i en ny barnehage heller). Sjarmerende gjeng. Hva med å hoste opp litt engasjement og tenke "hva kan vi gjøre som sørger for at flest mulig har det best mulig" Anonymous poster hash: a9470...68c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #28 Skrevet 17. februar 2016 De voksne må inn i leken, det er alfa omega for å få til gode relasjoner mellom barna. Dette samt de må veilede dem i leken for å lære dem sosiale ferdigheter. Det er ikke plent barn som ikke har gått i barnehage før/har hatt lite omgang med jevnaldrende som sliter i leken, det kan være flere årsaker til at de trenger sosial trening og lære sosiale koder. Barnehagen har absolutt et ansvar for å gripe inn. Anonymous poster hash: c5668...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå