Gå til innhold

Jeg,en dårlig mamma.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teksten din får meg til å lure på følgende:

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: c8a71...277

Hadde DU vært barnevernskonsulent så hadde du forstått føgende:

-At dette er en fortvilet mor som søker råd

-At de som tar seg bryet med å søke råd gjør det fordi de elsker barna sine

-At dette er en dårlig situasjon som trenger støtte ikke nedtrykking

Hadde du vært barnevernskonsulent så hadde du:

-Kommet med forslag for hva hun skulle gjøre

-Kommet med forslag til hvem hun burde hendvende seg til

-Kommet med forslag til hvilket støtteapparat det skal finnes i kommunen

Om du faktisk er barnevernskonsulent så fyrer du kun opp under alle sakene ang. at barneværnet er satan selv som kun er ute etter å ta barna fra foreldrene.

Dessuten, uten at jeg fant forumreglene i farten, så har jeg lest her inne at det ikke er lov å tittelere seg. Så om det er tilfelle og du ikke har lest reglene, du som barnevernskonsulent, så sier det sitt det også. Om man sitter med den stillingen og henger på et slikt forum, ja så burde man i det minste sette seg inn i reglene.

HI, snakk med helsesøsteren i kommunen. De pleier å vite hvor man skal hendvende seg for råd og veiledning. Det ser ut for at det er noe dere trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær også obs på at det i den alderen er en pre-pubertal fase, som kan føre til litt vanskelig oppførsel...

http://vfb.no/no/om_barn_og_psykisk_helse/barndom_og_utvikling/alderstrinn_og_overganger_6-12_ar/overganger_6-12_ar/Prepubertet.9UFRzKXF.ips

Anonymous poster hash: 72439...7d5

Dette tenkte jeg også. Har flere barn i familien som har endret litt væremåte, spesielt mot mor i denne alderen. Det har gått over😊

Anonymous poster hash: adf6e...3e2

Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Du er aldri i livet en barnevernkonsulent... er du det, så bør du nok få litt mer erfaring! Og en ny holdning

Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Om du faktisk er barnevernskonsulent så fyrer du kun opp under alle sakene ang. at barneværnet er satan selv som kun er ute etter å ta barna fra foreldrene.

Dessuten, uten at jeg fant forumreglene i farten, så har jeg lest her inne at det ikke er lov å tittelere seg. Så om det er tilfelle og du ikke har lest reglene, du som barnevernskonsulent, så sier det sitt det også. Om man sitter med den stillingen og henger på et slikt forum, ja så burde man i det minste sette seg inn i reglene.

HI, snakk med helsesøsteren i kommunen. De pleier å vite hvor man skal hendvende seg for råd og veiledning. Det ser ut for at det er noe dere trenger.

Dette støtter jeg!

Det er vel mindre oppegående mennesker innenfor alle yrkesgrupper, også barnevernet. Vi har gjerne større krav og forventninger til de som jobber med barn, men det betyr ikke at alle som faktisk gjør det er godt nok kvalifisert og egnet.

Gjest GulleGo´
Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Jeg leser ofte her inne om mennesker som kjefter barnevernet opp og ned i mente, fordi dere "ikke gjør jobben deres". Om det du sier her er normal tankegang innenfor barnevernet, så er det ikke rart folk irriterer seg grenseløst over dere og at de ikke tør å be om hjelp der det trengs. Det du viser her er at du har dømt mor eller far før de har satt foten innenfor døra. Ikke bra, absolutt ikke bra!

Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Dette støtter jeg!

Det er vel mindre oppegående mennesker innenfor alle yrkesgrupper, også barnevernet. Vi har gjerne større krav og forventninger til de som jobber med barn, men det betyr ikke at alle som faktisk gjør det er godt nok kvalifisert og egnet.

Ja, og skal man bruke tittelen sin slik, legger man opp til at lista skal ligge høyt, men det er sure epler i alle grupper. Ikke er det spesielt profesjonelt å bruke tittelen sin for å skremme folk heller.

Skrevet

Det første som slo meg med innlegget er at kanskje jenta de har kommet inn i puberteten? 

Anonymous poster hash: df1a7...6a3
Skrevet

Tenker at hun er litt pre-pubertal....

Anonymous poster hash: 7cd76...8d8
Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Jeg tror at 90% av de som jobber i barnevernet er fantastiske nennesker. Som utdannet seg for å hjelpe barn og foreldre. Jeg tror det er gode mennesker.

Du, er du en av de 10% som ikke burde hatt den tittelen? Som var faglig sterk men mangler empati og profesjonalitet?

Hvorfor utdannet du deg til barnevernspedagog?

Jeg lurer oppriktig!

Anonymous poster hash: dffd0...205

Skrevet

Jeg tenker også hun er pre-teen. Har ei jente selv på ti år som har blitt kjeftete og sur og vanskelig de siste månedene. .. håper det går over om en fem seks år ;-) Ingen råd til deg, men vet hvordan det er. . Det er bare å stå i det og være bestemt! Det er nå de virkelig trenger grenser!

Anonymous poster hash: d8dcc...d6d

Skrevet

Takk for støtte og gode råd.

Jeg skal prøve å ike sukke/himle med øynene.

Jeg skal prøve å overse mer småting, ikke la meg hisse opp.

Jeg skal prøve å bli flinkere å velge mine kamper.

Anonymous poster hash: cabc8...9cc

Skrevet (endret)

Takk for støtte og gode råd.

Jeg skal prøve å ike sukke/himle med øynene.

Jeg skal prøve å overse mer småting, ikke la meg hisse opp.

Jeg skal prøve å bli flinkere å velge mine kamper.

Anonymous poster hash: cabc8...9cc

Du sukker og himler med øynene?! Okej.... Ja,prøv å la det være. Den eneste av dere du kan forandre er deg selv, og det høres ut som det er en veldig god start. Det kan virke som dere begge mangler respekt for forandre. Endret av Mandala
Skrevet

Hva ville du rådet deg selv til hvis du leste hovedinnlegget ditt som om det var en fremmed som hadde skrevet det, Hi?

Anonymous poster hash: b3e2c...a4d
Gjest Antarctica
Skrevet

Du skrev om henne i fjor også.

Da var hun 9 år og bortskjemt.

Nå er hun 10 år og bortskjemt.

Du fikk mange gode råd, og du valgte å IKKE bruke det neste året på å sette dem ut i livet.

Til neste år gjetter jeg på at hun er 11 år og bortskjemt. Men du KAN jo også velge annerledes for henne. Det koster bare en del bryderi.

Skrevet

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Det er urovekkende at du er barnevernskonsulent og trekker ut slike konklusjoner ut fra teksten til HI.

Mødre kan også bli overgitte over barna sine, bli frustrerte og lei... Betyr ikke at de ikke elsker barna sine likevel... Det trodde jeg enhver person innenfor ditt fagfelt ville være fullstendig klar over...

What she said! Er du seriøs fra barnevernet? 😜.

Å by the way, så er det ikke lov og underskrive med "yrkestitler".

Anonymous poster hash: a3ae0...bf4

Skrevet (endret)

-Er du glad i henne?

-Liker du henne?

mvh.

barnevernkonsulent

Hehe, jeg tror man skal få lov å ta høyde for at man ikke liker sine barn spesielt godt i perioder med drittungeoppførsel, gitt.

Og forøvrig: har du vært på følekurs?

Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...