Gjest Antarctica Skrevet 13. februar 2016 #26 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk.Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Så utrolig trist å miste den mannen man kjente. Hvordan ble han radikalisert på den måten, fra en antakelig normal fyr til en fundamentalist som står nærmere IS enn den normale norske kristeheten? Fundamentalister er like skumle uansett hvilken farge de har.Men altså - tror ikke på evolusjon? Bare det er grunn nok til å løpe. Trist, åpenbart. Jeg vet ikke, jeg, han leser på internett. Jeg elsker ham så velger å ofre livet mitt, må bare finne en måte å takle det på. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Du elsket den han var. Fins han fortsatt...?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #27 Skrevet 13. februar 2016 Kan du ikke bare sette inn spiral eller ta ppille i skjul? Må han vite det da? Altså viss der kun er sexen som er problemet og dere egentlig har det bra utenom. Anonymous poster hash: 854f1...1e4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. februar 2016 #28 Skrevet 13. februar 2016 (endret) Imot prevensjon, men sex før ekteskap er helt greit? Om man er en ekte kristen kan man ikke velge hvilke regler man vil følge. Anonymous poster hash: 0739b...7a2 Å velge og vrake blant bibelens regler er vel snarere regelen enn unntaket. Samtlige kristne jeg har hvert borti, med unntak av min bestemor, er hyklere. De plukker ut et fåtall regler de vil leve etter samtidig som de fordømmer dem som har valgt andre regler. HIs mann er en hykler. Han er imot prevensjon men å leve i hor er tydeligvis helt greit. HI, du er langt mer ressurssvak MED denne mannen enn UTEN. Han kommer mest sannsynlig til å bli verre og verre, og du kommer til å bli tråkket lengre og lengre ned i søla. Den mannen du elsker finnes ikke lengre. Ikke kast bort livet ditt på den han har blitt fordi du elsket den han var. Endret 13. februar 2016 av Darwinia:-)
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. februar 2016 #29 Skrevet 13. februar 2016 Kan du ikke bare sette inn spiral eller ta ppille i skjul? Må han vite det da? Altså viss der kun er sexen som er problemet og dere egentlig har det bra utenom. Anonymous poster hash: 854f1...1e4 Problemet, slik jeg har forstått det, er at han ALDRI vil ha sex med henne igjen fordi han IKKE vil ha flere barn og sex for nytelsens skyld er en synd.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #30 Skrevet 13. februar 2016 Mannen er riv, rav, ruskende gal. Samme hvilke religiøse oppfatninger man har kan man ikke sette dem over samboeren, og barna dines ve og vel. Da er du ikke verdt filla, altså. Løp! Løp det du klarer! Alt annet ordner seg på et eller annet vis! Anonymous poster hash: 24c5c...02c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #31 Skrevet 13. februar 2016 Du elsker ikke den mannen du lever med i dag. Den mannen du elsket finnes ikke lenger, Hi!!! Den mannen du lever sammen med er en helt annen mann enn den du ble sammen med! At han er kongen av dobbelmoral er ditt minste problem. Det er helt tydelig på det du skriver at denne mannen har fått (syke?) overbevisninger i løpet av årene. Han "leser på nettet" og blir mer og mer ekstrem. Du lever med en mann som ønsker å kontrollere alt du gjør, han vil kontrollere hele livet ditt. Det er (p)sykt, Hi! Veldig, veldig sykt. Han høres ut som en ekstremist - uansett hvilken religion han påstår å tro på. Husk at uansett hvilken religion vi snakker om, så har de fleste religioner det til felles at man skal være god mot andre mennesker, respektere andre. Likevel er det kulturelle tradisjoner og/eller ekstremistiske holdninger som fører til at mange "i Guds navn" begynner å påføre andre fysisk og/eller psykisk skade, de slutter å respektere andres verdi som menneske, det eneste som betyr noe er at de får gjøre som de vil og at de kan kontrollere hvem de vil. Det har lite med religion å gjøre, men svært mye med et maktønske å gjøre. Og med din mann så har det mye med det at han føler seg bedre enn alle andre, spesielt deg, og han er arrrogant nok til å tro at han kan bestemme over ditt liv selv når hans valg er skadelig for deg. Dett er en farlig mann, Hi. Det er ikke noe i det han gjør nå som tyder på at mannen du en gang elsket fremdeles finnes. Han er blitt en ekstremist - og han bruker det for å kontrollere deg. Du lever med en mann jeg er redd er farlig for deg, Hi. Om han ikke er fysisk voldelig, så er det ingen tvil om at han driver med psykisk mishandling av deg. Fysisk og psykisk mishandling er like ille, men psykisk mishandling kan være vanskeligere å bryte ut av. Uansett hva du feiler - du sier du er syk - så er jeg overbevist om at du blir mye sykere enn du trenger å være fordi du bor sammen med denne mannen. Men han vil aldri forstå det. Du må forstå det, Hi, for blir du i dette forholdet så risikerer du å aldri komme deg unna ham. Ingen sex nå - jeg ser mange fordeler for deg med akkurat det nå. Du må innse at mannens ekstreme holdninger ikke kommer til å endre seg til det bedre. Da vil det at dere ikke har sex gjøre at du føler deg mindre tilknyttet ham, det vil gjøre det lettere for deg å gå fra ham også. Selv om hans ekstremitet bør være mer enn nok til at du går fra ham for å beskytte deg selv og barna dine! Det at dere ikke har sex gjør også at du ikke risikerer å bli gravid igjen - en graviditet til med denne mannen ville vært en katastrofe! Hi, vær så snill, fortell legen din hvordan forholdene er hjemme. Ta gjerne kontakt med familievernkontoret for din egen del - ikke si til mannen at du går dit. Du lever også i et forhold med psykisk vold, så du kan også ta kontakt med nærmeste krisesenter. Krisesentrene er der også for rådgivning, ikke bare for å tilby et hjem for de som må rømme fra mannen. Her har du en link hvor du vil finne nærmeste krisesenter, på listen under kartet finner du fylket ditt, klikk der så finner du krisesentre nær deg: http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp Du MÅ ha noen å snakke med om dette, Hi. Legen din har taushetsplikt, det samme har familievernkontoret og krisesenteret. Det er trygt for deg å snakke med disse. Vær så snill ta kontakt med noen av disse! Anonymous poster hash: c0c52...276
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #32 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk. Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Så utrolig trist å miste den mannen man kjente. Hvordan ble han radikalisert på den måten, fra en antakelig normal fyr til en fundamentalist som står nærmere IS enn den normale norske kristeheten? Fundamentalister er like skumle uansett hvilken farge de har. Men altså - tror ikke på evolusjon? Bare det er grunn nok til å løpe. Trist, åpenbart. Jeg vet ikke, jeg, han leser på internett. Jeg elsker ham så velger å ofre livet mitt, må bare finne en måte å takle det på. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Du kan ikke ofre livet ditt for han. Du kommer til å bli så bitter på han at du kommer til å hate han etterhvert, garantert. Anonymous poster hash: 89e6a...58e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #33 Skrevet 13. februar 2016 Du er 25 med små barn, dette greier du selv om du har dårlig råd. Det er hjelp å få og muligheter, ta imot for dette er ikke greit. At folk forandrer seg er naturlig, men dramatisk forandringer som dette er ikke greit med mindre du er med på forandringen noe som du tydeligvis ikke er. Det er flere gode svar her så jeg skal ikke skrive mye, men vær så snill kom deg vekk fra dette. Dette handler ikke om sex men en livstil og holdninger som ikke henger helt med i dagens samfunn. Ønsker du at barna dine skal vokse opp med hans idealer og ideer?? Anonymous poster hash: dbfd1...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå