Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #1 Skrevet 13. februar 2016 Ikke mer sex o.l. fremover. Tok siste pilla i går kveld. Sammen kun for barna er jeg redd vil være sentralt i de resterende årene i livet. Vi er ikke gift, men forlovet med planer om giftermål, men når han sier nei til sex, sier jeg nei til å gifte meg. Jeg vil ikke feire et usunt forhold. Saken er den at han er imot prevensjon, vi har hatt diskusjoner opp og ned i mente. Jeg er såpass ung at jeg ikke føler meg sikker på valg om sterilisering, dessuten er jeg bitter fordi han ødelegger forholdet. Det er en religiøs overbevisning, og han er igrunn grei nok, men hjernevasket. Det er så ufattelig trist å se utviklingen de siste årene. Da vi møttes for endel år siden så var han helt annerledes, mer normal. Jeg kjenner ham nesten ikke igjen. Selvom han er relativt god og prøver å være et godt menneske, gir til veldedighet og vil de fleste andre godt så funker ikke dette. Men jeg kan ikke slå opp. Jeg er ressurssvak og hadde ikke klart barna aleine, vi må samarbeide. Yngste er baby også. Jeg føler liksom at det eneste alternativet er å leve sammen "som venner" (gåseøyne fordi jeg åpenbart er bitter og kommer til å være bitter uansett hva). Gråt i natt fordi jeg tenkte på fortiden og fremtiden, husket alle de koselige stundene og de fantastiske håpene for fremtiden da vi møttes og de neste 5 årene. Ingen å dele dette med andre enn dere, ingen som kan lytte og forstå, jeg er alene med alt sammen. Jeg kjenner på at jeg synes det er dårlig gjort av ham å være så vanskelig, samtidig som jeg føler jeg må respektere hans valg og føler at jeg ikke bør eller kan presse ham til noe som helst. Det blir jo da også veldig falskt. Vi kranglet i går. Og kommer til å krangle idag, for meg er det en del av prosessen med å finne ut hva hans plan er. Så skal jeg holde kjeft og late som at alt er bra. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #2 Skrevet 13. februar 2016 Hvor gammel er du da? Jeg hadde ikke giddet noe slikt. Kanskje ventet til den minste ikke er baby mere og så dratt.. Anonymous poster hash: 028a3...619
Gjest Antarctica Skrevet 13. februar 2016 #3 Skrevet 13. februar 2016 (endret) "Imot" prevensjon? Da er han vel imot samboerskap også...? Endret 13. februar 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #4 Skrevet 13. februar 2016 "Imot" prevensjon? Da er han vel imot skilsmisse også...? ja- Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #5 Skrevet 13. februar 2016 Hvor gammel er du da? Jeg hadde ikke giddet noe slikt. Kanskje ventet til den minste ikke er baby mere og så dratt.. Anonymous poster hash: 028a3...619 25 Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Gjest Antarctica Skrevet 13. februar 2016 #6 Skrevet 13. februar 2016 "Imot" prevensjon? Da er han vel imot skilsmisse også...? ja- Anonymous poster hash: cdb6f...33e Jeg skrev feil, skulle stå samboerskap. Dere er jo ikke gift...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #7 Skrevet 13. februar 2016 Imot prevensjon, men sex før ekteskap er helt greit? Om man er en ekte kristen kan man ikke velge hvilke regler man vil følge. Anonymous poster hash: 0739b...7a2
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #8 Skrevet 13. februar 2016 "Imot" prevensjon? Da er han vel imot skilsmisse også...? ja- Anonymous poster hash: cdb6f...33e Jeg skrev feil, skulle stå samboerskap. Dere er jo ikke gift... Ja, han er det. Han vil gifte seg, men kan jo ikke tvinge meg. Heldigvis! Men vet ikke om det kom utydelig frem i HI, men dette er meninger han har tilegnet seg det siste året. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #9 Skrevet 13. februar 2016 Imot prevensjon, men sex før ekteskap er helt greit? Om man er en ekte kristen kan man ikke velge hvilke regler man vil følge. Anonymous poster hash: 0739b...7a2 Nei, det er ikke det. Når jeg spør sier han at det ikke er greit. Synes alt det er dårlig gjort. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Fullrulle86 Skrevet 13. februar 2016 #10 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #11 Skrevet 13. februar 2016 Ikke mer sex o.l. fremover. Tok siste pilla i går kveld. Sammen kun for barna er jeg redd vil være sentralt i de resterende årene i livet. Vi er ikke gift, men forlovet med planer om giftermål, men når han sier nei til sex, sier jeg nei til å gifte meg. Jeg vil ikke feire et usunt forhold. Saken er den at han er imot prevensjon, vi har hatt diskusjoner opp og ned i mente. Jeg er såpass ung at jeg ikke føler meg sikker på valg om sterilisering, dessuten er jeg bitter fordi han ødelegger forholdet. Det er en religiøs overbevisning, og han er igrunn grei nok, men hjernevasket. Det er så ufattelig trist å se utviklingen de siste årene. Da vi møttes for endel år siden så var han helt annerledes, mer normal. Jeg kjenner ham nesten ikke igjen. Selvom han er relativt god og prøver å være et godt menneske, gir til veldedighet og vil de fleste andre godt så funker ikke dette. Men jeg kan ikke slå opp. Jeg er ressurssvak og hadde ikke klart barna aleine, vi må samarbeide. Yngste er baby også. Jeg føler liksom at det eneste alternativet er å leve sammen "som venner" (gåseøyne fordi jeg åpenbart er bitter og kommer til å være bitter uansett hva). Gråt i natt fordi jeg tenkte på fortiden og fremtiden, husket alle de koselige stundene og de fantastiske håpene for fremtiden da vi møttes og de neste 5 årene. Ingen å dele dette med andre enn dere, ingen som kan lytte og forstå, jeg er alene med alt sammen. Jeg kjenner på at jeg synes det er dårlig gjort av ham å være så vanskelig, samtidig som jeg føler jeg må respektere hans valg og føler at jeg ikke bør eller kan presse ham til noe som helst. Det blir jo da også veldig falskt. Vi kranglet i går. Og kommer til å krangle idag, for meg er det en del av prosessen med å finne ut hva hans plan er. Så skal jeg holde kjeft og late som at alt er bra. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Sekt Anonymous poster hash: ad543...068
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #12 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom? Korrekt. Han er imot sterilisering og kondom også Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #13 Skrevet 13. februar 2016 Ikke mer sex o.l. fremover. Tok siste pilla i går kveld. Sammen kun for barna er jeg redd vil være sentralt i de resterende årene i livet. Vi er ikke gift, men forlovet med planer om giftermål, men når han sier nei til sex, sier jeg nei til å gifte meg. Jeg vil ikke feire et usunt forhold. Saken er den at han er imot prevensjon, vi har hatt diskusjoner opp og ned i mente. Jeg er såpass ung at jeg ikke føler meg sikker på valg om sterilisering, dessuten er jeg bitter fordi han ødelegger forholdet. Det er en religiøs overbevisning, og han er igrunn grei nok, men hjernevasket. Det er så ufattelig trist å se utviklingen de siste årene. Da vi møttes for endel år siden så var han helt annerledes, mer normal. Jeg kjenner ham nesten ikke igjen. Selvom han er relativt god og prøver å være et godt menneske, gir til veldedighet og vil de fleste andre godt så funker ikke dette. Men jeg kan ikke slå opp. Jeg er ressurssvak og hadde ikke klart barna aleine, vi må samarbeide. Yngste er baby også. Jeg føler liksom at det eneste alternativet er å leve sammen "som venner" (gåseøyne fordi jeg åpenbart er bitter og kommer til å være bitter uansett hva). Gråt i natt fordi jeg tenkte på fortiden og fremtiden, husket alle de koselige stundene og de fantastiske håpene for fremtiden da vi møttes og de neste 5 årene. Ingen å dele dette med andre enn dere, ingen som kan lytte og forstå, jeg er alene med alt sammen. Jeg kjenner på at jeg synes det er dårlig gjort av ham å være så vanskelig, samtidig som jeg føler jeg må respektere hans valg og føler at jeg ikke bør eller kan presse ham til noe som helst. Det blir jo da også veldig falskt. Vi kranglet i går. Og kommer til å krangle idag, for meg er det en del av prosessen med å finne ut hva hans plan er. Så skal jeg holde kjeft og late som at alt er bra. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Sekt Anonymous poster hash: ad543...068 Sekt?..... Anonymous poster hash: cdb6f...33e
sug lut Skrevet 13. februar 2016 #14 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #15 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk. Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Fullrulle86 Skrevet 13. februar 2016 #16 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom?Korrekt. Han er imot sterilisering og kondom også Anonymous poster hash: cdb6f...33e Men hvordan foreslår han dere skal unngå å få barn da? Avholdenhet? Aldri i livet om han lar være å runke! Slike pleier være dobbeltmoralske så det holder. Noen mener faktisk at sex (penetrering) er syndig, mens blowjobs og andre ting er heeeeelt innafor før ekteskapet🙈👌🏽
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #17 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom?Korrekt. Han er imot sterilisering og kondom også Anonymous poster hash: cdb6f...33e Men hvordan foreslår han dere skal unngå å få barn da? Avholdenhet? Aldri i livet om han lar være å runke! Slike pleier være dobbeltmoralske så det holder. Noen mener faktisk at sex (penetrering) er syndig, mens blowjobs og andre ting er heeeeelt innafor før ekteskapet Han runker faktisk ikke, han er såpass konsekvent. Han finner ingen interesse der. Ja, det er det hele tråden handler om. Jeg var visst svært utydelig i åpningsinnlegget, men uansett så handler tråden om at vi må praktisere avholdenhet og aldri noensinne ha sex mer. Jeg har kanskje 50-60 år igjen å leve og lurer på hvordan jeg skal endre tankene så dette kan bli OK og ikke grusomt. Jeg kjenner allerede at jeg sliter med sinne. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
sug lut Skrevet 13. februar 2016 #18 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk. Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Så utrolig trist å miste den mannen man kjente. Hvordan ble han radikalisert på den måten, fra en antakelig normal fyr til en fundamentalist som står nærmere IS enn den normale norske kristeheten? Fundamentalister er like skumle uansett hvilken farge de har. Men altså - tror ikke på evolusjon? Bare det er grunn nok til å løpe.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #19 Skrevet 13. februar 2016 Hvor gamle er barna? Hva er det som gjør at du mener du ikke klarer deg selv? Anonymous poster hash: 94c7e...546
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #20 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk. Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Så utrolig trist å miste den mannen man kjente. Hvordan ble han radikalisert på den måten, fra en antakelig normal fyr til en fundamentalist som står nærmere IS enn den normale norske kristeheten? Fundamentalister er like skumle uansett hvilken farge de har. Men altså - tror ikke på evolusjon? Bare det er grunn nok til å løpe. Trist, åpenbart. Jeg vet ikke, jeg, han leser på internett. Jeg elsker ham så velger å ofre livet mitt, må bare finne en måte å takle det på. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Fullrulle86 Skrevet 13. februar 2016 #21 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom?Korrekt. Han er imot sterilisering og kondom også Anonymous poster hash: cdb6f...33e Men hvordan foreslår han dere skal unngå å få barn da? Avholdenhet? Aldri i livet om han lar være å runke! Slike pleier være dobbeltmoralske så det holder. Noen mener faktisk at sex (penetrering) er syndig, mens blowjobs og andre ting er heeeeelt innafor før ekteskapet Han runker faktisk ikke, han er såpass konsekvent. Han finner ingen interesse der. Ja, det er det hele tråden handler om. Jeg var visst svært utydelig i åpningsinnlegget, men uansett så handler tråden om at vi må praktisere avholdenhet og aldri noensinne ha sex mer. Jeg har kanskje 50-60 år igjen å leve og lurer på hvordan jeg skal endre tankene så dette kan bli OK og ikke grusomt. Jeg kjenner allerede at jeg sliter med sinne. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Han er OK med avholdenhet? Nei dette kan du ikke bli værende i. Dersom han er mye forandret allerede så kan jeg nesten garantere at han ikke blir noe bedre med tiden! Du er nødt til å leve DITT liv! Kom deg ut fra forholdet, det finnes dessverre ingen annen løsning. Har du ikke familie eller venner som kan hjelpe deg??
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #22 Skrevet 13. februar 2016 Hvor gamle er barna? Hva er det som gjør at du mener du ikke klarer deg selv? Anonymous poster hash: 94c7e...546 Det er så mye. Kanskje jeg klarer meg selv om tre år, vet ikke, men jeg er syk for øyeblikket og har dårlig råd. Bare trist hele greia. Får litt tid for meg selv idag heldigvis, og det skal jeg bruke på å tenke over livet. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #23 Skrevet 13. februar 2016 Kan han ikke sterilisere seg da? Eller er han imot dette og? Kondom?Korrekt. Han er imot sterilisering og kondom også Anonymous poster hash: cdb6f...33e Men hvordan foreslår han dere skal unngå å få barn da? Avholdenhet? Aldri i livet om han lar være å runke! Slike pleier være dobbeltmoralske så det holder. Noen mener faktisk at sex (penetrering) er syndig, mens blowjobs og andre ting er heeeeelt innafor før ekteskapet Han runker faktisk ikke, han er såpass konsekvent. Han finner ingen interesse der. Ja, det er det hele tråden handler om. Jeg var visst svært utydelig i åpningsinnlegget, men uansett så handler tråden om at vi må praktisere avholdenhet og aldri noensinne ha sex mer. Jeg har kanskje 50-60 år igjen å leve og lurer på hvordan jeg skal endre tankene så dette kan bli OK og ikke grusomt. Jeg kjenner allerede at jeg sliter med sinne. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Han er OK med avholdenhet? Nei dette kan du ikke bli værende i. Dersom han er mye forandret allerede så kan jeg nesten garantere at han ikke blir noe bedre med tiden! Du er nødt til å leve DITT liv! Kom deg ut fra forholdet, det finnes dessverre ingen annen løsning. Har du ikke familie eller venner som kan hjelpe deg?? Det er ikke OK, men jeg har ikke noe valg i hvertfall ikke for øyeblikket. Jeg har ikke noe nettverk, familie er der kun helt overfladisk. Har ballet meg inn i noe jeg ikke kommer meg ut av. Og ingen å prate med, er vel derfor jeg skriver her.. Jeg sitter liksom og vurderer ting opp mot hverandre og kommer frem til at - for øyeblikket - så er det best om jeg holder sammen med ham som "venn" og får hjelp med barna. Så får vi se om noen år. Men vil bare ikke bli enda mer ødelagt og føle meg helt tom innvendig. Skulle bare ønske han kunne være litt fleksibel, eller hva man skal si. Gråt mye i natt. Anonymous poster hash: cdb6f...33e
sug lut Skrevet 13. februar 2016 #24 Skrevet 13. februar 2016 Det forundrer meg om dette er det eneste punktet han er langt utafor normalen på. Min erfaring at denslags har en tendens til å følges av annet ubrukelig mørkemannsræl - at jorda er 6000 år gammel, mannen er kvinnen overlegen, og evolusjonsteorien er djevelens verk. Nei, han er ikke der. Han mener de som tror jorden er 6000 år gammel er tullinger. Men han tror ikke på evolusjon, nei. Men det er en annen sak. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal takle livet når jeg må bo med en "venn" eller "uvenn". Eneste interessen min er at han blir den han var, men det er vel bare idioti å drømme om det. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Så utrolig trist å miste den mannen man kjente. Hvordan ble han radikalisert på den måten, fra en antakelig normal fyr til en fundamentalist som står nærmere IS enn den normale norske kristeheten? Fundamentalister er like skumle uansett hvilken farge de har. Men altså - tror ikke på evolusjon? Bare det er grunn nok til å løpe. Trist, åpenbart. Jeg vet ikke, jeg, han leser på internett. Jeg elsker ham så velger å ofre livet mitt, må bare finne en måte å takle det på. Anonymous poster hash: cdb6f...33e Nei, det må du ikke gjøre. Det er ingen måte å "takle" sånt på som gavner deg eller barna i lengden. Og du får ikke mer krefter ved å leve med ham lenger, du omtaler deg selv som ressurssvak men det er langt mer å hente på å leve alene og knapt enn på å være bundet til en som er på tur ut av normaliteten fullstendig. Jeg tror dessuten ikke du elsker ham, du elsker bildet av den han var og det livet dere egentlig skulle ha, hvilket er helt vanlig i din situasjon, men den personen er ikke der lenger. "Han leser på internett" gir meg virkelig frysninger.
Mamma-til-3-jenter Skrevet 13. februar 2016 #25 Skrevet 13. februar 2016 Kjære deg, kom deg unna så fort du bare kan!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå