Gå til innhold

Ville dere reist i dåpen???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Dokke som synest dei skal dra.

 

KRONERULLING.

 

Det er ikkje alle som driter peng og stresser at på.

 

Jeg hadde ikkje vert sur og gretten for det. Høres ut som fadderen skal passe og vokte barnet for resten av livet. Truskap er noe drit og lager helvete.

 

Anonymous poster hash: 80784...dc6

Hi har jo tydeligvis råd siden hun lurer på om hun skal dra eller ikke. Hun synes det er mye penger og mye stress og vet ikke om de skal prioritere å reise i dåpen. Hadde de absolutt ikke hatt råd, ville det jo ikke vært aktuelt å reise i det hele tatt og dermed ikke vært en diskusjon. Jeg mener man bør prioritere familie når det går, spesielt når det er snakk om store begivenheter. Hvis man ikke prioriterer familien da, når skal man? Skal de aldri møte broren og tantebarna/søskenbarna?

Hi spør om vi ville dratt og svarer ja. Hvorfor i all verden skal VI da betale for totalt fremmede? Ser ikke logikken. Og hvorfor tror du vi har bedre råd?

 

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Dokke som synest dei skal dra.

 

KRONERULLING.

 

Det er ikkje alle som driter peng og stresser at på.

 

Jeg hadde ikkje vert sur og gretten for det. Høres ut som fadderen skal passe og vokte barnet for resten av livet. Truskap er noe drit og lager helvete.

 

Anonymous poster hash: 80784...dc6

Hi har jo tydeligvis råd siden hun lurer på om hun skal dra eller ikke. Hun synes det er mye penger og mye stress og vet ikke om de skal prioritere å reise i dåpen. Hadde de absolutt ikke hatt råd, ville det jo ikke vært aktuelt å reise i det hele tatt og dermed ikke vært en diskusjon. Jeg mener man bør prioritere familie når det går, spesielt når det er snakk om store begivenheter. Hvis man ikke prioriterer familien da, når skal man? Skal de aldri møte broren og tantebarna/søskenbarna?

Hi spør om vi ville dratt og svarer ja. Hvorfor i all verden skal VI da betale for totalt fremmede? Ser ikke logikken. Og hvorfor tror du vi har bedre råd?

 

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

 

 

Hi svarte ja men svaret er nølende. 8000 er jo halv lønning for mangen.

 

Logikken den pressingen HI får av dokke.

 

 

 

Anonymous poster hash: 80784...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dokke som synest dei skal dra.KRONERULLING.Det er ikkje alle som driter peng og stresser at på.Jeg hadde ikkje vert sur og gretten for det. Høres ut som fadderen skal passe og vokte barnet for resten av livet. Truskap er noe drit og lager helvete.Anonymous poster hash: 80784...dc6

Hi har jo tydeligvis råd siden hun lurer på om hun skal dra eller ikke. Hun synes det er mye penger og mye stress og vet ikke om de skal prioritere å reise i dåpen. Hadde de absolutt ikke hatt råd, ville det jo ikke vært aktuelt å reise i det hele tatt og dermed ikke vært en diskusjon. Jeg mener man bør prioritere familie når det går, spesielt når det er snakk om store begivenheter. Hvis man ikke prioriterer familien da, når skal man? Skal de aldri møte broren og tantebarna/søskenbarna?Hi spør om vi ville dratt og svarer ja. Hvorfor i all verden skal VI da betale for totalt fremmede? Ser ikke logikken. Og hvorfor tror du vi har bedre råd?Anonymous poster hash: 13705...eea

 Hi svarte ja men svaret er nølende. 8000 er jo halv lønning for mangen. Logikken den pressingen HI får av dokke.   Anonymous poster hash: 80784...dc6

Hvorfor spørre om noe her inne hvis vi ikke kan svare? Hi har ikke svart ja, heller ikke nølende. Hun spurte om vi ville dratt. Vi svarer ja og forklarer hvorfor. Hi har heller ikke sagt at 8000 er halve lønningen. Det tviler jeg sterkt på, for da hadde hun sagt det og ville ikke hatt råd til å reise uansett. Så hvorfor skal vi ta utgangspunkt i at andre ikke har råd når vi snakker om Hi? Hi har råd, men mener det er mye penger og stress. PS, det er ikke lov å skrive dialekt på forumet.

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket alternativ overnatting? Man må ikke bo på hotell. Hva med hytte på campingplass? Leilighet via Airbnb? Vandrerhjem?

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

 

Enig.  Og det må være litt av en luksusplass HI skal ettersom det koster 5000 kroner for overnatting i to netter.  Da er det kanskje verdt å sjekke andre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at totalt vil reisen komme på ca 8000kr maks. Altså litt over 2000kr i reise, 3700kr på hotell med frokost. Så er det bompenger, mat hele oppholdet. 8000kr var å ta litt i.

Broren har ikke plass til oss i sitt hus da foreldre skal bo der. Og da har vi ingen andre å spørre der. Er i storby. Har kikket på forskjellige plasser å overnatte men d kommer på rundt 3000kr alle plasser stort sett.

Vi har ikke all verdens økonomi nå etter at all buffer ble slukt varmtvannstank, vaskemaskin, bilreparasjon og kjøleskap 😫😳 hadde lyst å bruke de få kronene vi klarer å spare i sommerferie. Det blir veldig sårt for seksåringen å ikke få være med å leke med kusiner og fettere. Vi ses ofte her på hjemplassen hvor vi bor og resten av familien er.

 

Anonymous poster hash: 82cf9...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at totalt vil reisen komme på ca 8000kr maks. Altså litt over 2000kr i reise, 3700kr på hotell med frokost. Så er det bompenger, mat hele oppholdet. 8000kr var å ta litt i.

Broren har ikke plass til oss i sitt hus da foreldre skal bo der. Og da har vi ingen andre å spørre der. Er i storby. Har kikket på forskjellige plasser å overnatte men d kommer på rundt 3000kr alle plasser stort sett.

Vi har ikke all verdens økonomi nå etter at all buffer ble slukt varmtvannstank, vaskemaskin, bilreparasjon og kjøleskap hadde lyst å bruke de få kronene vi klarer å spare i sommerferie. Det blir veldig sårt for seksåringen å ikke få være med å leke med kusiner og fettere. Vi ses ofte her på hjemplassen hvor vi bor og resten av familien er. Anonymous poster hash: 82cf9...acc

Hvorfor kan ikke dere overnatte hos broren selv om foreldrene skal sove der? Finnes det ikke venner eller familie dere kan bo hos om det ikke finnes andre muligheter?

 

Anonymous poster hash: c579e...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal i dåp i sommer, mannen sin bror som får sin første. er langt å fly og det blir i allefall 4500 i flybilletter, ytterligere utlegg for overnatting - blir der en uke. så kommer leiebil i tillegg. + mat osv. gave kommer utenom.

vi skal gifte oss til sensommeren, ikke har vi masse ekstra å rutte med heller. men man prioriterer familien, dersom det ikke er noe særskildt som ligge til grunn ville jeg strukket meg langt for å komme. i allefall om du er spurt om være fadder!



Anonymous poster hash: 74e8e...b95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt råd hadde jeg helt klart dratt.

Om ikke så forstår de sikkert det :)

I en dåp er det bare påkrevd at to av fadderene er til stede, så du MÅ ikke være der (om de har fler enn to)

 

 

Anonymous poster hash: 95c46...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke ville reist: så dere hadde ikke brydd dere om deres søsken med familie ikke gadd ta turen til dere i dåp?

 

At 6 timer ble for lang kjøring?

 

Hva med å ringe å spørre om dere kan overnatte hos dem? Ta med soveposer og liggeunderlag? Evt sjekke coopkupp på hotell?

 

Anonymous poster hash: 40f60...9d8

 

Jeg ville ikke reist, og jeg hadde hatt en største forståelse for at andre i familien ikke hadde ville brukt 8000 kr på å komme til oss heller for "bare" en dåp. Det er ikke alle som vektlegger dåp/navnefest like mye, og ikke alle som er så hårsåre at de blir knust og lei seg om andre ikke har så veldig lyst til å bruke opp penger de knapt har bare fordi en selv har valgt å presse ut unger og skal døpe dem.

 

Her innser jeg at jeg åpenbart har et ganske annet syn på dette en majoriteten her inne, men når man bor så langt fra hverandre og en reise vil bli så lang, dyr og tidkrevende, så synes jeg det er fullstendig urimelig å forvente at noen skal ta turen bare fordi man har lyst til å ha dem der. Det blir litt som dem som velger å gifte seg i utlandet og blir såååå lei seg når noen ikke kan fordi de faktisk ikke har råd (eller lyst) til å svi av feriebudsjettet sitt å være der. Noen er litt for selvopptatte etter min mening.

 

Nå har jo HI allerede avklart at de kanskje ikke kommer, og da synes jeg det er helt innenfor at de ikke reiser når det blir så dyrt. Hun skriver jo allerede at familie ikke har plass til dem.

 

Anonymous poster hash: ac722...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brukt så mye penger for å reise i dåp. Da måtte jeg spart i et år og ikke hatt penger til noe gøy i spareperioden. Ikke verdt det synes jeg.

 

Anonymous poster hash: 2a04c...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha reist. Familiebegivenheter prioriterer en bare, enkelt og greit. Vi skal i konfirmasjon som koster skjorta i reise og opphold, men det er en gang og vi ser ikke slekta så ofte.

 

Anonymous poster hash: e7004...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere har Coop kort, så har jo de hotellavtaler og hotellkupp, sånn at man kan få det billigere på utvalgte hoteller.

 

LO, fagforbundet, el og it har det samme, om en av dere er med der.. (LOfavØr)



Anonymous poster hash: 81c34...358
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. For det første kan jeg komme på en haug ting jeg heller ville ha brukt de pengene på. For det andre er barnedåp kjeeeeeeeedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke foreldrene sove på hotell, og dere hos broren? Hva med å snakke med de om den økonomiske situasjonen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville reist. Slike anledninger i nær familie prioriteres i vår familie.

Men jeg ville reist lørdag. Funnet et billig overnattingssted, f.eks motell, vandrehjem etc. Og så ville jeg kjørt hjem søndag kveld. Vi kjørte alltid på kvelden når barna var så små, da sovnet de og alle problemstillinger med bilsyke, spising, kjedsomhet etc var borte. Kjører dere f.eks kl 18 er dere hjemme litt over midnatt.

 

Anonymous poster hash: 52d9a...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dåp hadde jeg ikke prioritert så høyt. Og mannen enda mindre pga avsmak for kristendommen.

 

Anonymous poster hash: 52df7...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, evt kun en fra familie n om det blir for dyrt. En burde i det minste stille..

 

Anonymous poster hash: aa396...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dratt. Familiesammenkomster prioriteres. Skjønner ikke at du sa ja til å være fadder hvis du ikke visste om dere ville bruke penger på å dra eller ikke. Men har dere ikke råd så har dere ikke de, da må man nesten bare si det som det er.

 

Anonymous poster hash: 17b68...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

Hvorfor kan dere ikke fly? Blir det så mye dyrere? Men har dere ikke råd så har dere ikke råd ! Er det det at dere ikke VIL prioritere å ta dere råd til dette!, så synst jeg dere skal dra!

 

Anonymous poster hash: 803e3...0c3

La meg gjette: du bor i Sør-Norge?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke prioritert å reise. Regner med at de har forståelse for at dette både blir dyrt og langt å reise. Hvis jeg skulle dratt måtte jeg ha fått noen til å passe eldste, pluss at jeg måtte hatt råd til å prioritere det. 



Anonymous poster hash: b089c...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...