Gå til innhold

Ville dere reist i dåpen???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neste måned skal bror til mannen har barnedåp for andremann. Jeg er blitt spurt om å være fadder og det vil jeg gjerne.

Men å reise i dåpen koster mye penger. Reisen koster rundt 2200kr tur retur med bil, utgifter til bensin og ferjer. I tillegg må vi bo på hotell siden det ikke er plass verken her eller der. Da må vi reise lørdag og bli til mandag eller tirsdag når vi først reiser. Turen tar 6.5t i bil, og det må bli mange stopp siden eldstemann på 6 blir så bilsyk og baby på 5mnd skal ha mat og pauser.

For oss er dette mye penger. Med det billigste hotellet, mat og reise, vil det koste rundt 8000kr for oss. Ville dere reist ?

 

Anonymous poster hash: 82cf9...acc

Er det dere som har flyttet fra familien eller har de flyttet fra familien?

Jeg syntes om det er dere som har valgt å flytte bort skal dere hvertfall dra

 

Anonymous poster hash: bc516...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville jeg. Hvorfor begynte dere ikke å spare når dere visste om dette?

 

Anonymous poster hash: 543f9...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville jeg. Hvorfor begynte dere ikke å spare når dere visste om dette?

 

Anonymous poster hash: 543f9...aa2

Det er alltid skikkelig nyttig og konstruktivt å være etterpåklok på andres vegne... 🙄

 

Anonymous poster hash: 4ec23...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal dere ellers besøke familien om ikke dåp (til fadderbarn) er god nok grunn? Man må prioritere familie av og til!

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke det å være tilstede i dåpen som er den viktigste fadderoppgaven...

 

Anonymous poster hash: 9143a...f30

Nei men om de ikke gidder reise til nevøen for å feire dåp, hvor ofte gidder de se nevøen sin i løpet av et år?

 

Anonymous poster hash: 40f60...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er vel ikke det å være tilstede i dåpen som er den viktigste fadderoppgaven...

 

Anonymous poster hash: 9143a...f30

Nei men om de ikke gidder reise til nevøen for å feire dåp, hvor ofte gidder de se nevøen sin i løpet av et år?

 

Anonymous poster hash: 40f60...9d8

 

 

Du får betale oppholdet du da. 

 

Anonymous poster hash: 80784...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kommet an på om jeg ville hatt råd eller ikke, men jeg ville undersøkt alle muligheter for å få ned kostnadene før jeg meldte avbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er viktig å stille opp på begivenheter som dåp, konfirmasjon og bryllup. Dette er jo de store begivenhetene i en familie, og om du er fadder så har du jo litt ekstra ansvar.

Nå vet jo ikke jeg hvor mange dere er i familien, kanskje det ikke spiller så stor rolle om noen ikke kommer.

Mine barn har kun en onkel og tante og kusiner. Om de ikke hadde kommet i dåpen, så hadde det jo vært kjipt. De har da tatt fly fra Vestlandet og bodd på hotell og det har ikke vært gratis. Samme har vi gjort den andre veien, men der er det en haug med tanter og onkler.

For meg er det å stille opp på sånne ting er en selvfølge om man er familie og at det bør prioriteres så sant det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det er for at vi har råd til det. Har selv brukt noen tusen på dåp, men vi slapp hotell da. Men fløy jo noen tusenlapper likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville funnet barnevakt til barna og reist bare med mannen. Familien har tydligvis et veldig lite nettverk der de bor når de ikke klarer å finne overnattingsplass til dere. Da er det nok ekstra viktig for dem at familien kommer i dåpen.

 

Mannen min sin familie bor foresten langt unna. Begge ungene har derfor en fadder som ikke kunne komme i dåpen. Det er helt uproblematisk.

 

Anonymous poster hash: c579e...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi ville dratt.

 

Vi kjørte 8 timer for å komme i dåpen til min søsters datter som vi også er faddere på. 

Eldste måtte få en halv postafen siden hun blir veldig bilsyk. Dette selvfølgelig i sammråd med lege.



Anonymous poster hash: cf8a8...1ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke ville reist: så dere hadde ikke brydd dere om deres søsken med familie ikke gadd ta turen til dere i dåp?

 

At 6 timer ble for lang kjøring?

 

Hva med å ringe å spørre om dere kan overnatte hos dem? Ta med soveposer og liggeunderlag? Evt sjekke coopkupp på hotell?

 

Anonymous poster hash: 40f60...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke ville reist: så dere hadde ikke brydd dere om deres søsken med familie ikke gadd ta turen til dere i dåp?

 

At 6 timer ble for lang kjøring?

 

Hva med å ringe å spørre om dere kan overnatte hos dem? Ta med soveposer og liggeunderlag? Evt sjekke coopkupp på hotell?

 

Anonymous poster hash: 40f60...9d8

 

Har svart tidligere i tråden. Og nei ingen av oss ble sure for at de ikke kunne komme i dåpen til eldste. Vi har forståelse for at ting gjør slik at de ikke har mulighet til å komme. Andre planer, økonomiske grunner eller avstand og tid. Selvfølgelig trist. Men har full forståelse, fordi vi har det slik selv. De har 6-8 t kjøring.

 

 

Anonymous poster hash: 74f94...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reist hvis det kostet 8000. Det er for mye penger for oss for en dåp.

 

Anonymous poster hash: 7e736...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reist hvis det kostet 8000. Det er for mye penger for oss for en dåp.

 

Anonymous poster hash: 7e736...dfc

Jeg syns det er rart at det må koste nesten 6000 kr kun for overnattingen.

Det finnes ofte noe billigere om man bare leter litt.

 

Anonymous poster hash: cf8a8...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke dratt. Vi har forøvrig faddere til våre barn som vi visste ikke hadde mulighet til å komme i dåpen.

 

Anonymous poster hash: ae843...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke latt reiseveien stoppet meg, men hadde ikke brukt 8000 på en dåp. Men så ville ikke dette vært noen relevant problemstilling i min familie heller, da min søster selvsagt ikke ville latt oss ta inn på hotell. Enten hadde hun huset oss selv på madrasser på gulvet, eller så hadde hun bedt noen venner av seg stille med overnatting. Synes det er minst like frekt å be dere bo på hotell som å ikke komme i dåpen!

 

Anonymous poster hash: 4297b...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket alternativ overnatting? Man må ikke bo på hotell. Hva med hytte på campingplass? Leilighet via Airbnb? Vandrerhjem?

 

Anonymous poster hash: 13705...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokke som synest dei skal dra.

 

KRONERULLING.

 

Det er ikkje alle som driter peng og stresser at på. 

 

Jeg hadde ikkje vert sur og gretten for det. Høres ut som fadderen skal passe og vokte barnet for resten av livet. Truskap er noe drit og lager helvete.



Anonymous poster hash: 80784...dc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...