Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #26 Skrevet 13. februar 2016 Jeg synes begge deler er like horrible. Nå er det vel sånn at flere er overvektige enn røykere, og da mener jeg at man skal begrense å rakke ned på noen. Noen skyter seg i foten.. Anonymous poster hash: ed29a...702
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #27 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!" Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #28 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!"Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523 Blir du like provosert når folk hetser gravide som røyker? Anonymous poster hash: fc361...aa5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #29 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!"Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523 Blir du like provosert når folk hetser gravide som røyker? Anonymous poster hash: fc361...aa5 Ja, jeg tror generelt at hets er en ufruktbar (no pun intended) omgangsform mellom mennesker. Anonymous poster hash: 33a6d...523
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #30 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!"Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523 Blir du like provosert når folk hetser gravide som røyker? Anonymous poster hash: fc361...aa5 Ja, jeg tror generelt at hets er en ufruktbar (no pun intended) omgangsform mellom mennesker. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Bra! Da er du konsekvent, og ikke dobbeltmoralsk, slik så mange andre har vært i diskusjonene om dette temaet! Anonymous poster hash: fc361...aa5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #31 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!"Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523 Blir du like provosert når folk hetser gravide som røyker? Anonymous poster hash: fc361...aa5 Ja, jeg tror generelt at hets er en ufruktbar (no pun intended) omgangsform mellom mennesker. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Bra! Da er du konsekvent, og ikke dobbeltmoralsk, slik så mange andre har vært i diskusjonene om dette temaet! Anonymous poster hash: fc361...aa5 Spiller det noen rolle om jeg er moralsk eller dobbeltmoralsk? Mine holdninger til andres valg i deres svangerskap endrer uansett ikke på hva de til syvende og sist gjør. Men at man skal dytte fosteret foran seg og leke bekymret og oppfarende; når det man egentlig vil er å sjikanere andre, det er dobbeltmoral. Hvis det i det hele tatt har noen moral ved seg. Anonymous poster hash: 33a6d...523
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #32 Skrevet 13. februar 2016 Ikke oppfarende, men oppofrende, selvsagt. Anonymous poster hash: 33a6d...523
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #33 Skrevet 13. februar 2016 Spiller det noen rolle om jeg er moralsk eller dobbeltmoralsk? Mine holdninger til andres valg i deres svangerskap endrer uansett ikke på hva de til syvende og sist gjør. Men at man skal dytte fosteret foran seg og leke bekymret og oppfarende; når det man egentlig vil er å sjikanere andre, det er dobbeltmoral. Hvis det i det hele tatt har noen moral ved seg. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hi har lagt ut flere linker som støtter den informasjonen hun kommer med. Det å spre kunnskap om at overvekt er så farlig som det er for barnet i magen, det har ikke noe med sjikanering eller dobbelmoral å gjøre. Samme argumentene som du og andre kommer med ang. dette temaet er samme argumenter som tidligere er brukt både når det gjelder alkohol og svangerskap og røyk og svangerskap. Heldigvis gikk verden fremover og antallet som drakk alkohol og/eller røykte under svangerskap gikk ned. Når kunnskapene om risikofaktorene blir like allment kjent som de for røyk/alkohol, da tror jeg også flere vil sørge for å først ta kontroll over egen helse for ikke å utsette et fremtidig barn for helserisiko. Anonymous poster hash: 7a176...6db
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #34 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har vært feit begge gangene. Gikk NED i vekt i svangerskapene. Begge ungene er tynne og lange og meget sunne. Anonymous poster hash: 0fa5c...007
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #35 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har vært feit begge gangene. Gikk NED i vekt i svangerskapene. Begge ungene er tynne og lange og meget sunne. Anonymous poster hash: 0fa5c...007 Og mamma, som røyka under alle sine tre svangerskap, fikk tre friske barn med normal fødselsvekt! Og det er jo flott, for da kan vi jo ifølge din logikk konkludere med at verken overvekt eller røyking er farlig for fosteret!!! HURRA!!! Anonymous poster hash: fc361...aa5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #36 Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil hindre at uskyldige små barn dør og får kroniske helseplager. Akkurat det samme som man vil oppnå med å informere om farene ved røyking, alkoholbruk, og andre rusmidler i svangerskapet. Synes du virkelig det er så rart? Synes du ikke det er viktig å informere om noe som kan gi kreft, misdannelser, og død? Anonymous poster hash: 71389...7f4 Flott at du ordner opp.Det blir nok Nobelprisen for ditt uselviske arbeid og din ustoppelige energi på et anonymt forum. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hvorfor så nedrig? Er det hun sier så fryktelig provoserende? I så fall hvorfor? Anonymous poster hash: fc361...aa5 "Jeg vil hindre at små uskyldige barn dør!"Javisst, det vil vi alle. Og å skjelle ut feite folk er uansett en liten pris å betale for dette edle mål. (Særlig fordi det faller så lett og naturlig for enkelte.) Vil man hindre uskyldige barn fra å dø blar man opp en tusenlapp til Redd Barna, Flyktninghjelpen eller SOS Barnebyer. Eller til alle tre. Hver måned. Da begynner det å monne. Men å sitte og leke helsesøster på nett, og tro at det skal endre noe, er bare innbilsk. For ikke å bruke ditt uttrykk: nedrig. Ingen er tjukke fordi de går omkring og tror det er sunt! Anonymous poster hash: 33a6d...523 Blir du like provosert når folk hetser gravide som røyker? Anonymous poster hash: fc361...aa5 Ja, jeg tror generelt at hets er en ufruktbar (no pun intended) omgangsform mellom mennesker. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Bra! Da er du konsekvent, og ikke dobbeltmoralsk, slik så mange andre har vært i diskusjonene om dette temaet! Anonymous poster hash: fc361...aa5 Spiller det noen rolle om jeg er moralsk eller dobbeltmoralsk? Mine holdninger til andres valg i deres svangerskap endrer uansett ikke på hva de til syvende og sist gjør. Men at man skal dytte fosteret foran seg og leke bekymret og oppfarende; når det man egentlig vil er å sjikanere andre, det er dobbeltmoral. Hvis det i det hele tatt har noen moral ved seg. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Det er jo dette som har vært poenget mitt hele tiden!!! I tråden om hun fra Sinnasnekkeren, pluss mange andre tråder tidligere, har gravide røykere blitt sjikanert på det groveste. Det er snakk om en type mobbing som selv 10-årige jenter ikke er kreative nok til å kunne overgå. Og for å sitere deg: "de dytter fosteret foran seg og leke bekymret og oppfarende, når det man egentlig vil er å sjikanert andre". Det er ikke fosteret de er bekymret for når de selv blir blodig fornærmet og påberoper seg mobbet når man påpeker en ANNEN stor risiko ved graviditet, nemlig overvekt. Da er det det å kunne sjikanere og mobbe andre som er drivkraften. Dessuten; blandt helsesøstre, jordmødre og leger så er dette med overvekt hosmor en stor bekymring, og man vet at mange som følger opp gravide kvier seg for å ta opp dette med vekten (noe man jo kam forså når man leser her inne...). Mener du at man ikke burde spre kunnskap om denne store risikofaktoren? Burde man i så fall slutte å spre kunnskap om risikoen ved graviditet og røyk også? Anonymous poster hash: fc361...aa5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #37 Skrevet 13. februar 2016 Spiller det noen rolle om jeg er moralsk eller dobbeltmoralsk? Mine holdninger til andres valg i deres svangerskap endrer uansett ikke på hva de til syvende og sist gjør. Men at man skal dytte fosteret foran seg og leke bekymret og oppfarende; når det man egentlig vil er å sjikanere andre, det er dobbeltmoral. Hvis det i det hele tatt har noen moral ved seg. Anonymous poster hash: 33a6d...523 Hi har lagt ut flere linker som støtter den informasjonen hun kommer med. Det å spre kunnskap om at overvekt er så farlig som det er for barnet i magen, det har ikke noe med sjikanering eller dobbelmoral å gjøre. Samme argumentene som du og andre kommer med ang. dette temaet er samme argumenter som tidligere er brukt både når det gjelder alkohol og svangerskap og røyk og svangerskap. Heldigvis gikk verden fremover og antallet som drakk alkohol og/eller røykte under svangerskap gikk ned. Når kunnskapene om risikofaktorene blir like allment kjent som de for røyk/alkohol, da tror jeg også flere vil sørge for å først ta kontroll over egen helse for ikke å utsette et fremtidig barn for helserisiko. Anonymous poster hash: 7a176...6db Og det kokte både da som nå ned til at flere valgte å gjøre som de ble rådet til. Med vekt på valgte. Sikkert med masse anstrengelser og kamp mot avhengighet. Når dette åpenbart er stedet for løsrevne sammenligninger: Vi rådes til å vaksinere barn også. Men likevel påstår de som ikke gjør det at de elsker sine barn like mye som vi. Og de velger dårlig for barna - selv om de ikke engang trenger å jobbe med en avhengighet eller nekte seg selv noe. Anonymous poster hash: 33a6d...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå