Gå til innhold

Abort pga tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som sier at om det viser seg og være tvillinger denne gangen så vil hun og mannen ta abort, hva synes dere om saken?

De har en fireåring fra før-

Anonymous poster hash: 2863c...d80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt helt hårreisende og må være troll

Anonymous poster hash: a1ed4...ca9

Skrevet

Det er selvsagt helt hårreisende og må være troll

Anonymous poster hash: a1ed4...ca9

Det er ikke troll, hun sier at dem ikke klarer seg økonomisk

Skrevet

Forferdelig. At det går an å si noe slikt.

Anonymous poster hash: 29f0c...95e

Skrevet

Det er ikke sikkert hun mener det samme hvis det faktisk viser seg å være to. Hun frykter åpenbart at det er tvillinger. Ikke ta det så alvorlig, du.

Skrevet

Det er ikke sikkert hun mener det samme hvis det faktisk viser seg å være to. Hun frykter åpenbart at det er tvillinger. Ikke ta det så alvorlig, du.

prøver å berolige henne med at det ordner seg osv, men hun sier at mannen er veldig på at han ikke orker 3 barn, det blir for mye for han... Hva skal jeg si, og kan hun få tidlig ultralyd for å få sjekka det tidlig? blir så lei meg inni meg!!

Skrevet

det er kvalmt rett og slett. Og hvis de føler sånn burde de ikke prøve på et barn til, sjansen for tvillinger er der tross alt, selv om den er liten.

Anonymous poster hash: f8987...16a
Skrevet

Tjah, jeg ville tatt abort ved Downs, fordi jeg vet at jeg ikke hadde klart belastningen, og synes ikke det hadde vært rettferdig overfor søsknene. Tvillinger kan jo i de tidlige årene være like belastende, det er jo risikosvangerskap, blir ofte født for tidlig og kan få senskader. Jeg synes ikke jeg kan avgjøre hva andre mener de klarer og ikke.

Anonymous poster hash: eba7b...eef

Skrevet

Nå er det lovlig å ta abort i Norge, og hun må ikke rettferdiggjøre sine grunner ovenfor noen. Hvis det å få tvillinger virker helt uoverkommelig, tar hun vel rett valg for seg selv da? 

Anonymous poster hash: 80c64...aae
Skrevet

Jeg kunne ha gjort det, har to barn fra før og to tvillinger tror jeg er jo en gave -men vi hadde ikke klart oss, verken med plass, jobb å økonomi, psyken min og belastningen.Hadde jeg ventet tvillinger med nr to (altså hatt et barn fra før) hadde jeg kanskje vurdert det. Jeg er inne på tanken om å få ett barn til om noen år

Anonymous poster hash: dd836...655

Skrevet

Helt ærlig så har ikke noen andre noe med hva andre mennesker velger å gjøre så lenge det er lovlig.

Det er hennes og mannens avgjørelse, det er de som må leve med konsekvensene av de valg de tar og det er de som vet best hva som er mulig eller ikke i deres liv.

Anonymous poster hash: f193d...e5f

Skrevet

Jeg tror at hva folk sier på forhånd om en situasjon de er usikker på betyr ikke nødvendigvis at det er slik de vil reagere hvis det skjer.

Skrevet

At kvinner tar abort før uke 12 ser vi på som den største selvfølge.

Hvorfor er det da verre å kun ville ta abort om det er tvillinger?

Prøver bare å endre innfallsvinkelen, sier ikke at jeg mener det ene eller det andre, virker som en vanskelig situasjon

Anonymous poster hash: 5a896...0fe

Skrevet

Da burde de ikke blitt gravide. Grusomt... 😢

Anonymous poster hash: 72fcc...cd2

Skrevet

Det er jo slik at bare kvinner som ikke ønsker et friskt barn kan ta abort uten at det er moralsk forkastelig.

Tar du abort pga Downs, sykdom eller økonomi er du umoralsk...

Anonymous poster hash: 2e34f...926

Skrevet

La dama bestemme det selv, det er ikke opp til deg å avgjøre det.

Anonymous poster hash: 7d2a8...228

Skrevet

Jeg kommer til å ta abort dersom det er tvillinger. Vært klar på det hele tiden. Mannen er veldig imot, så han tar det tungt. Avgjørelsen er basert på at jeg vil ha ett barn som jeg kan konsentrere meg om og bruke all min tid på. Jeg vil ikke ha to som skal dele oppmerksomheten på en gang. Enkelt og greit.

Grunnen til at jeg er sikker på at det blir tvillinger er rett og slett slekten. Det har vært det samme i 4 generasjoner og nå er det min tur. Var klar over det allerede som liten og har et veldig avklart forhold til det å fjerne dersom det er to foster.

Føler ikke noe skam eller forklaringsplikt. Jeg har muligheten og valget, og det er det for meg:)

Anonymous poster hash: aae1b...5d0
Skrevet

Nå er det lovlig å ta abort i Norge, og hun må ikke rettferdiggjøre sine grunner ovenfor noen. Hvis det å få tvillinger virker helt uoverkommelig, tar hun vel rett valg for seg selv da? 

Anonymous poster hash: 80c64...aae

Er det rett valg ovenfor babyene? 

Anonymous poster hash: 91486...7e6

Skrevet

At kvinner tar abort før uke 12 ser vi på som den største selvfølge.

Hvorfor er det da verre å kun ville ta abort om det er tvillinger?

Prøver bare å endre innfallsvinkelen, sier ikke at jeg mener det ene eller det andre, virker som en vanskelig situasjon Anonymous poster hash: 5a896...0fe

En vesentlig forskjell i de to situasjonene du skildrer er at man i den første situasjonen tar abort fordi man ikke vil ha barn, mens man i den siste situasjonen ønsker barn, men da kun ett og ikke to.

Anonymous poster hash: 2336b...f56

Skrevet

Jeg kommer til å ta abort dersom det er tvillinger. Vært klar på det hele tiden. Mannen er veldig imot, så han tar det tungt. Avgjørelsen er basert på at jeg vil ha ett barn som jeg kan konsentrere meg om og bruke all min tid på. Jeg vil ikke ha to som skal dele oppmerksomheten på en gang. Enkelt og greit. Grunnen til at jeg er sikker på at det blir tvillinger er rett og slett slekten. Det har vært det samme i 4 generasjoner og nå er det min tur. Var klar over det allerede som liten og har et veldig avklart forhold til det å fjerne dersom det er to foster. Føler ikke noe skam eller forklaringsplikt. Jeg har muligheten og valget, og det er det for meg:) Anonymous poster hash: aae1b...5d0

Da vil jeg si at både dere som foreldre og det barnet som velges fram går glipp av noe helt fantastisk, i tillegg til at det barnet du velger å få alltid kommer til å minne deg om det barnet du valgte vekk. Tenk godt over valget ditt. Argumentet ditt om at du kun ønsker å fokusere på ett barn er spesielt, det er ikke noe hokus pokus å ha tvillinger. Er selv mor til to.

Skrevet

Jeg kommer til å ta abort dersom det er tvillinger. Vært klar på det hele tiden. Mannen er veldig imot, så han tar det tungt. Avgjørelsen er basert på at jeg vil ha ett barn som jeg kan konsentrere meg om og bruke all min tid på. Jeg vil ikke ha to som skal dele oppmerksomheten på en gang. Enkelt og greit. Grunnen til at jeg er sikker på at det blir tvillinger er rett og slett slekten. Det har vært det samme i 4 generasjoner og nå er det min tur. Var klar over det allerede som liten og har et veldig avklart forhold til det å fjerne dersom det er to foster. Føler ikke noe skam eller forklaringsplikt. Jeg har muligheten og valget, og det er det for meg:) Anonymous poster hash: aae1b...5d0

Da vil jeg si at både dere som foreldre og det barnet som velges fram går glipp av noe helt fantastisk, i tillegg til at det barnet du velger å få alltid kommer til å minne deg om det barnet du valgte vekk. Tenk godt over valget ditt. Argumentet ditt om at du kun ønsker å fokusere på ett barn er spesielt, det er ikke noe hokus pokus å ha tvillinger. Er selv mor til to.

Jeg ser absolutt argumentene dine. Jeg er bare "ferdig diskutert" med meg selv ang saken og har ikke noen kvaler med valget. Flott at du nyter tvillingmortilværelsen :)

Skrevet

Jeg kommer til å ta abort dersom det er tvillinger. Vært klar på det hele tiden. Mannen er veldig imot, så han tar det tungt. Avgjørelsen er basert på at jeg vil ha ett barn som jeg kan konsentrere meg om og bruke all min tid på. Jeg vil ikke ha to som skal dele oppmerksomheten på en gang. Enkelt og greit.

Grunnen til at jeg er sikker på at det blir tvillinger er rett og slett slekten. Det har vært det samme i 4 generasjoner og nå er det min tur. Var klar over det allerede som liten og har et veldig avklart forhold til det å fjerne dersom det er to foster.

Føler ikke noe skam eller forklaringsplikt. Jeg har muligheten og valget, og det er det for meg:)

Fy faen, du er SYK!!!!!

Anonymous poster hash: ab370...a7d

Skrevet

Fy faen, du er SYK!!!!!

Nei. Jeg er ikke det.

Skrevet

Har en venninne som sier at om det viser seg og være tvillinger denne gangen så vil hun og mannen ta abort, hva synes dere om saken?

De har en fireåring fra før-

Er hun allerede gravid?

Hvis ikke, håper jeg hun ikke kan få flere barn!!!

Hilsen en tvillingmamma

Skrevet

Da burde de ikke få et barn til. Sjansen for tvillinger er der, selv om den ikke er veldig stor.

Er selv trillingmamma, og jeg føler meg ufattelig heldig som fikk tre på en gang❤️

Anonymous poster hash: 9a02a...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...