Gå til innhold

Rett heim etter fødsel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt de som vil være på sykehuse lengst mulig for å slippe å komme hjem til de andre barna! Grunnen til at jeg reiste hjem dagen etter fødsel var fordi jeg savnet de hjemme og gledet meg til å komme i gang med livet vårt sammen.

Jeg ser jo selvsagt at det er forskjell på 2-3 forholdsvis små barn og mine som var 4 og 7 år, men likevel.

Anonymous poster hash: 56374...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt de som vil være på sykehuse lengst mulig for å slippe å komme hjem til de andre barna! Grunnen til at jeg reiste hjem dagen etter fødsel var fordi jeg savnet de hjemme og gledet meg til å komme i gang med livet vårt sammen.

Jeg ser jo selvsagt at det er forskjell på 2-3 forholdsvis små barn og mine som var 4 og 7 år, men likevel.

Anonymous poster hash: 56374...88c

No med tredje vil eg vere eit par dagar på sjukehus for å slippe å kome heim til dei andre borna (2 og 5) kjem sjølvsagt til å sakne dei, men trur nok det blir kjekkere for dei om eg ventar med å kome heime til eg har fått litt orden på meg sjølv, og blitt bittelitt kjend med den nye babyen:-) Dei andre kjem jo på besøk. Og vi skal jo vere saman alle dei andre dagane. Trur både dei og eg og baby har godt av eit par dagar kvar for oss rett etter fødsel. Men folk er forskjellige ☺

Anonymous poster hash: a0ffd...cf1

Skrevet

Skjønner ikke egoet til dere som vil hjem fortest mulig! Hva hvis det feiler barnet noe? Tror dere at alt oppdages med en gang?

Anonymous poster hash: cc7c3...19c

Jeg har to barn fra før, er tante til 8 og har mange venninner med mange barn. Jeg merker fint om det er noe galt med et spedbarn, og klarer å oppsøke helsepersonell i løpet av 5 minutter, om noe skulle være galt.

Anonymous poster hash: 8811d...397

Skrevet

Du som ikke skjønner "oss" som vil hjem fortest mulig etter fødsel. Det er en grunn til at man blir anbefalt å bli i minimum 4 timer. Er det noe galt vil man i aller høyeste grad få en mistanke om det i løpet av den tiden. Ellers er terskelen lav for å komme tilbake om du har en såkalt ambulent fødsel. (Dvs drar hjem med en gang)

Jordmor og barnepleier observerer mor og baby med jevne mellomrom de timene du er der.

Jeg syns det er mer egoistisk å bli liggende i flere døgn noe som også er svært kostbart, når mor og barn er friske og i god form. Der er helt unødvendig synes jeg.

I midt tilfelle så var fødselen utrolig rask og jeg var ikke engang sliten og ikke hadde jeg smerter noe sted heller.

Hjemme hadde jeg en 3 åring og en 5 åring og jeg ville bare hjem å kose meg sammen med familien min. Pappaen var jo også hjemme de første to ukene så hvis jeg trengte å trekke meg litt tilbake så var jo han der til å ta seg av de to andre. Fant mer ro hjemme i min egen seng fremfor på barsel.

Men alle fødsler og familier er forskjellige, så det som føles best for den ene gjør kanskje ikke det for den andre osv.

Skrevet

Vi ville raskt hjem sist, men fikk ikke reise før etter 3 dager pga førstegangsfødende. Ammingen var allerede godt etablert, og babyen var frisk og fin. Var på barselhotell, uansett var det ingen hjelp å få, folk som fløy inn og ut av rommet uten å banke på, kjedelig mat.. Var mer stressende å være der enn hjemme. Det var så godt å endelig komme hjem!

Skrevet

Jeg sover så lett og er veldig var på lyder, så jeg fikk knapt sove den natten jeg var der. Folk gikk i gangen, fremmede lyder, babyer som gråt litt i det fjerne. Hadde enerom, men reiste hjem dagen etter. Er jeg i like god form neste gang ser jeg ikke bortfra at jeg reiser samme dag.

Man får hjemmebesøk av helsesøster, oppfølging på sykehus (måtte tilbake dag tre for test av hørsel og legesjekk av baby), så ser ikke problemet med P reise. Dessuten, da kunne noen få plassen min som ønsket og trengte å være der☺️

Skrevet

Jeg fødte om kvelden en onsdag, måtte være på sykehuset hele torsdagen og fikk reise hjem fredag formiddag. Hadde en rask og ukomplisert fødsel og melkeproduksjonen kom i gang første dagen. Selv om det er enerom på sykehuset slik at vi fikk være alene med minsten, kunne jeg heller tenkt meg å være hjemme. Jeg fikk liksom ikke helt roen over meg på et lite sterilt rom med utsikt over resten av bygget.. 

Anonymous poster hash: 97d64...d2a
Skrevet

Grusomt på barsel. Delte rom med tidenes drittkjerring som ga f i babyen og bråkte som bare det. Det er faktisk det jeg gruer meg mest til neste gang.

Anonymous poster hash: 1c3ac...647

Skrevet

Med første var jeg der i 3 dager, fikk ikke til ammingen og jeg gråt og gråt og fikk masse hjelp og trøst av jordmødrene og barnepleierne. 2. mann kom kjapt og greit og jeg dro hjem etter 1,5 døgn. 3. mann ble tatt med keisersnitt og reiste hjem før det var gått to døgn-lengtet bare hjem til senga og dusjen. Enerom alle gangene, kjedet meg mest siste gang for jeg var litt mer budnet til sengen pga snittet og mannen var der kun på nettene. 

Anonymous poster hash: ce6a2...d4e
Skrevet

Jeg lå på pasienthotellet med både nr 1 og 2. Var gørrkjedelig og lå i 7 dager pga de måtte ligge i billibed (solseng for gulsot behandling) Hadde ikke mye besøk av familie, for exsamboers familie bodde på andre siden av landet.. og den ammekanalen 😨 omg den irriterte meg tilslutt ass.. 😀 hahaha godt man hadde en baby å kose med 😊

Skrevet

Kan godt bli et par dager om jeg får enerom, men ettersom jeg er var på lyder, så drar jeg hjem om barselhotellet er fullt.

Skulle egentlig bli flyttet fra barselhotellet til vanlig barsel med tomannsrom sist pga av mistanke om gulsott. Valgte da heller å dra hjem for så å komme tilbake dagen etterpå for kontrollen.

Skrevet

Skjønner ikke egoet til dere som vil hjem fortest mulig! Hva hvis det feiler barnet noe? Tror dere at alt oppdages med en gang?

Anonymous poster hash: cc7c3...19c

Ved vårt sykehus tilbys jordmor hjem til dem som er i form til å reise hjem kjapt. Jeg syntes det var fint for storebroren at jeg ikke trengte å være borte så lenge, og følte det medisinske var godt ivaretatt.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Skjønner godt at de som må bo på flermannsrom på barsel ønsker å dra hjem fortest mulig. Her jeg bor har man kjempeflott pasienthotell så jeg nyter de første dagene i litt ro og fred. Godt å ikke dra rett hjem til hverdagen etter fødsel.

Jeg blir på barselhotellet til de kaster med ut😊 Men hadde jeg måtte dele rom med ei som snorket, ei som hadde besøk av hele storfamilien hele dagen og ei som spilte Candy Crush med lyden på, så hadde jeg nok reist hjem så fort som mulig.

Endret av Darwinia:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...