Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Har inntrykk av at mange vil reise heim så fort som mogleg etter fødsel, er eg heilt unormal som vil vere på sjukehuset i fleire dagar etterpå? Må tilføye at lokalsykehuset er lite og som regel har enerom til mor og born, og dei som jobbar der har godt tid til å ta vare på meg og den nye babyen;-) No med nr 3 gler eg meg til å få fleire dagar med ro og fred til å bli kjendt med den nye babyen før eg skal heim til "kaoset" heime;-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 Har født to ganger før, og å være alene og forlatt på barselhotellet med utsikt over gravlunden, mens tårene strømmer, var ikke noe for meg. Da vil jeg heller være hjemme. Anonymous poster hash: 8811d...397
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Har inntrykk av at mange vil reise heim så fort som mogleg etter fødsel, er eg heilt unormal som vil vere på sjukehuset i fleire dagar etterpå? Må tilføye at lokalsykehuset er lite og som regel har enerom til mor og born, og dei som jobbar der har godt tid til å ta vare på meg og den nye babyen;-) No med nr 3 gler eg meg til å få fleire dagar med ro og fred til å bli kjendt med den nye babyen før eg skal heim til "kaoset" heime;-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1 Jeg nøt også barseltiden på sykehuset. Lå i 7, 14 og 4 dager... Alle tre litt premature Anonymous poster hash: 7be05...c98
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Har inntrykk av at mange vil reise heim så fort som mogleg etter fødsel, er eg heilt unormal som vil vere på sjukehuset i fleire dagar etterpå? Må tilføye at lokalsykehuset er lite og som regel har enerom til mor og born, og dei som jobbar der har godt tid til å ta vare på meg og den nye babyen;-) No med nr 3 gler eg meg til å få fleire dagar med ro og fred til å bli kjendt med den nye babyen før eg skal heim til "kaoset" heime;-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1 Første gang var det fælt, forlatt og skuldertrekk av at jeg hadde vondt i sting og var utslitt, men turte ikke reise hjem fordi jeg var i så dårlig form. Med andre elsket jeg de dagene men da var jeg på barselhotellet. Anonymous poster hash: 7c7ab...dc8
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Har inntrykk av at mange vil reise heim så fort som mogleg etter fødsel, er eg heilt unormal som vil vere på sjukehuset i fleire dagar etterpå? Må tilføye at lokalsykehuset er lite og som regel har enerom til mor og born, og dei som jobbar der har godt tid til å ta vare på meg og den nye babyen;-) No med nr 3 gler eg meg til å få fleire dagar med ro og fred til å bli kjendt med den nye babyen før eg skal heim til "kaoset" heime;-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1 Var der så lenge jeg kunne med nr 3... Deilig med fred og ro og bare meg og babyen. Anonymous poster hash: 3eb38...bef
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 Ville hjem fortest mulig. Gørr kjedelig, dårlig Internett, har fått 4 stk sove babyer. Nyter babytiden, men når baby spiser annen hver time og sover resten. Så er det kjekkere å være hjemme å tusle rundt, mye bedre enn å sitte i ei seng på sykehuset. Heldigvis kommet meg hjem iløpet av 12 timer alle gangene. 😊 Elsker å sitte å holde baby, men gjør det heller i sofaen hjemme. . Enn i ei sjukehusseng. Deilig å komme hjem til sin egen dusj 😊 Her er 3 mannsrom, etter fødsel 😝😝 Anonymous poster hash: a429a...5b4
BareMas Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 Utnyttet hver time med første, og lå 3 dager med første. Med nummer 2 dro jeg hjem etter to dager, det var utelukket pga at mitt første barn savnet meg veldig.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #8 Skrevet 10. februar 2016 Har født to ganger før, og å være alene og forlatt på barselhotellet med utsikt over gravlunden, mens tårene strømmer, var ikke noe for meg. Da vil jeg heller være hjemme. Anonymous poster hash: 8811d...397 Då har eg sikkert vore heldigare enn deg med barselsopphold. Er et barselshotell som et vanlig hotell i nærheten av fødeavdelinga? Eg følte meg iallefall aldri åleine og forlatt heldigvis:-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #9 Skrevet 10. februar 2016 Hadde nok ville vært på sykehuset jeg også om det var slik som for deg, HI. Det hørtes fint ut Måtte dele rom med ei som hadde tatt ks, og hun var veldig dårlig form, sengeliggende, klaget og sutret mye. Mannen hennes var der stort sett hele tiden. Var mye uro på rommet. Jeg fikk ikke noe hjelp eller avlastning, verken på natten eller når jeg skulle dusje. Fikk heller ikke noe informasjon om hvordan rutiner det var med måltider o.l. Følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt! Håper på en bedre opplevelse neste gang... Anonymous poster hash: d51ee...f16
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. februar 2016 #10 Skrevet 10. februar 2016 Fødte i juli sist gang. Lå på gangen, med glassvinduer overalt og ingen mulighet for lufting. Vi lå stua bortover. Ville hjem til de to andre!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #11 Skrevet 10. februar 2016 Etter 1. fødsel hadde det ikke falt meg inn å dra rett hjemm. Etter en ukomplisert 1. og 2. fødsel dro vi så rett hjem, og det var flott da. Etter 3. fødsel var det befriende å vente et par netter med å dra hjem - det var jo på sykehuset jeg faktisk fikk ro og hvile, alene med babyen - mens pappaen tok seg av de to store hjemme😜 Med andre ord - man må vurdere situasjonen og gjøre det som føles riktig, og det som helsepersonellet anbefaler. Anonymous poster hash: 80f31...955
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #12 Skrevet 10. februar 2016 Jeg tenker at de som kan reise hjem etter fødsel er heldige. Man kan mange steder få jordmor hjem også. Jeg hadde et barselopphold på flermannsrom, lite hjelp og dårlig form etter fødsel. Fikk kun avlastning i besøkstiden. Alt annet enn avslappende. Anonymous poster hash: 822d1...090
BøllefrøOgBolla Skrevet 10. februar 2016 #13 Skrevet 10. februar 2016 Syntes det er veldig greit å være på hotellet etter fødsel jeg 😃 Men her er det barselhotell, alle får enerom og far får også være sammen med mor og baby ❤️ Med nummer en brukte vi tiden på å få igang amming, bli kjent med lille, og lære alt som læres kunne om baby. Med nummer to var det også veldig greit å få litt tid til å bli kjent med det nye familiemedlemmet samtidig som all mat var ferdig, senga ble oppredd og vi slapp å tenke på hverdagssysler og oppgaver. Kommer til å være en dag eller to med nummer tre også ❤️
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 Har født to ganger før, og å være alene og forlatt på barselhotellet med utsikt over gravlunden, mens tårene strømmer, var ikke noe for meg. Da vil jeg heller være hjemme. Anonymous poster hash: 8811d...397 Då har eg sikkert vore heldigare enn deg med barselsopphold. Er et barselshotell som et vanlig hotell i nærheten av fødeavdelinga? Eg følte meg iallefall aldri åleine og forlatt heldigvis:-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1 Ja, dvs det er et pasienthotell, så alle mulige folk bor der. Andre natten med første baby gråt hun uten stans, jeg hadde blødende, åpne sår på begge bryst (eks)mannen lå og snorket og jeg ringte og ringte og ringte på hjelp, men de kom aldri. Med nummer to kastet han opp hele tiden, jeg hadde aldri vært borte i det, ringte, men ingen kom, gikk ut og lette etter noen, når jeg tilslutt fant noen, skulle de av vakt, men skulle sende noen til rommet. Kom aldri. Så sitter man der i mørket, med en fremmed baby og ammevideoen til Gro Nylander på loop, og tenker "hvorfor i alle dager gjorde jeg DETTE en gang til". Anonymous poster hash: 8811d...397
Meg og alle gutta Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 Med nr 1 var vi på barsel i 3 laaaange dager. Vi hadde familierom. Spilte kort og kjeda oss egentlig under hele oppholdet. Kunne like gjerne vært hjemme. Med nr 2 fødte jeg på morgnen, han hadde litt start vansker (våte lunger) så han ble liggende et par timer på nyfødt intensiven med c-pap. Dro hjem morgnen etter. Med nr 3 så reiste jeg hjem 4 timer etter fødsel. Kjapp og enkel fødsel og jeg var i fin form. Kunne reist hjem 3,5 time før og jeg, hvis det ikke var for at 4 timer var minste tid der jeg fødte. De siste 3,5 timene satt vi bare å venta på å få dra.var da ikke innom barsel, men reiste rett fra føden. Var utrolig godt å komme hjem til egen dusj og egen seng. For ikke å snakke om kos når søsknene våknet og med store øyne fikk se lillebroren sin for første gang. Han som lå inne i magen til mamma da de la seg kvelden før, lå plutselig i senga vår da de stod opp. Veldig hyggelig overraskelse og fin morgen hvor vi koste oss lenge alle 5. Har alltid drømt om hjemme fødsel. Syns det høres fantastisk ut å få være hjemme hele tiden, men det tørr jeg ikke I tilfelle noe hadde gått galt. De totalt 5 timene jeg tilbringe på sykehuset ved siste fødsel var mer enn nok for min del :-) folk er forskjellig. Jeg klarer bare ikke å slappe av på samme måte som hjemme når jeg er på sykehuset. Borte bra men hjemme best ;-)
Blomstogbier Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Jeg vil hjem så fort jeg føler meg trygg i rollen. Med nr 1 tok det 3 dager, med nr 2 tok det noen timer men dro hjem etter 2 dager. Da var jeg kjempelei av sykehuset, huff
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #17 Skrevet 11. februar 2016 Har inntrykk av at mange vil reise heim så fort som mogleg etter fødsel, er eg heilt unormal som vil vere på sjukehuset i fleire dagar etterpå? Må tilføye at lokalsykehuset er lite og som regel har enerom til mor og born, og dei som jobbar der har godt tid til å ta vare på meg og den nye babyen;-) No med nr 3 gler eg meg til å få fleire dagar med ro og fred til å bli kjendt med den nye babyen før eg skal heim til "kaoset" heime;-) Anonymous poster hash: a0ffd...cf1 Jeg ble i mange dager både med eldste og yngste. Deilig å få søvn og ro, komme i gang med amming, vente til blødningene avtar osv før man drar hjem. Anonymous poster hash: e23aa...9ee
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #18 Skrevet 11. februar 2016 Jeg ville bare hjem første gang, hadde alt for mye energi og var rastløs. Men fikk ikke dra hjem før etter 3 dager. Så andre gang fikk jeg dra hjem, rett etterpå, og det var skikkelig godt. Anonymous poster hash: d75e4...a8f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #19 Skrevet 11. februar 2016 For 12 år siden lå vi 7 stykker stuet inn på et 6mannsrom. Senger over alt og alle måtte ha babyene inne. Hyling og snorking om hverandre. Husker jeg tok baby med meg og satte meg i gangen for å få fred og luft ei natt. Helt grusomt. Denne gangen blir det keisersnitt og jeg vet ikke hva som venter meg. Anonymous poster hash: 97243...df9
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #20 Skrevet 11. februar 2016 Skjønner ikke egoet til dere som vil hjem fortest mulig! Hva hvis det feiler barnet noe? Tror dere at alt oppdages med en gang? Anonymous poster hash: cc7c3...19c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #21 Skrevet 11. februar 2016 Skjønner ikke egoet til dere som vil hjem fortest mulig! Hva hvis det feiler barnet noe? Tror dere at alt oppdages med en gang? Anonymous poster hash: cc7c3...19c De sjekker jo babyen før man drar uansett... Det må da være bedre at mor får bli kjent med baby og styre med amming i omgivelser hvor hun føler seg komfortabel. Barsel kan være tøft, så er viktig at man får ha det så behagelig som mulig. Noen har det på atkehuset, andre hjemme... De ville jo ikke latt noen forlate sykehuset om det ikke var trygt. Anonymous poster hash: d51ee...f16
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #22 Skrevet 11. februar 2016 Skjønner ikke egoet til dere som vil hjem fortest mulig! Hva hvis det feiler barnet noe? Tror dere at alt oppdages med en gang? Anonymous poster hash: cc7c3...19c Hi her, eg har alltid følt meg litt egoistisk som vil ha mest mogleg fred og ro og omsorg på sjukehuset før eg fær heim;-) så mange måter å sjå dette på. Viss du bur nær sjukehus så er det vel fort gjort å reise inn på oontrollar og slikt for å finne ut at baby er ok. Anonymous poster hash: a0ffd...cf1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #23 Skrevet 11. februar 2016 Jeg lå i fem dager på barsel på Haukeland etter første som kom med hastekeisersnitt. Lå på dobbeltrom. Var ikke noe særlig, og jeg gråt av glede da vi endelig fikk reise hjem. Ikke mye avslappende å dele rom og den "trafikken" det fører til, og særlig ikke når man er såpass hemet som man er etter et ks. Måtte jo ha hjelp hver gang jeg skulle ha babyen ut av trillesenga og på brystet, og pga ks`et tok det noen dager før melka kom, så han var ekstremt sulten og måtte legges hyppig til. Følte jeg plagde livet av sykepleierne hver gang jeg måtte ringe på de for å få hjelp, og hadde hatt mye bedre hjelp dersom pappaen kunne ha vært der med oss. Da andre kom til verden, og jeg fikk beskjed om at Barselhotellet var fullt, reiste jeg hjem etter frøkna hadde vært på legekontroll. Jeg fødte og reiste hjem samme dag, og det var himmel! Anonymous poster hash: 38808...45c
Singelmamma <3 <3 Skrevet 11. februar 2016 #24 Skrevet 11. februar 2016 Var på barselhotell og så knapt jordmor ("Bare di fra hvis det skulle være noe!") og lege så vi ikke før utskrivinga. Kunne godt vært hjemme og kommet inn for prøver og kontroll. Hadde det rolig og fint på barselhotellet da
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #25 Skrevet 11. februar 2016 Ser at det er veldig stor forskjell på barselavdelingen rundtomkring, eg er tydlegvis veldig heldig som kan vere på ein stad der eg får eige rom, jordmødrene og andre tilsette har god tid og eg ikkje føler meg verken i vegen eller til bry. Om eg hadde hatt nokre av dei opplevinga somme av dykk beskriv hadde eg kanskje lengta heim eg og... Anonymous poster hash: a0ffd...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå