Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #26 Skrevet 9. februar 2016 Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham.... Anonymous poster hash: 8d1e2...99a Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt. Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3. Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører? Anonymous poster hash: 03227...21b Mora bør heller fortelle barnet sitt at slik går det når mor bytter mann nok en gang. 3 ganger på få år. Beklager men dette er mor sin feil. Mor har frarøvet barnet en rolig og fin oppvekst i en "kjernefamilie". Far har all rett til å gjøre slik som dette. Hvorfor i all verden mener noen av dere at far skal være barnevakt for stebarnet i tillegg til egne barn på samvær slik mor kan være kjærest i fred med ny mann? Det skulle vært omvendt. Far var utro og fant seg ny dame og stakk fra familien sin. Hvor mange mener at mor da skulle hatt stebarnet sitt på samvær i tillegg til fellesbarn? Og skulle dette gjelde for alltid? Hva om mor fikk ny mann med barn etterhvert? Anonymous poster hash: 03227...21b Signerer ! Anonymous poster hash: 86cb4...4b2
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #27 Skrevet 9. februar 2016 Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham.... Anonymous poster hash: 8d1e2...99a Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt. Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3. Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører? Anonymous poster hash: 03227...21b Mora bør heller fortelle barnet sitt at slik går det når mor bytter mann nok en gang. 3 ganger på få år. Beklager men dette er mor sin feil. Mor har frarøvet barnet en rolig og fin oppvekst i en "kjernefamilie". Far har all rett til å gjøre slik som dette. Hvorfor i all verden mener noen av dere at far skal være barnevakt for stebarnet i tillegg til egne barn på samvær slik mor kan være kjærest i fred med ny mann? Det skulle vært omvendt. Far var utro og fant seg ny dame og stakk fra familien sin. Hvor mange mener at mor da skulle hatt stebarnet sitt på samvær i tillegg til fellesbarn? Og skulle dette gjelde for alltid? Hva om mor fikk ny mann med barn etterhvert? Anonymous poster hash: 03227...21b Enig med denne. Hvor mange menn skal du pløye gjennom? Få en ny med den nye og så gå videre og overlate ungene til exer? Her har du kun deg selv å skylde for å nok en gang ødelegge familielivet til ungen og ungene dine. Anonymous poster hash: b691a...967
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #28 Skrevet 9. februar 2016 Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn. Anonymous poster hash: 86cb4...4b2 Men nå tok han jo vare på barnet etter det ble slutt mellom dem også. Det var vanlig samvær helt til HI fortalte at hun hadde truffet et ny. Hva med å tenke på barnet også og kanskje trappe ned samværet litt etter litt. Anonymous poster hash: f2c2b...daf
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #29 Skrevet 9. februar 2016 Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn. Anonymous poster hash: 86cb4...4b2 Men nå tok han jo vare på barnet etter det ble slutt mellom dem også.Det var vanlig samvær helt til HI fortalte at hun hadde truffet et ny. Hva med å tenke på barnet også og kanskje trappe ned samværet litt etter litt. Anonymous poster hash: f2c2b...daf Kanskje han hadde et håp om at de kunne bli sammen igjen og derfor gjorde en innsats for stebarnet? Anonymous poster hash: 03227...21b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #30 Skrevet 9. februar 2016 Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn. Anonymous poster hash: 86cb4...4b2 Det handler ikke om hennes forventninger akkurat her da. Men et lite barn som føler han har mistet pappaen sin... Og det har barnet jo gjort også. Biologi eller ikke, når man tar på seg en rolle og et ansvar som far ovenfor et lite barn, vil man jo tro etter mange år at "far" har følelser for barnet. Synes det er rart å bare kaste grus på det?? Fordi man er en smålig person. Hadde jeg tatt på meg å være mamma for et barn som ikke har noe med sin biologiske mor å gjøre, levd mange år med barnet osv... Ja da hadde jeg(som et normalt menneske) utviklet følelser for det barnet som kalte meg mamma. Da hadde ikke disse juridiske og økonomiske forholdene kommet inn. Greit nok... Han er ikke juridisk far til barnet(papirbit), ei eller biologisk far... Men en smålig og grusom mann som lar sine egne tåpelige og irrasjonelle følelser gå utover et lite barn som anser han som far. Blæææh for en dust. Juridiske forpliktelser eller ei. Anonymous poster hash: 3532c...c39
Merdee Skrevet 10. februar 2016 #31 Skrevet 10. februar 2016 Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham.... Anonymous poster hash: 8d1e2...99a Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette. Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt. Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3. Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører? Anonymous poster hash: 03227...21b Foreldreskap er ikke nødvendigvis et rent spørsmål om biologi, men om å ta på seg ansvar, og han har vært denne guttens fungerende og eneste far hele barnets liv. Det hadde vært en ting om det av ulike årsaker ble problematisk med samvær etter bruddet, og dette gradvis ble faset ut på et vis som ikke traumatiserte barnet. Å selv ønske å ha samvær med barnet, og så brått nekte når moren får seg en ny kjæreste, det er hjerterått og følelsesmessig en svært umoden reaksjon. Et voksent og ansvarlig menneske påfører ikke med vilje et barn smerte for å "straffe" den andre forelderen!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #32 Skrevet 10. februar 2016 Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn. Anonymous poster hash: 86cb4...4b2 Det handler ikke om hennes forventninger akkurat her da. Men et lite barn som føler han har mistet pappaen sin... Og det har barnet jo gjort også. Biologi eller ikke, når man tar på seg en rolle og et ansvar som far ovenfor et lite barn, vil man jo tro etter mange år at "far" har følelser for barnet. Synes det er rart å bare kaste grus på det?? Fordi man er en smålig person. Hadde jeg tatt på meg å være mamma for et barn som ikke har noe med sin biologiske mor å gjøre, levd mange år med barnet osv... Ja da hadde jeg(som et normalt menneske) utviklet følelser for det barnet som kalte meg mamma. Da hadde ikke disse juridiske og økonomiske forholdene kommet inn. Greit nok... Han er ikke juridisk far til barnet(papirbit), ei eller biologisk far... Men en smålig og grusom mann som lar sine egne tåpelige og irrasjonelle følelser gå utover et lite barn som anser han som far. Blæææh for en dust. Juridiske forpliktelser eller ei. Anonymous poster hash: 3532c...c39 Nettopp! Anonymous poster hash: 124cc...61d
Gjest Antarctica Skrevet 10. februar 2016 #33 Skrevet 10. februar 2016 Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham.... Anonymous poster hash: 8d1e2...99a Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt. Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3. Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører? Anonymous poster hash: 03227...21b Mora bør heller fortelle barnet sitt at slik går det når mor bytter mann nok en gang. 3 ganger på få år. Beklager men dette er mor sin feil. Mor har frarøvet barnet en rolig og fin oppvekst i en "kjernefamilie". Far har all rett til å gjøre slik som dette. Hvorfor i all verden mener noen av dere at far skal være barnevakt for stebarnet i tillegg til egne barn på samvær slik mor kan være kjærest i fred med ny mann? Det skulle vært omvendt. Far var utro og fant seg ny dame og stakk fra familien sin. Hvor mange mener at mor da skulle hatt stebarnet sitt på samvær i tillegg til fellesbarn? Og skulle dette gjelde for alltid? Hva om mor fikk ny mann med barn etterhvert? Anonymous poster hash: 03227...21b Enig med denne.Hvor mange menn skal du pløye gjennom? Få en ny med den nye og så gå videre og overlate ungene til exer? Her har du kun deg selv å skylde for å nok en gang ødelegge familielivet til ungen og ungene dine. Anonymous poster hash: b691a...967 Oj, der lignet tråden veldig på slut shaming!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2016 #34 Skrevet 10. februar 2016 Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn. Anonymous poster hash: 86cb4...4b2 Men nå tok han jo vare på barnet etter det ble slutt mellom dem også.Det var vanlig samvær helt til HI fortalte at hun hadde truffet et ny. Hva med å tenke på barnet også og kanskje trappe ned samværet litt etter litt. Anonymous poster hash: f2c2b...daf Kanskje han hadde et håp om at de kunne bli sammen igjen og derfor gjorde en innsats for stebarnet? Anonymous poster hash: 03227...21b Da bruker han jo barnet som middel til å oppnå noe, og kaster det fra seg når virkningen uteblir. Det er da en beregnende og råtten atferd! "God nok" så lenge stefar har nytte av det, liksom? Anonymous poster hash: 9f8d7...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå