Gå til innhold

Fortvilet mamma...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort....

 

Jeg har et barn, der far aldri har vært involvert.. Traff en ny mann da barnet var tre år, og han tok ansvar for barnet mitt fra dag én. Barnet kaller ham for far, hans foreldre er besteforeldre etc..

Vi har nå i tillegg to felles barn.

 

Det som nå har skjedd er at jeg har forlatt mannen, funnet en ny. Han sier nå at for at han skal fortsette å fungere som far for barnet mitt, så må jeg avslutte det nye forholdet. Han har vanlig samvær med våre felles barn, men nekter å treffe barnet mitt. Barnet mitt er helt knust, savner pappaen sin noe fryktelig.

Hva gjør jeg??

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er så drittsekk så kan det dessverre være det samme tenker jeg. Veldig leit for ditt barn, synes veldig synd på han - men det er ikke mye å gjøre med. Jeg tenker at om "far" bryr seg så lite at han ikke vil treffe gutten uansett så sier vel det alt....? Da er man ikke er skikkelig far. Så får han heller føle på det.



Anonymous poster hash: 20ccb...165
Skrevet

Håper på at han skal komme på bedre tanker... ikke la deg presse / diktere. Still opp for barnet ditt og oppsøk evt familievernkontoret for å få hjelp til barnet / deg.

Føler med barnet / deg!!

 

Anonymous poster hash: 12b28...a24

Skrevet

For en DUST! Måtte bare få det ut ;)

 

Men er bruddet ferskt?Har han ikke følelser for barnet ditt som han har fungert som far for?? 

 

Eneste jeg har som råd er vel å appellere til foreldrene hans.... Og eventuelt til hans følelser ovenfor ungen...

 

Stakkars barnet ditt. Off...



Anonymous poster hash: 3532c...c39
Skrevet

Så hjerterått av han! Han har jo dessverre ingen forpliktelser, så la han få viljen sin. Så kan han sitte der og kjenne på den følelsen av å ha forrådt dette barnet som ser på han som sin pappa.

 

Anonymous poster hash: 740d1...04d

Skrevet

Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til

midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham....

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

Skrevet

 

For en DUST! Måtte bare få det ut ;)

 

Men er bruddet ferskt?Har han ikke følelser for barnet ditt som han har fungert som far for??

 

Eneste jeg har som råd er vel å appellere til foreldrene hans.... Og eventuelt til hans følelser ovenfor ungen...

 

Stakkars barnet ditt. Off...

 

Anonymous poster hash: 3532c...c39

Bra råd!

 

Er litt i samme situasjon selv, foruten brudd. Mitt eldste barn har en pappa som ikke er biologisk pappa og fantastiske besteforeldre på hans side. Om vi da velger å gå fra hverandre, og han velger å kutte kontakten med mitt barn, vil ikke det bare føre til en sorg for mitt barn, men også for hans foreldre.

Så jeg ville forhørt meg om de fremdeles ønsker kontakt med barnet ditt, det kan bidra til å lette litt på sorgen og fortvilelsen.

 

Anonymous poster hash: 137e3...b37

Skrevet

Det høres ut som om han vil bruke (mangelen på) samvær for å presse deg til å gjøre som han vil. Du sier det var du som slo opp, og nå er det du som har funnet deg en ny kjæreste. Han virker sjalu og vil gjøre hva som helst for å ødelegge, også knuse et barns hjerte.

 

Han virker som en ordentlig drittsekk, og det skulle ikke forundre meg om han også begynner å snakke stygt om deg til sine barn når de er hos han, hvis du ikke slår opp med din nye kjæreste.

Skrevet

Det bunner vel ganske enkelt ut i at han ikke var klar for at du skulle gå videre da.. Men er jo ikke greit at han gjør slik.

 

Kan du ikke prøve å ta en prat m han i under fire øyne og se om dere kan få løst opp i problemene dere i mellom?

 

Anonymous poster hash: 5d7a8...e22

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj, han straffer barnet fordi han er sjalu. For en primitiv idiot.

Du får vel si som sant er, at hvis han er så kynisk, må han jo bare fortsette, men at det forteller ganske mye om hans menneskelige egenskaper at han ønsker å ofre sjelelivet til et barn for sin egen stolthet...

Skrevet

Du gå raskt frem, jeg håper virkelig du har latt være å la barna møte den nye flammen.

 

Det være sagt. Han er nok både sår og bitter, tar i bruk det skitneste trikset i boka og bruker barnet mot deg. Rått og utilgivelig. Han tok på seg et ansvar den dagen han sa ja når barnet kalte han pappa. Det burde han vært seg bevisst.

 

Biologi er som oftest mye sterkere enn moral, så til alle dere andre mødre med alt for mye hastverk og et intenst ønske om at dere skal være mor, far og barn. Selv om det ikke er biologi inne i bildet. Dette er et rått eksempel på hvordan det kan gå om det en dag blir til at dere går fra hverandre.

 

HI, du kan bare appeller til samvittigheten til stefar. Og så får du være den aller beste, beste mammaen i verden til din eldste. Snakk ikke ned stefar, men forklar at det ikke alltid er lett å være voksen og gjøre de riktige valgene. Stå der med begge armene om han faller og vær en bautastøtte. Mer enn det kan du ikke gjøre.

 

Og du, hold den nye flammen for deg selv og kos dere. Men hold barna utenfor til ditt forhold med egen har stabilisert seg og dere har funnet ro i deres nye hverdag.

 

Anonymous poster hash: 51cd5...10e

Skrevet

Sånn er det dessverre og på en måte så forstår jeg at mannen vil bruke tiden på sine egne barn.

 

Mor tror at det alltid er best barna er mye hos henne, at biologisk far ikke er viktig, nekte samvær evt minst mulig samvær med far. Barnet bor jo i ny familie hos mor og stefar fungerer sin far...... Helt til det blir slutt.

 

Hvorfor i all verden har du ikke fått gang på samvær med den biologiske faren til barnet?

 

Stefar har retten på sin side. Det er dyrt nok å betale bidrag og samtidig finne bolig for 3 personer og ha disse to barna på samvær. Barnet ditt er vel mye eldre og da blir det ofte ekstra stress.

 

Beklager det er du som har gått fra mannen din (i høst) og alt funnet en ny kjapt etterpå, så dette må du ta på din kappe og forklare barnet ditt at sånn er det når mamma hopper til tredje mann på kort tid.

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Skrevet

Lang historie kort....

 

Jeg har et barn, der far aldri har vært involvert.. Traff en ny mann da barnet var tre år, og han tok ansvar for barnet mitt fra dag én. Barnet kaller ham for far, hans foreldre er besteforeldre etc..

Vi har nå i tillegg to felles barn.

 

Det som nå har skjedd er at jeg har forlatt mannen, funnet en ny. Han sier nå at for at han skal fortsette å fungere som far for barnet mitt, så må jeg avslutte det nye forholdet. Han har vanlig samvær med våre felles barn, men nekter å treffe barnet mitt. Barnet mitt er helt knust, savner pappaen sin noe fryktelig.

Hva gjør jeg??

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

Viss barnet savnet pappaen sin bør du jo ta kontakt med far til barnet. Stefar er dessverre ikke far til barnet, selv om du kanskje har katt han tro det.

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Skrevet

Synes igrunn han har vært ganske raus som har tatt ditt barn på samvær. Han var nok ikke interessert i at du skal få 100 % barnefri hver andre helg(eller hvor mye det er snakk om dette) for at du skal pleie forholdet til din nye kjæreste. Det er ikke far til barnet ditt, så han har ikke noe ansvar i så måte. 



Anonymous poster hash: 00451...fb4
Skrevet (endret)

Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til

midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham....

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

 

Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.

Endret av Virginia!
Skrevet

Oj, han straffer barnet fordi han er sjalu. For en primitiv idiot.

Du får vel si som sant er, at hvis han er så kynisk, må han jo bare fortsette, men at det forteller ganske mye om hans menneskelige egenskaper at han ønsker å ofre sjelelivet til et barn for sin egen stolthet...

 

Signeres.

Skrevet

Ville latt han forstå at barna dere har sammen får vite sannheten når de er store,og at da muligens blir sittende igjen alene. Ta vare på mail og sms,fortell dette til hans omgangskrets så de får vite hvor drittsekk han er.

 

Anonymous poster hash: 6c668...cbc

Skrevet

Sånn er det dessverre og på en måte så forstår jeg at mannen vil bruke tiden på sine egne barn.

 

Mor tror at det alltid er best barna er mye hos henne, at biologisk far ikke er viktig, nekte samvær evt minst mulig samvær med far. Barnet bor jo i ny familie hos mor og stefar fungerer sin far...... Helt til det blir slutt.

 

Hvorfor i all verden har du ikke fått gang på samvær med den biologiske faren til barnet?

 

Stefar har retten på sin side. Det er dyrt nok å betale bidrag og samtidig finne bolig for 3 personer og ha disse to barna på samvær. Barnet ditt er vel mye eldre og da blir det ofte ekstra stress.

 

Beklager det er du som har gått fra mannen din (i høst) og alt funnet en ny kjapt etterpå, så dette må du ta på din kappe og forklare barnet ditt at sånn er det når mamma hopper til tredje mann på kort tid.

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Er slett ikke alle som bare kan få igang samvær med den biologiske faren.

Skal man sette fra seg barnet på trappa da når han har sagt fra seg alt som har med barnet å gjøre f.eks? (Min historie)

Man kan ikke bestemme hva en annen voksen person (dust) skal gjøre.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: f2c2b...daf

Skrevet

En patetisk mann! Han bruker barnet for å straffe deg. Det er ikke bare patetisk, det viser at han også har en hard og kynisk og iskald side. Han er bitter etter bruddet, han har det vondt etter bruddet - og han velger veldig bevisst å påføre ditt barn fra før en verre smerte enn han selv har. Det er rått.

 

Jeg tror dessverre at risikoen er stor for at en slik mann kommer til å såre barnet ditt igjen senere hvis han nå skulle ta ham tilbake på samvær. Jeg synes absolutt at dere må snakke sammen om dette på familievernkontoret. Ikke for å overtale ham til å ha samvær, men fordi han må forstå at han ved å gjøre dette også skader sine egne biologiske barn. De vil forstå og de vil huske at far snudde rundt og plutselig ikke ville ha noe med deres søsken som frem til nå har vært likestilt med dem. Det vil på sikt også gjøre noe med deres syn på ham. Så hvilken far ønsker han å være for sine barn - en som viser et stort hjerte, at kjærlighet og ansvar ikke er noe man skifter ut slik man skifter truser - eller en mann og far som viser at han kan svikte også dem om de ikke gjør det han vil?

 

Vi har en mann i familien som var i din eks sin situasjon for noen år tilbake. Hennes barn fra før hadde en biologisk far som aldri hadde ønsket å være tilstede, aldri hatt samvær. Så mannen i slekt med meg fungerte som far for hennes barn. De fikk barn sammen og barna var likestilte og alle kalte ham far. Så traff hun en annen og gikk fra ham. For ham var det aldri noe tema å kutte samværet med hennes barn fra tidligere. Han sa at han aldri ville kunne se sine biologiske barn i øynene hvis han svek deres storesøsken. Han sa at han ikke bare ville ha sviktet sitt eldste barn (hennes fra tidligere forhold), men også sine biologiske barn og ikke minst seg selv. Så han har i årene etter bruddet hatt like mye samvær med alle barna, selv om hans eks fant en ny før hun gjorde det slutt med ham. Nå er begge etablert på nytt, men samværet med eldste går som før, like mye som han har med sine biologiske barn. Når han blir spurt hvor mange barn han har så er alltid hennes med i det tallet han oppgir. For ham er de likestilte.

 

Om du skal oppnå noe hos denne eksmannen din, Hi, så tror jeg du kanskje må prøve å nå inn til ham ved å få ham til å forstå at hvis han kutter kontakt med ditt barn fra før så svikter han sine biologiske barn like mye som han svikter det barnet du hadde fra før. Men jeg tror det er fagpersoner som må hjelpe deg til å få ham til å forstå dette.



Anonymous poster hash: 8f8e9...03c
Skrevet

For en kynisk drittsekk han er!

Desverre kan han nekte å møte "ditt" barn men har alikevel krav på å ha "sine".

Har du fortalt han hvor vondt det er for din sønn??

 

Du kan ikke la deg presse av denne tosk en av en mann. Har ikke så veldig mye å komme med, bortsett fra at du får prøve å finne på noe fantastisk sammen med din sønn når søsken er hos far.

 

 

Anonymous poster hash: 6af83...1f9

Skrevet

Det er ikke hans barn.

Jeg forstår ham.

 

Anonymous poster hash: d0e17...066

Skrevet

 

Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til

midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham....

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.

Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt.

 

Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3.

 

Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører?

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Skrevet

 

 

Ble slutt på høsten. Alle 3 barna hadde samvær med ham frem til

midten av desember. Da fortalte jeg at jeg har truffet en ny, og etter det var mitt barn uønsket hos ham....

 

Anonymous poster hash: 8d1e2...99a

Er det mulig?!? Innkall ham til familievernkontoret og snakk om dette.
Hvorfor det? Han er ikke far til barnet. Så enkelt og så vondt.

 

Han skal starte et nytt liv uten kona som stakk fra han med ei annen. Han skal etterhvert finne ny dame og det er sikkert lettere med 2 barn enn 3.

 

Som ny dame vil man nok ikke ha et ukjent barn på samvær. Mannens biologiske barn er selvsagt, men hva ville du sagt om du var i den situasjonen og mannen din i tillegg kom med et eldre barn som ikke var hans med de utfordringer og kostnader det medfører?

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Mora bør heller fortelle barnet sitt at slik går det når mor bytter mann nok en gang. 3 ganger på få år. Beklager men dette er mor sin feil. Mor har frarøvet barnet en rolig og fin oppvekst i en "kjernefamilie".

 

Far har all rett til å gjøre slik som dette. Hvorfor i all verden mener noen av dere at far skal være barnevakt for stebarnet i tillegg til egne barn på samvær slik mor kan være kjærest i fred med ny mann?

 

Det skulle vært omvendt. Far var utro og fant seg ny dame og stakk fra familien sin. Hvor mange mener at mor da skulle hatt stebarnet sitt på samvær i tillegg til fellesbarn? Og skulle dette gjelde for alltid? Hva om mor fikk ny mann med barn etterhvert?

 

Anonymous poster hash: 03227...21b

Skrevet

Skjønner han godt. Det er ikke hans barn. Vær heller takknemlig for at han tok godt vare på barnet mens dere var sammen. Du har funnet en ny, kan ikke forvente mer en samvær med deres felles barn.

 

Anonymous poster hash: 86cb4...4b2

Skrevet

Det er ikke hans barn.

Jeg forstår ham.

 

Anonymous poster hash: d0e17...066

Ikke for å starte en krangel, men hvorfor forstår du det? Han har tydeligvis bodd lenge med barnet, det er jo rart at han ikke føler skyld i å såre gutten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...