Gå til innhold

Hva skal du bake til morsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor langt unna min mor, så det blir nok ikke noe. Har derimot bryllupsdag samme dag, så da blir det barnevennlig treretters med isbuffet til dessert :) Mulig jeg lager pasjonsostekake til mannen, siden han elsker ostekake og han er min pasjon ;)

Anonymous poster hash: 0b724...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal svinge innom mor i løpet av uka, men det blir ikke på søndag, da står andre aktiviteter på timeplanen. Datteren min har kjøpt gave til meg, vet jeg.

Anonymous poster hash: 0cb44...521

Skrevet

Tror jeg skal bake en pavlova med bær og råkrem. Jeg feirer som regel ikke morsdag siden jeg er alenemor, og siden mamma bor langt unna meg. Men nå vet jeg at sønnen min har lagd en hemmelig morsdagsgave til meg på skolen, så da blir det kake for å markere dagen litt ekstra 😊

Anonymous poster hash: aca06...ff2

Skrevet

Mamma bor langt unna så blir ikke Baking til henne. Hvis mannen min ikke baker på søndag er det mulig jeg og ungene lager boller ettersom vi ofte gjør det på søndager. Men jeg skal hjem til mamma neste helg og da tror jeg det enten blir pavlova eller bløtkake.

Anonymous poster hash: f7ec6...770

Skrevet

Jeg skal ikke bake noenting, men mannen og sønnen min skal lage marsipankake. Så tar vi den med og drar til min mor og feirer henne og meg samtidig. :)

(Svigermor bor på andre kanten av landet, så hun får nøye seg med en gratulasjon over telefon. :P)

Anonymous poster hash: 9525b...6d4
Skrevet

Morkake såklart

Anonymous poster hash: f0389...380

Skrevet

I år blir det denne https://www.google.no/search?q=mothers+day+cake&espv=2&biw=1242&bih=585&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjA-qTs1-vKAhXJYZoKHcsKDCQQsAQIGg#imgrc=F4ep3sXawcC7QM%3A

Men det er mest sannsynlig at jeg ikke orker å bake noe, og heller ikke får et så pent resultat. Da skal jeg uansett lage et slikt skilt og putte ned i brokkolien til søndagsmiddagen, så tar de kanskje hintet.

Skrevet

Vi inviterer nok både mor og svigermor på kaffe, så da baker jeg vel en sjokoladekake. Og så fikk jeg lyst på Pavlova nå.

Skrevet

Er vel flere enn meg som må frem med bakebollen. Trenger litt inspirasjon! 😊

Ostekake og oreokake ☺️

Skrevet

Er da vel mannen som skal bake kake på morsdagen... mor skal jo kun sitte i sofaen å bli vartet opp og skal ikke gjøre noe, ikke engang ha sex(hvis hun selv ikke ønsker det da)Anonymous poster hash: 1ee2c...096

Hvorfor skal mannen varte opp mor altså mormor huset? Han skal vel varte opp egen mor, og du din egen mor.

Mannen i huset kan vel hjelpe barnet/barna med å ordne noe til sin mor. :)

Vet... d var ironi men mange her inne forventer å bli vartet opp av mann og barn. Ei her inne ble forferdet over at hun måtte ha sex på morsdagen, det var jo henmes da og burde få slippe unna den ene dagen.....

Anonymous poster hash: 1ee2c...096

Haha ja husker det hun ble skuffet iver at mannen hintet om sex på morsdagen 😝

Skrevet

Min sønn er for liten til å ordne kake til meg, og når far er dust så er det klart at jeg hjelper sønnen min med kake. Her pleier vi som regel å kjøpe ferdig romkake, men i år har jeg mye mer lyst på pavlova med jordbær og kiwi. Gutten gleder seg til å bake den sammen med meg.

Min mor får blomster. Har aldri med kake til henne for hun elsker å kjøpe inn det selv.

Er ikke dette ganske vanlig tro i den virkelige verden, altså ikke på dib?

Anonymous poster hash: 30736...655

Skrevet

Min mamma får en bukett og kort fra meg. Jeg tviler på jeg får noe, mannen er ikke flink slik- min 3,5 åring finner ikke på noe uten hjelp. Men, sånn er det.

Anonymous poster hash: 4bbb9...ea5

Skrevet

Nå lever ikke min mor, og jeg er enslig mor. Men jeg skal bake Brownies uten egg, hvete og laktose. Synes vi får feire det. Minste har laget noe på skolen, og største skal lage middag til meg.

Anonymous poster hash: 788d9...e87
Skrevet

Det vanker vel morrabrød på mor, tenker jeg, og så baker jeg crepes og waleskringle til resten av gjengen.

Anonymous poster hash: 005f3...713
Skrevet

Brownies og boller med vaniljekrem.

Skrevet

Skal bake Ritzkake til mamma, og har kjøpt blomster. Svigermor gikk dessverre bort for mange år siden.

Jeg vet at mannen og 3-åringen har kjøpt meg noe og har laget meg et kort i alle hemmelighet (i følge 3-åringen). ;) Også har mannen sagt at han vil lage en sjokoladehjertekake til meg. (Han spurte om jeg hadde lyst på, for jeg er gravid og litt uggen, så han ville ikke bake om det gjorde meg kvalm). Vet at barnet også har laget et kort i barnehagen.

Tror det blir en fin dag. :)

Anonymous poster hash: 8c394...de4

Skrevet

Er vel flere enn meg som må frem med bakebollen. Trenger litt inspirasjon! 😊

Skal bake brownies til min mor :)

Det var min plan også,men blir dårlig med kake da vi er syke alle sammen.

Anonymous poster hash: fe45d...ab9

Skrevet

Jeg skal bake kanelsnurrer fra Trines matblogg😋

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å bake noensinne. Mammaen min er død. Har sett at mannen min har kjøpt kokosboller. Det har jeg aldri likt.

Anonymous poster hash: 39c2e...34e

Skrevet

Suksessterte blir det her. Den liker både min mor og jeg, så jeg tar den med til min mor og far i besøk i morgen. Åtteåringen i huset har lovet å hjelpe til med kaken siden jeg tross alt skal feires også, men han er ikke så bakekyndig enda så jeg må nok hjelpe. Nå elsker jeg å bake da, så å bake kake på morsdagen bare en bonus :D 

Anonymous poster hash: 8c86c...8cf
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Min mor bor for langt borte til at jeg kan bake noe, hun får blomster som min far har kjøpt inn for meg. Min mann hjelper nok ungene med å lage sjokoladekake.

Hvis jeg skulle lagd noe selv ville jeg lagd denne ostekaken:

http://www.klikk.no/kvinneguiden/mat/article742520.ece

Det er verdens beste ostekake og den prises opp i skyene HVER ENESTE GANG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...