Gå til innhold

Holde igjen barn fra samvær med bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver far med omsorgssvikt eller mishandling siden du vurderer å melde han til barnevernet og stoppe samvær?

Jeg husker ikke de andre trådene utenom at far kjøpte seg valp og at du tok med ungene og flyttet og byttet skole?Anonymous poster hash: c31a5...664

Som jeg husker det: En av ungene har noen kompliserte diagnoser og spesielle behov (var det etter for tidlig fødsel?) og far er ikke villig til å ta inn over seg at det krever samarbeid med mor og MYE samarbeid med skole og andre institusjoner.

Å ignorere barnets sykdom er en form for brist i omsorgsevnen.Anonymous poster hash: 132d5...4f1

Dette er riktig bortsett fra at barnet ikke var prematurt :) hi

Anonymous poster hash: 365ec...09f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bv kan snakke med barna og høre hva de ønskrr og hvordan situasjonen oppleves for dem. Evt koble inn en familierådskoordinator for å få til et familieråd. Hvis far da ikkr er samarbeidsvillig kan det hende de fraråder samvær. Forhør deg med bv om familieråd og googlr litt då får du info om hvordan det fungerer. Så lenge dere har delt ansvar og far ikke er til skade for barna vil de nok anbefale familieråd.

Anonymous poster hash: 4dd37...046

Skrevet

Selvsagt skal de få undersøke. Akkurat det er helt uproblematisk for meg. Det er det vi skal snakke om på fredag , om de skal starte undersøkelse eller om dette går under " en foreldrekonflikt " hi Anonymous poster hash: 365ec...09f

Med alt du har fortalt tidligere om hans merkelige vurderinger og merkelige valg av atferd overfor ungene, så kan det godt hende det er en BV-sak.

Jeg forbereder meg på at det blir undersøkelse ja, og regner med at de ikke ønsker at barna skal være hos far. Hi

Akkurat det skal du ikke si for sikkert. Trodde jeg og om min manipulerende voldelige eks. Etter et møte med han og et hjemmebesøk så fikk jeg høre hvor fantastisk far han var på et møte med bv. Selv om opplysninger de hadde hentet inn sa noe annet. Og den siden de fortalte hadde ikke jeg sett før.

Og siden bv ikke har kommet med noen anbefaling så har du ikke lov til å holde barna borte fra samvær. De har ikke en gang åpnet undersøkelsen sak.

Anonymous poster hash: bdf26...796

Skrevet

Det blir i hvertfall spennende å se hva som skjer videre, nå skjer det i alle fall NOE... Hi

Skrevet

Jeg stoppet samvær med far da barnet mitt var 1.5 år, så var jo yngre enn hos deg da. Det hadde vært mange alvorlige hendelser da vi bodde sammen. Etter vi gikk fra hverandre var det betent og meget ubehagelig og etter en spesiell hendelse som var ekstra truende gjorde at jeg kontaktet politi og advokat. Jeg anmeldte hendelsen og hele forholdet generelt. Jeg stoppet samværet og flyktet fra byen en ukes tid. Vi hadde en halvveis nedskrevet samværsavtale. Men dette gjelder jo et lite barn. Etterhvert gikk vi rettens vei og far fikk tilsyn med samvær gjennom BV. 

Anonymous poster hash: 3fdfc...cfc
Skrevet

samvær med tilsyn* skulle det stå :)

Anonymous poster hash: 3fdfc...cfc
Skrevet

Jeg er så uendelig lei av at far tror han kan velge å ikke samarbeide, velge å ikke snakke med meg og blokkere mitt tlf nummer. Det er MYE man må snakke om når man har barn sammen og spesielt barn med spesielle behov... Hi

Skrevet

Nå begynner jeg å grue meg til i morgen , er ordentlig tøft dette her... I dag var jeg hos vår kontaktperson på senteret som er ekspert på barnets diagnose og han sa rett ut " det er greit du skal dit du skal i morgen for å si det sånn!" Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...