Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #26 Skrevet 9. februar 2016 Er man glad i noen, og føler fare fo at han skal begynne å like noen bedre enn deg, så blir man jo sjalu. Forstår deg godt. Jeg hadde også blitt sjalu. I starten av forholdet vårt hadde kjæresten min et vennskap med en dame, som for min del, gikk over stokk og stein. Pga min sjalusi så avsluttet han kontakten med henne. De gikk på skole sammen og bodde i samme bygning, svømte sammen, trente sammen, traff hverandre ofte, sendte masse bilder til hverandre, tok følge fra byen, og før vi ble sammen så sov de ofte hos hverandre osv, hun kalte meg Harry på facebookchat siden jeg og han skulle ta kielbåten, osv. Han sier de aldri har gjort noe seksuelt, at alt er vennskapelig,men man er jo redd det skal utvikle seg. Jeg møtte henne aldri, men jeg hadde ikke sansen for dems vennskap. Gikk så langt at han måtte velge mellom meg og henne og han valgte meg. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Stakkers mann ! Utrolig dårlig gjort å be han velge mellom deg og en god venn, som var der FØR deg! Anonymous poster hash: a1ca5...5af jaja, han fikk jo velge helt fritt hvem han ville være med. Jeg var sjalu og var ikke interessert i å være i et forhold hvor jeg gikk og var sjalu. Hun skrev mye negativt om meg til han og hun ville ha all hans oppmerksomhet og jeg er ingen dørmatte som godtar slikt. Rett og slett, jeg lever ikke på 40 tallet, heldigvis Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Hadde aldri fortsatt ett forhold om jeg ble stilt ultimatum ! Og hva har 40 tallet med at du er sjalu ? Sjalusi er noe du selv som person må holde kontroll på. Om hun snakket stygt om deg, så har vel kanskje mannen sagt noe om deg da, siden hun trossalt aldri møtte deg. Du har en dørmatte av en mann hvertfall 👍🏼 Anonymous poster hash: a1ca5...5af
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #27 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #28 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj. Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #29 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj. Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #30 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj.Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han gjør dette i tillegg til å sitte og jobbe, sier han? Jeg ser ikke noe sted at han har sluttet å være sammen med barna for kun å dulle med henne. Om så var så er det jo det de må ta tak i, at han sluntrer unna. Grunnen bør jo være uvesentlig hvis resultatet er at ungene aldri ser ham...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #31 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj.Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han gjør dette i tillegg til å sitte og jobbe, sier han? Jeg ser ikke noe sted at han har sluttet å være sammen med barna for kun å dulle med henne. Om så var så er det jo det de må ta tak i, at han sluntrer unna. Grunnen bør jo være uvesentlig hvis resultatet er at ungene aldri ser ham... Man bruker jo mer tid på jobbingen hvis man hele tiden chatter med noen imens. Da blir man ukonsentrert. Jobb er jobb, venner og fritid er venner og fritid. Man får ikke lov å sjabbe med venner mens man er i klasserommet og underviser, når man skal jobbe så gjør man seg ferdig og kommer seg hjem til kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98
Luksusdyret Skrevet 9. februar 2016 #32 Skrevet 9. februar 2016 Jeg reagerer veldig på at denne dama ikke er blitt presentert for HI og at de aldri gjør noe sammen. Jeg har kompiser, mannen har venninner, men vi treffes da i ny og ne med våre respektive ektefeller på grilling, kaffe osv. Man tar vekk mye av sjalusien ved å presentere partneren for venner og la dem bli kjent. En ukjent smart og interessant dame som sender meldinger støtt, meldinger som mannen smiler av, er mye "farligere" enn en dame som stikker innom på kaffe i ny og ne (finnes ekstreme tilfeller da, siden elskerinna til eksen lekte venninne, kom i bursdagen min, stakk innom på kaffe og sånt mens hun pulte eksen bak min rygg, men de fleste gjør ikke sånn). HI, spør mannen hvorfor du ikke har møtt denne dama enda og hvorfor hun aldri omgås ham når du er hjemme.
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #33 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj.Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han gjør dette i tillegg til å sitte og jobbe, sier han?Jeg ser ikke noe sted at han har sluttet å være sammen med barna for kun å dulle med henne. Om så var så er det jo det de må ta tak i, at han sluntrer unna. Grunnen bør jo være uvesentlig hvis resultatet er at ungene aldri ser ham... Man bruker jo mer tid på jobbingen hvis man hele tiden chatter med noen imens. Da blir man ukonsentrert. Jobb er jobb, venner og fritid er venner og fritid. Man får ikke lov å sjabbe med venner mens man er i klasserommet og underviser, når man skal jobbe så gjør man seg ferdig og kommer seg hjem til kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98 I klasserommet er man pålagt et klokkeslett for start og slutt. Hvordan han retter matteprøver hjemme har da ikke jobben noe med, han blir betalt for å bli ferdig samme hvor mange pauser han tar.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #34 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj.Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han gjør dette i tillegg til å sitte og jobbe, sier han?Jeg ser ikke noe sted at han har sluttet å være sammen med barna for kun å dulle med henne. Om så var så er det jo det de må ta tak i, at han sluntrer unna. Grunnen bør jo være uvesentlig hvis resultatet er at ungene aldri ser ham... Man bruker jo mer tid på jobbingen hvis man hele tiden chatter med noen imens. Da blir man ukonsentrert. Jobb er jobb, venner og fritid er venner og fritid. Man får ikke lov å sjabbe med venner mens man er i klasserommet og underviser, når man skal jobbe så gjør man seg ferdig og kommer seg hjem til kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98 I klasserommet er man pålagt et klokkeslett for start og slutt. Hvordan han retter matteprøver hjemme har da ikke jobben noe med, han blir betalt for å bli ferdig samme hvor mange pauser han tar. Men han retter dem ikke hjemme! Han drar hjemmefra og bruker masse tid på å chatte, mens kjerringa er hjemme med hus og barn!! Når du jobber overtid, så er det nettopp det du gjør, jobber. Synes det er utrolig useriøst å antyde at man bare kan bruke fritiden sin som man vil når man har kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #35 Skrevet 9. februar 2016 Så om du pratet og/eller var med en mann hver dag på fritiden, og din kjæreste/mann ble sjalu og sa at det gikk over hans grenser, og at du måtte velge mellom å fortsette som nå eller velge å ta hensyn til hans følelser, så hadde du brutt, siden du ikke vil bli stilt over et ultimatum? Da er det vel ikke så dumt at det blir slutt heller, om du ikke kan vise såpass hensyn. Om min kjæreste ikke viste såpass hensyn, men hadde brutt Pga ultimatiumet så hadde det vært like greit. Jeg syns jeg fortjener en som respekterer mine følelser. Anonymous poster hash: 15d2a...b09 Oj.Hvis min mann nektet meg sosial kontakt med mannlige kolleger og ble kontrollerende og stilte ultimatum, da ville jeg faktisk tenke at problemet er inni hodet hans. Men du ser ikke det som et problem at en mann verken gjør husarbeid eller tilbringer tiden med barna, fordi han heller vil sitte på et kontor og skrive med sin "venninne" uforstyrret? Uansett, mannlig eller kvinnelig venn, dette er respektløst. Jeg hadde reagert like kraftig om mannen hadde en mannlig kompis han brukte hele fritiden på, slik at jeg satt hjemme med husarbeid, bleieskift og legging hver kveld. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han gjør dette i tillegg til å sitte og jobbe, sier han?Jeg ser ikke noe sted at han har sluttet å være sammen med barna for kun å dulle med henne. Om så var så er det jo det de må ta tak i, at han sluntrer unna. Grunnen bør jo være uvesentlig hvis resultatet er at ungene aldri ser ham... Man bruker jo mer tid på jobbingen hvis man hele tiden chatter med noen imens. Da blir man ukonsentrert. Jobb er jobb, venner og fritid er venner og fritid. Man får ikke lov å sjabbe med venner mens man er i klasserommet og underviser, når man skal jobbe så gjør man seg ferdig og kommer seg hjem til kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98 I klasserommet er man pålagt et klokkeslett for start og slutt. Hvordan han retter matteprøver hjemme har da ikke jobben noe med, han blir betalt for å bli ferdig samme hvor mange pauser han tar. Men han retter dem ikke hjemme! Han drar hjemmefra og bruker masse tid på å chatte, mens kjerringa er hjemme med hus og barn!! Når du jobber overtid, så er det nettopp det du gjør, jobber. Synes det er utrolig useriøst å antyde at man bare kan bruke fritiden sin som man vil når man har kone og barn. Anonymous poster hash: 1912f...a98 Han sitter hjemme og jobber... Les nå tråden før du fyrer deg opp.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #36 Skrevet 9. februar 2016 Han jobber på videregående skole, det er det friere mtp klokkeslett man faktisk er på skolen. Han jobber derfor endel hjemme om kvelden. Han bruker tid på andre ting enn seg selv og chatting, så jeg vil ikke svartmale ham helt. Problemene er vel nettopp nyansene i dette her. Jeg burde stole på ham, jeg vet det. Hva er et forhold uten det? Men så er det løgnene i fortida som gjør meg usikker, samt at jeg ikke helt forstår hvorfor denne kollegaen er så interessant for ham. Så interessant at han lar mye av både fritid og "jobbtid" gå til chatting med henne. Samme hvor åpen og ærlig jeg er med mannen om at dette plager meg, så får jeg kun til svar at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Da føler jeg meg som en forsmådd og sjalu kjerring som bare må ta seg sammen. Men så kjenner jeg like etterpå at følelsene jeg har rundt dette plager meg. Han bruker så mye tid på henne, hvorfor??? HI Anonymous poster hash: bc1e2...907
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #37 Skrevet 9. februar 2016 Nei, jeg har ikke et åpent forhold og har aldri hatt det heller. Det er jo nesten litt morsomt, om man velger å se det slik.... dette må være en av de STORE mytene på forumet Dette dukker jo opp i hver tråd som omhandler sjalusi, utroskap, innbilt utroskap, mistanke om utroskap, vennskap med motsatt kjønn - you name it, noen greier å lire ut av seg hva de mener du mener og ikke mener og hvordan du lever og ikke lever. Du er blitt mytisk her på forumet Anonymous poster hash: ae33a...a8c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #38 Skrevet 9. februar 2016 Nei, jeg har ikke et åpent forhold og har aldri hatt det heller. Det er jo nesten litt morsomt, om man velger å se det slik.... dette må være en av de STORE mytene på forumet Dette dukker jo opp i hver tråd som omhandler sjalusi, utroskap, innbilt utroskap, mistanke om utroskap, vennskap med motsatt kjønn - you name it, noen greier å lire ut av seg hva de mener du mener og ikke mener og hvordan du lever og ikke lever. Du er blitt mytisk her på forumet Anonymous poster hash: ae33a...a8c Og bare vent.... nå skriker de snart opp om at jeg er en del av fan-gjengen din også.... Må dessverre skuffe dem der Anonymous poster hash: ae33a...a8c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #39 Skrevet 9. februar 2016 Det lønner seg av og til å stole på magefølelsen sin. Just saying Anonymous poster hash: b9e2b...426
Gjest Antarctica Skrevet 9. februar 2016 #40 Skrevet 9. februar 2016 Han jobber på videregående skole, det er det friere mtp klokkeslett man faktisk er på skolen. Han jobber derfor endel hjemme om kvelden. Han bruker tid på andre ting enn seg selv og chatting, så jeg vil ikke svartmale ham helt. Problemene er vel nettopp nyansene i dette her. Jeg burde stole på ham, jeg vet det. Hva er et forhold uten det? Men så er det løgnene i fortida som gjør meg usikker, samt at jeg ikke helt forstår hvorfor denne kollegaen er så interessant for ham. Så interessant at han lar mye av både fritid og "jobbtid" gå til chatting med henne. Samme hvor åpen og ærlig jeg er med mannen om at dette plager meg, så får jeg kun til svar at jeg ikke har noe å bekymre meg for. Da føler jeg meg som en forsmådd og sjalu kjerring som bare må ta seg sammen. Men så kjenner jeg like etterpå at følelsene jeg har rundt dette plager meg. Han bruker så mye tid på henne, hvorfor??? HI Anonymous poster hash: bc1e2...907 Hvis løgnene i fortida gjør at dere har et tillitsproblem, så må dere sammen jobbe med det. Husk at å slå en strek over ting ikke er det samme som å tilgi, og å bryte ned tillit går fortere enn å bygge opp. Dem dama ser ut til å ha blitt symbolet på konflikten og mistilliten mellom dere.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #41 Skrevet 9. februar 2016 Du er ikke sjalu, du vil bare at din mann skal bruke tid og oppmerksomhet på deg. Det er da helt normalt. Jeg hadde heller aldri akseptert at mannen min brukte så mye tid på en annen dame. Hvorfor bruker han så mye tid på en annen person og ikke deg? Nei, her ville jeg bare sagt at han måtte velge mellom meg og henne. Mannen min og jeg tilbringer all fritid sammen, blir aldrilei av hverandre, mellom jobb og barn er det dyrbar tid. Den kaster man ikke bort på andre folk. Hvis ikke man vil bli single da .... Anonymous poster hash: 455ca...aa8
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #42 Skrevet 9. februar 2016 Du har sagt dette til ham men har du satt deg ned og forklart skikkelig hvordan du føler det når du prøver å ta dette opp på en skikkelig måte, sier at du føler det tar tid vekk fra dere og familien og han avfeier det med at du har ingenting å bekymre deg over? Sagt at du da føler deg nedprioritert og at han på en måte velger deres chatsamtale over dine følelser, og poengtert at du ber han ikke kutte kontakt med dama men at dette roer seg ned til å ikke gå ut over fritiden. Prøv å forklar det omvendt og spør om han ville synes det var greit om du pratet masse med en annen mann utover jobb og at dette faktisk tok bort tid der dere kunne snakket. Forklar at i hovedsak gjør dette at dere får en avstand i forholdet og om han ønsker det eller om han kan gjøre noe for at det ikke skal bli slik? En ærlig og åpen samtale uten anklaging. Anonymous poster hash: a6f9d...7b1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2016 #43 Skrevet 9. februar 2016 Du er ikke sjalu, du vil bare at din mann skal bruke tid og oppmerksomhet på deg. Det er da helt normalt. Jeg hadde heller aldri akseptert at mannen min brukte så mye tid på en annen dame. Hvorfor bruker han så mye tid på en annen person og ikke deg? Nei, her ville jeg bare sagt at han måtte velge mellom meg og henne. Mannen min og jeg tilbringer all fritid sammen, blir aldrilei av hverandre, mellom jobb og barn er det dyrbar tid. Den kaster man ikke bort på andre folk. Hvis ikke man vil bli single da .... Anonymous poster hash: 455ca...aa8 Oh lord!! Livet handler om så mye mer enn mann, barn ,familie og jobb. Venneløs er noe jeg aldri ville vært hvertfall. Anonymous poster hash: a1ca5...5af
Gjest Kira Skrevet 9. februar 2016 #44 Skrevet 9. februar 2016 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Kira
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå