Gå til innhold

Hva lever dere for? Meninga med livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som en din mission om dagen? Hva er det det viktigste du lever for? Hva tenker du er meninga m livet?!

Anonymous poster hash: d2845...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som en din mission om dagen? Hva er det det viktigste du lever for? Hva tenker du er meninga m livet?!

Anonymous poster hash: d2845...1df

Jeg tenker at meningen min var å bli mor, jeg hadde ingen identitet før jeg ble mor. Hva hadde jeg vel vært uten barnet mitt, ingenting antar jeg.

Anonymous poster hash: ad945...24b

Skrevet

Litt for å vise at jeg kan!

Litt for å ta min plass i rekken av kvinner bakover i slekten.

Mye for å gi mine barn en god barndom.

Anonymous poster hash: fe759...650
Skrevet

Å gå av med pensjon, endelig slappe av og gjøre det JEG vil. Bare drøye 30 år til..

Anonymous poster hash: 71bd9...f0f

Gjest GulleGo´
Skrevet

Jeg leter vel fortsatt litt etter meningen med livet, men det viktigste jeg lever for er helt klart datteren min! Tidligere kunne jeg ikke se for meg et liv med barn, nå kan jeg ikke se for meg et liv uten

Skrevet

Akkurat nå er det å være mor, men jeg kjenner at det er noe annet der inne som vil ut, en bohem, som vil ut og utforske mer av verden og krabbe ut av a4 arket jeg nå sitter på. Samtidig kan jeg ikke forestille meg å reise noe som helst sted uten barna mine Tror det må bli i mitt neste liv da..

Anonymous poster hash: f26b8...090
Skrevet

Å gå av med pensjon, endelig slappe av og gjøre det JEG vil. Bare drøye 30 år til..

Samme her...

Anonymous poster hash: 4f094...11d

Skrevet

Samme her...

Anonymous poster hash: 4f094...11d

Lev mens man kan, man vet aldri hva fremtiden bringer 😊

Anonymous poster hash: 29cb6...ed9

Skrevet

Da jeg var barn/ungdom var meninga litt vanskelig å finne. Jeg så alltid frem til å skape min egen familie, og syntes barndommen var litt lang. Så for meg hadde det nok passet bedre å leve i et samfunn der man ikke brukte så mange år på å forberede seg til voksenlivet. Det jeg jobber med nå er å være familiens organisator og omsorgsgiver. Jeg skal klargjøre barna for deres voksenliv, slik at de blir så gode og lykkelige mennesker som mulig. Det er nok noe av det mest meningsfulle jeg kan tenke meg å bruke tiden min på.  Etterhvert, når barna ikke trenger meg på samme måte, tror jeg at jeg skal gjøre den samme jobben et annet sted. Et sted der de trenger denne hjelpen sårt. Dette skal jeg og mannen få gjøre sammen. Jeg med min kompetanse, han med sin. Jeg gleder meg, men er glad jeg har litt tid på meg, for det kommer til å bli både fint og sannsynligvis litt for utfordrende å oppsøke mennesker som har minimalt med ressurser på det meste i livet.

Skrevet

Meningen med livet mitt er helt klart barna mine. De er deg viktigste jeg har og det jeg lever for.

Kunne ikke tenke meg å leve livet uten dem rundt meg.

Til tider ekstremt slitsomt, men det er de som gir meg glede her i livet og jeg føler at jeg gjør noe meningsfylt ved å oppdra de. Har aldri vært noe opptatt av karriere eller lignende. Å få barn var det største jeg ville oppnå.

Ellers gleder jeg meg til pensjonsalderen hvor jeg kan slappe av og forhåpentligvis reise en del. Man vet ikke hva fremtiden bringer, men jeg håper fremdeles det blir muligheter til det.

Anonymous poster hash: 5b1ee...5fd

Skrevet

Kjærligheten. Kjærligheten til barna, og kjærligheten til en mann. Jeg opplevde vel ikke kjærlighet før jeg fikk barna mine, og ekte kjærlighet med en mann opplevde jeg ikke før jeg var i 30 årene. Og en hel barndom uten noe form for kjærlighet, mange år hvor man ikke tør å føle kjærlighet. Så er dette veldig viktig for meg. Men jeg ser og fram til å reise, oppleve verden. Jeg leser veldig mye, og lærer meg språk.

Anonymous poster hash: 1f0c1...780
Skrevet

Ønsker du et meningsfylt liv må du sette deg langsiktige mål som du jobber etter.

Ønsker du et lykkelig liv er nøkkelen å leve i nuet.

Anonymous poster hash: 1d07d...89c

Skrevet

Jeg er forsker og lever for faget mitt! Jobben min er fantastisk siden jeg får «redde verden» hver dag. Tilværelsen hadde ikke vært komplett uten mann og barn, tror ikke jeg kunne vært lykkelig som enslig.

Skrevet

Jeg hatet livet fram til jeg var rundt 23-25 år. Følte ingen tilhørighet med noen eller noe sted. Jegfølte meg annerledes og utenfor. Prøvde å avslutte det hele.

Jeg var ikke spesiell for noen, og da jeg møtte en som syns at jeg var det helt store, og dom ble forelsket i meg, da jeg var 20, så tenkte jeg st dette var 'as good as it gets'.

Han var den første som var ordentlig snill med meg, og vi fikk barn sammen.

Jeg gikk fra han, og jeg tenker at det var da livet mitt egentlig startet, og jeg nyter det.

Har opplevd mye, kjempet en god del og det har vært tunge stunder. Men sånn er livet, og jeg ser på det som et slags eventyr nå. Tar det som det kommer og vet jeg lærer noe av alt. Og til og med det kjipe som skjer har en mening, selv om jeg ikke ser det før 20 år etter. Det er spennende. Litt som det ordtaket: Det går bra til slutt. Og går det ikke bra er det ikke slutt ennå.

Så jeg lever på en måte fra dag til dag, og dører lukkes og åpner seg. Jeg prøver å ha et åpent sinn og være respektfull mot andre. Og mine barn og min mann er selvsagt sentrum i min verden. Jeg er virkelig heldig med 'reisen' mi, og har vært det de siste 20 årene. Hva framtiden bringer vet ingen.... 🙂

Anonymous poster hash: d0c58...c05

Skrevet

Barn. Mann. Dyr. Familie. Gode venner. Jobb. Reiser. Kultur.

Skrevet

Barna mine, å bli mor er min mening.

Anonymous poster hash: eebd8...333

Skrevet

Meningen med livet mitt er å leve et liv med mening ;)

Jeg lever og ånder for ungene mine, gjør alt i min makt for at de skal ha det bra, føle seg elsket og ivaretatt. Jeg prøver å holde dem friske og raske og prøver å gi dem dem den beste barndommen de kan ha :)

Men jeg ønsker også å ta vare på meg selv, derfor er jeg opptatt av å ha et solid nettverk rundt meg. Jeg finner på ting med venninner så ofte jeg kan og jeg synger i kor (å synge er terapi) :)

Tar meg gjerne en tur ut eller jeg samler gjengen til middag (både med eller uten barn). Stresser ikke med materielle ting og tar en dag av gangen, ett skritt av gangen.

Jeg fyller dagene med det/dem som gir livet mening ;)

Anonymous poster hash: 44b9c...4eb

Skrevet

Tja. Det overordnede målet er naturligvis å gjøre livet best mulig for meg og mine nærmeste. Sørge for at vi har det så godt vi kan ut fra våre forutsetninger, at vi er fornøyde og glade for de livene vi har og at vi håndterer vansker og utfordringer på en god måte. Jeg jobber for et lykkelig liv snarere enn et meningsfylt jmf tidligere anonym. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss. Her var det mye sørgelig lesning.

Jeg lever for å nyte livet, jeg. Gleden, menneskene rundt meg, dem jeg kjenner og dem jeg skal bli kjent med. Gjøre morsomme ting, nyte musikk, nyte naturen og arbeidet. Bli svett. Få møkk under neglene.

Skrevet

Tja. Det overordnede målet er naturligvis å gjøre livet best mulig for meg og mine nærmeste. Sørge for at vi har det så godt vi kan ut fra våre forutsetninger, at vi er fornøyde og glade for de livene vi har og at vi håndterer vansker og utfordringer på en god måte. Jeg jobber for et lykkelig liv snarere enn et meningsfylt jmf tidligere anonym.

Så et meningsfylt liv kan ikke være et lykkelig liv? ;)

Å fylle dagene med det som betyr noe for meg, noe meningsfylt, gjør meg jo lykkelig :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Å fylle dagene med det som betyr noe for meg, noe meningsfylt, gjør meg jo lykkelig :)

Jeg tenker at lykke er verktøyet jeg bruker for å leve livet mitt. Ikke målet som skal komme langt der framme.

Skrevet (endret)

Jeg skrev ut fra hva en tidligere anonym hevdet. Poenget mitt var vel snarere at jeg ikke har et eller flere langsiktige mål her i livet som jeg jobber mot. Jeg lever ikke etter "når bare det og det skjer, da blir det bra". Det ER bra, pr idag, uten at livet mitt trenger påfyll av verken penger eller andre goder. Og uten at det er prefekt i andres målestokk. Det er fylt med hverdagslykke eller hva jeg skal si. Jeg lever i nuet, og meningen med livet er akkurat det. Noget vanskelig å forklare merker jeg. 

Endret av Mandala
Skrevet

Akkurat nå: barna mine og sjokolade :P

Anonymous poster hash: fea20...790

Skrevet

Kjærlighet.

Til mannen, barna, famile, venner, naturen, dyr, landet mitt, jobben min, mat, musikk, litteratur m.m.

Anonymous poster hash: 612e1...582

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...