Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Inne i huset altså, jeg mener ikke ute på offentlige trapper. Syns jeg kan erindre at vi fikk lov når jeg var barn, men for meg det er så sykt uaktuelt å la ungene mine skli på gelenderet inne. Men, er jeg streng? Anonymous poster hash: 024bd...628
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Nei det får de ikke lov til. Det er sikkert gøy, husker det selv, men hjemme hos meg er det ikke aktuelt. Anonymous poster hash: f2483...1d5
TPK Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Nei, det går ikke an her. Hadde ikke vært greit uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Min kusine var her med sin sønn på besøk og lot han skli ned vårt gelender. Det er glass i i gelenderet. Jeg var ganske overrasket. Min sønn ville også skli men det sa jeg var uaktuelt. Ville høre om det var jeg som var teit.. Anonymous poster hash: 024bd...628
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Nei! Ikke heime og ikke andre steder. Anonymous poster hash: aa756...926
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 Javisst, her får de lov. Kan ikke se noen grunn til å si nei egentlig... Anonymous poster hash: 0385c...57f
Superdolly Skrevet 6. februar 2016 #7 Skrevet 6. februar 2016 Vi har ikke trapp med gelender, men hvis vi hadde hatt det kan jeg ikke se noen grunn til at jeg skulle nektet dem det.
Gemini77 Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Nei, men det har aldri vært en problemstilling da barna aldri har gitt uttrykk for å prøve.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 Javisst, her får de lov. Kan ikke se noen grunn til å si nei egentlig... Anonymous poster hash: 0385c...57f Jeg ser minst to: faren for å falle to meter ned i steinfliser og at apekattoppførsel som klatring på møbler, beina på veggene osv er ufint og usivilisert. Anonymous poster hash: 024bd...628
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Jeg elsket å skli på gelender da jeg var liten. Fikk aldri lov, så sneik meg til i tide å utide haha... Men så, en dag... jeg gremmes enda. Jeg var på besøk hos en venninne, jeg var 14år, skulle tro jeg var ferdig med dette? Men neida, ingen så meg, og jeg kastet meg utfor... hørte en snål lyd og så når jeg kom ned at beltespennen min hadde laget en DYP stripe ned HELE gelenderet! Jeg har skjelden skammet meg så mye Måtte gå opp i stuen å si at "eh kremt du skjønner, jeg hadde så himla lyst å skli ned kremt... gelenderet, så eh ja, jeg gjorde det, og nå... Eh... Har jeg ødelagt gelenderet deres *rødme... Jeg kan den dag i dag se for meg det gelenderet, mørke grønt, med en lang, litt lysere grønn stripe i Phu... Det verste er... at enda, om jeg er sikker på at ingen ser meg (og at jeg ikke har belte eller knapper, eller noe i hele verden som kan ødelegge) så kaster jeg meg utfor i full fart haha 40 år og ikke ferdig! Anonymous poster hash: dc394...47e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #11 Skrevet 6. februar 2016 Ja, det får de lov til:) Anonymous poster hash: bd8d2...154
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. februar 2016 #12 Skrevet 6. februar 2016 Jeg sklei ned rekkverket på trappa hjemme hos bestemor og bestefar. Sånn stort gelender med sving, det var jo så stas!!! Hadde vi hatt det hjemme hadde de fått lov! Men vårt egner seg ikke til slikt
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #13 Skrevet 6. februar 2016 De fikk lov helt til eldste falt av og brakk armen stygt. Den vil aldri bli helt bra. Fall fra små høyder kan være farlig. Anonymous poster hash: d7bf1...3e6
skinnfilla Skrevet 6. februar 2016 #14 Skrevet 6. februar 2016 De gjør det ute på vei ned fra huset, ca 2 meter langt, inne henger det inntil veggen.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #16 Skrevet 6. februar 2016 Selvfølgelig får de lov til det Gjorde det selv som barn, og det er et gyllent barndomsminne Barna mine er veldig takknemlige for at de ikke kommer fra så stive hjem som enkelte av vennene deres. Anonymous poster hash: 5c83f...bfe
Mandala Skrevet 6. februar 2016 #17 Skrevet 6. februar 2016 De fikk lov helt til eldste falt av og brakk armen stygt. Den vil aldri bli helt bra. Fall fra små høyder kan være farlig. Anonymous poster hash: d7bf1...3e6 Utfra den tankegangen er da absolutt alt farlig eller? Små høyder finner man jo overalt. Og ja,min sønn har også brukket armen etter fall fra en ganske lav kant. Jeg hadde latt barna få lov om det egnet seg for å skli på. Det går ikke hos oss. Samboeren hadde nok derimot ikke ønsket at de gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #18 Skrevet 6. februar 2016 Hadde det vært mulig uten å skade seg hadde jeg sikkert ikke nektet de det. Selv mener de at de ikke vil skade seg så i deres øyne er jeg hysterisk. Anonymous poster hash: 359ab...fce
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #19 Skrevet 6. februar 2016 Selvfølgelig får de lov til det Gjorde det selv som barn, og det er et gyllent barndomsminne Barna mine er veldig takknemlige for at de ikke kommer fra så stive hjem som enkelte av vennene deres. Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Jeg er så glad du sa det. Det viser at jeg endelig har klart å bygge et mer presentabelt og "stivere" hjem enn det jeg kom fra, hvor alt ikke var så nøye. Mamma tenkte at så lenge ting er praktisk og ikke livsfarlig, var det greit. La barn være barn, liksom. Og at du sier det på den måten, som viser at du har en del forakt for slike overklassetendenser, bekrefter at jeg er på riktig vei med å distansere meg fra middelklassens verdier og over i en mer overklassehøflighet, som jeg ønsker. 😄 Anonymous poster hash: 024bd...628
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #20 Skrevet 6. februar 2016 Jeg elsket å skli på gelender da jeg var liten. Fikk aldri lov, så sneik meg til i tide å utide haha... Men så, en dag... jeg gremmes enda. Jeg var på besøk hos en venninne, jeg var 14år, skulle tro jeg var ferdig med dette? Men neida, ingen så meg, og jeg kastet meg utfor... hørte en snål lyd og så når jeg kom ned at beltespennen min hadde laget en DYP stripe ned HELE gelenderet! Jeg har skjelden skammet meg så mye Måtte gå opp i stuen å si at "eh kremt du skjønner, jeg hadde så himla lyst å skli ned kremt... gelenderet, så eh ja, jeg gjorde det, og nå... Eh... Har jeg ødelagt gelenderet deres *rødme... Jeg kan den dag i dag se for meg det gelenderet, mørke grønt, med en lang, litt lysere grønn stripe i Phu... Det verste er... at enda, om jeg er sikker på at ingen ser meg (og at jeg ikke har belte eller knapper, eller noe i hele verden som kan ødelegge) så kaster jeg meg utfor i full fart haha 40 år og ikke ferdig! Anonymous poster hash: dc394...47e Fnis! Tabbe 😂 Veldig modig å si i fra da. Jeg tror jeg heller hadde dødd. Anonymous poster hash: 024bd...628
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #21 Skrevet 6. februar 2016 Selvfølgelig får de lov til det Gjorde det selv som barn, og det er et gyllent barndomsminne Barna mine er veldig takknemlige for at de ikke kommer fra så stive hjem som enkelte av vennene deres. Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Jeg er så glad du sa det. Det viser at jeg endelig har klart å bygge et mer presentabelt og "stivere" hjem enn det jeg kom fra, hvor alt ikke var så nøye. Mamma tenkte at så lenge ting er praktisk og ikke livsfarlig, var det greit. La barn være barn, liksom. Og at du sier det på den måten, som viser at du har en del forakt for slike overklassetendenser, bekrefter at jeg er på riktig vei med å distansere meg fra middelklassens verdier og over i en mer overklassehøflighet, som jeg ønsker. 😄 Anonymous poster hash: 024bd...628 😂😂😂 Anonymous poster hash: 5c83f...bfe
Kathrine. Skrevet 6. februar 2016 #22 Skrevet 6. februar 2016 Får lov i den nederste av 2 trapper. De gjør det stadig. Bare koselig at ungene er aktive.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #23 Skrevet 6. februar 2016 Selvfølgelig får de lov til det Gjorde det selv som barn, og det er et gyllent barndomsminne Barna mine er veldig takknemlige for at de ikke kommer fra så stive hjem som enkelte av vennene deres. Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Jeg er så glad du sa det. Det viser at jeg endelig har klart å bygge et mer presentabelt og "stivere" hjem enn det jeg kom fra, hvor alt ikke var så nøye. Mamma tenkte at så lenge ting er praktisk og ikke livsfarlig, var det greit. La barn være barn, liksom. Og at du sier det på den måten, som viser at du har en del forakt for slike overklassetendenser, bekrefter at jeg er på riktig vei med å distansere meg fra middelklassens verdier og over i en mer overklassehøflighet, som jeg ønsker. 😄 Anonymous poster hash: 024bd...628 😂😂😂 Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Vil du heve deg over folket og støtte et klassesamfunn, får du kanskje begynne med språket? http://www.nrk.no/kultur/er-dette-_sinnssykt_-eller-_sykt__-1.7534423 Anonymous poster hash: 5c83f...bfe
stratosku Skrevet 6. februar 2016 #24 Skrevet 6. februar 2016 Ja, det får dem lov til. Ser ikke noe problem i å nekte dem det, fikk selv lov som barn og elsket det Nesten flaut å innrømme, men hender støtt og stadig når jeg er alene at jeg slenger meg ned gelenderet selv, er jo sååå morro :/
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #25 Skrevet 6. februar 2016 Selvfølgelig får de lov til det Gjorde det selv som barn, og det er et gyllent barndomsminne Barna mine er veldig takknemlige for at de ikke kommer fra så stive hjem som enkelte av vennene deres. Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Jeg er så glad du sa det. Det viser at jeg endelig har klart å bygge et mer presentabelt og "stivere" hjem enn det jeg kom fra, hvor alt ikke var så nøye. Mamma tenkte at så lenge ting er praktisk og ikke livsfarlig, var det greit. La barn være barn, liksom. Og at du sier det på den måten, som viser at du har en del forakt for slike overklassetendenser, bekrefter at jeg er på riktig vei med å distansere meg fra middelklassens verdier og over i en mer overklassehøflighet, som jeg ønsker. 😄 Anonymous poster hash: 024bd...628 😂😂😂 Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Vil du heve deg over folket og støtte et klassesamfunn, får du kanskje begynne med språket? http://www.nrk.no/kultur/er-dette-_sinnssykt_-eller-_sykt__-1.7534423 Anonymous poster hash: 5c83f...bfe Poenget med linken var? Synes hun svarte deg på et bra språk jeg. Sett på eget språk? Gjør det! Anonymous poster hash: 359ab...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå