Gå til innhold

Er jeg den slemme her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt med hevn egentlig?

Anonymous poster hash: 95a83...bca

Nei si det? For mange tusen år siden startet mennesker å hevne seg, dette utviklet seg og kalles i mange områder i dag krig.

Så du kan like godt si "hva er galt med krig?" Sleng på en lizzom også, så er du i mål :(

Anonymous poster hash: 712e1...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei si det? For mange tusen år siden startet mennesker å hevne seg, dette utviklet seg og kalles i mange områder i dag krig.

Så du kan like godt si "hva er galt med krig?" Sleng på en lizzom også, så er du i mål :(

Hun har ingen politisk eller økonomisk motiv, som alltid er grunnen for en krig. Idiotisk sammenligning.

Skrevet

Hun har ingen politisk eller økonomisk motiv, som alltid er grunnen for en krig. Idiotisk sammenligning.

Nei, om du leser om hvordan krig startet, var dette hverken politisk eller økonomisk grunn.

En mann ville ha hekk, og så var det hele i gang.

Hevn er alltid verst for den som utfører hevnen. Hva får man igjen for det? Man blir en dårligere person, og hvem vil være det?

Skrevet

Det er feighet i mine øyne å ikke fortelle henne det, han har gjort deg medansvarlig i utroskap uten din kjennsksap, løyet til begge parter, utnyttet dere begge to!

Hva om du hadde fått ekte følelser for ham? En av dere hadde blitt gravide?

Det er absolutt DIN sak, ikke la ham slippe unna og la ham gjenta dette enda en gang!!!

Anonymous poster hash: 2b0c6...db6

Skrevet

Nei, om du leser om hvordan krig startet, var dette hverken politisk eller økonomisk grunn.

Hevn er alltid verst for den som utfører hevnen. Hva får man igjen for det? Man blir en dårligere person, og hvem vil være det?

Da er kanskje et bedre menneske enn jeg. Jeg kan bare si at jeg tok hevn og føler meg bedre, har aldri angret.

Skrevet

Da er kanskje et bedre menneske enn jeg. Jeg kan bare si at jeg tok hevn og føler meg bedre, har aldri angret.

Smaker hevnen like godt når den går utover en uskyldig tredjepart

Anonymous poster hash: 5d9b9...664

Skrevet

Jeg ville gjerne ha likt å vite dersom mannen min drev med noe slikt. Kan du ikke fortelle henne anonymt? Og nevne en konkret hendelse eller flere.

Anonymous poster hash: fecb3...6fe

Skrevet

Det er feighet i mine øyne å ikke fortelle henne det, han har gjort deg medansvarlig i utroskap uten din kjennsksap, løyet til begge parter, utnyttet dere begge to!

Hva om du hadde fått ekte følelser for ham? En av dere hadde blitt gravide?

Det er absolutt DIN sak, ikke la ham slippe unna og la ham gjenta dette enda en gang!!!Anonymous poster hash: 2b0c6...db6

Signere denne!

Anonymous poster hash: fecb3...6fe

Gjest GulleGo´
Skrevet

Smaker hevnen like godt når den går utover en uskyldig tredjepart

Anonymous poster hash: 5d9b9...664

Er kjæresten hans den uskyldige tredjeparten du snakker om? For ja, det er synd i henne. Men det ville være mer synd i henne om hun tror denne mannen er den rette, planlegger livet sammen med han og får barn sammen, for så å finne ut dette i ettertid. Mannen er helt tydelig en drittsekk som ikke bryr seg om noe annet enn seg selv om p*kken sin. Hun fortjener bedre! 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ville helt klart å visst om dette hvis jeg var henne.

Skrevet

Mange her som skriver at de ville visst... At konen har rett til å vite... At det er det eneste riktige osv.

Dette er det INGEN av oss som vet.

Om det er sant at denne konen har psykiske problemer, av grunner ingen av oss vet noe om, kan det hende hun ikke vil vite, for det finnes mennesker som ikke vil vite også. Mennesker som fortrenger, for kanskje har hun mer enn nok med det hun sliter med?

Kanskje denne damen trenger denne mannen nå? Trenger han selv om han har vært utro? Trenger å ikke få vite?

Man skal være forsiktig med å presse på andre mennesker ting vi ikke vet om de takler, veldig forsiktig.

Hadde dette vært en person hi kjente, visste om, visste at hun kunne takler det, visste at hun fortjente å vite dette, da hadde jeg helt klart sagt ifra.

Men noen ganger er ikke verden sort/hvitt og vi må trå forsiktig...

Vi kan ikke ta for gitt at andre tenker som oss. ...

Skrevet

Kort fortalt så traff jeg en mann og falt pladask. Vi holdt på noen måneder før jeg fant ut at han hadde dame! Da kom alle de klassiske forklaringene og unnskyldningene om at de ikke har det bra, at han skal gå fra henne, men hun er dårlig/psykisk, de har ikke sex og han er veldig, veldig glad i meg..Jeg ga han veldig kort tid på å ordne opp med henne, men han hadde hele tiden nye grunner til å utsette det.

Så nå har jeg fått nok, jeg er ute av vårt "forhold", men jeg har sagt til han at han får være ærlig mot damen sin, om ikke, forteller jeg henne om oss og hvordan han faktisk er..

Han er rasende på meg og sier jeg ødelegger livet hans om jeg sier noe til henne, men det får meg faktisk bare til å få mer lyst å fortelle henne. For alt han er redd for nå, er at det skal komme ut og alt han sa til meg er jo tydelig bare tull og jeg var et morsomt knull så lenge det varte..

Så er jeg slem siden jeg forventer at han forteller, og om ikke forteller jeg?

De har ikke barn og ikke felles bolig.

Anonymous poster hash: f9f57...ff4

Du er ikke den slemme, det er det han som er. Han har utnyttet både deg og den andre damen.

Jeg er helt uenig med dem som sier at du ikke skal si noe til henne. Jeg synes hun fortjener å få vite hva slags mann hun kaster bort livet på.

Anonymous poster hash: 0898a...2b7

Skrevet

Her hadde jeg nok trådd litt forsiktig... Du er den andre kvinnen, når elskeren din dumper deg springer du som en forsmådd kvinne til damen hans og sladrer... Du kommer til å bli fremstilt som utrolig patetisk og mest sansynlig bli et offer for bygdedyret uansett hvor mye beviser du har.

Jeg veit ut fra det du skriver at slik er ikke det. Men, dette er historien med størst sannsynlighet blir servert fra han både til dama og på bygda. I tillegg så blir du nok fremstilt som den som la deg etter han og nektet å akseptere... Osv osv...

Så for all del, hun har rett på å vite... Men, jeg hadde vært skeptisk...

Anonymous poster hash: 55f45...eac

Han dumpet ikke henne. Det var hun som dumpet han.

Jeg syns helt klart hi burde fortelle og advare henne. Jeg ville vist før jeg ble enda med knyttet til han.

Anonymous poster hash: 75dad...dd2

Skrevet

Her hadde jeg nok trådd litt forsiktig... Du er den andre kvinnen, når elskeren din dumper deg springer du som en forsmådd kvinne til damen hans og sladrer... Du kommer til å bli fremstilt som utrolig patetisk og mest sansynlig bli et offer for bygdedyret uansett hvor mye beviser du har.

Jeg veit ut fra det du skriver at slik er ikke det. Men, dette er historien med størst sannsynlighet blir servert fra han både til dama og på bygda. I tillegg så blir du nok fremstilt som den som la deg etter han og nektet å akseptere... Osv osv...

Jeg syns helt klart hi burde fortelle og advare henne. Jeg ville vist før jeg ble enda med knyttet til han.

Jeg er klar over at HI dumpet han og at hun ikke viste osv osv... Men, det veit ikke dama, det veit ikke bygda... Derimot så er det nok det som blir historien når dette kommer ut.

Det er derfor jeg ber HI trå varsomt... Sjansen er veldig stor for at dette slår tilbake på henne for full kraft og at hun blir sett på som den patetiske, lause, forsmådde damen som legger seg etter gifte menn...

Skrevet

Jeg er klar over at HI dumpet han og at hun ikke viste osv osv... Men, det veit ikke dama, det veit ikke bygda... Derimot så er det nok det som blir historien når dette kommer ut.

Det er derfor jeg ber HI trå varsomt... Sjansen er veldig stor for at dette slår tilbake på henne for full kraft og at hun blir sett på som den patetiske, lause, forsmådde damen som legger seg etter gifte menn...

Så ja, jeg ville nok ha vist selv... Men, jeg hadde nok ikke fortalt det... Så dobbelmoralsk er jeg... Men, det er pga jeg er så kynisk at jeg setter mitt eget liv og trivsel fremfor et ukjent menneske som jeg verken har relasjoner til eller noe form for ansvar ovenfor...

Skrevet

Du må fortelle det! Jeg har selv en kjæreste som jeg ikke har felles barn med enda! Jeg ville hverfall likt å vite noe sånt før jeg etablererer meg med denne mannen resten av livet!

Si det!! Uansett hva motivet ditt måtte være!

Anonymous poster hash: a132f...015

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg ville fortalt det, og jeg ville også visst det om det gjaldt meg.

Skrevet

Fortell det. Ikke tvil. Jeg ville visst det og jeg har gjort det samme selv. Gav han en frist som han ikke overholdt- dermed fortalte jeg det. Hun har takket meg senere.

Skrevet

Kort fortalt så traff jeg en mann og falt pladask. Vi holdt på noen måneder før jeg fant ut at han hadde dame! Da kom alle de klassiske forklaringene og unnskyldningene om at de ikke har det bra, at han skal gå fra henne, men hun er dårlig/psykisk, de har ikke sex og han er veldig, veldig glad i meg..Jeg ga han veldig kort tid på å ordne opp med henne, men han hadde hele tiden nye grunner til å utsette det.

Så nå har jeg fått nok, jeg er ute av vårt "forhold", men jeg har sagt til han at han får være ærlig mot damen sin, om ikke, forteller jeg henne om oss og hvordan han faktisk er..

Han er rasende på meg og sier jeg ødelegger livet hans om jeg sier noe til henne, men det får meg faktisk bare til å få mer lyst å fortelle henne. For alt han er redd for nå, er at det skal komme ut og alt han sa til meg er jo tydelig bare tull og jeg var et morsomt knull så lenge det varte..

Så er jeg slem siden jeg forventer at han forteller, og om ikke forteller jeg?

De har ikke barn og ikke felles bolig.

Hvordan fant du ut at han hadde ei annen ei?

Anonymous poster hash: baad9...55f

Skrevet

For meg er det i hvert fall relevant hvem den hevnen rammer. Hvis det var mulig å bare ramme ham, så kunne jeg skjønt det bedre.

Samtidig har jeg vært iherdig med barna mine når jeg har formant om at de ikke skal slå igjen. Det er ikke sånn at jeg får mindre vondt hvis du også har vondt. Det er ikke sånn at andre blir snille av at jeg er slem. 

Skrevet

HI her..

Jeg forstår jo at det er delte meninger ang det å fortelle kjæresten (ikke kone), og jeg er litt i tenkeboksen selv, men jeg kommer hele tiden tilbake til at jeg vil at hun skal vite..Det er kanskje hevn som står øverst for meg, men når jeg tenker på henne får jeg en lei følelse, det er jo forferdelig at ens kjæreste har et forhold med en annen. Jeg vil jo ikke såre henne, og selv om jeg ev skulle være budbringeren, så er det han som sårer henne, ikke jeg. Han har såret meg også, dypt, jeg trodde på han og begynte å få store følelser for han, også var alt bare tull..Og jeg finner meg ikke i det, man leker ikke slik med andre mennesker. 

Jeg fikk vite det av han selv, ting begynte jo å bli "seriøst" og han skjønte vel at han ikke kunne dra det lengre uten at jeg hadde funnet det ut uansett.

Skrevet

HI her..

Jeg forstår jo at det er delte meninger ang det å fortelle kjæresten (ikke kone), og jeg er litt i tenkeboksen selv, men jeg kommer hele tiden tilbake til at jeg vil at hun skal vite..Det er kanskje hevn som står øverst for meg, men når jeg tenker på henne får jeg en lei følelse, det er jo forferdelig at ens kjæreste har et forhold med en annen. Jeg vil jo ikke såre henne, og selv om jeg ev skulle være budbringeren, så er det han som sårer henne, ikke jeg. Han har såret meg også, dypt, jeg trodde på han og begynte å få store følelser for han, også var alt bare tull..Og jeg finner meg ikke i det, man leker ikke slik med andre mennesker.

Jeg fikk vite det av han selv, ting begynte jo å bli "seriøst" og han skjønte vel at han ikke kunne dra det lengre uten at jeg hadde funnet det ut uansett.

Ok. Bra han sa det da. Men du oppdaget det ikke på Facebook eller lignedes selv? Veldig vondt å bli ført bak lyset, så jeg ville ha visst det om det var meg

Anonymous poster hash: baad9...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...