Gå til innhold

Hvor vondt er det å føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt horribelt grusomt? Jeg gruer meg så mye!!!!!!!!

Anonymous poster hash: d6cee...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høyt er et tre?

Anonymous poster hash: 70f35...c2d

Skrevet

Smerten man opplever ved en fødsel er veldig individuell. Jeg synes mine fødsler var veldig overkommelige. Med nr 1 var jeg overrasket over hvor fort det gikk, og at det ikke var så vondt som jeg trodde. Med nr 2 var jeg litt tøff i trynet etter forrige fødsel, og den var en del vondere (styrtfødsel) men allikevel en fin opplevelse. Veldig intenst da, så jeg var helt utkjørt etterpå... Gruer meg ikke til å evt føde igjen.

Skrevet

Min siste fødsel var deilig, var på lag med riene-var som vi deltok i en spurt sammen. Var nesten organisk på en måte. Fødselen varte i 40 min, elsker å føde. Mitt 4 barn. Ingen av de har vært smertefulle, men den siste var bare en nytelse. Elsker føles jeg får når barnet spreller seg ut.

Anonymous poster hash: 69285...399

Skrevet

Det er ikke en god følelse, men jeg må si jeg var positivt overrasket. Jeg ble skremt halvt ihjel med røverhistorier fra slekt og venner ang hvor fælt det var å føde. Vondt er det, absolutt. Men det gjelder bare å holde hode kaldt og bare stole på kroppen sin, kvinnekroppen er virkelig fantastisk! 

Det jeg synes var verst var åpningsriene, å presse ut ungen var enkelt iforhold til åpningsriene :P 

Alle fødsler er individuelle, noen føder i doskåla fordi dem tror at de bare har litt vondt i magen, andre tror de skal dø. Hvordan din blir, er det ingen som vet. Det eneste vi vet er at det er virkelig vert det! <3

Anonymous poster hash: 921eb...e6f
Skrevet

Det kommer jo an på personen og selve fødselen.

Personlig er det det jævligste av smerte jeg har vært med på. Slo lett akutt blindtarmbetennelse, 3.grads forbrenning og rotfylling uten bedøvelse. Dvs at jeg hadde foretrekt de tre samtidig framfor smertene ved fødsel.

Jeg er høysensitiv, har lav smerteterskel. Den blir også lavere jo lengre jeg har vondt, født to barn uten smertelindring pga inkompetent sykehus på nr.1 (24-timers fødsel) og styrtfødsel nr.2.

Allikevel har jeg utsatt meg for en 3. graviditet. Pling kokos - angrer nå. Håper egentlig på ks, pga komplikasjonsfare i dette svangerskapet. Men det går seg nok til, så da blir det fødsel igjen. Gruer meg, har mareritt og nekter å snakke om det med noen - så det er det ingen som vet.

I tillegg til den fysiske smerten, er det ekstremt nedverdigende å føde. Jeg snakker aldri om fødslene mine med noen. Jeg finner fødslene mer psykisk belastende enn voldtektene jeg ble utsatt for som 15-åring og 18-åring. Har prøvd å snakke med jm bl.a, men folk avfeier det som vakkert og naturlig. Noe alle gjør.. Så da blir følelsen enda verre - altså den nedverdigende følelsen.. Så nå holder jeg kjeft, gråter kun når jeg er alene og later som at alt er i sin skjønneste orden ang. fødsel nr.3

Anonymous poster hash: c9775...dfa

Skrevet

Min siste fødsel var deilig, var på lag med riene-var som vi deltok i en spurt sammen. Var nesten organisk på en måte. Fødselen varte i 40 min, elsker å føde. Mitt 4 barn. Ingen av de har vært smertefulle, men den siste var bare en nytelse. Elsker føles jeg får når barnet spreller seg ut.

Seriøst?

Skrevet

Det er veldig individuelt. Hvis det ikke blir styrtfødsel, noe som er mest sannsynlig, så kan du få epidural. Det tar bort smerten helt fra åpningsriene 👍

Ingen vits i å utsette seg for mer smerter enn man må. Blir hverken mer kvinne eller helt av den grunn.

Personlig syntes jeg det var fantastisk å føde, og synes det er synd jeg ikke får oppleve det igjen..

Anonymous poster hash: 94d07...078

Skrevet

Det kommer jo an på personen og selve fødselen.

Personlig er det det jævligste av smerte jeg har vært med på. Slo lett akutt blindtarmbetennelse, 3.grads forbrenning og rotfylling uten bedøvelse. Dvs at jeg hadde foretrekt de tre samtidig framfor smertene ved fødsel.

Jeg er høysensitiv, har lav smerteterskel. Den blir også lavere jo lengre jeg har vondt, født to barn uten smertelindring pga inkompetent sykehus på nr.1 (24-timers fødsel) og styrtfødsel nr.2.

Allikevel har jeg utsatt meg for en 3. graviditet. Pling kokos - angrer nå. Håper egentlig på ks, pga komplikasjonsfare i dette svangerskapet. Men det går seg nok til, så da blir det fødsel igjen. Gruer meg, har mareritt og nekter å snakke om det med noen - så det er det ingen som vet.

I tillegg til den fysiske smerten, er det ekstremt nedverdigende å føde. Jeg snakker aldri om fødslene mine med noen. Jeg finner fødslene mer psykisk belastende enn voldtektene jeg ble utsatt for som 15-åring og 18-åring. Har prøvd å snakke med jm bl.a, men folk avfeier det som vakkert og naturlig. Noe alle gjør.. Så da blir følelsen enda verre - altså den nedverdigende følelsen.. Så nå holder jeg kjeft, gråter kun når jeg er alene og later som at alt er i sin skjønneste orden ang. fødsel nr.3

Anonymous poster hash: c9775...dfa

Uff. Avfeier jordmor det bare som noe fint når du forteller hvordan du føler? 😵 Jeg tenker du bør snakke med en annen jordmor da. Når du beskriver det som mer nedverdigende enn å bli voldtatt er jeg redd det vil vise seg senere en gang i livet 😞 Kanskje du klarer legge lokk på nå, men du bør jobbe med det. Du fortjener det. Du fortjener at noen tar dine vonde tanker på alvor.

Skrevet (endret)

You sick woman!

Vel hi.. De var helt jævlige og man tror man ikke skal klare det! Men det gjør man, og smertene er overlevbare, de går over og det fine er at de blir helt borte! Absolutt verdt det, og selvom jeg oppriktig trodde jeg skulle dø så gjør jeg det mer enn gjerne igjen! Det er magisk på en syk måte 💗

Endret av Sheriff Callie
Skrevet

Helt ærlig var fødslene helvete på denne jord,  men det er et helvete som _ går _ over! I det øyeblikket barnet er ute og i armene dine, skyller lettelsen over deg og alt er bra igjen, med en gang. Merket ikke engang at de sydde meg sammen nedentil med nål og tråd. 

Anonymous poster hash: d5d89...617
Skrevet

Er jo ubeskrivelig, men man går jo i en slags transe, særlig første gang, og registrerer ikke nødvendigvis alt som skjer. Fikk epidural med begge mine, og håper jeg rekker det denne gangen og.

Det er jo såpass vondt at man ikke klarer å kjøre bil eller gå når man har en ri, men HVOR vondt man opplever smerten, eller hvor smerten faktisk manifesterer seg, er jo høyst individuelt.

Jeg gruer meg selv, men graviditet er så slitsomt, og så dritspent på hvem det er som bor inni der, så gleden overmanner de negative følelsene.

Anonymous poster hash: 2af8a...7e1

Skrevet

Sykt sykt sjokkerende vondt.

Bortsett fra hvis du har epidural, da er alt lettere (men mer langvarig).

Tredje fødselen min gikk fort så jeg rakk ikke å få epidural - og de sinnsyke smertene den siste timen av åpningsfasen var den største galskapen jeg har vært med på. Jeg trodde jeg skulle bli gal, jeg var virkelig helt sjokkert. Pressriene var sykt vonde de også, helt galskap å oppleve at kroppen lever sitt eget liv og tar helt over med krefter og smerte.

Vil ikke kjenne noe sånt igjen, jeg var helt i sjokk lenge etterpå.

Når det er sagt, så var jeg såpass tilstede at jeg skiftet fødestilling (helt ubevisst) når hodet var ute, og tok i mot babyen selv. Så du skjønner, jeg var ikke helt overmannet av smerter. Man gjør det man må, og fokuserer på det positive 😊

Anonymous poster hash: 86759...cae

Skrevet

Nå lo jeg godt, dette er det mest idiotiske jeg har lest.

Ikke vondt, bare nytelse?

Anonymous poster hash: cd0cd...ddc

Skrevet

Det er ikke verre å føde enn at man synes resultatet veier opp for innsatsen. 

Skrevet

Tenker det er lurt å ha et åpent sinn. Mine har vært helt forskjellige. Har to venninner som syns fødsel er helt ok så alt er mulig. Og det beste for min del var at smertene var over i det babyen var ute. Og premien er veldig verdt det!

Lykke til! 😊

Anonymous poster hash: 224aa...1d9

Skrevet

Nå lo jeg godt, dette er det mest idiotiske jeg har lest.

Ikke vondt, bare nytelse?

Anonymous poster hash: cd0cd...ddc

Ser for meg jordmødrene når anonym her ligger å stønner seg gjennom fødselen.

Skrevet

Ja, ingen smerter. 😊 har veldig mye med den mentaleinstillingen å gjøre, tror jeg.

Skrevet

Morsomt å møte flere som er skrudd sammen som meg 😆. Nå skal det sies at jeg er masochist, men tenner ikke på intense smerter. Så hadde det vært såååå ille, hadde jeg taklet det dårlig. Elsker også følelsen av å mestre dette, å jobbe med kropp, sinn og la meg rive med i urinstinktene mine. Utrolig lei meg for at jeg aldri skal få oppleve dette igjen 😐

Skrevet

Fødsel nr en var vond, nr to sinnsykt vond. Rakk ikke epidural. Men det var også fantastiske opplevelser. Smerten er definitivt verd det!

Anbefaler lystgass. Tar toppene ;)

Anonymous poster hash: 76e4f...b3f

Skrevet

Omtrent som å få revet av en arm.

Har du opplevd det? En i familien fikk revet av et bein. Etter hans beskrivelse tenker jeg at det overhode ikke er sammenlignbart...

Anonymous poster hash: 76e4f...b3f

Skrevet

Er vel som å kaste en grillpølse inn i Drammenshallen hos deg da :legrine:

Er nok de aller aller aller færreste som opplever fødsel på dette viset!

Anonymous poster hash: 5ffbf...88f

Skrevet

Er vel som å kaste en grillpølse inn i Drammenshallen hos deg da :legrine:

Er nok de aller aller aller færreste som opplever fødsel på dette viset!

Anonymous poster hash: 5ffbf...88f

"Grillpølse inn i Drammenshallen"

Takk for dagens latter 😂😂

Skrevet

Hadde epidural og godt med bolus, så jeg hadde en smertefri fødsel. 👍🏻

Anonymous poster hash: fadf7...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...