Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Må man føde det da, eller blir det utskrapning? Noen som vet? Kjenner ei hvor det ble gjort funn uforenlig med liv på OUL, og der måtte hun føde vanlig (dog indusert) Noen som vet når grensen går for utskrapning? Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Jeg mistet i uke 17 sist jeg var gravid. Fødte da hjemme på natten, og babyen var død (hadde vært død i et par dager fikk vi vite etter obduksjon). Den er såpass stor på den tiden at tror ikke de kan skrape den ut. Jeg fikk rier før jeg fødte og riene gjør jo at livmorhals og bekken åpner seg nok til at babyen kommer seg ut. Jeg måtte imidlertid hasteoppereres etter fødselen da morkaken satt fast inni meg. Den ble da kirurgisk fjernet på sykehuset, jeg fikk narkose da. Anonymous poster hash: 659f4...da7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Jeg mistet i uke 17 sist jeg var gravid. Fødte da hjemme på natten, og babyen var død (hadde vært død i et par dager fikk vi vite etter obduksjon). Den er såpass stor på den tiden at tror ikke de kan skrape den ut. Jeg fikk rier før jeg fødte og riene gjør jo at livmorhals og bekken åpner seg nok til at babyen kommer seg ut. Jeg måtte imidlertid hasteoppereres etter fødselen da morkaken satt fast inni meg. Den ble da kirurgisk fjernet på sykehuset, jeg fikk narkose da. Anonymous poster hash: 659f4...da7 Oi, så fælt og trist å høre! Håper det gikk, og går bra med deg! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Og så trist for deg også, forresten! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen 😃 Anonymous poster hash: 4ea46...746
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Jeg mistet i uke 17 sist jeg var gravid. Fødte da hjemme på natten, og babyen var død (hadde vært død i et par dager fikk vi vite etter obduksjon). Den er såpass stor på den tiden at tror ikke de kan skrape den ut. Jeg fikk rier før jeg fødte og riene gjør jo at livmorhals og bekken åpner seg nok til at babyen kommer seg ut. Jeg måtte imidlertid hasteoppereres etter fødselen da morkaken satt fast inni meg. Den ble da kirurgisk fjernet på sykehuset, jeg fikk narkose da. Anonymous poster hash: 659f4...da7 Oi, så fælt og trist å høre! Håper det gikk, og går bra med deg! Anonymous poster hash: b20b7...76a Tusen takk for det! Det er nok det værste jeg har opplevd noen gang. Man tror jo at man er "safe" etter uke 12. Er to år siden, og går bra med meg nå. Er gravid på nytt nå med termin om 2-3 uker. Kan si jeg har vært i overkant nervøs dette svangerskapet. Anonymous poster hash: 659f4...da7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen 😃 Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aiii, det er det jeg er redd for! Har også to større barn, har sett et kvikt foster på tidlig 12ukers UL for 4 uker siden, men nå har jeg bare en følelse av at noe ikke stemmer. Skulle ha kjent noe liv nå, mener jeg. Gratulerer med stor mage, og lykke til, takk for at du svarte! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Jeg mistet i uke 17 sist jeg var gravid. Fødte da hjemme på natten, og babyen var død (hadde vært død i et par dager fikk vi vite etter obduksjon). Den er såpass stor på den tiden at tror ikke de kan skrape den ut. Jeg fikk rier før jeg fødte og riene gjør jo at livmorhals og bekken åpner seg nok til at babyen kommer seg ut. Jeg måtte imidlertid hasteoppereres etter fødselen da morkaken satt fast inni meg. Den ble da kirurgisk fjernet på sykehuset, jeg fikk narkose da. Anonymous poster hash: 659f4...da7 Oi, så fælt og trist å høre! Håper det gikk, og går bra med deg! Anonymous poster hash: b20b7...76a Tusen takk for det! Det er nok det værste jeg har opplevd noen gang. Man tror jo at man er "safe" etter uke 12. Er to år siden, og går bra med meg nå. Er gravid på nytt nå med termin om 2-3 uker. Kan si jeg har vært i overkant nervøs dette svangerskapet. Anonymous poster hash: 659f4...da7 Huff, det forstår jeg godt, så betryggende å snart være i mål, lykke til, og takk for svar! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen 😃 Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aiii, det er det jeg er redd for! Har også to større barn, har sett et kvikt foster på tidlig 12ukers UL for 4 uker siden, men nå har jeg bare en følelse av at noe ikke stemmer. Skulle ha kjent noe liv nå, mener jeg.Gratulerer med stor mage, og lykke til, takk for at du svarte! Anonymous poster hash: b20b7...76a Kjære så vondt. Selv mistet jeg første etter mange års prøving i uke15, det er det såreste jeg noensinne har opplevd. Men nå har jeg tre flotte unger! Og med siste ble jeg veldig godt fulgt opp med tidlige ul. Jeg merket ikke spark før rundt uke 20, fikk høre at det ikke var uvanlig etter så mange svangerskap. Hybelen blir større, visst😉 Lykke til! Anonymous poster hash: 16cc0...226
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe 😔 Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen 😃 Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aiii, det er det jeg er redd for! Har også to større barn, har sett et kvikt foster på tidlig 12ukers UL for 4 uker siden, men nå har jeg bare en følelse av at noe ikke stemmer. Skulle ha kjent noe liv nå, mener jeg.Gratulerer med stor mage, og lykke til, takk for at du svarte! Anonymous poster hash: b20b7...76a Kjære så vondt. Selv mistet jeg første etter mange års prøving i uke15, det er det såreste jeg noensinne har opplevd. Men nå har jeg tre flotte unger! Og med siste ble jeg veldig godt fulgt opp med tidlige ul. Jeg merket ikke spark før rundt uke 20, fikk høre at det ikke var uvanlig etter så mange svangerskap. Hybelen blir større, visst😉 Lykke til! Anonymous poster hash: 16cc0...226 Å, det var godt å høre! Kanskje jeg bare skal gå innom legen i morgen og se om han kan høre noe hjerteslag. Sa det jo til storebror og storesøster etter 12-ukers ULen, og de har jo selvsagt sagt det til alle i klassen osv. Ille nok å miste i seg selv, men nå må jeg forholde meg til alle jeg kun er på hils med som vet også. Bagateller, men allikevel stress. Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 Svigerinnen min fikk tabletter for å drive ut det døde fosteret i uke 16, men endte med utskrapning til slutt likevel fordi det var rester igjen i livmoren, ble infeksjon og hun fikk en styrtblødning. Men det at du ikke kjenner liv enda trenger ikke bety noe altså. Da jeg ventet barn nr 3 kjente jeg ikke liv før rundt uke 20. Livmoren er jo godt utvidet fra før så kroppen produserer mer fostervann og babyen har kjempestor plass rundt seg, hos meg viste det seg også at morkaken lå foran babyen og da kjenner du liv senere. Du har jo ikke nerver i morkaken, så om barnet og morkaken ligger slik til at barnet bokser og sparker rett i den kjenner du ingenting før barnet er sterkt nok til å sparke så du kjenner det gjennom livmoren og på andre siden av den.... Anonymous poster hash: 03c80...f44
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 Svigerinnen min fikk tabletter for å drive ut det døde fosteret i uke 16, men endte med utskrapning til slutt likevel fordi det var rester igjen i livmoren, ble infeksjon og hun fikk en styrtblødning. Men det at du ikke kjenner liv enda trenger ikke bety noe altså. Da jeg ventet barn nr 3 kjente jeg ikke liv før rundt uke 20. Livmoren er jo godt utvidet fra før så kroppen produserer mer fostervann og babyen har kjempestor plass rundt seg, hos meg viste det seg også at morkaken lå foran babyen og da kjenner du liv senere. Du har jo ikke nerver i morkaken, så om barnet og morkaken ligger slik til at barnet bokser og sparker rett i den kjenner du ingenting før barnet er sterkt nok til å sparke så du kjenner det gjennom livmoren og på andre siden av den.... Anonymous poster hash: 03c80...f44 Nei, sant, VET jo dette, men vi damer er jo mestre i "magefølelser". Takk for svar! Er så mange som blir fryktelig lei seg hvis det ikke er liv, så håper det bare er romslig livmor og foranliggende morkake som er forklaringen. Anonymous poster hash: b20b7...76a
Tantrum Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aiii, det er det jeg er redd for! Har også to større barn, har sett et kvikt foster på tidlig 12ukers UL for 4 uker siden, men nå har jeg bare en følelse av at noe ikke stemmer. Skulle ha kjent noe liv nå, mener jeg. Gratulerer med stor mage, og lykke til, takk for at du svarte! Anonymous poster hash: b20b7...76a Jeg har fått nummer tre og min svigerinne nummer fire. Var VESENTLIG seinere vi kjente liv begge to. Jordmor som tok OUL på oss begge sa at dette var fordi livmor var såpass stor at det var "tre rom og kjøkken" der inne kontra med nummer en og to Var full fres og blitt to velskapte barn etter dette hos begge to. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 Jeg måtte "føde" (altså fikk piller tilsvarende medisinsk abort) på sykehuset. De måtte likvel ta utskrapning til slutt siden ikke alt kom ut jeg fossblødde. Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aha, men du fikk ikke drypp for å stimulerer rier osv, det var en medisinsk abort? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, ingen drypp bare piller. Men de tok ul først for å sjekke str, så det kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. Hadde vært dødt så lenge at det hadde begynt å krympe Men pillene satte i gang åpningsrier da, selv om det ikke gjorde så vondt. Det var vel ikke så mye åpning som skulle til. Jeg fikk ikke pressrier Anonymous poster hash: 4ea46...746 Huff, stakkar! Men merket du noe, eller hadde du mistanke? Var det første barnet? Anonymous poster hash: b20b7...76a Nei, det ble oppdaget på oul. Alt så fint ut på tidlig ul i uke 12. Jeg hadde heldigvis to barn fra før å trøste meg med. Takk for omtanken forresten! Det går bra nå, jeg er høygravid igjen Anonymous poster hash: 4ea46...746 Aiii, det er det jeg er redd for! Har også to større barn, har sett et kvikt foster på tidlig 12ukers UL for 4 uker siden, men nå har jeg bare en følelse av at noe ikke stemmer. Skulle ha kjent noe liv nå, mener jeg.Gratulerer med stor mage, og lykke til, takk for at du svarte! Anonymous poster hash: b20b7...76a Jeg har fått nummer tre og min svigerinne nummer fire. Var VESENTLIG seinere vi kjente liv begge to. Jordmor som tok OUL på oss begge sa at dette var fordi livmor var såpass stor at det var "tre rom og kjøkken" der inne kontra med nummer en og to Var full fres og blitt to velskapte barn etter dette hos begge to. Lykke til! Hurra, takk! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Liljekonvall<3 Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Kjente heller ikke liv før veldig sent denne gangen(nr. 3) Godt etter OUL, og den var i uke 20. Tror jeg nesten var 22 uker på vei jeg, før jeg kjente skikkelig spark. Nå er jeg i uke 31 og lillegutt holder meg våken mellom 03 og 05 HVER NATT! 😆 Alt er nok bare bra med den lille, men ta deg en tur til lege/jordmor for å høre etter hjertelyd. Det gjorde jeg. 😊
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 Kjente heller ikke liv før veldig sent denne gangen(nr. 3) Godt etter OUL, og den var i uke 20. Tror jeg nesten var 22 uker på vei jeg, før jeg kjente skikkelig spark. Nå er jeg i uke 31 og lillegutt holder meg våken mellom 03 og 05 HVER NATT! 😆 Alt er nok bare bra med den lille, men ta deg en tur til lege/jordmor for å høre etter hjertelyd. Det gjorde jeg. 😊 Ja, kan hende jeg går innom legen i morgen for å bli litt beroliget, takk for svar! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #21 Skrevet 12. februar 2016 Legen fant ikke hjertelyd i går, gikk til privat UL i dag, og fosteret har vært dødt siden 14+4. Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #22 Skrevet 12. februar 2016 Legen fant ikke hjertelyd i går, gikk til privat UL i dag, og fosteret har vært dødt siden 14+4. Anonymous poster hash: b20b7...76a HI btw. Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #23 Skrevet 12. februar 2016 Uff nei så trist... Synd at du hadde rett i dine antagelser! Håper det går greit med deg tross alt (i alle fall etter hvert) og at du klarer å se fremover. Akkurat nå er det lov å gå helt i kjelleren, grine masse og sørge skikkelig. Det blir bedre! Tro meg, jeg har vært der... Anonymous poster hash: 4ea46...746
Liljekonvall<3 Skrevet 12. februar 2016 #24 Skrevet 12. februar 2016 Å nei! Dette var trist å høre! 😔 Stor klem til deg
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2016 #25 Skrevet 12. februar 2016 Takk, ja, trist, og gruer meg helt sinnsykt til å fortelle det til barna. De gleder seg så veldig! Anonymous poster hash: b20b7...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå