Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #26 Skrevet 2. februar 2016 Spiser alt for lite fisk! Kanskje 4 ganger i året... Er heldigvis sjeldent syk og har ingen mangler pga det, men burde virkelig spise mer fisk! Anonymous poster hash: 69601...52b
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 2. februar 2016 #27 Skrevet 2. februar 2016 Vi spiser sushi, og en sjelden gang fiskesuppe. Man MÅ ikke ha fisk for å ha et godt og variert kosthold. Liker man fisk så lite at man brekker seg av det, ja, da gjør det jo mer vondt enn godt for kroppen. Som nevnt lenger opp her er er det mange matvarer som inneholder mye av de samme næringsstoffene som fisk.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #29 Skrevet 2. februar 2016 Hvordan vet dere at dere ikke mangler noe? Er dere jevnlig hos lege og tester for "alt"? Det er flere mangler man ikke merker så mye til men som kan ha konsekvenser på sikt. Anonymous poster hash: 28951...e9f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #30 Skrevet 2. februar 2016 Hvordan vet dere at dere ikke mangler noe? Er dere jevnlig hos lege og tester for "alt"? Det er flere mangler man ikke merker så mye til men som kan ha konsekvenser på sikt.Anonymous poster hash: 28951...e9f Men så kan man samtidig ha et fullverdig kosthold uten både fisk og kjøtt også. Anonymous poster hash: e12c3...6d4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #31 Skrevet 2. februar 2016 Hvordan vet dere at dere ikke mangler noe? Er dere jevnlig hos lege og tester for "alt"? Det er flere mangler man ikke merker så mye til men som kan ha konsekvenser på sikt. Anonymous poster hash: 28951...e9f De to gangene jeg har sjekket "alt" hos lege har jeg ikke hatt noen mangler, og de to gangene var jeg der for å lete etter mangler, så tør å påstå at jeg ikke mangler noe mer enn dem som spiser fisk hvertfall. Annet enn matvett, skulle ønske jeg likte fisk for det er flaut å bli invitert på fiskemiddag og takke nei til maten Anonymous poster hash: be0cc...db3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #32 Skrevet 2. februar 2016 Kvaliteten på fisken som er å få kjøpt i butikkene har gått ned de siste 10 årene, så jeg som er vokst opp i fiskerfamilie sliter med å spise den fisken :/ Å kjøpe fersk fisk som ikke er fersk, men koster en formue gjør jeg helst ikke. Men når jeg får kjøpt fisk direkte fra båt så kjøper jeg opp det jeg kan og fryser ned Jeg spiser en eller annen form for fisk nesten daglig likevel; makrell i tomat, sursild, ansjos, lobnobs eller crabsticks. Og så tar jeg omega3 og D-vit. daglig. Til dere som ikke spiser fisk og ikke tar omega3.... Omega3 er en essensiell fettsyre, dvs. kroppen må få den tilført utenfra, den greier ikke å lage den selv. Om man ikke får i seg nok omega3 får man lettere betennelsestilstander i kroppen, det kan være betennelser i muskler/sener/ledd, eller det kan gi andre livsstilssykdommer som hjerte- karsykdommer og mange flere. Så om dere ikke spiser fisk, ta tilskudd med omega3 og spis f.eks. valnøtter og bruk linolje i maten. Vær imidlertid oppmerksom på at det ikke er alle som tar opp omega3 fra planteriket særlig godt. Anonymous poster hash: 432a3...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå