Gå til innhold

Noen her som sjelden spiser fisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er verken mann eller barn glad i fisk men vi har det 1 gang i uka...

Anonymous poster hash: a42af...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i uka her også. Tran hver dag da.

Anonymous poster hash: e12c3...6d4

Skrevet

3-4 ganger i måneden

Anonymous poster hash: 59d89...209
Skrevet

Blir som regel bare en dag i uka her og. Kunne ønske jeg fant en fiskemiddag jeg også liker, ikke noe glad i fisk. Mannen og barnet er glad i fisk. Sønnen vår får som regel fisk to ganger i uka (han er storfornøyd med fiskegrateng f.eks i stedet for taco i helgene)

Skrevet

Huff.. Kanskje.. En gang hver fjerde mnd.

Men vi alle tar omega 3 hver dag.

Anonymous poster hash: 204f5...87b

Skrevet

Oi, noen av dere spiser jo alt for lite fisk! Er dere ikke mye syke og mangler viktige næringsstoffer?

Anonymous poster hash: 28951...e9f

Skrevet

2 ganger i året. Aldri syke.

Anonymous poster hash: 7e94e...01d

Skrevet

Oi, noen av dere spiser jo alt for lite fisk! Er dere ikke mye syke og mangler viktige næringsstoffer?

Eh... Hva tror du egentlig fisk inneholder, som ikke annen mat har? Kommer jo an på fisken, men spiser du torsk er det primært proteiner og jod. Jod får du også i melk.

Laks, makrell og sild inneholder D-vitamin og omega-3, men oppdrettslaksen har skyhøye mengder omega-6, så der er det faktisk bedre med omega-3 tilskudd, olivenolje og rapsolje er rike på omega-3, og D-vitamin mengdene i fisk er ikke voldsomme, kan like godt ta tilskudd eller få via sol i sommerhalvåret.

Jeg spiser 1-2 bokser makrell i tomat om dagen (unntatt nå når jeg er gravid, og avskyr det), men det inneholder mye tungmetaller, så gir heller barna omega-3 og D-vitamin-tilskudd.

Anonymous poster hash: e7567...861

Skrevet

Vi har fisk eller fiskemat 2-3 ganger i uka nå, men før var det nok bare en.

Anonymous poster hash: ad5d4...074

Skrevet

Hvis jeg lager fiskemiddag, spiser mann og det ene barnet skiver til middag. 

Anonymous poster hash: 5fe2f...c6f
Skrevet

Vi mennesker klarer oss fint uten fisk. Hvem har fått deg til å tro noe annet? 

Skrevet

DET var et rimelig dustete spørsmål må jeg si. Det er da helt normale kostråd i Norge og har vært i mange år.

Skrevet

DET var et rimelig dustete spørsmål må jeg si. Det er da helt normale kostråd i Norge og har vært i mange år.

Det var mer dust å spør om en ikke mangler næringsstoffer, bare fordi en spiser lite fisk.

Skrevet

Det var mer dust å spør om en ikke mangler næringsstoffer, bare fordi en spiser lite fisk.

Nei, definitivt ikke.

Skrevet

Nei, definitivt ikke.

Vi spiser sjelden fisk og har i alle fall ingen mangler.  Ikke drikker vi melk heller. Vi er alle friske og raske. Mangler ingen næringsstoffer. Mennesker klarer seg fint uten. 

Skrevet

No spiser vi fisk 1-2 ganger i uka. Men tidligere var det vel en 10-års periode der eg og mannen aldri laga fisk. Fikk det servert en sjelden gang.

Anonymous poster hash: 06117...626

Skrevet

Aldri, faktisk. Ikke en gang i året en gang, det er så innmari flaut og jeg er ikke stolt av det, men jeg brekker meg, virkelig. Ikke med vilje, men jeg klarer verken smak eller konsistens. 

Dette er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som heller ikke spiser fisk. Krever stor skjerpings fra min side snart, fordi babyen nærmer seg alderen for å spise fast føde, og jeg hadde planlagt å kunne "fake" å like fisk innen den tid. Sitter bare så langt inne å skulle tilberede et måltid jeg brekker meg av. Uff! 

Anonymous poster hash: be0cc...db3
Skrevet

Aldri, faktisk. Ikke en gang i året en gang, det er så innmari flaut og jeg er ikke stolt av det, men jeg brekker meg, virkelig. Ikke med vilje, men jeg klarer verken smak eller konsistens. 

Dette er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som heller ikke spiser fisk. Krever stor skjerpings fra min side snart, fordi babyen nærmer seg alderen for å spise fast føde, og jeg hadde planlagt å kunne "fake" å like fisk innen den tid. Sitter bare så langt inne å skulle tilberede et måltid jeg brekker meg av. Uff! 

Skal sies at jeg har et immunforsvar folk rundt meg rett og slett drømmer om. I løpet av min to års lange periode som barnehageassistent hadde jeg ikke en eneste fraværsdag. Var en smule forkjølet en gang, men da kun litt snørrete og ikke noe som plager meg eller noen rundt. 

Skrevet

Spiser aldri fisk. Ungene og mannen er heldigvis glad i fiskemat og vi har vansligvis to ganger i uken. Jeg klarer det bare ikke. Var flink å ta omega 3 en periode, men er lenge siden jeg har gjort det nå...spiser mye nøtter og frø ol da, så får i det minste i meg sunns fettsyrer ;)

Anonymous poster hash: f9fe2...7d0
Skrevet

Skal sies at jeg har et immunforsvar folk rundt meg rett og slett drømmer om. I løpet av min to års lange periode som barnehageassistent hadde jeg ikke en eneste fraværsdag. Var en smule forkjølet en gang, men da kun litt snørrete og ikke noe som plager meg eller noen rundt.

Ingenting spesielt med å ikke være syk på to år, bhgansatt eller ei

Anonymous poster hash: 060b2...d44

Skrevet

Ingenting spesielt med å ikke være syk på to år, bhgansatt eller ei

Anonymous poster hash: 060b2...d44

I forhold til mine kollegaer som var syk flere ganger i året hver, alltid minst én som ble smitta når omgangsjuka starta blandt barna, så syns jeg selv at å ikke være syk på to år er ganske flott! :-)

Skrevet

Vi har ofte fisk, fordi vi elsker det.

Lager feks ørretfilet med en kremet saus av creme fraiche, sitron, osv..

Eller laks i folie med smør, purre, paprika og rømmeklatt..

Eller torsk i grateng med ostesaus, purre osv

Eller vanlig fiskegrateng

Anonymous poster hash: 1bbab...8f3

Skrevet

Vi spiser aldri fisk om man ikke regner med fiskeboller og fiskekaker. Mannen klarer faktisk ikke å spise fisk, han brekker seg fullstendig av det. Jeg er ikke så veldig glad i fisk, men spiser det om det blir servert. 

Da vi fikk barn prøvde jeg å innføre fisk i hverdagsmaten. Laks, torsk, gratenger, osv. Ikke noe med veldig sterk smak. Og tror du ikke guttungen brekker seg av fisk.. Klarer ikke spise det, nesten kaster opp av lukten. Pappen sa aldri noe negativt om maten eller viste at han ikke likte det, han prøvde faktisk å spise selv om han egentlig ikke klarer det. Jeg vet ikke hvorfor det er noen som virkelig ikke klarer det?

Så jeg gav opp. Ingen av oss liker det. Jeg skal prøve med neste barn også, kanskje hun kommer til å elske det :) 

Vi er forresten aldri syke med influensa eller forkjølelse. Guttungen hadde vannkopper i fjor sommer, men jeg husker ikke når jeg lå langstrakt sist. 

Anonymous poster hash: 740ef...16f
Skrevet

Vi er en av familiene med fisk en gang i uka og tran hver dag.

Vi forsøker å spise mest mulig vegetarisk, derfor lite kjøtt og fisk her. Men mye belgfrukter og kilder til godt fett hos oss allikevel.

I tillegg har mannen jobbet på fiskesløyeri (er det det riktige ordet) og sliter m å spise fisk pga behandlinga av den der.

Og nei, vi sliter ikke mangel på noe. Vi er friske og raske.

Anonymous poster hash: e12c3...6d4

Skrevet

Vi Skulle egentlig ha fisk idag men glemte å ta den opp av fryseren,så da blir det kalkunpølse i pastaform til ungenes store glede 😜 Spiste ikke fisk forrige uke heller så nå blir det ikke noe før til uka igjen...Men vi er ikke alene om å spise lite fisk ser jeg...

Hi

Anonymous poster hash: a42af...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...