Gå til innhold

Inspirert - har barna dine hatt hull i tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tre barn i alderen 3-20 år, og ingen har hatt hull i tennene. Det samme er med nieser og nevøer, de fleste av dem har også null hull. Jeg mener å ha hørt at de som vokser opp nå kalles null-hull generasjonen,møte pga fluor og fokus på tannhelse fra tidlig alder, men her inne får man litt inntrykk av at det er vanlig at barn får hull mens de går i bhg/grunnskolen.

Hvordan er det med dine barn?

Anonymous poster hash: 8a993...ee8

Vi har to barn. Begge er flinke med med tannhygiene. Eldste er 14 år, aldri brukt fluor utover tannkrem, null hull. Minstemann på 10 har helt andre tenner og bruker fluortabletter hver dag, han har sikkert hatt 4-5 hull. Han har, i følge tannlegen, en vanskelig tannstruktur med dype groper. Så det er ikke så enkelt at alle barn slipper hull, bare de er flinke med tannhygienen. 

Anonymous poster hash: d78dc...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn på 17 og 11 år. 17 åringen har aldri hatt hull og slekter på sin far som heller aldri har hatt hull. 11 åringen derimot slekter på meg og har vel hatt 4-5 hull allerede.

Anonymous poster hash: 986a9...c5f

Skrevet

3 barn mellom 5 og 25,ingen hull på noen av de. Selv har jeg en liten fylling. Kun brukt tannkrem med fluor,aldri tabletter eller skyll.

Anonymous poster hash: fcf34...c4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...