Gå til innhold

Varsle om utroskap?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Var jeg kone, ville jeg ha hørt det. Hadde jeg vært den som visste,- hadde jeg ikke tort sagt det og dermed blitt ansvarlig for alle de problem som dukket opp for involverte...

 

 

En nær slektning av meg opplevde utroskap fra ektefelle. Vi i nærmeste familie og "offeret" selv visste INGENTING,- men "alle andre visste":.... Det er noe av det kjipeste jeg har opplevd. Man føler seg utrolig naiv, dum og helt uten sosiale antenner som kunne leve så mange år (!!!!) uten og vite. Kan bare ane hvordan min slektning følte det...Unnskyldningen fra mange av de som visste i ettertid",- "det var gjort så åpenlyst av vi trodde det var greit for ektefellen/min slektning".......

 

Pga dette, har du guts,- så sier du SELVSAGT fra! Men min fulle sympati om du ikke tør.  også får man ta støyten den dagen det kommer frem i lyset,- og den forsmådde ektefelle finer ut at du,- og "alle andre" visste... Da er man i alle fall "sammen med flere"...

 

Anonymous poster hash: c0349...71c

 

 

 

Og hva er problemet hvis de har åpent forhold, å si fra? Da får man jo bare til svar at hun vet og det er greit, ingen sure miner? Forstår ikke, dette er vel bare unnskyldning for dem som er feig og egoistisk og ikke gidder å bry seg. Og Blair Waldorf, slik som du kjemper for denne saken om å ikke si fra, er du den andre dama selv? Høres nesten slik ut.

 

Anonymous poster hash: e3fdf...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si noe så damen slipper å kaste bort livet på en idiot.

 

Anonymous poster hash: bd7a2...593

Skrevet

Ikke din sak å si, og helt uinteressant å få vite.

Skrevet

Jeg hadde ikke villet vite.

 

Jeg hadde ikke forlatt mannen pga utroskap, og det man ikke vet har man ikke vondt av. Jeg hadde foretrukket å leve i uvisshet.



Anonymous poster hash: ca61a...91a
Skrevet

Si det. Ville du vært nautet som satt der uvitiende mens alle andre lo bak ryggen din? Eller syns synd på deg for noe du ikke visste om selv.

 

Anonymous poster hash: b1cbd...6db

Skrevet

Jeg kan bare svare ut i fra min egen situasjon. Jeg hadde villet vite, og hadde blitt takknemlig overfor den som hadde gitt meg beskjed. Synes det vitner om mye dårligere moral hos de som kjenner denne damen godt og ikke vil fortelle, enn et medmenneske som ser en dame bli lurt og sveket av sin partner, og ikke vil se på at hun blir ført bak lyset. 

 

Hvis du ikke vil si det til henne direkte kan du skrive et brev adressert til henne og legge det i postkassen. Presiser at du ikke ønsker henne noe vondt, men at hvis det hadde vært deg hadde du villet vite, og at du på det grunnlaget ønsker å fortelle henne det, så hun kan ta videre valg i livet med åpne øyne. Og så kan du skrive at du rett og slett ikke turte å si det til henne ansikt til ansikt, siden du ikke kjenner henne så godt. 

 

Det er det jeg ville ha gjort i alle fall. 



Anonymous poster hash: 95664...c51
Skrevet

Du risikerar at det er bodbringaren som blir lagt for hat. Og det er ikkje di sak.

Skrevet

 

Jeg hadde ikke villet vite.

 

Jeg hadde ikke forlatt mannen pga utroskap, og det man ikke vet har man ikke vondt av. Jeg hadde foretrukket å leve i uvisshet.

 

Anonymous poster hash: ca61a...91a

 

 

 

Så du hadde bare latt ham holde på i årevis, kanskje utvikle følelser for elskerinna, smitte deg med noe eller gjøre henne gravid? Ja, fint med strutsementalitet...

 

Anonymous poster hash: e3fdf...216

Skrevet

Ikke din sak å si, og helt uinteressant å få vite.

 

 

De fleste lever ikke i åpne forhold som dere, og har interesse av å få vite. Du kan ikke snakke på vegne av majoriteten når dere representerer en minoritet i samfunnet :)

 

Anonymous poster hash: e3fdf...216

Skrevet

 

Ikke din sak å si, og helt uinteressant å få vite.

 

 

De fleste lever ikke i åpne forhold som dere, og har interesse av å få vite. Du kan ikke snakke på vegne av majoriteten når dere representerer en minoritet i samfunnet :)

 

Anonymous poster hash: e3fdf...216

 

Hvorfor tror du at du vet hva slags forhold jeg lever i? Dette henter du av eget hode.

Skrevet

Jeg ville ikke visst, og hadd nok blitt ganske forbannet på den som sa ifra. Forutsatt at jeg hadde et ellers godt ekteskap da. Hvorfor skulle jeg fått livet mitt ødelagt, og den jeg elsker tatt fra meg, bare fordi man "må vite"? Ikke sikkert man får det bedre etterpå, ikke sikkert man kommer over det sviket.

 

Anonymous poster hash: 077ae...45c

Skrevet

Synes det gjør en stor forskjell at omtrent alle rundt konen vet det, unntatt henne.

Det påvirker nemlig andres syn på henne. Er det få eller ingen som vet, er det best å la det ligge. Men når det er noe som pågår over lang tid, og alle vet det, da kan man gi konen en anonym beskjed.

 

Anonymous poster hash: 9792e...b4e

Skrevet

Kanskje hun allerede vet det? 



Anonymous poster hash: 0148a...888
Skrevet

Ville selvfølgelig visst. Ville opplevdes son et dobbeltsvik at ingen sa noe!

Skrevet

Vanskelig, tenker at man i utgangspunktet bør skygge banen. Samtidig hadde jeg virkelig ha vist det om det var meg. Sende et anonymt tips?



Anonymous poster hash: 72d3a...a2c
Skrevet

Jeg har sagt i fra to ganger faktisk. Begge gangene endte med brudd og jeg ble kaldt frøken "dektetiv" etterpå. .. men jeg angrer absolutt ikke. Er venn med begge damene i dag som er i nye gode forhold de blir satt pris på 😊😊

Bare sørg for å vere 100 % sikker. Min mann fikk et rykte av en jente som var 10 år yngre. Hun prøvde å ødelegge mellom oss

 

Anonymous poster hash: c6dba...4f3

Skrevet

Stakkars kona :( :( :(

 

Jeg ville sagt det jeg. MEN på en litt annen måte enn å buse ut om det. Denne metoden er ganske utspekulert, men den kan gjøre at du ikke får "skylden" for å ha røpet mannen.

 

Ved neste festligheter med firmaet eller i nabolaget/venner så ville jeg ha satt meg med henne og snakket som vanlig om løst og fast for så å peile det innpå forhold (ditt eget for eksempel). Ville sagt at du og mannen har det veldig fint i tosomhet, men at du synes det er modig gjort av henne å leve i åpent forhold med mannen sin.. Da ser du jo reaksjonen hennes på om hun vet eller ikke, og om hun faktisk lever i et åpent forhold eller ei. Blir det spørsmål fra henne om hva i allverden du mener med det så får du si at siden mannen hennes og xxx (den andre utro kollegaen) er åpenlyse om at de har sex med hverandre, så regnet du med at hun selvfølgelig visste det. Som sagt, en meget sleip metode å si fra på, men hun får vite om mannens bedrag og du har ryggen fri.

 

Anonymous poster hash: 1abf2...dfa

Skrevet

Hold deg unna. Du har ikke noe med det.

Ja det er synn på damen. Men det er ikke du som skal bringe den beskjeden videre.

 

Anonymous poster hash: 96a3f...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...