Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #26 Skrevet 31. januar 2016 Du er ikke så veldig løsningsorientert HI! At du vil risikere at barna dine må ha 2 forskjellige bhg- plasser! Du er elendig på prioriteringer!! Stakkars barn som har fått dere to utdelt til foreldre!! Anonymous poster hash: 0c488...a8e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #27 Skrevet 31. januar 2016 Jeg forsto ikke alt dette, må jeg innrømme.. Far har 40% samvær, og du må si opp halve plassen din. Hvor mange dager bruker du da brhg selv? Hvis vi regner gjennomsnitlig på det; far har 2 dager, du har 3, men skal redusere din del til 50%. Da snakker vi egentlig 1 (og en halv) dag i brhg når du har dem? -hvorfor får du ikke tilskudd til barnetilsyn? Du er sykemeldt, så du har jo en jobb? -har du sjekket om kommunen har "delvis friplass" i brhg? Den går kun på husholdningens samlede inntekt, ingen aktivitetskrav til foreldrene slik nav har. - og hvis du ikke får dekket brhg, hvorfor betaler ikke far 40% av regninga da?Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Jeg har vært syk i to år nå og har permisjon uten lønn fra jobben. Jeg bor i en annen kommune enn jobben så friplass er utelukket. Jeg har søkt nav om barnetilsyn,men får bare avslag så har ikke rett på det når jeg går hjemme. Far nekter å hjelpe til med Bhg regning som alt annet. Jeg tenker å gå ned til 50% siden hun uansett har fri annenhver man. Far får da velge om han vil beholde de 40%. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Ok, da forsto jeg litt bedre. Men hvor er barnehagen? Hvis den er i samme kommune som du bor i så spiller det ingen rolle hvor du jobber. Faktisk trenger du ikke jobbe, engang. Ikke studere, heller. Delvis friplass går kun på samlet inntekt i husstanden. Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Barnehagen de går i er 5 min fra hvor vi bor,der jeg jobber som jeg har permisjon fra er i en helt annen kommune. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Nå bor jeg 5 min unna både kommune- og fylkesgrensa selv, så 5 min kunne like gjerne vært i en annen kommune Men sett at du bor i samme kommune som barnehagen er i, hvorfor er delvis friplass uaktuelt egentlig? Har du i det hele tatt sjekket det opp? Sjekket at kommunen faktisk har dette tilbudet? Eller antar du bare at du ikke får det innvilget? Ikke frekt ment, bare lurer, altså.. Anonymous poster hash: eedb5...2e1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #28 Skrevet 31. januar 2016 Har du sjekket pris for 50% plass? I vår kommune er det ikke store summen mellom en 50 og en 100 % plass vertfall... Anonymous poster hash: e7671...ff6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #29 Skrevet 31. januar 2016 Men om far trenger barnehage 3 dager annenhver uke er jo det innenfor 50% plass, barna er der 3 dager i pappa sin uke og 2 dager i din uke og dere har til sammen halv plass. Så får han betale halvparten av regningen. Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Det stemmer ikke,jeg kommer til å ha 50% og gjør sånn at det blir brukt hele uka de er hos meg så må far ordne plass om han trenger den andre uken. Han har hele veien vært utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Men det er du også. Vanskelig altså! Ærlig talt, det er jo du som setter barna dine i denne situasjonen. Du redusere plassen ril 50% for å ha de hver dag når de er hos deg men da ingenting igjen av plassen når de er hos pappaen? Du kan ikke klage på at du syns synd på barna dine hvis det er du som er skyldig i at dette skjer. Anonymous poster hash: c0a56...238 Jeg er ikke vanskelig,krever bare at han må hjelpe til med Bhg regningen,hvis ikke setter jeg ned plassen til det jeg trenger så får han avgjøre og betale for sin egen plas. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Du er vanskelig og har helt vanvittige prioriteringer. Du ønsker å straffe far på bekostning av barna dine! Du skriver at "da får han avgjøre og betale for sin egen plass". Men det er jo nettopp det han da kanskje gjør og setter de i en egen barnehage. Du truer han til å ta tak men liker ikke løsningen? Dere er like ille begge to og jeg syns synd på barna deres!! Anonymous poster hash: c0a56...238
anonomous Skrevet 31. januar 2016 #30 Skrevet 31. januar 2016 Du sier du har søkt barnetilsyn men fått avslag. Men du kan søke kommunen (evt barnehagen) om redusert betaling om du har lav inntekt
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #31 Skrevet 1. februar 2016 For det første så er ikke friplass mulig...dere synes jeg er vanskelig???det er liksom helt greit at jeg som alenemor til 3 som har dårlig utbetalt pga sykdom må sitte å betale hele barnehageregningen på over 4000kr hver eneste mnd?far har samboer og derfor 2 lønninger og han nekter å hjelpe til med regningen. Han nekter også å hjelpe til med noe som helst fritidsaktiviteter,skoleturer osv...jeg velger ikke dette selv,jeg er nødt til å gå ned i plass,må prioritere mat på bordet fremfor full barnehageplass til barna. Derfor må jeg gjøre det sånn at jeg betaler de dagene jeg velger å ha barna i Bhg og han må selv velge å betale om han vil beholde de dagene han trenger! Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #32 Skrevet 1. februar 2016 Du sier du har søkt barnetilsyn men fått avslag. Men du kan søke kommunen (evt barnehagen) om redusert betaling om du har lav inntekt Det står lengre opp at jeg har søkt redusert betaling og fikk 180kr mindre bare. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #33 Skrevet 1. februar 2016 Men dersom du er langvarig syk,orker du ha barna dine hjemme hele dagen og gi dem et godt tilbud de dagene de ikke er i barnehagen? Jeg er selv syk og orker faktisk ikke gi barna like kjekke dager som barnehagen der de er med venner, turer osv. Mine ville gått glipp av mye ved å redusere til 50%. (Selv om de går korte dager) Er du helt sikker på at du får la barna gå akkurat de dagene du ønsker i barnehagen? Anonymous poster hash: 296da...6f8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #34 Skrevet 1. februar 2016 Jeg har hatt møte med styrer så jeg vet jeg får ha barna de dagene jeg ønsker. Far må ha Bhg plass da han er i jobb så han må enten betale plass i Bhg de går i eller betale et annet sted. Det er far som er vanskelig her,han kunne velge å dele opp regningen sånn at vi spleiser,men han er sta og vil straffe meg fordi jeg ikke lenger har mulighet til å betale hele regningen og mener da at barna får gå i en annen Bhg de dagene. Han må uansett betale så hvem er det som ikke tenker på hva som er best for barna her...jo det er far. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #35 Skrevet 1. februar 2016 Jeg hjelper far ganske ofte,har til nå betalt alt for barna og i tillegg får han eldste gå hjem hit hver dag etter skolen selv om han er hos far. Fordi han ikke lenger har rett på SFO og far ikke får hentet før etter jobb. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #36 Skrevet 1. februar 2016 Jeg hjelper far ganske ofte,har til nå betalt alt for barna og i tillegg får han eldste gå hjem hit hver dag etter skolen selv om han er hos far. Fordi han ikke lenger har rett på SFO og far ikke får hentet før etter jobb. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Har du sjekket på av sine sider hva du egentlig skal ha i bidrag? Det kan jo være såpass at du faktisk får de 2000 du trenger til bhg. Ellers er det vel noe du kan spare inn på? Bo billigere? Har du undersøkt om du kan få bostøtte? Anonymous poster hash: 53f87...326
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #37 Skrevet 1. februar 2016 Jeg hjelper far ganske ofte,har til nå betalt alt for barna og i tillegg får han eldste gå hjem hit hver dag etter skolen selv om han er hos far. Fordi han ikke lenger har rett på SFO og far ikke får hentet før etter jobb. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Eldre får lov til å gå dit innimellom...får lov å gå til sitt eget hjem.. Du er regelrytter istedenfor å tenke på barnas beste. Du har hovedomsorgen og får barnetrygd. Det er du som skal betale regningen. Anonymous poster hash: c0a56...238
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #38 Skrevet 1. februar 2016 Men dersom du er langvarig syk,orker du ha barna dine hjemme hele dagen og gi dem et godt tilbud de dagene de ikke er i barnehagen? Jeg er selv syk og orker faktisk ikke gi barna like kjekke dager som barnehagen der de er med venner, turer osv. Mine ville gått glipp av mye ved å redusere til 50%. (Selv om de går korte dager) Er du helt sikker på at du får la barna gå akkurat de dagene du ønsker i barnehagen? Anonymous poster hash: 296da...6f8 Hun har tenkt til å ha er i barnehagen hver eneste dag. Den 50% hun tar bort er mens barna er hos pappaen. Anonymous poster hash: c0a56...238
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #39 Skrevet 1. februar 2016 Men dersom du er langvarig syk,orker du ha barna dine hjemme hele dagen og gi dem et godt tilbud de dagene de ikke er i barnehagen? Jeg er selv syk og orker faktisk ikke gi barna like kjekke dager som barnehagen der de er med venner, turer osv. Mine ville gått glipp av mye ved å redusere til 50%. (Selv om de går korte dager) Er du helt sikker på at du får la barna gå akkurat de dagene du ønsker i barnehagen? Anonymous poster hash: 296da...6f8 Hun har tenkt til å ha er i barnehagen hver eneste dag. Den 50% hun tar bort er mens barna er hos pappaen. Anonymous poster hash: c0a56...238 Jeg synd faktisk barna bør flytte til far. Du er langvarig syk, har ifølge deg selv nesten ikke råd til mat, tenker ikke på barnas beste og ønsker kun betale barnehage for deg selv (mens du får bidrag og div stønader). La barna flytte til far så kan han betale barnehageregningen og følge opp barna på en skikkelig måte. Så kan du ha samvær og heller slippe betale disse regningene. Anonymous poster hash: 296da...6f8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #40 Skrevet 1. februar 2016 Her er det ikke mulig å ha halv plass på den måten HI skisserer. Halv plass her vil si 2 dager en uke og 3 dager den neste uka. Halv plass koster 1925,- kr pr mnd. Full plass koster 2655,-. I tillegg blir det noe søskenmoderasjon. Anonymous poster hash: 5d87f...68a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #41 Skrevet 1. februar 2016 Det tviler jeg på at han får gjennomført. Det er ikke alle barnehager som tilbyr halv plass engang fordi de ikke gidder "logistikken", å finne en barnehage som tilbyr en barnehage hvor de tilbyr 3 dager annenhver uke tviler jeg på at han klarer.... Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Min kollega og eksen har barnet i to forskjellige barnehager, så det går an. Men det er helt tragisk Anonymous poster hash: 05841...793 Er det virkelig lov??? Helt ufattelig. Stakkars barn. Anonymous poster hash: 46dd7...04e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #42 Skrevet 1. februar 2016 Her er også prisforskjellen på halv og hel plass ganske liten, du må sjekke om du faktisk får halv pris der du bor for det er ikke sikkert.... Du bør jo heller sørge for å få riktig satt bidrag og pushe på at nav innkreving sørger for trekk i lønn hos han så han ikke bare kan la være å betale. Da vil du få dekket opp barnehagen gjennom bidraget. Anonymous poster hash: 0cb2a...051
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #43 Skrevet 1. februar 2016 Jeg føler jeg vil ta hi litt i forsvar her! Slik jeg forstår det får hun ikke mer bidrag, det går allerede via nav. Selv om hun burde bite i det surere eplet, sikkert nok en gang, kan det bli vanskelig tilslutt. Det er vanskelig når far ikke vil samarbeide. Det er jo han som lar dette gå utover barna egentlig. Hvis han hadde samarbeidet med mor her så hadde de jo kunne fortsette som før. De bare deler bhg. regningen i to. Han må allikevel betale bhg. Her inne så er far, uansett far!! så fantastisk! Han skal få lov til å gjøre akkurat som han vil. Setter mor et eneste krav så er mor vanskelig, lite samarbeidsvillig og gud vet hva! Jeg håper du finner en annen løsning. For ja, jeg syns også det er synd det går utover barna. Det burde det ikke. Men det er far som gjør det. Går det ikke rundt mer så gjør det jo ikke det! Det er dyrt med 3 barn, hvertfall alene! Lykke til! Anonymous poster hash: 5fb04...ac6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #44 Skrevet 1. februar 2016 Jeg føler jeg vil ta hi litt i forsvar her! Slik jeg forstår det får hun ikke mer bidrag, det går allerede via nav. Selv om hun burde bite i det surere eplet, sikkert nok en gang, kan det bli vanskelig tilslutt. Det er vanskelig når far ikke vil samarbeide. Det er jo han som lar dette gå utover barna egentlig. Hvis han hadde samarbeidet med mor her så hadde de jo kunne fortsette som før. De bare deler bhg. regningen i to. Han må allikevel betale bhg. Her inne så er far, uansett far!! så fantastisk! Han skal få lov til å gjøre akkurat som han vil. Setter mor et eneste krav så er mor vanskelig, lite samarbeidsvillig og gud vet hva! Jeg håper du finner en annen løsning. For ja, jeg syns også det er synd det går utover barna. Det burde det ikke. Men det er far som gjør det. Går det ikke rundt mer så gjør det jo ikke det! Det er dyrt med 3 barn, hvertfall alene! Lykke til! Anonymous poster hash: 5fb04...ac6 Endelig en som har forstått det tusen takk:) du har helt rett i det du skriver. Far har kjempet frem og tilbake,gitt feil opplysninger ang inntekt for å betale minst mulig bidrag. Ringte nav om dette og kom ingen vei...nå driver jeg å søker på nytt igjen. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå