Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Jeg og far gikk fra hverandre for 3 år siden og jeg har hele tiden betalt barnehagen for de to minste,nå er det sånn at jeg sliter så mye for å få endene til å møtes at jeg nå må ta de ut av Bhg 50%. Far har de 40% og er avhengig av Bhg plass. I følge styrer kan far velge å beholde resten av plassen mot at han betaler resterende. Han bor i en annen bydel enn oss og mener han nå skal søke de inn i en annen Bhg i nærheten av han...det vil si at de da må gå 3 dager annen hver uke i en ukjent Bhg. De har gått i sin faste i 3 og 5 år nå og har alle vennene sine her. Den ene er også førskolebarn og begynner på skolen her ved Bhg. Har far lov til å bytte Bhg de få dagene?er ikke bra for barna og ha to barnehager å forholde seg til. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Det kan da ikke gå an! Anonymous poster hash: a5876...e26
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Han har nok lov til det. Selv om det kanskje ikke er det beste for ungene. Men hvor mye koster den halve plassen du må si opp da? Har du søkt om lavere regning(hvis du har lav inntekt)? Stønad til barnetilsyn? Bostøtte? Evnt jobb litt ekstra når ungene er hos far? Det kan da ikke være veldig mange tusen det er snakk om? Anonymous poster hash: 53f87...326
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Barna kan ikke gå i 2 barnehager! Stakkars unger! Anonymous poster hash: 7593e...a89
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Jeg er kronisk syk og er sykemeldt. Jeg har ikke rett til barnetilsyn og fikk bare 189kr lavere regning pga inntekt. Jeg betaler nå 4400kr for to barn. Så halvparten blir vesentlig mindre for meg. Far er utrolig vanskelig. Hjelper aldri til med noe,jeg må betale alle fritidsaktiviteter osv...han betaler nesten ikke bidrag heller. Han vil straffe meg og tenker ikke på at barna ikke har godt av å gå i to barnehager. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Barna kan ikke gå i 2 barnehager! Stakkars unger! Anonymous poster hash: 7593e...a89 Helt enig med deg,det går bare ikke ann. Får helt vondt av barna mine, håper bare dette er noe far truer med men han kan finne på å gjøre dette. Han må uansett hit hver dag når han har samvær siden han eldste går på skole her jeg og barna bor. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Jeg er kronisk syk og er sykemeldt. Jeg har ikke rett til barnetilsyn og fikk bare 189kr lavere regning pga inntekt. Jeg betaler nå 4400kr for to barn. Så halvparten blir vesentlig mindre for meg. Far er utrolig vanskelig. Hjelper aldri til med noe,jeg må betale alle fritidsaktiviteter osv...han betaler nesten ikke bidrag heller. Han vil straffe meg og tenker ikke på at barna ikke har godt av å gå i to barnehager. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Da synes jeg du skal dra på nav i morgen og ordne med bidrag via de! Han skal betale riktig sum. Og med to barn bør det være bortimot 6000 i mnd. Anonymous poster hash: 53f87...326
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Hva tjener du i året da? Og hva tjener far? Hvor mye bidrag betaler han i dag? Anonymous poster hash: 69daa...0f0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 Jeg er kronisk syk og er sykemeldt. Jeg har ikke rett til barnetilsyn og fikk bare 189kr lavere regning pga inntekt. Jeg betaler nå 4400kr for to barn. Så halvparten blir vesentlig mindre for meg. Far er utrolig vanskelig. Hjelper aldri til med noe,jeg må betale alle fritidsaktiviteter osv...han betaler nesten ikke bidrag heller. Han vil straffe meg og tenker ikke på at barna ikke har godt av å gå i to barnehager. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Da synes jeg du skal dra på nav i morgen og ordne med bidrag via de! Han skal betale riktig sum. Og med to barn bør det være bortimot 6000 i mnd. Anonymous poster hash: 53f87...326 "bør være bortimot 6000"?? Her betaler eksen 3900 for to barn,og han har 30% samvær,altså mindre enn hos HI. Anonymous poster hash: 9dd84...3ec
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Vi har dette gjennom nav. Han betaler 909kr per barn,men ofte får jeg bare bidragsforskudd fordi han ikke betaler. Driver å skal søke om nytt bidrag nå. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #11 Skrevet 31. januar 2016 Jeg forsto ikke alt dette, må jeg innrømme.. Far har 40% samvær, og du må si opp halve plassen din. Hvor mange dager bruker du da brhg selv? Hvis vi regner gjennomsnitlig på det; far har 2 dager, du har 3, men skal redusere din del til 50%. Da snakker vi egentlig 1 (og en halv) dag i brhg når du har dem? -hvorfor får du ikke tilskudd til barnetilsyn? Du er sykemeldt, så du har jo en jobb? -har du sjekket om kommunen har "delvis friplass" i brhg? Den går kun på husholdningens samlede inntekt, ingen aktivitetskrav til foreldrene slik nav har. - og hvis du ikke får dekket brhg, hvorfor betaler ikke far 40% av regninga da? Anonymous poster hash: eedb5...2e1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #12 Skrevet 31. januar 2016 Da kutter du fritidsaktivitetene i stede for barnehagen. Anonymous poster hash: 7dbae...115
Utrulig Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Hva er problemet? Om far kun trenger barnehage noen få dager annen hver uke så holder det lenge med 50% barnehage om barna får være i barnehagen dei dagane far treng det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Det tviler jeg på at han får gjennomført. Det er ikke alle barnehager som tilbyr halv plass engang fordi de ikke gidder "logistikken", å finne en barnehage som tilbyr en barnehage hvor de tilbyr 3 dager annenhver uke tviler jeg på at han klarer.... Anonymous poster hash: 0cb2a...051
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #15 Skrevet 31. januar 2016 Men om far trenger barnehage 3 dager annenhver uke er jo det innenfor 50% plass, barna er der 3 dager i pappa sin uke og 2 dager i din uke og dere har til sammen halv plass. Så får han betale halvparten av regningen. Anonymous poster hash: 0cb2a...051
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #16 Skrevet 31. januar 2016 Det kan han ikke gjøre. Krev bb via nav om han er vanskelig. Her fik nett far pålagt å betale 4300 for et barn. Jeg tjener 390 000 og han 620 000. Anonymous poster hash: 944fb...18c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #17 Skrevet 31. januar 2016 Det tviler jeg på at han får gjennomført. Det er ikke alle barnehager som tilbyr halv plass engang fordi de ikke gidder "logistikken", å finne en barnehage som tilbyr en barnehage hvor de tilbyr 3 dager annenhver uke tviler jeg på at han klarer.... Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Min kollega og eksen har barnet i to forskjellige barnehager, så det går an. Men det er helt tragisk Anonymous poster hash: 05841...793
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #18 Skrevet 31. januar 2016 Jeg forsto ikke alt dette, må jeg innrømme.. Far har 40% samvær, og du må si opp halve plassen din. Hvor mange dager bruker du da brhg selv? Hvis vi regner gjennomsnitlig på det; far har 2 dager, du har 3, men skal redusere din del til 50%. Da snakker vi egentlig 1 (og en halv) dag i brhg når du har dem? -hvorfor får du ikke tilskudd til barnetilsyn? Du er sykemeldt, så du har jo en jobb? -har du sjekket om kommunen har "delvis friplass" i brhg? Den går kun på husholdningens samlede inntekt, ingen aktivitetskrav til foreldrene slik nav har. - og hvis du ikke får dekket brhg, hvorfor betaler ikke far 40% av regninga da? Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Jeg har vært syk i to år nå og har permisjon uten lønn fra jobben. Jeg bor i en annen kommune enn jobben så friplass er utelukket. Jeg har søkt nav om barnetilsyn,men får bare avslag så har ikke rett på det når jeg går hjemme. Far nekter å hjelpe til med Bhg regning som alt annet. Jeg tenker å gå ned til 50% siden hun uansett har fri annenhver man. Far får da velge om han vil beholde de 40%. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #19 Skrevet 31. januar 2016 Hva er problemet? Om far kun trenger barnehage noen få dager annen hver uke så holder det lenge med 50% barnehage om barna får være i barnehagen dei dagane far treng det. Hva problemet er? Far trenger Bhg plass 3 dager annen hver uke. Jeg gidder ikke lenger være snill hele tiden når jeg betaler absolutt alt. Jeg vil de egentlig skal ha den plassen de har,men siden far ikke hjelper til er jeg nødt til å gjøre det sånn her. For å være ekstra vanskelig truer far med å søke Bhg plass de 3 dagene annen hver uke i en annen barnehage i en annen bydel/kommune. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #20 Skrevet 31. januar 2016 Men om far trenger barnehage 3 dager annenhver uke er jo det innenfor 50% plass, barna er der 3 dager i pappa sin uke og 2 dager i din uke og dere har til sammen halv plass. Så får han betale halvparten av regningen. Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Det stemmer ikke,jeg kommer til å ha 50% og gjør sånn at det blir brukt hele uka de er hos meg så må far ordne plass om han trenger den andre uken. Han har hele veien vært utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #21 Skrevet 31. januar 2016 Jeg forsto ikke alt dette, må jeg innrømme.. Far har 40% samvær, og du må si opp halve plassen din. Hvor mange dager bruker du da brhg selv? Hvis vi regner gjennomsnitlig på det; far har 2 dager, du har 3, men skal redusere din del til 50%. Da snakker vi egentlig 1 (og en halv) dag i brhg når du har dem? -hvorfor får du ikke tilskudd til barnetilsyn? Du er sykemeldt, så du har jo en jobb? -har du sjekket om kommunen har "delvis friplass" i brhg? Den går kun på husholdningens samlede inntekt, ingen aktivitetskrav til foreldrene slik nav har. - og hvis du ikke får dekket brhg, hvorfor betaler ikke far 40% av regninga da? Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Jeg har vært syk i to år nå og har permisjon uten lønn fra jobben. Jeg bor i en annen kommune enn jobben så friplass er utelukket. Jeg har søkt nav om barnetilsyn,men får bare avslag så har ikke rett på det når jeg går hjemme. Far nekter å hjelpe til med Bhg regning som alt annet. Jeg tenker å gå ned til 50% siden hun uansett har fri annenhver man. Far får da velge om han vil beholde de 40%. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Ok, da forsto jeg litt bedre. Men hvor er barnehagen? Hvis den er i samme kommune som du bor i så spiller det ingen rolle hvor du jobber. Faktisk trenger du ikke jobbe, engang. Ikke studere, heller. Delvis friplass går kun på samlet inntekt i husstanden. Anonymous poster hash: eedb5...2e1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #22 Skrevet 31. januar 2016 Men om far trenger barnehage 3 dager annenhver uke er jo det innenfor 50% plass, barna er der 3 dager i pappa sin uke og 2 dager i din uke og dere har til sammen halv plass. Så får han betale halvparten av regningen. Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Det stemmer ikke,jeg kommer til å ha 50% og gjør sånn at det blir brukt hele uka de er hos meg så må far ordne plass om han trenger den andre uken. Han har hele veien vært utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Men det er du også. Vanskelig altså! Ærlig talt, det er jo du som setter barna dine i denne situasjonen. Du redusere plassen ril 50% for å ha de hver dag når de er hos deg men da ingenting igjen av plassen når de er hos pappaen? Du kan ikke klage på at du syns synd på barna dine hvis det er du som er skyldig i at dette skjer. Anonymous poster hash: c0a56...238
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #23 Skrevet 31. januar 2016 Er du sikker på at barnehagen tillater at barna går i barnehagen en uke ig skal ha fri en uke? Det er ikke slik en 50% barnehageplass virker. Som regel går de da feks hver mandag, onsdag og annenhver tirsdag. Anonymous poster hash: 296da...6f8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #24 Skrevet 31. januar 2016 Jeg forsto ikke alt dette, må jeg innrømme.. Far har 40% samvær, og du må si opp halve plassen din. Hvor mange dager bruker du da brhg selv? Hvis vi regner gjennomsnitlig på det; far har 2 dager, du har 3, men skal redusere din del til 50%. Da snakker vi egentlig 1 (og en halv) dag i brhg når du har dem? -hvorfor får du ikke tilskudd til barnetilsyn? Du er sykemeldt, så du har jo en jobb? -har du sjekket om kommunen har "delvis friplass" i brhg? Den går kun på husholdningens samlede inntekt, ingen aktivitetskrav til foreldrene slik nav har. - og hvis du ikke får dekket brhg, hvorfor betaler ikke far 40% av regninga da? Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Jeg har vært syk i to år nå og har permisjon uten lønn fra jobben. Jeg bor i en annen kommune enn jobben så friplass er utelukket. Jeg har søkt nav om barnetilsyn,men får bare avslag så har ikke rett på det når jeg går hjemme. Far nekter å hjelpe til med Bhg regning som alt annet. Jeg tenker å gå ned til 50% siden hun uansett har fri annenhver man. Far får da velge om han vil beholde de 40%. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Ok, da forsto jeg litt bedre. Men hvor er barnehagen? Hvis den er i samme kommune som du bor i så spiller det ingen rolle hvor du jobber. Faktisk trenger du ikke jobbe, engang. Ikke studere, heller. Delvis friplass går kun på samlet inntekt i husstanden. Anonymous poster hash: eedb5...2e1 Barnehagen de går i er 5 min fra hvor vi bor,der jeg jobber som jeg har permisjon fra er i en helt annen kommune. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #25 Skrevet 31. januar 2016 Men om far trenger barnehage 3 dager annenhver uke er jo det innenfor 50% plass, barna er der 3 dager i pappa sin uke og 2 dager i din uke og dere har til sammen halv plass. Så får han betale halvparten av regningen. Anonymous poster hash: 0cb2a...051 Det stemmer ikke,jeg kommer til å ha 50% og gjør sånn at det blir brukt hele uka de er hos meg så må far ordne plass om han trenger den andre uken. Han har hele veien vært utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: 07dbd...571 Men det er du også. Vanskelig altså! Ærlig talt, det er jo du som setter barna dine i denne situasjonen. Du redusere plassen ril 50% for å ha de hver dag når de er hos deg men da ingenting igjen av plassen når de er hos pappaen? Du kan ikke klage på at du syns synd på barna dine hvis det er du som er skyldig i at dette skjer. Anonymous poster hash: c0a56...238 Jeg er ikke vanskelig,krever bare at han må hjelpe til med Bhg regningen,hvis ikke setter jeg ned plassen til det jeg trenger så får han avgjøre og betale for sin egen plas. Anonymous poster hash: 07dbd...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå